Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijat on hemmoteltuja kroisoksia!!!

Vierailija
25.01.2018 |

Opiskelija on hemmoteltu kroisos, joka tienaa enemmän kuin moni eläkeläinen. Hävetkää opiskelijat.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä lellipentu opiskelijoita jotka saa vanhemmilta ja sukulaisilta rahaa. Otetaan yliopistosta välivuosi tai pari ja mennään Indokiinaan etsimään itseään ja loikoilemaan bungaloweihin. Ajellaan uusilla autoilla ja hengaillaan Hernesaaren rannalla. Elämä yhtä bilettämistä ja matkustelua jotta saadaan instagramiin kivoja kuvia. Vähän siinä sivussa luetaan tenttikirjaa.

ja kaiken tämän lystin tarjoaa veronmaksajat

Vierailija
42/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä duunissa tuo aikuisopiskelu on sellainen välivuosi, jolla haetaan vähän irtiottoa työstä ja stressistä. Onnekkaimmat ovat käyneet opiskelemassa ulkomailla kun puolisollakin on ollut mahdollisuus siihen. Lähes poikkeuksetta tullaan samaan työhön takaisin eikä sillä tutkinnolla ole mitään vaikutusta mihinkään. Hukkaan heitettyä yhteiskunnan rahaa ja taas tyypillinen "naisten tuki" kuten vuorotteluvapaakin, jota käyttivät lähinnä toimistotyötä tekevät naiset, jotka sitten heti seuraavaksi valittivat kun palkkakehityksensä ei seurannut miesten palkkoja.

Tämä johtuu siitä, ettei 15 kuukaudessa voi opiskella mitään asiallista tutkintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä painan opintotuen lisäksi kahta duunia, että saan vuokran ja laskut maksettua. Hirvee kroisos oon.

Olet siis monella tapaa etuoikeutettu.

No en mä kovin etuoikeutetuksi itseäni tunne, kun on 13 päivän koulu ja työputki.

No eipä ole pitkä koulu

Ootko jotenkin vajaa? 13 päivää putkeen koulua ja töitä ennen seuraavaa vapaapäivää ja sitten taas 6 päivää putkeen ja yksi vapaapäivä, joka menee täysin nukkumiseen. Todella etuoikeutettu olo tosiaan kun aikaa ei ole mihinkään muuhun kuin töihin, kouluun ja nukkumiseen.

Vierailija
44/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä painan opintotuen lisäksi kahta duunia, että saan vuokran ja laskut maksettua. Hirvee kroisos oon.

No en mä kovin etuoikeutetuksi itseäni tunne, kun on 13 päivän koulu ja työputki.

No eipä ole pitkä koulu

Ootko jotenkin vajaa? 13 päivää putkeen koulua ja töitä ennen seuraavaa vapaapäivää ja sitten taas 6 päivää putkeen ja yksi vapaapäivä, joka menee täysin nukkumiseen. Todella etuoikeutettu olo tosiaan kun aikaa ei ole mihinkään muuhun kuin töihin, kouluun ja nukkumiseen.

Missä sä nyt olet? Vai osaatko unissakirjoitusta?

Vierailija
45/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija on hemmoteltu kroisos, joka tienaa enemmän kuin moni eläkeläinen. Hävetkää opiskelijat.

Opiskelijat näemmä istuvat taas kahvilassa mäkkinsä ja suklaalattensa kanssa alapeukuttamassa aloituksia. Eikö teillä ole muuta tekemistä?

Vierailija
46/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole pitkä koulu

:D

Vierailija
47/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole pitkä koulu

Ruokatunnilla.

Vierailija
48/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin 4 vuotta ammattikorkeakoulussa. Eroperhe, vanhemmat eivät tukeneet minua sentilläkään opiskeluaikana, "koska olin jo aikuinen ja heillä on omiakin murheita".

Tein töitä koko 4 vuotta. Muistan että välillä itkin, kun koulusta päästyäni lähdin koko illaksi töihin. 6 päiväiset viikot, 13-14 tuntiset päivät tulivat tutuiksi.

Opintotukea sain n. 460e. Sillä ei maksettu edes vuokraa, joten siksi kävin töissä. Oli kuukausia jolloin söin pelkkää nuudelia. Kaikki oppikirjat lainasin kirjastosta.

Oi kuinka rikas olinkaan...

Toisilla joilla vanhemmat tukee voi juu asiat olla paremmin. Saa edes ruokaa tai apua vuokranmaksuun. Itse en saanut, joten ei pidä yleistää.

Vierailija
49/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni eläkeläinen joutuu rahoittamaan peruselämisensä lainalla?

Vierailija
50/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta itse se muiden verorahojen kuppaaminen, opiskele, työllisty ja ole hyödyksi yhteiskunnalle!

Vierailija
51/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole pitkä koulu

Mitä oikein opiskelet kun käyttäydyt noin epäkunnioittavasti toisia kohtaan. Onko sinulla jotain vähempiälyisiä vastaan?

Vierailija
52/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni eläkeläinen joutuu rahoittamaan peruselämisensä lainalla?

todella moni. usko pois

Vierailija
53/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta itse se muiden verorahojen kuppaaminen, opiskele, työllisty ja ole hyödyksi yhteiskunnalle!

Niinhän minä teenkin.

Vierailija
54/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltähän tuo näyttää kun katsoo tämän päivän opiskelijoita. Matkustellaan, biletetään, istutaan trendkahviloissa...

Ei todellakaan koske kaikkia opiskelijoita. Omat lapseni elävät ilman lainaa, pelkällä opintotuella ja asumistuella. Sillä ei paljon juhlita eikä matkustella. Jokainen voi kokeilla opiskelijan budjettia, sillä selviäminen on melkoinen suoritus. Kun kuukauden kokonaisbudjetti on siinä 500 euroa, ei elämä ole mitään juhlaa. 

Juu. Äidillehän ne kaikki kalja- ja tupakkaostokset kerrotaan. Ja kaikki baarikerrat, haalaribileet, fuksiaiset, pökkiäiset ym viikon juomaputket mitä opiskelu nykyään on. On niiku köyhää.

Kun keskustayksiön vuokra on 1000e. Koska pitää asua keskustassa. Kun on baarit vieressä. Ja on köyhää.

Onhan noita pappa betalar-nuoriakin, mutta vähemmistö.

Omat lapseni eivät tupakoi eivätkä myöskään harrasta mitään kaljoittelua, koska yksinkertaisesti ei ole rahaa. Joskus toivoisin, että harrastaisivat, mutta niin kauan kuin rahaa ei sada taivaasta, tilanne on tämä. Soluasunnossa asuvat vieläkin, vaikka molemmilla on useampi vuosi opintoja takana, mutta muuhunkaan ei ole varaa. He ovat jo aikuisia ja toivoisivat omaa kotia, mutta se on mahdottomuus. Soluasunnot ovat ikäviä, koska kämppikset vaihtuvat jatkuvasti, eikä yhtään voi vaikuttaa siihen millaisen sottapytyn kanssa joutuu asumaan.

Molemmilla on tavoitteena tuplamaisterin paperit, jotta työllistyminen olisi mahdollisimman varmaa. Kotona käyvät toisinaan kun hiuksia pitää leikata ja kun haluavat levätä ja syödä. Opiskelijoiden elämää ei kannata kadehtia, se on kovaa työtä. Kaukana ovat entiset ajat, jolloin opiskelu oli rennompaa ja opintoja saattoi venyttää eikä työttömyyttä tarvinnut pelätä, jos oli kunnon tutkinto taskussa. 

Vierailija
55/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltähän tuo näyttää kun katsoo tämän päivän opiskelijoita. Matkustellaan, biletetään, istutaan trendkahviloissa...

Ei todellakaan koske kaikkia opiskelijoita. Omat lapseni elävät ilman lainaa, pelkällä opintotuella ja asumistuella. Sillä ei paljon juhlita eikä matkustella. Jokainen voi kokeilla opiskelijan budjettia, sillä selviäminen on melkoinen suoritus. Kun kuukauden kokonaisbudjetti on siinä 500 euroa, ei elämä ole mitään juhlaa. 

Juu. Äidillehän ne kaikki kalja- ja tupakkaostokset kerrotaan. Ja kaikki baarikerrat, haalaribileet, fuksiaiset, pökkiäiset ym viikon juomaputket mitä opiskelu nykyään on. On niiku köyhää.

Kun keskustayksiön vuokra on 1000e. Koska pitää asua keskustassa. Kun on baarit vieressä. Ja on köyhää.

Omat lapseni eivät tupakoi eivätkä myöskään harrasta mitään kaljoittelua, koska yksinkertaisesti ei ole rahaa. Joskus toivoisin, että harrastaisivat, mutta niin kauan kuin rahaa ei sada taivaasta, tilanne on tämä. Soluasunnossa asuvat vieläkin, vaikka molemmilla on useampi vuosi opintoja takana, mutta muuhunkaan ei ole varaa. He ovat jo aikuisia ja toivoisivat omaa kotia, mutta se on mahdottomuus. Soluasunnot ovat ikäviä, koska kämppikset vaihtuvat jatkuvasti, eikä yhtään voi vaikuttaa siihen millaisen sottapytyn kanssa joutuu asumaan.

Molemmilla on tavoitteena tuplamaisterin paperit, jotta työllistyminen olisi mahdollisimman varmaa. Kotona käyvät toisinaan kun hiuksia pitää leikata ja kun haluavat levätä ja syödä. Opiskelijoiden elämää ei kannata kadehtia, se on kovaa työtä. Kaukana ovat entiset ajat, jolloin opiskelu oli rennompaa ja opintoja saattoi venyttää eikä työttömyyttä tarvinnut pelätä, jos oli kunnon tutkinto taskussa. 

Tuplamaistereiksi yhteiskunnan tuella. Kaikkea sitä kuulee

Vierailija
56/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tämä viesti on osoitettu?

Vierailija
57/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole pitkä koulu

Ruokatunnilla.

Onko hyvää pihviä vai oletko enemmän näitä nyhtökaura hipstereitä?

Vierailija
58/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole pitkä koulu

Ruokatunnilla.

Minä olin töissä opiskelujen ohella, enkä nostanut opintotukea. Töissä käytin tauot opiskeluun. Pisin jakso ilman vapaita oli 3 kk, eikä tuntunut missään. Lopeta ulina.

Vierailija
59/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole pitkä koulu

Ruokatunnilla.

Minä olin töissä opiskelujen ohella, enkä nostanut opintotukea. Töissä käytin tauot opiskeluun. Pisin jakso ilman vapaita oli 3 kk, eikä tuntunut missään. Lopeta ulina.

Nykynuoriso on niin pilalle passattuja. Ei niille mikään riitä! 

Vierailija
60/150 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuplamaistereiksi yhteiskunnan tuella. Kaikkea sitä kuulee

Yhden maisterin tutkinnon hinta on keskimäärin 44 000e. Kun tämä viel kerrotaan neljällä niin aika isoista rahoista jo puhutaan. Hotellimajoitusko tähän pitäisi  vielä tarjota päälle. Huh huh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi