Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,
itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...
Kommentit (1031)
Vierailija kirjoitti:
Ei merenrannalla mutta Seinäjoki on paras.
Tähän ei lisättävää. Kuusi vuotta jo olen Seinäjoella asunut ja hyvältä tuntuu. 💕💕 Lapsuueni ja nuoruuteni varhaiseen aikuisuuteen saakka asuin Turussa, minne todellakaan ei ole ollut ikävä. 😅
Turku, Naantali, Kaarina, Parainen.
Porvoo, Loviisa.
Karaa ehkä?
Rauma?
Kamalin vaihtoehto on Pori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa hyvät yhteydet talviurheiluun ja isompi kaupunki. Toisaalta talvi ja pimeys kestää kauemmin jos ei niin piittaa talvesta.
Mutta kesällä Oulussa yöt kokonaan valoisia. Olen ollut kesät Helsingissä töissä ja ihmettelin aina miten kovin aikaisin hämärä ja pimeys tulee kesäiltaisin Etelä-Suomessa.
Olen käynyt Oulussa kesällä ja ihmetellyt hämäriä öitä. Lapissa ne ovat valoisia
Kalajoki. Sopivan kompakti kun asuu kylällä. Koulut ja harrastuspaikat lähellä. Hiekkasärkillä kesällä monenlaista tekemistä ja lasten varttuessa hyvin kesätöitä tarjollla.
Vierailija kirjoitti:
Ouluun ei missään tapauksessa, kaupunki on täynnä persuja
Oulussa on alkuperäisiä oululaisia..ei sinne kannate muuttaa
Loviisa on talla hetkella melko turvallinen. porvoo vaarallinen, pyhtaa tois puol jokee turvalline
Vierailija kirjoitti:
Loviisa on talla hetkella melko turvallinen. porvoo vaarallinen, pyhtaa tois puol jokee turvalline
Loviisa on kyllä mukavantuntuinen paikka. Paljon samaa kuin Porvoossa, mutta jonkin verran rauhallisempi ja edullisempikin.
Vanhoja idyllisiä puutaloja saattaa joskus kuulema olle myönnissä hyvään hintaan. Tosin silloin laittoa edellyttää jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ouluun ei missään tapauksessa, kaupunki on täynnä persuja
Oulussa on alkuperäisiä oululaisia..ei sinne kannate muuttaa
Onhan Oulu myös iso opiskelijapaikka, ja työpaikkoja jotka vetää. Paljon riippuu myös varmasti mihin päin sinne muuttaa.
Mutta totta se, että myös sisäänpäinlämpiävyyttä löytyy, kysehän koko pohjoisen pääkaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Kotka on puistojen ja meren kaupunki! Parasta ikinä
Rannikkokaupungeista ei Kotkakaan ole paha. Yksi kaupunginosa siellä jota voisi suositella on Hirssaari, joka vasta 2000 luvulla rakennettua todella kauniille paikalle.
Kotkan keskustaan on Hirssaaresta vaan parisen kilometriä.
Ihan sama minne. Heitä noppaa ja laita vaihtoehdot 1-6 paikkakuntaa. Kaikkialla on yhtä helppoa/vaikeaa. Nuo teinit voisi itse päättää, jos aiotte toteuttaa unelmaanne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa PK-seudussa on? Luulisi nyt sen demokratian toteutumisen ja demokratian tuomien hedelmien kelpaavan.
Demokratiako mielestäsi sitä että kaikki pakkaantuvat yhteen paikkaan, joka saa mm.asuntojen hinnat nousemaan lähes pilviin ?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pysyä kaukana RKP-kunnista. Eli joko itään (esim. Kotka) tai pohjoiseen (esim. Oulu).
Onpa jollain kova ja rajoittava trauma heikosta kielipäästään.
Kemi, Keminmaa, Tornio
On edulliset asunnot, mukavaa kun raja on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuopio. Keskellä upeita vesistöjä. Saaristokaupunki. Tarpeeksi iso että kaikkea löytyy.
Kuopiota ympäröi kyllä kauniit Kallaveden maisemat.
Mutta tuon Saaristokaupungin rakentamisen myötä on nykyään Suomen ahtaimmaksi rakennettu kaupunki. Se syö kyllä viihtyvyyttä.
En todellakaan itse tietäisi minne Kuopiossa nykyään muuttaisin jos olisi pakko. Keskustan tuntuma kai ainoa vaihtoehto, vaikka en kyllä keskustassakaan enää viihtyisi. Monet Kuopion lähiöistä palveluiltaan kohtuu hyviä, mutta samalla maan kärkeä väkivaltarikoksissa, huumeissa yms., kuten Petonen jonka jatke tuo Saaristokaupunkikin tavallaan on.
Raahen rannat saarineen... Tehdas, töitäkin voi löytyä hyvin. Kemi myös, helppoa käydä Ruotsissa töissä.
Muuta Kemiönsaareen lähelle Salon kaupunkia. Ilmasto mannersuomen suotuisin, joka mahdollistaa todella hienot olot kasvattaa kaikenlaista puutarhassa.
Mikä tahansa on patempi kuin Helsinki, Vantaa tai Espoo.
lännessä ihmiset eivät puhu