Perhe-elämä ei ole ihmisen elämää
Kommentit (49)
Olen lapseton ja olin räntäsateessa lenkillä vapaaehtoisesti. Ei ongelmaa. :D
Käyn ulkona säällä kuin säällä. Tulee huono olo jos on vaan sisällä!
...kotiäidin sairastaessa norovirusta...
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se on, kun voit itse valita. Ja kotiin tultuasi mennä vaikka elokuviin. Tai ravintolaan. Tai katsoa televisiota. Töiden jälkeen samoin. Täysin eri asia. Ja mietipä, millaista on seisoskella tyhjän panttina jossain leikkipaikalla, kun lapset leikkivät. Aivan eri asia kuin olla vapaaehtoisesti lenkillä.
Eikö tästä aiheesta jauhaminen ala jo kyllästyttään...
Onko se niin vaikea sisäistää että toiset nauttii toisenlaisesta elämästä ja toiset toisenlaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin vaikea sisäistää että toiset nauttii toisenlaisesta elämästä ja toiset toisenlaisesta.
On vain aika törkeää sanoa, jos itse nauttii perhe-elämästä, että se ON ihanaa. Sanoisitte vaan, että minulle ja minun mielestäni ja toisten epäillessä ette sönköttäisi, että sen voi tietää vasta kun on lapsia.
Nimittäin se kuulostaa sille, että se on siis aina ihanaa, sitten kun niitä lapsia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se on, kun voit itse valita. Ja kotiin tultuasi mennä vaikka elokuviin. Tai ravintolaan. Tai katsoa televisiota. Töiden jälkeen samoin. Täysin eri asia. Ja mietipä, millaista on seisoskella tyhjän panttina jossain leikkipaikalla, kun lapset leikkivät. Aivan eri asia kuin olla vapaaehtoisesti lenkillä.
Miks et sinä voi mennä? Oletko saanut porttikiellon noihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vain aika törkeää sanoa, jos itse nauttii perhe-elämästä, että se ON ihanaa. Sanoisitte vaan, että minulle ja minun mielestäni ja toisten epäillessä ette sönköttäisi, että sen voi tietää vasta kun on lapsia.
Nimittäin se kuulostaa sille, että se on siis aina ihanaa, sitten kun niitä lapsia on.
Jos koitat vaikka mennä leikkimään äläkä seiso. Olet päättänyt että sulla on kurjaa-sinä ite eikä kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on leikkipaikka?
Niin, että mikä on leikkipaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks et sinä voi mennä? Oletko saanut porttikiellon noihin?
No ei ne lapset siellä kotona yksin pärjää, tai tule hakematta tarhasta. Niiden kanssa katsos noihin ei ole mitään järkeä mennä.
Tällaisellä säällä käydään lapsen kanssa uimhallissa tai sisäleikkipaikoissa. Tänään käytiin uimahallissa, syötiin samalla kotimatkalla ravintolassa. Nyt lapsi katselee elokuvaa ja minä kirjoitan gradua. Meillä on ihan kiva päivä yhdessä.
Ikinä eläissäni en menisi räntäsateessa mihinkään ulos seisoskelemaan, enkä todellakaan pakottaisi lapsiani ulos huonoilla keleillä. Mikä ihme teitä nykyäitejä oikein vaivaa? Ennen sanottiin kersoille että ei nyt voi mennä ulos, siellä on huono ilma, tulette sairaaksi, tehkää jotain sisällä, sitä varten nykyään kersoilla on läjäpäin leluja ja pelejä jotta sisällä ei tule tylsää kun ulkona on huono keli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä juuri sanoin että toiset nauttii toisenlaisesta ja toiset toisenlaisesta. En ole sanonut että kaikki nauttii perhe-elämästä. Aloitus taas oli sitä mieltä että kukaan ei voi olla tyytyväinen perhe-elämäänsä. En nyt siis oikein ymmärrä kommenttiasi tässä yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimittäin se kuulostaa sille, että se on siis aina ihanaa, sitten kun niitä lapsia on.Jos koitat vaikka mennä leikkimään äläkä seiso. Olet päättänyt että sulla on kurjaa-sinä ite eikä kukaan muu.
Mitä mennä leikkimään? Koitat? Mitä sä sepustat? Ja siis jos niitä lapsia yhtään ajattelee, niin ei siinä päätetä, että tää on paskaa, vaan se on. Jos ei tietenkään lasten hyvinvoinnilla ole väliä, niin voi elellä kuin ei välittäisi heistä. Sitten se onkin taas kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimittäin se kuulostaa sille, että se on siis aina ihanaa, sitten kun niitä lapsia on.Jos koitat vaikka mennä leikkimään äläkä seiso. Olet päättänyt että sulla on kurjaa-sinä ite eikä kukaan muu.
Miksi kukaan normaali ei lapsen tasolla oleva aikuinen menisi lasten leikkeihin mukaan? Todella vieras ja kummallinen ajatus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on leikkipaikka?
Joihinkin puistoihin ja taloyhtiöiden pihoille on rakennettu lapsille leikkipaikka/leikkialue, siinä on leikkivälineitä kuten keinu, hiekkalaatikko ja liukumäki joissa lapset saavat leikkiä jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on leikkipaikka?
Taloyhtiön leikkipaikka? Et ole sellaisesta ikinä kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on leikkipaikka?
Joihinkin puistoihin ja taloyhtiöiden pihoille on rakennettu lapsille leikkipaikka/leikkialue, siinä on leikkivälineitä kuten keinu, hiekkalaatikko ja liukumäki joissa lapset saavat leikkiä jos haluavat.
Ai jaa!! Mää aattelin että se on joku alue minne aikuiset menee murjottamaan ja näpräämään puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on leikkipaikka?
Taloyhtiön leikkipaikka? Et ole sellaisesta ikinä kuullut?
Vai rakentaa taloyhtiöt sellaisia inhottavuuksia aikuisten kiusaksi.
Onneksi en asu taloyhtiössä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on leikkipaikka?
Ai jaa!! Mää aattelin että se on joku alue minne aikuiset menee murjottamaan ja näpräämään puhelinta.
Joo, no ei siellä kyllä aikuisille juuri muuta virikettä ole kuin penkki, sekin yleensä paskainen/jäinen/märkä... Joten ei kannata kovin pienten lasten kanssa edes mennä sinne, korkeintaan tosi hyvällä säällä niin että saa itse vähän aurinkoa, väriä naamaan ym. Isommat lapset käykööt siellä keskenään riehumassa.
Mikä on leikkipaikka?