Liitolta tuli määräys
Äsken kolahti tekstiviesti miten liiton jäsenet ensi viikon perjantaina poliittisessa lakossa. Omalta kohdaltani voin todeta että luojan kiitos olen silloin lomalla.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Erosin juuri liitosta. En ymmärrä, miksi liitoilla on tarvetta vastustaa aktiivimallia.
Niin, tuskin tajuat paljon muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu liittoon ja kannatan aktiivimallia. Ensi perjantaina pidän etätyöpäivän, niin ei tarvitse miettiä mahdollisten lakkojen vaikutuksia kulkemiseeni tai muuhun tekemiseeni.
Soo soo, voi olla että työpaikka lähtee jatkossa alta ellei palkanalennus maistu.
Äläkä jaksa niitä "olen korvaamaton" tai "mulla on firma" jorinoita, kaikki on kuultu ja todettu potaskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Käy varmaan yhtä hienosti ku fazerin leipälakko.. hyllyt täytty muiden valmistajien leivistä joista kuluttajat tykkäs ja kun rupesivat valmistamaan leipiä taas tilaukset oli puolet vanhoista tilauskannoista.
2/3 lakkoilijoista sai fudut.Hupsis.
Kuin pihalla olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuulunut liittoon enkä lakkoillut.
Ja joku AKT alkaa olla jo rikollisjärjestö vaikka nykyään onkin siistiytynyt.
Minäkään en ole koskaan kuulunut liittoihin, enkä lakkoillut. Poliittisia lakkoja olen aina vastustanut täydestä sydämestäni.
Mutta kerta se on ensimmäinenkin. En olisi uskonut tätä päivää näkeväni. Mitä tältä palstalta ja someviesteistä olen lukenut, en ole edes ainoa laatuani. Tämä hallitus sai nyt sitten ainakin aikaan jotakin, mihin ei yksikään aiempi hallitus ole pystynyt.
Torilla nähdään!
lol? et ilmeisesti ole ollut sekuntiakaan työttömänä kun on mennyt kokonaan ohi tällaiset aiemmin järkätyt jutut kuin:
- karenssia jokaisesta oma-aloitteisuuden vihjauksestakin työttömälle
- pakkoilmaisharjoittelukoulutukset (eli 2vk koulutusta, 6kk työtä ilman palkkaa)
- pakolliset pupukurssit tjsp eli totaalisen turhaa asennekasvatusta jonka tarkoitus on lähinnä vituttaa
- nollasopimukset (vuositolkulla ei kiinnostanut ay:tä pätkääkään)
- koeajan käyttö laittomana määräaikaisen sopimuksen korvikkeena (ei kiinnosta edelleenkään ay:tä)
- vuokratyön käyttö poistamaan duunarilta käytännössä kaikki irtisanomis, loma, sairausajan etc. edut, eikä tämäkään kiinnosta ay:tä pätkääkään
- pohjapalkattomien provisiotöiden yleistyminen, ei kiinnosta ay:tä pätkääkään.
- kahden tason työmarkkinat jossa alatasolla tarjolla on joko nollasopimuksia, provikkatyötä ilman pohjapalkkaa tai ilmaisharjoittelua työttömyysjaksojen välillä, ylemmällä tasolla vaihdellaan työstä toiseen ja menee kivasti hyvinvointisuomessa (eikä tämäkään eriarvoisuus kiinnosta ay:tä pätkääkään)
- Firmojen myynti ja töiden siirto ulkomaille siten että suomalaiset konsernin osat lakkautetaan, osittain jopa ay:n omasta toiminnasta johtuen, ei kiinnosta ay:tä pätkääkään
jne. siinä sitä duunarin edunvalvontaa viimeiseltä 25 vuodelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu liittoon ja kannatan aktiivimallia. Ensi perjantaina pidän etätyöpäivän, niin ei tarvitse miettiä mahdollisten lakkojen vaikutuksia kulkemiseeni tai muuhun tekemiseeni.
Soo soo, voi olla että työpaikka lähtee jatkossa alta ellei palkanalennus maistu.
Äläkä jaksa niitä "olen korvaamaton" tai "mulla on firma" jorinoita, kaikki on kuultu ja todettu potaskaksi.
Vastasin jo: olen määräaikaisessa työssä ja työsuhde on katkolla taas tänä keväänä.
Tuliko hyvä mieli? Minun aktiivimallin kannatukseni nousi taas viestisi ansiosta pykälän verran.
Köyhäläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin juuri liitosta. En ymmärrä, miksi liitoilla on tarvetta vastustaa aktiivimallia.
Lukeminen kannattaa aina. Tutustupa edes osaan kaikesta siitä, mitä aktiivimallista on kirjoitettu vaikka täällä Vauva-palstalla, Saku Timosen blogissa, Juha Siltanen tänään Ylsen kolumnissa. Tuo, miksi laki on kaikkien mielestä huono, on taivutettu rautalangasta moneen kertaan.
Tärkeimpiä ongelmia aktiivimallissa omasta mielestäni on ainakin se, että se pyrkii ohittamaan perustuslaillisen sopimusvapauden, joka on siis välttämättömyys kaikelle markkinoilla tapahtuvalle toiminnalle, ja sitä toimintaa on myös työstä käytävä kauppa.
Valtion hallitus aktiivimallinsa kera ylittää nyt toimivaltuuksiaan, tokihan asia on suomen kieltä Orwellimaisesti väännellen piiloteltu, mutta kyse on pakottamistoimista.
Talouden ohjaamistoimet on sinällään laajat ja hallituksella erittäin paljon oikeuksia sääntelyistä, verottamisesta, armeijasta, rahapolitiikasta, väkivaltaoikeuksista ja muustakin, mutta sellaisia oikeuksia hallituksella ei ole että se hyppäisi markkinatoimijoiden sopimuspöytiin kolmanneksi pyöräksi määräilemään millaisia sopimuksia muiden pitää tehdä ja millä ehdoilla, ja lisäksi vielä rankaisemaan heitä siitä jos eivät tee hallituksen mielen mukaan.
Kannattavuus se on mikä markkinoilla on perusta kaikelle toiminnalle, ja valtion hallinnon tehtävä on lähinnä huolehtia toimintaympäristö niin, että aikaansaadaan riittävän kattavasti kannattavia toimintamahdollisuuksia, joiden perusteella työllisyydellekin tulee riittävä kysyntä.
Fasismi ei vain valitettavasti vie Suomi Oy:tä eteenpäin, vaan se vie Suomea isoin harppauksin kohti huonompaa.
Tässäpä tulikin melkoinen lasti puhdasta scheissea.
Juttuhan on lyhyesti niin että valtio, joka työttömyyskorvaukset maksaa, päättää myös niiden maksamisen ehdoista. Työmarkkinajärjestöjen on ihan turha alkaa uhittelemaan ja rankaisemaan kolmatta osapuolta, eli yrityksiä, siitä että jokin hallituksen päätös ei ole mieleen. VARSINKIN KUN TYÖMARKKINAJÄRJESTÖT ISTUIVAT PÖYDÄSSÄ JOSSA AKTIIVIMALLISTA PÄÄTETTIIN. Ay-väki lakkokiimassaan on kyllä uskomattoman typerä massa.
Vierailija kirjoitti:
Käy varmaan yhtä hienosti ku fazerin leipälakko.. hyllyt täytty muiden valmistajien leivistä joista kuluttajat tykkäs ja kun rupesivat valmistamaan leipiä taas tilaukset oli puolet vanhoista tilauskannoista.
2/3 lakkoilijoista sai fudut.Hupsis.
Juuri näin. Ja mitä vaikeammaksi työllistäminen tehdään, sitä enemmän ostetaan alihankintana kotimaasta tai ulkomailta. Ja oman työvoiman sijaan hankitaan vuokratyövoimaa.
Että ihan omiin muroihin näillä lakoilla taas kustaan, mutta minä nauran. Nauran lähes yhtä paljon kuin niille työttömille prsuille, jotka äänestivät tämän nykyisen hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannatat? Oletko sitä mieltä, että et saa maksaa tarpeeksi veroja? Vai eikö sinusta yhteisille rahoille todellakaan löydy parempaa käyttöä?
Siksi kannatan, että meillä ihan oikeasti on työttöminä ihmisiä, jotka pitävät itsestäänselvänä sitä, että raha tulee heille ikuisesti seinästä eikä mitään tarvitse tehdä. He osaavat tehdä täydellisiä hakemuksia ja ansioluetteloita eivätkä tarvitse työnhakukoulutuksia - jostain syystä ne hakemukset eivät kuitenkaan koskaan johda mihinkään. He haluaisivat työnantajille lisää velvoitteita ja rutisevat siitä, kun työkokeilusta ei työllisty - ilman pienintäkään käsitystä siitä, mihin se johtaa jos työnantajat laitetaan vielä nykyistäkin tiukemmalle. Ja niiden työnantajien pitäisi vieläpä hyvää hyvyyttään työllistää nimenomaan pitkäaikaistyöttömiä - siinäkään ei tunneta isoa kuvaa sen vertaa, että sen jälkeen se työnantaja todennäköisesti menettäisi keikkansa kilpailutuksissa, niissä kun työvoiman koulutus ja osaaminen on yksi kriteereistä.
mutta ei, mitään tällaista tietoa he eivät tarvitse koska he tietävät kaiken ja osaavat kaiken ja siksi on huutava vääryys vaatia, että he viitsisivät osallistua muutaman päivän koulutuksiin tai muihin toimenpiteisiin, missä oppisi edes nämä alkeellisimmat faktat työelämässä.
Siksi.
Olipas taas poikkeuksellisen paljon fiktiota saatu yhteen kirjoitukseen.
1. Työnantajille on annettu männä vuosina jatkuvasti helpotuksia ja työnantajat ovat kiittäneet potkimalla ihmisiä pellolle. Varsinkin suuret firmat.
2. Pupukurssit eivät saa ketään työllistymään. Ne vain maksavat valtiolle. Kaikille ei ole edes tilaa.
3. Aktiivimalli on vain leikkuri, joka kiristää kansalaisten ostovoimaa, kärsijöitä ovat tässä juuri pienet yritykset.
4. Nykyinen hallitus ei osaa tehdä oikeita ratkaisuja työttömyyden poistamiseen, koska siellä on ollut päättämässä kaksi noviisia (kepu&persut) ja yksi eliitin rahoista huolta pitävä (kok)
Tässäpä on muuten hyvä juttu aiheesta. Kaikkien mallia vuolaasti kannattavien kannattaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Köyhäläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukeminen kannattaa aina. Tutustupa edes osaan kaikesta siitä, mitä aktiivimallista on kirjoitettu vaikka täällä Vauva-palstalla, Saku Timosen blogissa, Juha Siltanen tänään Ylsen kolumnissa. Tuo, miksi laki on kaikkien mielestä huono, on taivutettu rautalangasta moneen kertaan.
Tärkeimpiä ongelmia aktiivimallissa omasta mielestäni on ainakin se, että se pyrkii ohittamaan perustuslaillisen sopimusvapauden, joka on siis välttämättömyys kaikelle markkinoilla tapahtuvalle toiminnalle, ja sitä toimintaa on myös työstä käytävä kauppa.
Valtion hallitus aktiivimallinsa kera ylittää nyt toimivaltuuksiaan, tokihan asia on suomen kieltä Orwellimaisesti väännellen piiloteltu, mutta kyse on pakottamistoimista.
Talouden ohjaamistoimet on sinällään laajat ja hallituksella erittäin paljon oikeuksia sääntelyistä, verottamisesta, armeijasta, rahapolitiikasta, väkivaltaoikeuksista ja muustakin, mutta sellaisia oikeuksia hallituksella ei ole että se hyppäisi markkinatoimijoiden sopimuspöytiin kolmanneksi pyöräksi määräilemään millaisia sopimuksia muiden pitää tehdä ja millä ehdoilla, ja lisäksi vielä rankaisemaan heitä siitä jos eivät tee hallituksen mielen mukaan.
Kannattavuus se on mikä markkinoilla on perusta kaikelle toiminnalle, ja valtion hallinnon tehtävä on lähinnä huolehtia toimintaympäristö niin, että aikaansaadaan riittävän kattavasti kannattavia toimintamahdollisuuksia, joiden perusteella työllisyydellekin tulee riittävä kysyntä.
Fasismi ei vain valitettavasti vie Suomi Oy:tä eteenpäin, vaan se vie Suomea isoin harppauksin kohti huonompaa.
Juttuhan on lyhyesti niin että valtio, joka työttömyyskorvaukset maksaa, päättää myös niiden maksamisen ehdoista. Työmarkkinajärjestöjen on ihan turha alkaa uhittelemaan ja rankaisemaan kolmatta osapuolta, eli yrityksiä, siitä että jokin hallituksen päätös ei ole mieleen. VARSINKIN KUN TYÖMARKKINAJÄRJESTÖT ISTUIVAT PÖYDÄSSÄ JOSSA AKTIIVIMALLISTA PÄÄTETTIIN. Ay-väki lakkokiimassaan on kyllä uskomattoman typerä massa.
Hei mr scheisse, oletko se sama "scheissen" huutelija, jolle firmaan oli tullut alle kymmenen hakemusta työpaikkaan? Mihin ei tarvinnut mitään erikoisosaamista? Mutta amistason paikkaan pyrki jotain teinilenkkareita?
Kun emme koskaan saanet tarkennusta siihen mikä se työ oli, mihin halusit suorittavan amislaisen, mutta hakemuksessa olisi pitänyt olla vuolaasti virtaavaa proosaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuulunut liittoon enkä lakkoillut.
Ja joku AKT alkaa olla jo rikollisjärjestö vaikka nykyään onkin siistiytynyt.
Minäkään en ole koskaan kuulunut liittoihin, enkä lakkoillut. Poliittisia lakkoja olen aina vastustanut täydestä sydämestäni.
Mutta kerta se on ensimmäinenkin. En olisi uskonut tätä päivää näkeväni. Mitä tältä palstalta ja someviesteistä olen lukenut, en ole edes ainoa laatuani. Tämä hallitus sai nyt sitten ainakin aikaan jotakin, mihin ei yksikään aiempi hallitus ole pystynyt.
Torilla nähdään!
lol? et ilmeisesti ole ollut sekuntiakaan työttömänä kun on mennyt kokonaan ohi tällaiset aiemmin järkätyt jutut kuin:
- karenssia jokaisesta oma-aloitteisuuden vihjauksestakin työttömälle
- pakkoilmaisharjoittelukoulutukset (eli 2vk koulutusta, 6kk työtä ilman palkkaa)
- pakolliset pupukurssit tjsp eli totaalisen turhaa asennekasvatusta jonka tarkoitus on lähinnä vituttaa
- nollasopimukset (vuositolkulla ei kiinnostanut ay:tä pätkääkään)
- koeajan käyttö laittomana määräaikaisen sopimuksen korvikkeena (ei kiinnosta edelleenkään ay:tä)
- vuokratyön käyttö poistamaan duunarilta käytännössä kaikki irtisanomis, loma, sairausajan etc. edut, eikä tämäkään kiinnosta ay:tä pätkääkään
- pohjapalkattomien provisiotöiden yleistyminen, ei kiinnosta ay:tä pätkääkään.
