Liitolta tuli määräys
Äsken kolahti tekstiviesti miten liiton jäsenet ensi viikon perjantaina poliittisessa lakossa. Omalta kohdaltani voin todeta että luojan kiitos olen silloin lomalla.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu liittoon ja kannatan aktiivimallia. Ensi perjantaina pidän etätyöpäivän, niin ei tarvitse miettiä mahdollisten lakkojen vaikutuksia kulkemiseeni tai muuhun tekemiseeni.
Soo soo, voi olla että työpaikka lähtee jatkossa alta ellei palkanalennus maistu.
Äläkä jaksa niitä "olen korvaamaton" tai "mulla on firma" jorinoita, kaikki on kuultu ja todettu potaskaksi.
Vastasin jo: olen määräaikaisessa työssä ja työsuhde on katkolla taas tänä keväänä.
Tuliko hyvä mieli? Minun aktiivimallin kannatukseni nousi taas viestisi ansiosta pykälän verran.
Eli on ok että jatkossa kun vaihdat työtä saat vähemmän palkaa. Selvä.
Liittoon kuulumattomat saa vähintään 10-15% enemmän palkkaa kun ei ole sitä lakkoherkkyyttä.
Ja taas bullshitiä. Työnantaja ei saa edes kysyä kuuluuko työntekijä liittoon.
t. Liittoon kuulumaton aktiivimallin kannattaja, joka ei hyväksy epätosia väitteitä edes saman mielipiteen kannattajilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu liittoon ja kannatan aktiivimallia. Ensi perjantaina pidän etätyöpäivän, niin ei tarvitse miettiä mahdollisten lakkojen vaikutuksia kulkemiseeni tai muuhun tekemiseeni.
Soo soo, voi olla että työpaikka lähtee jatkossa alta ellei palkanalennus maistu.
Äläkä jaksa niitä "olen korvaamaton" tai "mulla on firma" jorinoita, kaikki on kuultu ja todettu potaskaksi.
Vastasin jo: olen määräaikaisessa työssä ja työsuhde on katkolla taas tänä keväänä.
Tuliko hyvä mieli? Minun aktiivimallin kannatukseni nousi taas viestisi ansiosta pykälän verran.
Liittoon kuulumattomat saa vähintään 10-15% enemmän palkkaa kun ei ole sitä lakkoherkkyyttä.
Ai niinkun vaikka ahtaajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuulunut liittoon enkä lakkoillut.
Ja joku AKT alkaa olla jo rikollisjärjestö vaikka nykyään onkin siistiytynyt.
Minäkään en ole koskaan kuulunut liittoihin, enkä lakkoillut. Poliittisia lakkoja olen aina vastustanut täydestä sydämestäni.
Mutta kerta se on ensimmäinenkin. En olisi uskonut tätä päivää näkeväni. Mitä tältä palstalta ja someviesteistä olen lukenut, en ole edes ainoa laatuani. Tämä hallitus sai nyt sitten ainakin aikaan jotakin, mihin ei yksikään aiempi hallitus ole pystynyt.
Torilla nähdään!
"Tämä hallitus sai nyt sitten ainakin aikaan jotakin, mihin ei yksikään aiempi hallitus ole pystynyt." ---- Et sitten tunne historiaa sen vertaa, että tietäisit vuoden 1917 Suurlakosta, joka oli keskeinen kammottavan sisällissodan alkamisessa.
Joo, että ei tämä lakkoilu nyt kovin uutta ole, eivätkä seuraukset yleensä millään tavalla hyviä.
No, nyt noin 100 vuotta myöhemmin tulos on todennäköisesti sellainen 20 ääliötä seisoskelemassa tumput suorina, mutta fiksuksi tuota ei voi sanoa. Reilut 10 vuotta metsäteollisuuden liitot laittoivat kovat vaatimukset ja lakot päälle kun oli niin epistä joutua joskus tulemaan jouluna tai juhannuksena työvuoroon - no, tuloksena oli se, että suomalaiset metsäyhtiöt siirsivät tuotantolaitokset ulkomaille ja Suomeen jäi tuhansia ja taas tuhansia työttömiä.
Niin että joo, voitte olla naiviudessanne tosi ylpeitä siitä, että jatkatte perinnettä joka on johtanut mm. väkivaltaan ja suurtyöttömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä on muuten hyvä juttu aiheesta. Kaikkien mallia vuolaasti kannattavien kannattaa lukea.
Ylen propagandaa? Ei kiitos.
"404
Pahoittelut. Hakemaasi sivua ei löydy."
Analyysi: Aktiivimallista tykkäävät eniten ne, joita se ei satuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä työnantajat saavat tietää, kuka kuuluu ammattiliittoon ja kuka ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ison yrityksen omistaja, ja mietin juuri laajennanko toimintaa Suomessa vai siirränkö kaiken Kiinaan. Olin päätymässä Suomen kannalle, mutta kun kuulin lakkointoilusta niin taidankin kallistua Kiinaan päin. Siellä on vähemmän poliittisia riskejä.
Älä viitsi viedä uskottavuutta meiltä aktiivimallin kannattajilta. Kukaan ei ole niin idiootti, että uskoisi ison yrityksen omistajan lukevan keskellä päivää vauvalehden keskustelua ja kertovansa täällä tuollaisista päätöksistään. Kasva aikuiseksi.
No ei tuo eka viesti tietysti todellinen ole, mutta se nyt vain on totta, että jokainen tällainen tempaus saa tekee houkuttelevammaksi yrityksille siirtää tuotanto muualle. Joten siellä on jokainen Senaatintorilla aktiivisesti tuottamassa lisää työttömyyttä ja köyhyyttä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä on muuten hyvä juttu aiheesta. Kaikkien mallia vuolaasti kannattavien kannattaa lukea.
Ei tota ole kirjoittanut ylen toimittaja vaan Helsingin yliopiston professori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tota ole kirjoittanut ylen toimittaja vaan Helsingin yliopiston professori.
Eilisessä Hesarissa oli hyvä kuvaus Tanskan mallista.
Aktiivimalli olisi pitänyt olla tehokkaassa käytössä., jotta päästäisiin 4%:n työttömyyslukuihin.
Kyllä ihmetyttää tuo poliittinen vääntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy varmaan yhtä hienosti ku fazerin leipälakko.. hyllyt täytty muiden valmistajien leivistä joista kuluttajat tykkäs ja kun rupesivat valmistamaan leipiä taas tilaukset oli puolet vanhoista tilauskannoista.
2/3 lakkoilijoista sai fudut.Hupsis.
Juuri näin. Ja mitä vaikeammaksi työllistäminen tehdään, sitä enemmän ostetaan alihankintana kotimaasta tai ulkomailta. Ja oman työvoiman sijaan hankitaan vuokratyövoimaa.
Että ihan omiin muroihin näillä lakoilla taas kustaan, mutta minä nauran. Nauran lähes yhtä paljon kuin niille työttömille prsuille, jotka äänestivät tämän nykyisen hallituksen.
"Että ihan omiin muroihin näillä lakoilla taas kustaan, mutta minä nauran." - Alku on oikein, mutta vaikka itse olen täysin ulkopuolinen koko juttuun, niin en silti naura.
Minua harmittaa, että Suomen talouden kilpailukykyä heikennetään silkalla tyhmyydellä, koska siitä kärsivät lähes kaikki - ja kaikkein eniten ne heikoimmat, jotka niitä verovaroja eniten tarvitsevat. Ilman toimivaa taloutta ei ole varaa sellaisiin juttuihin kuin kunnon vanhustenhoito, terveydenhuolto, lastensuojelu yms. Sellaiset ihan oikeasti tärkeät jutut.
No, ei tällä hölmöilyllä tietysti mitään vaikutusta ole. Sekin jo, että siitä puhutaan jossain tällaisella palstallla, todistaa miten naurettava ja mitätön juttu on. Ihan naurettavaksi ja mitättömäksi pannukakuksihan tuo jää, tuskin sitä edes kukaan noteeraa.
On vain harmi huomata, miten uskomattoman tyhmiä iso osa ihmisistä on, että ovat niin helposti kiihotettavissa typeryyksiin joilla on potentiaalia haitata ei vain heitä itseään vaan yhteiskuntaa laajemmin.
Ehkä tosiaan nuorempien kannattaisi joskus kysyä vaikka noilta metsä- ja paperiteollisuuden lakkoilijoilta, jotka aikaansaivat koko alan alasajon Suomessa noin kymmenen vuotta sitten, että kannattiko? Lindström on muuten yksi tuon tapahtumasarjan takia työttömiksi jääneistä ja suurin osa tuttavapiiristä varmaan juuri niitä samoja loppuelämäkseen työttömiksi jääneitä tuon lakkoilun vuoksi. Olisikohan hänen suhtautumisensa työttömyyspolitiikkaan melkoisesti muuttunut juuri siitä, että on tuosta traagisesta ammattiliittojen tyhmyydestä viisastunut, jonka seurauksena juuri ne työläiset rankimmin kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannatat? Oletko sitä mieltä, että et saa maksaa tarpeeksi veroja? Vai eikö sinusta yhteisille rahoille todellakaan löydy parempaa käyttöä?
Siksi kannatan, että meillä ihan oikeasti on työttöminä ihmisiä, jotka pitävät itsestäänselvänä sitä, että raha tulee heille ikuisesti seinästä eikä mitään tarvitse tehdä. He osaavat tehdä täydellisiä hakemuksia ja ansioluetteloita eivätkä tarvitse työnhakukoulutuksia - jostain syystä ne hakemukset eivät kuitenkaan koskaan johda mihinkään. He haluaisivat työnantajille lisää velvoitteita ja rutisevat siitä, kun työkokeilusta ei työllisty - ilman pienintäkään käsitystä siitä, mihin se johtaa jos työnantajat laitetaan vielä nykyistäkin tiukemmalle. Ja niiden työnantajien pitäisi vieläpä hyvää hyvyyttään työllistää nimenomaan pitkäaikaistyöttömiä - siinäkään ei tunneta isoa kuvaa sen vertaa, että sen jälkeen se työnantaja todennäköisesti menettäisi keikkansa kilpailutuksissa, niissä kun työvoiman koulutus ja osaaminen on yksi kriteereistä.
mutta ei, mitään tällaista tietoa he eivät tarvitse koska he tietävät kaiken ja osaavat kaiken ja siksi on huutava vääryys vaatia, että he viitsisivät osallistua muutaman päivän koulutuksiin tai muihin toimenpiteisiin, missä oppisi edes nämä alkeellisimmat faktat työelämässä.
Siksi.
Meinaatko että pitkäaikaistyöttömät on ammattitaidottomia?
Mihin se osaaminen sen kahden vuoden aikana häviää (se on pitkäaikaistyöttömän määritelmä 2v työttömänä), kun onhan moni esim lasten kanssa kotona sen pari vuotta tai pidempäänkin, eikä heidän ammattiosaamistaan epäillä kun palaavat töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannatat? Oletko sitä mieltä, että et saa maksaa tarpeeksi veroja? Vai eikö sinusta yhteisille rahoille todellakaan löydy parempaa käyttöä?
Siksi kannatan, että meillä ihan oikeasti on työttöminä ihmisiä, jotka pitävät itsestäänselvänä sitä, että raha tulee heille ikuisesti seinästä eikä mitään tarvitse tehdä. He osaavat tehdä täydellisiä hakemuksia ja ansioluetteloita eivätkä tarvitse työnhakukoulutuksia - jostain syystä ne hakemukset eivät kuitenkaan koskaan johda mihinkään. He haluaisivat työnantajille lisää velvoitteita ja rutisevat siitä, kun työkokeilusta ei työllisty - ilman pienintäkään käsitystä siitä, mihin se johtaa jos työnantajat laitetaan vielä nykyistäkin tiukemmalle. Ja niiden työnantajien pitäisi vieläpä hyvää hyvyyttään työllistää nimenomaan pitkäaikaistyöttömiä - siinäkään ei tunneta isoa kuvaa sen vertaa, että sen jälkeen se työnantaja todennäköisesti menettäisi keikkansa kilpailutuksissa, niissä kun työvoiman koulutus ja osaaminen on yksi kriteereistä.
mutta ei, mitään tällaista tietoa he eivät tarvitse koska he tietävät kaiken ja osaavat kaiken ja siksi on huutava vääryys vaatia, että he viitsisivät osallistua muutaman päivän koulutuksiin tai muihin toimenpiteisiin, missä oppisi edes nämä alkeellisimmat faktat työelämässä.
Siksi.
Mihin se osaaminen sen kahden vuoden aikana häviää (se on pitkäaikaistyöttömän määritelmä 2v työttömänä), kun onhan moni esim lasten kanssa kotona sen pari vuotta tai pidempäänkin, eikä heidän ammattiosaamistaan epäillä kun palaavat töihin.
Työnantajien silmissä jo paljon lyhyemmän aikaakin kuin tuon 2 vuotta työttöminä olleet ovat roskaa jotka eivät enää kelpaa mihinkää. Jos haluaa uuden työpaikan kannattaa olla töissä sitä hakiessa. Aina muuten on heikommassa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin osa ihmisistä ole mieluummin töissä vaikka vähän pienemmällä palkalla kuin kokonaan ilman töitä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhäläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin juuri liitosta. En ymmärrä, miksi liitoilla on tarvetta vastustaa aktiivimallia.
Lukeminen kannattaa aina. Tutustupa edes osaan kaikesta siitä, mitä aktiivimallista on kirjoitettu vaikka täällä Vauva-palstalla, Saku Timosen blogissa, Juha Siltanen tänään Ylsen kolumnissa. Tuo, miksi laki on kaikkien mielestä huono, on taivutettu rautalangasta moneen kertaan.
Tärkeimpiä ongelmia aktiivimallissa omasta mielestäni on ainakin se, että se pyrkii ohittamaan perustuslaillisen sopimusvapauden, joka on siis välttämättömyys kaikelle markkinoilla tapahtuvalle toiminnalle, ja sitä toimintaa on myös työstä käytävä kauppa.
Valtion hallitus aktiivimallinsa kera ylittää nyt toimivaltuuksiaan, tokihan asia on suomen kieltä Orwellimaisesti väännellen piiloteltu, mutta kyse on pakottamistoimista.
Talouden ohjaamistoimet on sinällään laajat ja hallituksella erittäin paljon oikeuksia sääntelyistä, verottamisesta, armeijasta, rahapolitiikasta, väkivaltaoikeuksista ja muustakin, mutta sellaisia oikeuksia hallituksella ei ole että se hyppäisi markkinatoimijoiden sopimuspöytiin kolmanneksi pyöräksi määräilemään millaisia sopimuksia muiden pitää tehdä ja millä ehdoilla, ja lisäksi vielä rankaisemaan heitä siitä jos eivät tee hallituksen mielen mukaan.
Kannattavuus se on mikä markkinoilla on perusta kaikelle toiminnalle, ja valtion hallinnon tehtävä on lähinnä huolehtia toimintaympäristö niin, että aikaansaadaan riittävän kattavasti kannattavia toimintamahdollisuuksia, joiden perusteella työllisyydellekin tulee riittävä kysyntä.
Fasismi ei vain valitettavasti vie Suomi Oy:tä eteenpäin, vaan se vie Suomea isoin harppauksin kohti huonompaa.
Tässäpä tulikin melkoinen lasti puhdasta scheissea.
Juttuhan on lyhyesti niin että valtio, joka työttömyyskorvaukset maksaa, päättää myös niiden maksamisen ehdoista. Työmarkkinajärjestöjen on ihan turha alkaa uhittelemaan ja rankaisemaan kolmatta osapuolta, eli yrityksiä, siitä että jokin hallituksen päätös ei ole mieleen. VARSINKIN KUN TYÖMARKKINAJÄRJESTÖT ISTUIVAT PÖYDÄSSÄ JOSSA AKTIIVIMALLISTA PÄÄTETTIIN. Ay-väki lakkokiimassaan on kyllä uskomattoman typerä massa.
