TAAS yllätyssynnytys. Huh huh . Eivät näköjään ole kovin harvinaisia :O
Ilta-Lehdessä tai Iltasanomissa oli juttu, 21 v nainen mahakivun takia päivystykseen ja kohta vauva sylissä..
Kommentit (167)
Mäkin synnytin yllärinä, ylipainoa mulla oli tuolloin 5kg. Nyt kun miettii niin olihan mulla oireita, en vaan voinut kuvitellakaan olevani raskaana, koska mulla on endometrioosi ja syön pillereitä, eli etsin kaikki muut selitykset. Potkut laitoin sen syyksi, että mulla on ibs ja vatsassa kiertää sen vuoksi. Pienen painonnousun ja vatsan kasvun taas kuittasin sillä, että töissä kiirettä ja ollut paljon häitä niin oon syönyt mitä sattuu ja syönyt enemmän herkkuja ja oon vaan rehellisesti nyt läski. Kuukautisiahan mulla ei oo kunnolla ollut aikoihin pillereiden vuoksi, pientä vuotoa aina välillä, eli sitäkään en ihmetellyt että ei oo verenvuotoa.
Lapsi syntyi keskosena, senkään vuoksi en siis edes vatsan koosta älynnyt, että nyt on vauva kyydissä, kun tyttö painoi just ja just 2kg syntyessään. Vaan ihan mieluinen ylläri, oltiin miehen kanssa puhuttu, että aletaan yrittämään lasta pian ja suunniteltu, että jätän pillerit pois.
Tosi pieniä vauvoja yllätyssynnyttäjillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla näillä "oho olen raskaana" on lievää ellei jopa liiallista ylipainoa. Iso maha jo valmiiksi niin ei huomata että vauva kasvaa siellä. Siihen kun lisää stressaavat elämänvaiheet(työ,opiskelu jne,) ja istukan kiinnittymiskohdan, saamme uutisen
Oletko ollut raskaana? Kyllä tuhtinkin tytön vyötärönympärys kasvaa raskaudessa. Vaikka sitä ei ulkopuolinen huomaisi, niin raskaana oleva huomaa itse kyllä.
Ja vauva potkii ja loppuajasta liikkuu ja myllertää niin että ei voi olla huomaamatta.
Siinä täytyy olla kyse siitä ettei halua huomata ja ajatella ja aktiivisesti työntää asian pois mielestä.
Jos todella ei tule raskausmahdollisuus mieleen vaikka on seksiä harrastanut niin sitten luulisi naisen ihmettelevän että mitä tuolla vatsan alueella oikein tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Pahin painajaiseni on huomata raskaus vasta, kun abortti on jo mahdoton. Tämän takia teen joka kuukausi raskaustestin.
Et ole sitten ehkäisystä kuullut?
Eikö ne vauvelit liiku siellä mahassa yhtään vai miten tämä on mahdollista?
Minulla on kaksi rauhallista "massuvauvaa" mutta kyllä ne potkut kuitenkin tuntui ja koko maha heilui välillä ja jalkaa/kättä pönkäsi melkein nahan läpi. Olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin painajaiseni on huomata raskaus vasta, kun abortti on jo mahdoton. Tämän takia teen joka kuukausi raskaustestin.
Et ole sitten ehkäisystä kuullut?
Mikään ehkäisy ei ole 100%. Jos harrastaa seksiä saattaa tulla raskaaksi.
Eiköhän tuossakin ole jollain tavalla tiedetty.
Ehkä mies on ollut sitä mieltä että ehdoton ei lapsen hankinnalle ja nainen on päättänyt että pakotetaan nyt kuitenkin mies leikkimään kotia.
Luulisi että aina nuorilla naisilla tehdään raskaustesti jos on jotain outoa.
Minullekin tehtiin päivystyksessä vaikka olen 48v. ja sanoin etten ole raskaana.
Se on totta että mikään ehkäisy edes oikein käytettynä ei ole 100%! Jopa sterilisaatiosta huolimatta voi tulla raskaaksi vaikka se on todella harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne vauvelit liiku siellä mahassa yhtään vai miten tämä on mahdollista?
Minulla on kaksi rauhallista "massuvauvaa" mutta kyllä ne potkut kuitenkin tuntui ja koko maha heilui välillä ja jalkaa/kättä pönkäsi melkein nahan läpi. Olen normaalipainoinen.
Mulla oli myös vauvoista kaksi rauhallisia, kohtu on taakse päin kallellaan, toisella näistä rauhallisista oli istukka edessä ja lemppari asennossaan kökötti selkä mun napaan päin ja kyllä silti tunsin kun itseään oikoi!
Tiedän myös miltä tuntuu turvotus ja suolen muljahdukset, mutta ei niitä melkein valmiin vauvan liikkeitä enää siihen sekoita!
En vain oikeasti pysty käsittäämään että raskaus voi edetä loppuun saakka huomaamatta JOS äidillä ei ole jotain korvien väliin vaikuttavaa kehityshäikkää...
Ja ihan eri juttu on sitten nämä keskosena syntyneet pienet vauvat. Tosin tässä jutussahan ei kerrottu oliko vauva täysiaikainen?
https://www.instagram.com/p/BYTk1Vnha3l/
Tästä 3kk päästä on syntynyt lapsi. Näyttää jo tuossa kuvassa siltä, että voisi olla raskaana. Miten typerä voi olla, ettei tee raskaustestiä?! Yllätys, että kaikki nämä "yllätysraskaana" olevat on tuollaisia valmiiksi jo punkeroita.
Vierailija kirjoitti:
Tästä 3kk päästä on syntynyt lapsi. Näyttää jo tuossa kuvassa siltä, että voisi olla raskaana. Miten typerä voi olla, ettei tee raskaustestiä?! Yllätys, että kaikki nämä "yllätysraskaana" olevat on tuollaisia valmiiksi jo punkeroita.
No en nyt punkeroksi kuvaisi, enkä kyllä tuon kuvan perusteella menisi häntä raskaana olevaksi sanomaan, varsinkin kun en tunne ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt punkeroksi kuvaisi, enkä kyllä tuon kuvan perusteella menisi häntä raskaana olevaksi sanomaan, varsinkin kun en tunne ihmistä.
Ei minustakaan näytä erityisesti raskausmahalta. Ihan tavallinen parikymppinen tyttö.
Kolme lasta kantaneena, minä en vaan pysty uskomaan, että sitä ei tajua! Johan se liikkuukin siellä loppuvaiheessa niin, että kurkusta tai p...usta meinaa joku raaja ulos pullahtaa!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi naispuolista työkaveria joilla pinkeän näköiset, miesmäiset "kaljapallomahat" eli kunnon pömpöt ilman naisellista pehmeyttä. Ovat siis ylipainoisia muutenkin, mutta eniten vatsojen kohdalta ja tajusin etteivät odota lasta kun mahat olivat olleet heillä jo 3-4 vuotta ihan saman näköiset :D
Siitä mietin että mitä jos naisilla on lähtökohtaisesti tuollainen maha, niin kasvaisiko se siitä lisää jos siellä on sikiö, ja nainen saattaa vaan luulla että se on pitkäaikaista turvotusta tai kaasua?
Minulla kasvoi ja jotenkin sen tunnisti raskausmahaksi. . Navasta ehkä! Vatsa nousi ylemmäs kohti rintoja ja oli jotenkin erilainen kuin se " vauvamaha" jonka kanssa kanssa olin elänyt vuosia
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta kantaneena, minä en vaan pysty uskomaan, että sitä ei tajua! Johan se liikkuukin siellä loppuvaiheessa niin, että kurkusta tai p...usta meinaa joku raaja ulos pullahtaa!
Toiset joutuvat kuitenkin tekemään ihan liikelaskentaa päivittäin jotta ovat varmoja että vauvalla on kaikki hyvin.
Vierailija
klo 19:06 | 25.1.2018
mitä teen väärin? en jjuuri liiku mutta olen tiputtanut 1300 kalorista nyt 600-700 päivässä enkä laihdu, läski on juuttunut masuuni :(
Miksen minäkin saa yllärivauvaa, epistä! Ois niin paljon kivempaa jos se vaan tulla putkahtaisi, niin ei tarvisi miettiä että hakitaanko vauvaa vai eikö hankita, ja että mitä kaikkea siinä raskaudessa voi mennä pieleen. :/
Tervetuloa vaan, yllärivauva! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
klo 19:06 | 25.1.2018mitä teen väärin? en jjuuri liiku mutta olen tiputtanut 1300 kalorista nyt 600-700 päivässä enkä laihdu, läski on juuttunut masuuni :(
30 vuotis naisalkoholisti? sinäkö siellä?
Vuosien viinanjuonti on pyöristänyt mahasi kivikovaksi palloksi
Tee silti raskaustesti..sammuminen ei suojaa raskaudelta
Ei kaikilla ole ylipainoa, voi olla myös hoikka, jos sikiö on lähellä selkärankaa, eikä vatsaa tule. Mun siskolla oli näin ja huomasi raskauden vasta kolme kuukautta ennen synnytystä, kun kuukautiset jäivät pois ja teki raskaustestin. Vauva painoi syntyessään 2900g