Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2.2 lakko. Miksi tavalliselle kansalle "kostetaan" se, että eduskunta päättää jotain ikävää?

Vierailija
24.01.2018 |

Se bussilakko ym lakko 2.2 osuu pahiten taas tavallisen suomalaisen kansalaisen arkeen. Töihin ei pääse, kauppoihin ei kuljeteta ruokaa jne. Miksi tavalliselle työssäkäyvälle ja bussilla kouluun menevälle lapselle ja terveyskeskukseen haluavalle vanhukselle kostetaan se, että eduskunta on päättänyt jonkun aktiivimallin? Voisiko joku selittää logiikan tuossa lakossa?

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totaalisia idiootteja nämä lakkoilijat.

Vierailija
2/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap. Ja mieti  sitä että  nämä lakkoilijat IHAN ITSE äänestivät ne pölvästit eduskuntaan. Tai  nukkuivat kun ois  pitäny äänestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan itse aktiivimallia. Mutta haluan silti päästä 2.2 aamulla julkisilla töihin ja että lapseni pääsee turvallisesti bussilla sinä päivänä kouluun. Ap.

Vierailija
4/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä ymmärrät, että tämä aktiivimalli voi myös koskettaa tavallistakin. Ei saa olla noin ylimielinen, ettei koske mua.

Vierailija
5/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Lakoillahan olisi kamalasti arvoa jos mikään ei hankaloituisi.

Sulla on nyt aikaa miettiä kimppakyydit yms kuntoon.

Vierailija
6/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä ymmärrät, että tämä aktiivimalli voi myös koskettaa tavallistakin. Ei saa olla noin ylimielinen, ettei koske mua.

Tietenkin ymmärrän. Mieheni on työtön ja kärsii aktiivimallista. Kuten sanoin, niin vastustan sitä mallia. En mielestäni ole ylimielinen, jos autottomana joudun pulaan jos julkiset ei kulje. Perheemme elanto on minun työn varassa, minun on pakko töihin päästä. En voi kävellä 25 kilometriä töihin. Ap. 

Vierailija
7/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se bussilakko ym lakko 2.2 osuu pahiten taas tavallisen suomalaisen kansalaisen arkeen. Töihin ei pääse, kauppoihin ei kuljeteta ruokaa jne. Miksi tavalliselle työssäkäyvälle ja bussilla kouluun menevälle lapselle ja terveyskeskukseen haluavalle vanhukselle kostetaan se, että eduskunta on päättänyt jonkun aktiivimallin? Voisiko joku selittää logiikan tuossa lakossa?

Meinaatko että ruoka loppuu kaupasta yhdessä päivässä?

Kannattaisi varmaan alkaa hamstraamaan sitten ruokaa jo!

Vierailija
8/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustan itse aktiivimallia. Mutta haluan silti päästä 2.2 aamulla julkisilla töihin ja että lapseni pääsee turvallisesti bussilla sinä päivänä kouluun. Ap.

Älä ole itsekäs, hyvän asian puolesta ollaan miekkarissa.

Jätä itsekin arkihuolesi ja vietä lasten kanssa päivä kotona, ellei tori maistu!

Vierailija
9/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoilemallahan sitä ollaan oikein aktiivisia. Lisää vaan keppiä kaikille lakkospedeille!!!!!!

Vierailija
10/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä itsekin arkihuolesi ja vietä lasten kanssa päivä kotona, ellei tori maistu!

Ei ole tapana lintsata töistä. Ap.

Vierailija
11/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ymmärrän. Mieheni on työtön ja kärsii aktiivimallista. Kuten sanoin, niin vastustan sitä mallia. En mielestäni ole ylimielinen, jos autottomana joudun pulaan jos julkiset ei kulje. Perheemme elanto on minun työn varassa, minun on pakko töihin päästä. En voi kävellä 25 kilometriä töihin. Ap. 

Kerro sitten työnatajallesi, että nyt on semmoinen tilanne, ettet Jari Lindströmin tyhmyyden ja Soinin Hillotolpan takia pääse paikalle ;-)

Vierailija
12/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Lakoillahan olisi kamalasti arvoa jos mikään ei hankaloituisi.

Sulla on nyt aikaa miettiä kimppakyydit yms kuntoon.

Hah, mikään ei mulla hankaloidu. Tulen ajamaan autolla kotiovelta työpaikalle, niin kuin jokainen tavallinenkin aamu teen. 

Muuten pidän aktiivimallia hyvänä kehityksenä ja pidän siitä voivottelijoita aikamoisina luusereina.

Vierailija
13/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tapana lintsata töistä. Ap.

No narisemallako sitten yleensä tapaat asiat hoitaa?

Vierailija
14/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se oikeasti harmi, mutta noin se menee, kun on kovapäinen, kiero hallitus. Toivottavasti saadaan pikaisesti parempi.

Vierailija
15/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sä pidät 2.2 lomapäivän, pyydät vapaapäivän, pidät ylityövapaan, teet sen päivän tunnit vähän kerrallaan takaisin tai sovit kimppakyydistä.

Pomo taatusti on tietoinen lakosta ja sen mahdollisesti aiheuttavista ongelmista työmatkoihin.

Oletko kysyny pomolta/esimieheltä mikä olisi mahdollista?

Ja mitäs hyötyä lakosta tai mielenilmauksesta on jos kukaan ei sitä edes huomaa?

Tuskin koko kuukauden palkkasi muutenkaan koostuu 2.2 tehdyistä tunneista?

Vierailija
16/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sä pidät 2.2 lomapäivän, pyydät vapaapäivän, pidät ylityövapaan, teet sen päivän tunnit vähän kerrallaan takaisin tai sovit kimppakyydistä.

Pomo taatusti on tietoinen lakosta ja sen mahdollisesti aiheuttavista ongelmista työmatkoihin.

Oletko kysyny pomolta/esimieheltä mikä olisi mahdollista?

Ja mitäs hyötyä lakosta tai mielenilmauksesta on jos kukaan ei sitä edes huomaa?

Tuskin koko kuukauden palkkasi muutenkaan koostuu 2.2 tehdyistä tunneista?

Meillä on pomo jo ilmoittanut meille, että 2.2 lakko ei ole hyväksyttävä syy olla pois töistä. Ylityövapaita meidän alalla ei ole (koska ylityöt on kielletty) ja lomapäivääkään siihen ei kuulemma saa. Teen sellaista työtä, että työpaikalla on pakko olla tietty vahvuus henkilöstöä, ei meillä voi mitään tunteja ennakkoon sisään tehdä. Ap.

Vierailija
17/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä neuvottelut olisi ollut hedelmällisempi tapa saada korjauksia malliin.

Vierailija
18/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi olla yhden päivän pois koulusta jos bussit ei kulje.

Ehkä koulussakin huomioidaan tuo lakkopäivä jo etukäteen, esim antamalla kotitehtäviä? Tai jotenkin.

Vierailija
19/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mikä tahansa mielenilmaus on melko tehoton, ellei siitä aiheudu konkreettisia haitallisia seurauksia.

Toisaalta suurin osa kansasta kannattaa hallitusta (jos ei kannattaisi, sillä ei olisi mitään toimintaedellytyksiä), joten he ansaitsevatkin kärsiä seurauksista (siis ainakin mielenilmauksen järjestäjien logiikalla). Hallitusta vastustava vähemmistö joutuu sitten kärsimään enemmistön toiminnan takia.

Vierailija
20/107 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksit kulkee, jos nyt kerran vuodessa käyttää taksia, niin ei kai se niin kipeää tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän