Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

etkö laihdu millään, syynä onkin bakteerit, uusi tutkimus

Vierailija
27.01.2018 |

Göteborgin yliopistossa tehty tutkimus antaa lohtua meille läskeille...mutta mikäpä avuksi

https://www.metropoli.net/terveys-uutiset/etko-laihdu-millaan-kyse-voik…

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILmankos

Vierailija
2/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHanaa! Voin tästä lähtien syyttää ylipainoani huonolla bakteerikannalla (ja pistellä pullaa naamaan entiseen malliin,  koska en onnistu kuitenkaan laihtumaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehillintä?

Vierailija
4/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehillintä on raskasta, kun keho vaatii koko ajan lisää ravintoa.

On normaalia, että saa syödä koko ajan itsensä kylläiseksi (jollei ole nälänhätäalueella). Todella hankalaa taistella sitä vastaan koko ajan, että keho viestittää, että lisää ruokaa

Vierailija
5/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy kiertää oma vastuu lihavuudesta. Jos nyt kuitenkin ajatellaan ihan realistisesti niin suurin osa lihavista on lihavia ihan vaan omien elintapojen myötä. Hyvin pienellä osalla väestöstä se syy on jossain muualla. Mutta joo kaikellahan sitä voi muille selitellä.

Vierailija
6/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutta?

Vierailija
7/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan bakteerikanta vaihtuu hyvin nopeasti ruokailutottumusten vaihtuessa. Siis tunneissa ja vuorokausissa tapahtuu tämä vaihtuminen! Tarvitaan siis itsehillintää. Väärät bakteerit vaikuttavat jopa aivokemiaan, käskevät ihmistä jatkamaan väärin syömistä. 

En lukenut tätä tutkimusta, vaan tiedän tämän jo entuudestaan. Sekoitatte syyn ja seurauksen. Vääriä bakteereita ei voi syyttää siitä, että pidätte ne elossa syömällä väärin!

Vierailija
8/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia, että saa syödä koko ajan itsensä kylläiseksi (jollei ole nälänhätäalueella). Todella hankalaa taistella sitä vastaan koko ajan, että keho viestittää, että lisää ruokaa

Näläntunteeseen ei kuole. Ei ole syytä tyhjentää jääkaappia heti kun vatsa hiukan naukaisee, vaan hillitä ne impulssit järjellä ja itsehillinnällä. Sitä voi harjoitella. 

Vierailija
9/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin candida albicans saa himoitsemaan hulluna sokeria ja muuta epäterveellistä ja lisäksi estää ravinteiden normaalin imeytymisen, mikä sekin lisää näläntunnetta. Sen liikakasvu on erittäin yleistä ja luultavasti melko monella lihavalla on ko. ongelma. Onneksi sen pystyy nujertamaan ihan kotikonstein oikeilla apuvälineillä.

Vierailija
10/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä tämän saman henkilön joka täällä hillintää peräänkuuluttaa. Millainen harmaa verotoimistovirkailija hän on. Jotenkin tuo kontrolli ja ääriajattelu hänessä korostuu.

Vierailija
11/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti korostaa kontrolia juu hän

Vierailija
12/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mun bakteerit on kovia syömään kebabia.

Vierailija
13/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän sanon eukolle kun tökkii mahaan

Vierailija
14/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas ääliömäisesti uutisoitu tutkimustulos. Ihminen voi vaikuttaa siihen mikrobikantaan päättämällä itse mitä suustaan laittaa sisään. Samoin kuin ihminen voi vaikuttaa elopainoonsa ihan samalla tavalla.

Vierailija
15/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas taas ääliömäisesti uutisoitu tutkimustulos. Ihminen voi vaikuttaa siihen mikrobikantaan päättämällä itse mitä suustaan laittaa sisään. Samoin kuin ihminen voi vaikuttaa elopainoonsa ihan samalla tavalla.

Joo, mutta laihduttaminen on huomattavasti paljon helpompaa, kun hoitaa samalla tuota bakteeriasiaa. Tai siis monellahan se hoituu siinä sivussa luonnostaan, jos laihduttaa terveellisellä ja kasvispainotteisella ruokavaliolla. Asiaa tukevista lisäravinteista ei toki ole haittaa.

Vierailija
16/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ei ole uutta tietoa

2) vaikka on tärkeä tekijä ja voi joissakin tapauksissa auttaa hurjasti, ei ole mikään yleinen ihmelääke

Vierailija
17/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näläntunteeseen ei kuole. Ei ole syytä tyhjentää jääkaappia heti kun vatsa hiukan naukaisee, vaan hillitä ne impulssit järjellä ja itsehillinnällä. Sitä voi harjoitella. 

Näläntunteeseen ei kuole, mutta minun ihmissuhteeni, elämänlaatuni, seksuaalisus ja siitä nauttiminen, elämänilo, suoriutumiseni työstä, opinnoista, keskittymis- ja palikkatesteistä yms. parantuvat aivan toiseen luokkaan jos olen kuukauden näkemättä nälkää. Sitten se painokin tosin alkaa hiljalleen nousta. Että noiden välillä on valintaa tehtävä.

Vierailija
18/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näläntunteeseen ei kuole, mutta minun ihmissuhteeni, elämänlaatuni, seksuaalisus ja siitä nauttiminen, elämänilo, suoriutumiseni työstä, opinnoista, keskittymis- ja palikkatesteistä yms. parantuvat aivan toiseen luokkaan jos olen kuukauden näkemättä nälkää. Sitten se painokin tosin alkaa hiljalleen nousta. Että noiden välillä on valintaa tehtävä.

Itse taas sanoisin, että vähän nälkiintyneenä olen virkeämpi, tehokkaampi. Omaa suoriutumistani nälkä ei haittaa, enkä tule kiukkuiseksi eikä ala heikottamaan. 

Vierailija
19/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas sanoisin, että vähän nälkiintyneenä olen virkeämpi, tehokkaampi. Omaa suoriutumistani nälkä ei haittaa, enkä tule kiukkuiseksi eikä ala heikottamaan. 

Hetkellisessä nälässä kyllä, mutta ainakin hra Maslow on kanssasi vahvasti eri mieltä pysyvästä näläntunteesta. 

Vierailija
20/23 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt jostain väliin jääneestä lounaasta vai niinkuin minä ja kaikki painonhallitsijat joilta on aineenvaihdunta pilalla, jatkuvasta vuosia kestävästä nälästä?

Ei minulla se nälkä tunnu muutamia viikkoja aloittamisen jälkeen edes nälkänä, se tuntuu nimenomaan heikotuksena, aivosumuna, hitautena, kireytenä ja yleisenä surkeutena ja ilottomuutena. Näläntunteen kokemus palaa vain jos erehtyy syömään vähän aikaa riittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme