Sain perinnön jonka säästän ja siirrän lapsilleni
Koska tulevaisuus näyttää heikolta. Itse pärjään vähällä kuten ennenkin.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit sen vastaan? Nyt maksatte tuplaverot. Minä luovuin perinnöstä ja se meni lapsille, tuli vain yhdet verot.
Tämä!
Minäkin otan itse perinnön ja anna lapsille tarvittaessa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyn aina perinnöistä.
Oikein, almuja en ota vastaan. Tulkoot happosadetta ja puukkoja vastaan, mutta minä taistelen.
Kannattaa maksaa elinkuluja ja siirrellä maksimisummat lahjoituksia lain sallissa rajoissa.
Olis kannattanut suoraan laittaa lapsille se perintö. Tai suunnitelmallisesti alat siirtää pikkuhiljaa verottomana maksimimäärä sekä muilla tempuilla omaisuus lapsille jo omana elinaikana. Riippuu tietenkin myö perinnön suuruudesta.
Omassa lähipiirissä taas ollaan käyty keskusteluja koska sisaruksen puoliso on sitä mieltä että minun ja sisaruksen aikanaan saama perintö pitäisi mennä kaikki heidän lapsille. Aion kuitenkin tehdä omalle osuudelleni kuten parjhaaksi näen eli todellakin otan vastaan sen. Toivottavasti ei kuitenknaan vielä pitkään aikaan. Sisarus voi tehdä omalla osuudellaan kuten haluaa. Hauskaa tässä on että kun sisaruksen puoliso itse sai perinnön ei olllut puhettakaan että hän siitä luopuisi lastensa hyväksi. Ei, itselle kaikki ja tappelivat pitkään jaosta suvun kesken. Hänellä on muutenkin taipumus tilaisuuden tullen jakaa muiden rahat itselleen ja pitää omansa vain omassa käytössä.
Sain isältäni käteistä ensin 150000 euroa ja sitten vielä vuoden päästä 100000 euroa. Siitä on jo 8 vuotta. Sain myös isäni kesämökin ja siitä maksettiin verot. Se oli kuitenkin 170000 euron arvoine mökki mutta tein siihen 80000 euron remontin.
Mutta osaako lapset käyttää saadut rahat hyvin? Vai meneekö biletykseen ja muotifarkkuihin?
Vierailija kirjoitti:
Mutta osaako lapset käyttää saadut rahat hyvin? Vai meneekö biletykseen ja muotifarkkuihin?
Kuka sen määrittelee ettei noi ole hyvin käytettyä rahaa?
Itse olen kieltäytynyt kaikista perinnöistä ja tulen kieltäytymäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa elinkuluja ja siirrellä maksimisummat lahjoituksia lain sallissa rajoissa.
Kukaan ei niitä lahjoituksia seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Sain isältäni käteistä ensin 150000 euroa ja sitten vielä vuoden päästä 100000 euroa. Siitä on jo 8 vuotta. Sain myös isäni kesämökin ja siitä maksettiin verot. Se oli kuitenkin 170000 euron arvoine mökki mutta tein siihen 80000 euron remontin.
Keksi vähän uskottavampi valhe.
Lapsi oli 8v kun minä sain perintöni, ei todellakaan tullut mieleenkään siirtää sitä alaikäiselle. Pienen pesämunan olen hänelle opiskeluihin kerännyt, faijan yksiön saa opiskeluluukuksi jos kaupunki on oikea tai takauksen asunnon ostoon, matkailua rakastaneen äitini rahoilla on reissattu... Minulla on taloudellinen mahdollisuus tukea nuorta aikuista sen keräämäni rahastopotin lisäksi. Luultavasti hän tulee myös aikanaan perimään enenmmän kuin minä. Eiköhän tuo taloudellisesti pärjäile jos ei ihan typeryyksiä tee ja muistaa avioehdon.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi oli 8v kun minä sain perintöni, ei todellakaan tullut mieleenkään siirtää sitä alaikäiselle. Pienen pesämunan olen hänelle opiskeluihin kerännyt, faijan yksiön saa opiskeluluukuksi jos kaupunki on oikea tai takauksen asunnon ostoon, matkailua rakastaneen äitini rahoilla on reissattu... Minulla on taloudellinen mahdollisuus tukea nuorta aikuista sen keräämäni rahastopotin lisäksi. Luultavasti hän tulee myös aikanaan perimään enenmmän kuin minä. Eiköhän tuo taloudellisesti pärjäile jos ei ihan typeryyksiä tee ja muistaa avioehdon.
Minulle tuli sama mieleen. Ei ole mitään takeita, että lapsi tai edes nuori aikuinen osaisi käyttää perintörahansa fiksusti.
Lapsen taloudellinen tukeminen ja perinnön siirtäminen on vähän eriasioita. Jos perinnön siirto tapahtuu vasta vuosikymmenten kuluttua niin en ymmärrä mikä pointi sitä on mainita aloituksessa. Aika moni ihminen jättää lapsilleen perinnön mutta ei puhu että siirtää sen lapsille.
Eihän se 8 v pysty niitä rahoja itsenäisesti käyttämään vielä vuosiin vaikka ne periaatteessa hän olisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit sen vastaan? Nyt maksatte tuplaverot. Minä luovuin perinnöstä ja se meni lapsille, tuli vain yhdet verot.
Pitää olla varma että menee lapsille. Perinnöstä luopuja ei voi vaikuttaa kenelle perintö seuraavaksi jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla varma että menee lapsille. Perinnöstä luopuja ei voi vaikuttaa kenelle perintö seuraavaksi jaetaan.
"Perinnöstä luopuminen tarkoittaa sitä, että perillinen jättää perinnön ottamatta vastaan ja se siirtyy eteenpäin perimysjärjestyksessä."
Kyllä se menee perinnöstä luopujan jälkeen heille jotka ovat luopujan perillisiä.