Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiset naiset/Avioliiton rikkojat

Vierailija
28.01.2018 |

Eikö teitä yhtään hävetä?

Kommentit (190)

Vierailija
61/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä hävettää edelleen, että olin lyhyen hetken toinen nainen ennenkuin miehen entinen avoliitto päättyi. Tietysti vastuu on miehen, minä en ole uskollisuutta hänen exälleen luvannut enkä ole hänen luottamustaan pettänyt. Mutta kyllä minusta toisen ihmisen satuttamiseen osallistuminen tuntuu moraaliltaan ja empatiltaan normaalista ihmisestä pahalta.

Itselläni oli sama tilanne, mutta en kyllä tunne häpeää. Oli alusta asti selvää että aiotaan miehen kanssa viettää loppuelämä yhdessä kunhan hän saa päätettyä suhteensa. Ei siinä ollut vaihtoehtoja. Tietenkin olen todella pahoillani hänen tuolloisen avovaimonsa puolesta. Hän varmasti rakasti miestä kovin. Fakta on vain se ettei mies rakastanut häntä koko sydämestään eikä minulla ollut sen asian kanssa mitään tekemistä. Jos olisi rakastanut, ei mies olisi rakastunut minuun.

Uuden suhteen voi aloittaa myös vasta sen jälkeen, kun edellinen suhde on jo päätetty. Näin suoraselkäinen ihminen toimisi. Ei sillä, ei minulla ole varaa sanoa koska ei mekään oikeassa järjestyksessä tätä hoidettu. Mutta minusta ihmisyyteen kuuluu se, että osaa edes olla pahoillaan jos on toiminnallaan aiheuttanut toiselle kipua. Minun mieheni olisi voinut lopettaa entisen suhteensa ensin ja se on hänen vastuullaan. Minä olisin voinut vaatia, että edellinen suhde päättyy ennen kuin me aloitamme uuden, mutta en tehnyt niin ja se on minun vastuullani.

Lisään vielä, että rakkauden loppuminen suhteesta on minusta mainio syy lopettaa suhde, mutta se ei ole minusta hyväksyttävä syy toimia toisen selän takana.

Olen täysin samaa mieltä tästä asiasta, mutta mies oli se joka teki omaa suhdettaan koskevat päätökset enkä minä. En halunnut "kiristää" jättämään avovaimoa sanomalla että saa minut vasta kun edellinen suhde on päättynyt. Halusin että saa valita vapaasti mitä tekee, olkoonkin että epäreiluahan tämä oli jätettyä kohtaan. Näitä tilanteita ei varmaan koskaan voi hoitaa täysin kunniakkaasti, mutta parhaani mukaan yritin.

Ymmärrän kyllä näkökulmasi ja olen samaa mieltä siitä, että näitä tilanteita on vaikea hoitaa kunniakkaasti. Todennäköisesti petettyä loukkaa joka tapauksessa tieto siitä, että seuraava on jo katsottuna valmiiksi, ja on vaikea sanoa lohduttaisiko tieto fyysisen pettämisen puuttumisesta juurikaan. Ja kolmannen osapuolen olemassaolon pimittäminen ei välttämättä ole sekään paras ratkaisu, jos uuden suhteen nopeasta alusta voi kuitenkin päätellä totuuden. Kyse on ehkä lopulta enemmän omasta omatunnosta ja tarpeesta tehdä "oikein" kuin jätetyn tunteiden säästämisestä. Koskien siis nimenomaan kumppanin vaihtoa lennosta, pitkäaikainen pettäminen taas on asia erikseen.

Itse en kyllä näe tuota erovaatimusta kiristämisenä. Minä en koskaan olisi suostunut pitkäaikaiseksi kakkoseksi, enkä olisi edes huolinut miestä joka haluaa tai edes voi roikottaa kahta naista pidempään. Näin ollen edellisen suhteen lopettaminen nopealla aikataululla olisi joka tapauksessa ollut suhteemme jatkumisen edellytys. Mutta minä olin ihastunut ja heikko ja lankesin. Jälkikäteen ajatellen en näe yhtäkään hyötyä tuosta lyhyestä kakkosnaisen urastani. Tämän saman elämän, suhteen ja perheen olisimme saaneet puhtaalla omatunnollakin.

Vierailija
62/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä hävettää edelleen, että olin lyhyen hetken toinen nainen ennenkuin miehen entinen avoliitto päättyi. Tietysti vastuu on miehen, minä en ole uskollisuutta hänen exälleen luvannut enkä ole hänen luottamustaan pettänyt. Mutta kyllä minusta toisen ihmisen satuttamiseen osallistuminen tuntuu moraaliltaan ja empatiltaan normaalista ihmisestä pahalta.

Itselläni oli sama tilanne, mutta en kyllä tunne häpeää. Oli alusta asti selvää että aiotaan miehen kanssa viettää loppuelämä yhdessä kunhan hän saa päätettyä suhteensa. Ei siinä ollut vaihtoehtoja. Tietenkin olen todella pahoillani hänen tuolloisen avovaimonsa puolesta. Hän varmasti rakasti miestä kovin. Fakta on vain se ettei mies rakastanut häntä koko sydämestään eikä minulla ollut sen asian kanssa mitään tekemistä. Jos olisi rakastanut, ei mies olisi rakastunut minuun.

Uuden suhteen voi aloittaa myös vasta sen jälkeen, kun edellinen suhde on jo päätetty. Näin suoraselkäinen ihminen toimisi. Ei sillä, ei minulla ole varaa sanoa koska ei mekään oikeassa järjestyksessä tätä hoidettu. Mutta minusta ihmisyyteen kuuluu se, että osaa edes olla pahoillaan jos on toiminnallaan aiheuttanut toiselle kipua. Minun mieheni olisi voinut lopettaa entisen suhteensa ensin ja se on hänen vastuullaan. Minä olisin voinut vaatia, että edellinen suhde päättyy ennen kuin me aloitamme uuden, mutta en tehnyt niin ja se on minun vastuullani.

Tottakai olisi suoraselkäistä päättää parisuhde ennen kuin uuteen lähtee, mutta onko ajankohta sittenkään muiden mielestä oikea? Pitäisikö siinä olla vuoden parin yksinään ennen uutta suhdetta? Tai jopa niin kauan, että mahdolliset lapset muuttavat omilleen? Kenen sanomia nämä aikataulut ovat?

Ihmiset ovat ihmisiä ja nykyään olen sitä mieltä, että jos vaikka se parisuhteen mies löytää oikeasti upean naisen, niin toimeksi vain. Jos mies on jo siinä vaiheessa, että muita edes ajattelee ja katsoo, niin ei siinä parisuhteella enää välttämättä ole mitään toivoa. Sama se on siis silloin lähteä katsomaan mitä maailma mukanaan tuo, mutta tietenkin pitää hoitaa mahdollisimman asiallisesti jälkipyykki ja ei jäädä roikkumaan siihen puolitiehen. Mikä vaan parisuhde voi kaatua ennemmin tai myöhemmin, turha sitä on jälki käteen maahan kaatuneita maitoja itkeä.

Olin nuorena tietämättäni toinen nainen, mutta kun asia paljastui samaan aikaan niin minulle kuin tälle miehen avovaimollekin, niin en ollut pätkääkään pahoillani sen avovaimon puolesta. Minulle hänen tuntemuksensa olivat ihan se ja sama, en edes yrittänyt asettua hänen tilanteeseensa, vaan olin vain vihainen sille kaksinaamaiselle äijälle, joka meitä kahta naista pyöritti ja molemmille pas*aa liikutteli.

Minusta sinä puhut nyt vähän asian vierestä. Kumppanin vaihtaminen ns. lennosta on joissakin piireissä ehkä paheksuttua, mutta se ei ole sama asia kuin uskottomuus eikä sen mahdollinen hyväksyttävyys tai paheksuttavuus oikeuta ketään pettämään. Aina ei voi välttää toisen loukkaamista tai ulkopuolisten päivittelyä, mutta epärehellisyys on ihan vapaaehtoinen ja tietoinen valinta johon kukaan ei pakota.

