Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada valahtanut peppu pyöreäksi?

Vierailija
27.01.2018 |

Mun painoindeksi on 18, syön kohtuu terveelisesti ja kävelen + hyötyliikun. Kroppa edestä katsottuna ihan ok, mut peppu on kolmenkympin ylittymisen myötä menettänyt pyöreyttä ja napakkuutta, eli alkanut veltostumaan ja sellu muhkuroitakin näkyy!

millä konstein sais peppuun pyöreyttä ja sen takas kiinteeksi? Salilla en halua alkaa käymään, jotain painoja voisi kotiin hankkia kyllä. Kertokaa parhaat vinkkinne!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainon alaraja on bmi 19

Vierailija
22/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut pilates ja kyykyt. Kaikenlaiset kyykyt: sumokyykyt, syväkyykyt, askelkyykyt jne.

Vielä on ihan kivan mallinen vaikka ikää on 50+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet alipainoinen, ei ihme jos peppu pelkkää roikkuvaa nahkaa. Ala syödä enemmän.

Olen ihan normaalipainoinen.  Itseasiassa tuo mun painoindeksi on varmaan korkeampikin sen uuden laskurin myötä, jossa lyhyemmän indeksi kasvaa ja pidemmän madaltuu jonkin verran.

T. ap

Tästä vastauksesta käy ilmi että kärsit syömishäiriöistä.

Vierailija
24/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porrastreeni. Suosittelen.

Porrastreeni on todella naurettava trendijuttu. Miksei voisi kiivetä ihan normaalisti ylämäkeen? ajaa saman asian ja lihaksisto kuormittuu paremmin kun on hieman vaihtelua maastossa.

Höpöhöpö, mikään trendijuttu ole. Iät ajat portaita on hinkattu.

Vierailija
25/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askelkyykky, maastaveto ja yhden jalan maastaveto on sellasia aika helppoja jos keskikroppa on kunnossa. Jos selkä tulee kipeäksi niin tiedät että vatsalihaksia täytyy aktivoida enemmän.

Vierailija
26/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon painoilla perusliikkeitä, kuten erilaiset kyykyt. Siihen sitten pakaraan kohdistettuja liikkeitä päälle. Hypyt ja juoksupyrähdykset myös hyvä lisä. Ei ne painottomat jumppailut tee juuri mitään hanurille kun lihasta pitäisi kasvattaa. Esim. Lihastohtorilla on blogissaan hyviä ohjeita millä varmasti saa tuloksia. Tsemppiä!

Vierailija
27/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet alipainoinen, ei ihme jos peppu pelkkää roikkuvaa nahkaa. Ala syödä enemmän.

Olen ihan normaalipainoinen.  Itseasiassa tuo mun painoindeksi on varmaan korkeampikin sen uuden laskurin myötä, jossa lyhyemmän indeksi kasvaa ja pidemmän madaltuu jonkin verran.

T. ap

Tästä vastauksesta käy ilmi että kärsit syömishäiriöistä.

Apua :D en edes keksi tähän mitään järkevää sanottavaa... Painoindeksin ilmoitin karkeasti aloituksessa kuvatakseni olevani normaalin painoinen, eli ettei se pepun ulkonäkö johdu liikakiloista. Todellisuudessa en tiedä vaikka olisi 18,99 (muistelin vain olevani 18, ja jotain päälle) mutta ei sen niin väliksi, kun ihan normaalin rajoissa on.

T. ap

Vierailija
28/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppamatolla vaihda painoa kankulta toiselle kädet jalkojen ympärillä.

Vierailija
29/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantionnostot ja suorin jaloin maastaveto ottaa ainakin hyvin pakaroihin ja takareisiin eikä pahemmin etureisiin. Ja painojen kanssa tietysti.

Vierailija
30/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juoksulla tullut hyvin tuloksia.

Vierailija
31/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykyt painojen kanssa. Se tekniikka kyykkäämiseen kannattaa harjoitella jonkun videon avulla oikeaksi että kohdistuisi reisien lisäksi myös siihen peppuun. Luulisi reisilihaksillakin jotain tekemistä olevan sen pepun muodon kanssa sitäpaitsi.

Lankku jossa pidät vuorotellen jalkoja kohotettuna, treenaa kehoa muutenkin, erityisesti syviä vatsalihaksia mutta tuolla lisällä myös peppua.

Vierailija
32/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa hip thrust. Mukaan kunnon painot tai esim. kahvakuula

Vierailija
33/39 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiso päälläsi joka aamu kaksi tuntia. Ihrat valuu takaisin sinne mistä ne on pudonneetkin.

Vierailija
34/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on tietyn kuntlsenq tollee aina, ollu ihan lapsesta saakka.. Mulla se muotoutuu sopivalla ruokavaliolla ja treeni tottakai vaikuttaa mut ruokavalio eniten

Vierailija
35/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan kyykkyjä! Kyykyt pilaa polvet.

Minä tuhosin molemmat polveni, kun harrastin ohjattua liikuntaa ja treenari vaan huusi, että ”kaikki mukaan, hopi hopi!”. Tein liikkeet täysin oikein, mutta tuloksena tuli pahat kulumat, joita lääkärikin ihmetteli. Enää en saa kuin kävellä ja vesijuosta. Yritäpä sitten niillä keinoilla ylläpitää hyvää aerobista kuntoa....

Vierailija
36/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina vaan kyykkyjä! Kyykyt pilaa polvet.

Minä tuhosin molemmat polveni, kun harrastin ohjattua liikuntaa ja treenari vaan huusi, että ”kaikki mukaan, hopi hopi!”. Tein liikkeet täysin oikein, mutta tuloksena tuli pahat kulumat, joita lääkärikin ihmetteli. Enää en saa kuin kävellä ja vesijuosta. Yritäpä sitten niillä keinoilla ylläpitää hyvää aerobista kuntoa....

Kai nyt pyöräillä saat? Mulle p**kapolvelle aina suositellaan fillarointia, spinningiin niin on takuuvarmasti aerobista😅

Vierailija
37/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi näistä aloituksista. Valitetaan, että ei ole lihaksia ja haluttaisiin timmi, muodikas kroppa. Sitten ilmoitetaan, että salille ei mitenkään voida mennä. Ja sitten tulee näitä vastauksia, että hölkkää ja nouse portaita. Not gonna happen.

Jos juoksijalla on hyvä perse, se johtuu geeneistä, ei juoksemisesta. Portaidennousu on aerobista liikuntaa kuten juoksu. Se ei tee takamuksesta pyöreää ja jos se jotain lihasta kehittää niin etureisiä kuten useimmat kyykytkin.

Kehon painolla tehdyt harjoitteet toki voivat hieman kehittää lihasta, jos lähtötaso on surkea. Mutta jos siitä haluaa edetä, sali on ainoa vaihtoehto. Olen ihan tavallinen kohta 50v täti enkä mikään salikissa. Silti teen lantionnostoja ja maastavetoa 60 kilolla. Harvalla on on sellaisia painoja kotona.

Kuten ehkäpä arvaatte, minulla on pyöreät pakarat, jotka eivät todellakaan roiku. Toki tähän tarvitaan myös oikein syömistä. Jos ravinto on salaatinlehtiä, niin turha odottaa lihaksen kehittyvän.

Katsokaa vaikka naismaratoonareiden hanureita, jos kiinnostaa tietää, miten aerobinen liikunta kehittää pakaroita. Aivan. Ei ole kenenkään ihanne.

Mikä ihme siinä kuntosalissa muuten niin kauhistuttaa? Pari puolen tunnin treeniä takamukselle viikossa riittää, kunhan vetää kunnon painoilla lyhyitä sarjoja.

Vierailija
38/39 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallopyllyys kuuluu nuoruuteen ja sitä et ikävä kyllä saa takaisin.

Aika entinen ei koskaan enää palaa.

Vierailija
39/39 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sopii polvivaivaiselle?