Mä en ole puhunut työmarkkinajärjestöistä yhtään mitään.
Kysymys on KANSALAISEN oikeuksista, siinä ei ole kyse työmarkkinoilla mellastavista etujärjestöistä.
KANSALAISELLA on se sopimusvapaus. Etujärjestöillä ei sellaisia ole vaikka sinällään kansalla onkin järjestäytymisoikeudet.
Älä sotke asioita, niin keskustelukin voisi olla vähän järjellisempää.
Ihan vain helpottaakseni sinun ajattelua, markkinat ei ole mikään demokratia jossa 51% enemmistö päättää 49% asioista.
Markkinoilla JOKAINEN päättää itse omista ehdoistaan ja hinnoistaan, eli 100% kansasta on se vapaus.
Se mitä työmarkkinajärjestöt tekee, se on ihan kolmikannan keskenään muodostama ongelma, ja tässä maassa on paljon kansalaisia joilla ei ole yhtään mitään tekemistä kolmikannan hölmöilyjen kanssa vaan joutuvat hankkimaan elantonsa ilman kolmikannan apuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuulunut liittoon enkä lakkoillut.
Ja joku AKT alkaa olla jo rikollisjärjestö vaikka nykyään onkin siistiytynyt.
Minäkään en ole koskaan kuulunut liittoihin, enkä lakkoillut. Poliittisia lakkoja olen aina vastustanut täydestä sydämestäni.
Mutta kerta se on ensimmäinenkin. En olisi uskonut tätä päivää näkeväni. Mitä tältä palstalta ja someviesteistä olen lukenut, en ole edes ainoa laatuani. Tämä hallitus sai nyt sitten ainakin aikaan jotakin, mihin ei yksikään aiempi hallitus ole pystynyt.
Torilla nähdään!
lol? et ilmeisesti ole ollut sekuntiakaan työttömänä kun on mennyt kokonaan ohi tällaiset aiemmin järkätyt jutut kuin:
- karenssia jokaisesta oma-aloitteisuuden vihjauksestakin työttömälle
- pakkoilmaisharjoittelukoulutukset (eli 2vk koulutusta, 6kk työtä ilman palkkaa)
- pakolliset pupukurssit tjsp eli totaalisen turhaa asennekasvatusta jonka tarkoitus on lähinnä vituttaa
- nollasopimukset (vuositolkulla ei kiinnostanut ay:tä pätkääkään)
- koeajan käyttö laittomana määräaikaisen sopimuksen korvikkeena (ei kiinnosta edelleenkään ay:tä)
- vuokratyön käyttö poistamaan duunarilta käytännössä kaikki irtisanomis, loma, sairausajan etc. edut, eikä tämäkään kiinnosta ay:tä pätkääkään
- pohjapalkattomien provisiotöiden yleistyminen, ei kiinnosta ay:tä pätkääkään.
- kahden tason työmarkkinat jossa alatasolla tarjolla on joko nollasopimuksia, provikkatyötä ilman pohjapalkkaa tai ilmaisharjoittelua työttömyysjaksojen välillä, ylemmällä tasolla vaihdellaan työstä toiseen ja menee kivasti hyvinvointisuomessa (eikä tämäkään eriarvoisuus kiinnosta ay:tä pätkääkään)
- Firmojen myynti ja töiden siirto ulkomaille siten että suomalaiset konsernin osat lakkautetaan, osittain jopa ay:n omasta toiminnasta johtuen, ei kiinnosta ay:tä pätkääkään
jne. siinä sitä duunarin edunvalvontaa viimeiseltä 25 vuodelta
Vuokratyöntekijät saa kyllä lomat lomakorvauksineen, sairaslomat maksetaan, (jotkut firmat tosin vaatii käynnin työterveyslääkärillä ja saikkutodistuksen sieltä, mutta muukin lääkäri toisille firmoille käy), ja muut maksut, lisät ym hoidetaan ihan normaalisti.
Äläkä väitä ettei tämä ole totta, olen työskennellyt useamman vuokrafirman kautta, sillä pahamaineisella nollasopparilla.
Vierailija kirjoitti:
että liitto päättää lakosta ja käskee porukan mielenilmaukseen, sitten vedotaan että kattokaa miten paljon väkeä paikalla, kyllä kansa vastustaa....
huoh, ihmiset on järkyttävän helposti vedätettävissä
Niin, tuo on käsittämättömintä ja naurettavinta, että "liitolta tuli käsky" ja sitten totellaan kuin lampaat. Kyllä sitä nyt ainakin omilla aivoilla pitäisi ajatella.
Joo, voi olla että aktiivimallia ei nyt olla ihan kunnolla mietitty, mutta ensinnäkin, onhan se nyt selvää että jotain tässä tilanteessa pitää tehdä; ja toiseksi, olisi sitä nyt tosi paljon älykkäämpiä ja toimivampia tapoja olla eri mieltä kuin mennä seisomaan jonnekin torille vain koska joku liitto käskee.
Itse en koskaan tekisi mitään vain sen takia, että joku liitto lähettää jonkun käskyn. Voisiko typerämpää, lammasmaisempaa ja laumasieluisempaa tapaa toimia kuvitellakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi.
Mihin se osaaminen sen kahden vuoden aikana häviää (se on pitkäaikaistyöttömän määritelmä 2v työttömänä), kun onhan moni esim lasten kanssa kotona sen pari vuotta tai pidempäänkin, eikä heidän ammattiosaamistaan epäillä kun palaavat töihin.Työnantajien silmissä jo paljon lyhyemmän aikaakin kuin tuon 2 vuotta työttöminä olleet ovat roskaa jotka eivät enää kelpaa mihinkää. Jos haluaa uuden työpaikan kannattaa olla töissä sitä hakiessa. Aina muuten on heikommassa asemassa.
Jaa, mä olen saanut ainakin 3 työpaikkaa ollessani työtön.
Voisi ihan eduskuntaa myöten alkaa opettelemaan, että se on KANSA joka tässä tekee päätöksiä asioistaan, mutta EI TYÖMARKKINAJÄRJESTÖT.
Ihan turhaan eduskunnassa mietitte työmarkkinajärjestöjen kannanottoja, kun se on TAVALLINEN KANSALAINEN jonka ääni pitää kuulua työmarkkinajärjestöjenkin ohi.
Tässä maassa on SATOJA TUHANSIA ihmisiä jotka eivät kuulu mihinkään järjestöihin, ja se on juuri se tärkein konsultoitava porukka, mistä kysytään mielipiteitä.
Miltään JÄRJESTÖILTÄ ei tarvitse kysyä mitään mielipiteitä, koska järjestöjen luonteena on se että edunvalvonnan merkeissä mielipiteet ohjataan täysin yhtenäiseksi. Ja juuri tästä syystä, etujärjestöjen "mielipiteiden" painoarvo on huomattavasti heikompi, kuin se aito, oikea mielipide, joka tulee etujärjestöjen ulkopuolisilta ihmisiltä ilman minkäänlaista etujärjestöjen manipulointia.
Ja tässä on se valtion hallinnollekin ohjeistuksia antava porukka, tai ainakin PITÄISI olla, koska valtion hallinnon tehtävä EI ole ajaa etujärjestöjen asioita, vaan valtion hallinnon tehtävä on ajaa KOKO KANSAN asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi.
Ihan sitä meinaan, että ne tarjouspyyntöjen kilpailuttajat sen määrittelevät, mitä ja miten tuoretta osaamista vaativat. Turha syyllistää työnantajia, jos siellä kilpailutuksissa ei pärjää ellei työntekijöillä ole juuri tietyt meriitit.
"404
Pahoittelut. Hakemaasi sivua ei löydy."