Viimeisessä kappaleessa kerrot omasta kokemuksestasi, jossa olet tietämättäsi ollut toinen nainen etkä ole ollut toisen petetyn puolesta pahoillasi. Miksi olisitkaan, kun ei pettämiseen osallistuminen ollut oma valintasi vaan tulit itse ihan yhtä lailla huijatuksi. Tuo on aika eri asia kuin tietoinen valinta ryhtyä petoskumppaniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua nolottaisi pienellä kylällä olla se vosu jonka vuoksi mies jättää pitkän avioliittonsa.

Ennemmin taivas repeää kuin hxxxa häpeää. Meidän perheen rikkoi varsinainen haaskalintu ja kyllä pidin huolta siitä että koko pikkukylä tietää mitä tapahtui. Jatkoa vaan seuraa kun ottaa yhteen lasten kanssa. Joutuu jakamaan meidän teinien kanssa taloa aina välillä ja nalkuttaa niille kaikesta joka viikonloppu kun ovat siellä. Varmaan yrittää niistäkin päästä eroon.

Järkyttävää tekstiä sinulta. Koita työstää vihasi ja omat ongelmasi, niin myös oma ja lastesi elämä olisi helpompaa ja onnellisempaa. Hae apua ulkopuoliselta, jos et itse edes tunnista itselläsi olevaa ongelmaa ja vihasi perimmäisiä syitä.

Syypäänä ei taida olla exäsi ja hänen uusi nainen.

Vierailija
64/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä yhtään hävetä?

Ei hävetä tippaakaan. Ajattelin aiemmin aina, että en koskaan alkaisi varatun miehen kanssa suhteeseen. Sitten elämä toi eteeni Sen Oikean. Mies tekee itse ratkaisunsa liittonsa suhteen ja kunnioitan jokaista vaihtoehtoa, mihinkään en ole painostanut enkä painosta. Hyvään suhteeseen ei mahdu kolmatta.

Sivusin jo toisessa viestissä samaa asiaa, mutta ihmettelen tuota "hyvään suhteeseen ei mahdu kolmatta" -perustelua. Ensinnäkin se ei aina pidä paikkaansa. Tietyn tyyppiset ihmiset saattavat pettää hyvässäkin suhteessa. Toiseksi, on tilanteita, joissa toinen osapuoli ei aidosti tiedä kumppanin tyytymättömyydestä eikä näin ollen voi olla siitä vastuussa.

Kolmanneksi, harva pitkä suhde on koko ajan yksiselitteisesti huono tai hyvä. On parempia aikoja ja vaikeampia aikoja. Suhteen laskusuhdanne ei ole mikään selitys toisen huijaamiselle. Ihmisiä ne vaikeissa suhteissa tai hyvän suhteen vaikeaa aikaa elävät puolisotkin ovat, ihan samalla tavalla kuin ne kukoistavissakin suhteissa elävät, ja heillä on ihan yhtäläinen oikeus tulla kohdelluksi reilusti ja kunnioittavasti kuin kaikilla muillakin.

"Tietyn tyyppiset ihmiset". Oletan, että tarkoitat sitä pientä ihmisryhmää, joka pettää pettämisen ja paneskelun ilosta rakastamatta ketään. Suurin osa pettävistä ihmisistä on kuitenkin ihan tavallisia tyyppejä, jotka voivat syystä tai toisesta pahoin omassa suhteessaan. En ymmärrä, miten kukaan voi vakavalla naamalla väittää että sivusuhdetta pitävä ihminen olisi jotenkin aidosti onnellinen omassa liitossaan.

Vierailija
65/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistut petokseen avoimin silmin, joten olet mukana miehen avioliiton rikkomisessa.

Tietoisesti, omasta halustasi, teet jotakin sellaista, joka satuttaa ja repii rikki kotona odottavaa vaimoa ja lapsia. Jokaisella tapaamisellanne tuota avioliittoa moukaroidaan enemmän rikki ja pitelet käsissäsi miehen tarjoamaa kirvestä.

