Millainen ihminen jää Hoplopissa juomaan kahvia eikä kiipeä lapsensa mukana?
Kommentit (462)
Vierailija kirjoitti:
Lapsihan voi eksyä tai lähteä huomaamatta ovesta ulos. Ja miten muutenkaan löydätte hänet sieltä, kun on aika lähteä kotiin? Katson aina epäuskoisena näitä sankareita, jotka lukevat lehteä samalla kun lapset menevät siellä keskenään. Ei se ole se pointti, vaan se, että aikuiset ovat mukana siellä tuubeissa. Täytyy sen verran vaivautua.
Niin, vanhemmathan eivät tunne lapsiaan ollenkaan, joten he eivät osaa arvioida, onko heidän lapsensa sen ikäinen tai luontoinen, että hän eksyy tai lähtee harhailemaan.
Ja kuka on päättänyt, mikä se pointti on? Sinäkö? Mä en ole käynyt Hoplopissa koskaan, mutta Duudsonien puistossa olen, ja siellä on vastaava kiipeilyjuttu (kai - kuten sanottu, en ole käynyt Hoplopissa). Siellä on kiipeillyt pienemmän lapseni kanssa, mutta isomman en. Duudsonien huvipuistossa kiipeilypaikkaan on joku yläikäraja (en muista), ja mua on itse asiassa hieman jännittänyt kiipeillä siellä niiden pikkumukuloiden seassa. Mitä jos tällainen täyskasvuinen akka laskee liukumäestä pienen, eteen juoksevan tenavan päälle? Isompi lapseni on viilettänyt kaverin kanssa (eikä kyllä todellakaan halunnut mua mukaan) ja pienempikin pärjäili viimeksi itsekseen. Oon mä siinä huutomatkan päässä.
Mutta edelleen, aika rohkeaa päättää toisten puolesta, mikä Hoplopin pointti on, ja minkä verran pitää vaivautua. Vanhemmat saavat vaivautua aika paljon jo arjessa lasten takia, onko se pakollista ihan joka paikassa?
Helsingin talvi on ollut niin surkea, että ollaan juostu sisäleikkipaikoissa monet monet kerrat. Ei ainakaan meille ole kyse enää harvinaislaatuisesta tapahtumasta, koko perheen "laatuajasta", vaan ihan vaan yhdestä tavasta mahdollistaa lasten liikunnan tarve. En hyppisi noiden kanssa puistossakaan sen kummemmin, en näe eroa?
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että lasten telineisiin antautuminen ei edes kuuluisi aikuisten hoplop-etikettiin!
*ahtautuminen!
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että lasten telineisiin antautuminen ei edes kuuluisi aikuisten hoplop-etikettiin!
Koko konseptin idea on se, että aikuiset voivat kulkea siellä mukana. Siksi ne on rakennettu siten kuin on.
Ei siellä molempia vanhempia tarvita. Itse olen niin läski äijä, että jäisin putkeen kiinni.
Minä. Selkärankareuma ja skolioosi lienee tälle mammapalstallekin riittävä tekosyy. Paitsi ap:lle, jolta napsahtaa ensimmäinen alapeukku alta minuutin tämän julkaisusta.
Leikkipuistojen idea, sisällä ja ulkona, on se että lapset leikkii siellä keskenään.
Tää on ihan ihme ilmiö nyt tää että lapsia pitäisi erikseen aktivoida ja leikittää.
Meillä on vainyksi kaksivuotias, joka tietty tarvitsee seuraa niissä isoimmissa rakennelmissa, ja niihin mennään usein molemmat perään. Hauskaa se möyriminen niissä ainakin vielä on. Ikärajahan niissä on laitettu monissa liukumäissä sun muissa 0-99 vuotta, joten hyvällä omallatunnolla möyrin mukana. Pidän kiipeilystä ja pomppimisesta.
Kai se nyt vähän riippuu lapsen iästä, eikö?
Oikeasti karmeaa luettavaa, että vanhempien täytyy perustella sairauksilla tai muilla rajoitteilla, mikseivät kiipeile LASTEN leikkipaikassa...
Ne on lapsille ne putket ja muut, ei aikuisille. Siinä on tarpeeksi syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*ahtautuminen!
Kieltämättä tuli vähän jännät mielikuvat tuosts aikuisten telineille antautumisista 😂😂😂
Aikuinen ei mahdu kulkemaan siellä lasten mukana eikä vanhana pysy perässä, vaikka olisi solakka ja hyvässä kunnossa. 100 sentin mittaisella muksulla ja 180 sentin pituisella aikuisella on paljon eroja.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä molempia vanhempia tarvita. Itse olen niin läski äijä, että jäisin putkeen kiinni.
Anteeksi mutta nauroin ääneen mielikuvalle 😁
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ei mahdu kulkemaan siellä lasten mukana eikä vanhana pysy perässä, vaikka olisi solakka ja hyvässä kunnossa. 100 sentin mittaisella muksulla ja 180 sentin pituisella aikuisella on paljon eroja.
180-senttinen mahtuu erittäin hyvin kulkemaan siellä lapsensa kanssa. Pitää vain vähän vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
180-senttinen mahtuu erittäin hyvin kulkemaan siellä lapsensa kanssa. Pitää vain vähän vaivautua.
Se on lasten leikkipuisto. Lasten.
Ei siellä ole tarkoitus aikuisten tukkia reittejä niiltä lapsilta.
Jösses sentään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti karmeaa luettavaa, että vanhempien täytyy perustella sairauksilla tai muilla rajoitteilla, mikseivät kiipeile LASTEN leikkipaikassa...
Ne on nimenomaan tehty sekä aikuisille että lapsille, jotta siellä voidaan yhdessä kulkea.
Kyllä jotkut ovat tottuneet helppoon. Istua nyt siellä juomassa kahvia samalla kun lapsi on yksin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on nimenomaan tehty sekä aikuisille että lapsille, jotta siellä voidaan yhdessä kulkea.
Kyllä jotkut ovat tottuneet helppoon. Istua nyt siellä juomassa kahvia samalla kun lapsi on yksin!
Tai ehkä sunkin pitäisi alkaa opettaa lapsellesi vähän itsenäisyyttä. Ei lapset tarvitse vanhempiaan kulkemaan koko aikaa perässään joka paikkaan (paitsi tietysti vielä ihan pienet lapset). Meinasitko koko loppuelämän kuljettaa ne kädestä pitäen joka paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä sunkin pitäisi alkaa opettaa lapsellesi vähän itsenäisyyttä. Ei lapset tarvitse vanhempiaan kulkemaan koko aikaa perässään joka paikkaan (paitsi tietysti vielä ihan pienet lapset). Meinasitko koko loppuelämän kuljettaa ne kädestä pitäen joka paikkaan?
Erityislapset pitää kuljettaa kädestä pitäen ja koko loppuelämän myös.
Vaikka ap on trolli, niin vastaanpa silti. Kyllähän se riippuu lapsen iästä ja temperamentistä tarviiko lapsi sen aikuisen perään konttaamaan. Mitä nuorempi ja arempi lapsi on, niin tietysti tarvii sitä enemmän vanhemman tukea ja turvaa. Normi 6-v on kyllä täysin kykenevä kiipeilemään hoplopissa ilman että vanhempi on nenä pepussa kiinni koko ajan.