- kahden tason työmarkkinat jossa alatasolla tarjolla on joko nollasopimuksia, provikkatyötä ilman pohjapalkkaa tai ilmaisharjoittelua työttömyysjaksojen välillä, ylemmällä tasolla vaihdellaan työstä toiseen ja menee kivasti hyvinvointisuomessa (eikä tämäkään eriarvoisuus kiinnosta ay:tä pätkääkään)
- Firmojen myynti ja töiden siirto ulkomaille siten että suomalaiset konsernin osat lakkautetaan, osittain jopa ay:n omasta toiminnasta johtuen, ei kiinnosta ay:tä pätkääkään
jne. siinä sitä duunarin edunvalvontaa viimeiseltä 25 vuodelta
Amen! Mutta toisaalta, tulihan tämä nyt toteutettu aktiivimallikin STTK:sta, ja ennen viime eduskuntavaaleja Antti Rinne kalasteli ääniä juttelemalla, että hän pääministeriksi päästessään laittaa pitkäaikaistyöttömät vanhuksia ulkoiluttamaan. Jos kieltäydyt, seuraa sanktio. Ensi viikon marssi on siis mitä suurinta teatteria mm. jäsenmäärän tasaisen laskun luomassa paineessa. Kansaa on nyt miellytettävä keinolla millä hyvänsä, ensi vuonna on eduskuntavaalit.
Olen ison yrityksen omistaja, ja mietin juuri laajennanko toimintaa Suomessa vai siirränkö kaiken Kiinaan. Olin päätymässä Suomen kannalle, mutta kun kuulin lakkointoilusta niin taidankin kallistua Kiinaan päin. Siellä on vähemmän poliittisia riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin jo: olen määräaikaisessa työssä ja työsuhde on katkolla taas tänä keväänä.
Tuliko hyvä mieli? Minun aktiivimallin kannatukseni nousi taas viestisi ansiosta pykälän verran.
Eli on ok että jatkossa kun vaihdat työtä saat vähemmän palkaa. Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ison yrityksen omistaja, ja mietin juuri laajennanko toimintaa Suomessa vai siirränkö kaiken Kiinaan. Olin päätymässä Suomen kannalle, mutta kun kuulin lakkointoilusta niin taidankin kallistua Kiinaan päin. Siellä on vähemmän poliittisia riskejä.
Hoh hoh hoh
Kuinka tyhminä oikein ihmisiä pidät?
Kuka uskoo tuon?
Nimi tiskiin tai lopeta trollaus.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä on muuten hyvä juttu aiheesta. Kaikkien mallia vuolaasti kannattavien kannattaa lukea.
Ylen propagandaa? Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhäläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mr scheisse, oletko se sama "scheissen" huutelija, jolle firmaan oli tullut alle kymmenen hakemusta työpaikkaan? Mihin ei tarvinnut mitään erikoisosaamista? Mutta amistason paikkaan pyrki jotain teinilenkkareita?
Kun emme koskaan saanet tarkennusta siihen mikä se työ oli, mihin halusit suorittavan amislaisen, mutta hakemuksessa olisi pitänyt olla vuolaasti virtaavaa proosaa?
En sillä en ole Mr.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi viedä uskottavuutta meiltä aktiivimallin kannattajilta. Kukaan ei ole niin idiootti, että uskoisi ison yrityksen omistajan lukevan keskellä päivää vauvalehden keskustelua ja kertovansa täällä tuollaisista päätöksistään. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on ok että jatkossa kun vaihdat työtä saat vähemmän palkaa. Selvä.
Liittoon kuulumattomat saa vähintään 10-15% enemmän palkkaa kun ei ole sitä lakkoherkkyyttä.
2/3 lakkoilijoista sai fudut.
Hupsis.