Olet alentanut itsesi. Jotakin on vialla itsekunnioituksessasi, jos koet, ettet ansaitse parempaa kuin tuhon ja savuavat rauniot. Ja niin kauan kuin mies on petollinen ja elää valheessa, jokainen teidän yhteisistä hetkistä on tuota. Mitään hyvää ei tästä synny ja vaikka kuinka kieltäisit ja uskottelisit muuta, rikot itseäsi. Tyhjän takia.

Jätä tuo mies ja ilmoita vaimolle vaikka anonyymisti. Hänen täytyy saada tietää miehen kaksoiselämästä jo oman terveytensäkin vuoksi. Suosittelen myös sinulle sukupuolitautitestejä -jos mies on pettänyt vaimoaan, todennäköisesti hän pettää tai tulee pettämään sinuakin.

Vierailija kirjoitti:

Mies pettää, en minä.

Vierailija
66/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton voivat purkaa he, jotka sen ovat allekirjoittaneet. Eivät muut.   

Vierailija
67/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan että jonain päivänä ap:kin voi olla se toinen nainen, elämästä kun ei koskaan tiedä ja useimmiten jos oikein kovaan ääneen jotain paheksuu niin omaan nilkkaan osuu.......

Vierailija
68/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen haluaa omistaa miehen, jota kaikki naiset himoaa. Toiset naiset hyväksyvät ettei toista ihmistä voi omistaa. Jaettu ilo on paras ilo.

Vierailija
69/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs huo*uleita tänne on eksynyt? Aviorikokseen (maallisesti pettämiseen) tarvitaan aina kaksi eli molemmat ovat syypäitä, pettäjä ja patja.

Vierailija
70/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"toinen" naine tuhosi mieheni kanssa niin meidän kuin omansa liiton... naiselle uusi mies jo kieroksessa,

Vierailija
71/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi kieltää, etteikö toinen nainen olisi omalta osaltaan motaaliton ja itsekäs, kun lähtee pettäjän kelkkaan, varsinkin jos kuviossa on lapsia, omia ja/tai muiden. Pettäjä tietenkin on yksin vastuussa tekosistaan omassa parisuhteessaan. Toinen nainen on siinä asiassa täysin ulkopuolinen.

En arvosta pettäjiä enkä toisia naisia, joku roti se pitäisi olla. Mutta maailma on täynnä epärehellistä ja itsekästä porukkaa viettiensä ja rakkauden perässä juoksemassa.

Vierailija
72/190 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen haluaa omistaa miehen, jota kaikki naiset himoaa. Toiset naiset hyväksyvät ettei toista ihmistä voi omistaa. Jaettu ilo on paras ilo.

Kyllä minun rakkaani kelpaisi erittäin monelle, mutta hän haluaa omistautua minulle.

Vierailija
73/190 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Itse rikoit liittosi ikuisella seksuaalikielteisyydelläsi. Muuta en ukostasi halunnut kuin seksiä, mutta se raukka otti ja rakastui minuun.

Niinhän miespoloiset tekevät: rakastavat hullun lailla naista, joka ei sängyssä häpeile.

Sinun ei muuta olisi tarvinnut liittosi pelastamiseksi tehdä kuin ottaa ihokontakti ja pitää hyvänä.

Vierailija
74/190 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs huo*uleita tänne on eksynyt? Aviorikokseen (maallisesti pettämiseen) tarvitaan aina kaksi eli molemmat ovat syypäitä, pettäjä ja patja.

Miehesi on patja. Minä ratsastan. Sinä se patja olit, kun et muuta osannut ja siinäpä syy kaikkeen.

Vierailija
75/190 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tehtiin kodinrikkoja ja syntipukki, vaikka eropaperit olivat jo vetämässä kun tapasimme miehen kanssa. Helppohan se oli 25v blondia syyttää siitä, että  35v mies tahtoo eron vaimostaan jonka kanssa on ollut 17 vuotta. Eihän siihen muuta syytä voinut olla, kuin paha viettelijätär!

Vierailija
76/190 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskisi varattuun pitkällä tikullakaan. Kuvottaa edes ajatella, että panisi molempia samaan aikaa. Minua aamulla ja vaimoa illalla. En ole ikinä ymmärtänyt tätä ajattelu tapaa " pettäjä syypää, minä vaan panen sitä" Ei kyllä on syytä myös siinä moraalittomassa ja itsekkäässä makuualustassakin.

Eikä se aina mene noinkaan, että kotona olisi seksitön suhde ja kylmä nainen. Itse olin suhteessa miehen kanssa ja meillä oli kyllä seksiä ja hellyyttä usein. Mutta silti kävi kairaamassa toista.

Vierailija
77/190 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen yksiavioisuus on kirkon keksintöä. Biologista pohjaa sille ei ole.

Aika surullista jättää yhteenkuulumisen perustarve huomiotta eli kumppani ilman seksiä ja läheisyyttä. Se on niin vahva tarve, että useimmat hakevat siihen tyydytystä mistä saavat, ellei kotoa saa.

Peiliin voi katsoa jos puoliso sen vuoksi lähtee. Usein syy vieraantumiseen on kummassakin (kyllästyminen paljastaa ettei olla yksiavioinen laji). Syyttömin on se kolmas, jolle mies ei parisuhdestatustaan paljasta.

Vierailija
78/190 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen yksiavioisuus on kirkon keksintöä. Biologista pohjaa sille ei ole.

Aika surullista jättää yhteenkuulumisen perustarve huomiotta eli kumppani ilman seksiä ja läheisyyttä. Se on niin vahva tarve, että useimmat hakevat siihen tyydytystä mistä saavat, ellei kotoa saa.

Peiliin voi katsoa jos puoliso sen vuoksi lähtee. Usein syy vieraantumiseen on kummassakin (kyllästyminen paljastaa ettei olla yksiavioinen laji). Syyttömin on se kolmas, jolle mies ei parisuhdestatustaan paljasta.

Kyllästyminen kertoo pettäjän kyvyttömyydestä piristää omaa elämäänsä tai hänen omasta henkilökohtaisesta kriisistä.

Totta kai elämässä tulee kyllästymisen hetkiä. Kenenkään ei tarvitse viihdyttää sinua. Sinä itse haet elämääsi mielekkyyden, kun tuntuu, ettei elämässä ole mitään uutta tai tarpeeksi vaihtelua. Valinta on sinun, mitä kautta viihdytyksen haet.

Jos mikään ei innosta, niin sitten kyse on jostain keski-iän kriisistä tai muusta vastaavasta.

Vierailija
79/190 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko toisena naisena oleminen jotain mielihyvää tai paremmuuden tunnetta, kun pääset toisen naisen miestä panemaan.

Onneks omassa kaveripiirissä ei ole näitä moraalittomia ja kuvottavia naisia. Itsekästä ja säälittävää toimintaa. Eikö vapaata miestä saa kun pitää varattu ottaa?

Vierailija
80/190 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja katsos, kun toisten naisten kanssa ei suinkaan aina vaan ole kysymys pelkästä seksistä, niin kuin aina luullaan. Sitä kun joskus ihan halutaan sen kakkosenkin kanssa kaikkea sitä samaa mitä sen ykkösen, ihan avioliittoa myöten, voin kertoa!!!!! Mitä pitäisi hävetä? En ole kyllä vastuussa toisen tunteista, jokainen kun vastaa niistä ihan itse! Vaimoille vaan tiedoksi, että miehet kyllä osaa itsekin kehitellä kaikenlaista maan ja taivaan väliltä.

Vau mikä avautuminen! Miks hemmetissä ne ukot vaan roikkuu sen vaimon kanssa? Aina voi rakentaa sen kakkosen kanssa elämän, mut ei. Miksi mies sitten pettää ja salailee. Monet haluaa pitää molemmat. Kakkonen on yleensä vain seksiä ja seikkailua. Kun jäädään kiinni rukoillaan vaimoa jäämään.

Meidän tilanteessa sen takia, koska heillä oli yhteisiä lapsia. Pari vuotta meni, mutta sitten mies lopulta päätti, ettei tilanteessa ole mitään järkeä, ja erosi silloisestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan