Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Mulla oli pisteitä 29/30 ja oon ensikertalainen
Ensikertalainen ja pisteitä 28/30
Kertokaa suuhygienistit sit jos pääsette todistusvalinnalla sisään :> ite jännitän 29 pisteen kanssa!
Kouluun kirjoitti:
Miten valmistaudutte bioanalyytikon pääsykokeeseen? Kun ei ole esimateriaaliakaan... Mitä matikkaa?
Mihin sie sait kutsun? Ite oon kerrannu perus matikkaa jako, kerto, yks. Muunnokset, Murtoluvut yms, kun Tampereelle ei ainakaan laskinta saa ottaa mukaan. Toisekseen TAMK myös kyllä ohjeisti suoraan, ettei kokeeseen voi valmistautua muuta kuin lepäämällä hyvin etukäteen. 😂
Te jotka valititte todistusvalinnan myöhäisyydestä, niin eihän tän kevään ylioppilaiden tulokset tullu kun viikko sitten, niin eihän valintaa olisikaan voinut tehdä ennen esivalintakokeita 🙈
Pääsin myös Turkuun bioanalyytikoksi todistusvalinnalla, 30/30 pisteet enkä ole ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli Turusta viestiä. Ovat kuulemma selvittäneet asiaa kun kyselyjä on tullut senverta paljon. Eli tosiaan YO-todistusvalintaan otetaan mukaan kaikki hakukelpoiset, ei siis ole tarvinnut päästä esivalintakokeesta läpi.
Tää kyllä latisti oloa entisestään. Vituttaa ku opintopolussa oikeen erikseen luki että esivalintakoe on kaikille pakollinen, mielestäni antaa tosi ristiriitasen tiedon.
Sama täällä! Ei enää juuri helpottaisi tulla valituksi yo-todistuksella, kun on ensin lukenut mahdollisesti turhaan esivalintakokeeseen ja sitten vielä varuiksi valintakokeeseen. Tieto todistusvalinnasta tulee liian myöhään. Mielestäni esivalintakoe esikarsintana olisi mitannut kaikilta motivaatiota kyseiselle alalle.
Eiköhän nyt kuitenkin tärkeintä oo että pääsee sisään, ei se että miten sinne pääsee...
Mä pääsin todistusvalinnalla hammasteknikoksi Turkuun!! Olen onnesta ihan täpinöissään! Jo valmiiksi tulostettu valintakoemateriaali lähtee mökille takan sytykkeeksi:DD
Tekarit kirjoitti:
Mä pääsin todistusvalinnalla hammasteknikoksi Turkuun!! Olen onnesta ihan täpinöissään! Jo valmiiksi tulostettu valintakoemateriaali lähtee mökille takan sytykkeeksi:DD
Onneksi olkoon! Olitko ensikertalainen ja millä pisteillä pääsit sisään? Täällä yksi ei-ensikertalainen hakemassa hammasteknikoksi ja mahdollisuudet sisään pääsyyn tuntuvat minimaalisilta.
Moniko on menossa johonkin sosionomi pääsykokeeseen? Miten valmistaudutte? Mä olen menossa Hamkiin maanantaina ja en ole kyllä mitenkään kerrannut ennakkomateriaalia/matikkaa... Tällä hetkellä listaan vaan itselleni kysymyksiä ja vastauksia tyyliin: Miksi haluat sosionomiksi? Heikkoudet ja vahvuudet?
Mulla tulee pisteitä 27/30.
Hamkissa on psykologin haastattelu, mutta muusta en oikein tiedä. Ryhmätilanne varmaan ja palikkatestejä :D? Varmaan pitäisi vähän perus matikkaa kerrata (esim. prosentteja ja murtolukuja) ja vilkaista vielä ennakkomateriaalien tiivistelmät läpi.
Toivottavasti riitän omana itsenäni!
Joku, joka on hakenut sairaanhoitajaksi Laurea Lohjaan ja saanut kutsun valintakokeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Joku, joka on hakenut sairaanhoitajaksi Laurea Lohjaan ja saanut kutsun valintakokeeseen?
Ainakin yks tuttava kertoi saaneensa kutsun jo jokin aika sitten.
Näkeekö jostain jo Laurean eri linjojen hakijamäärät?
Vierailija kirjoitti:
Moniko on menossa johonkin sosionomi pääsykokeeseen? Miten valmistaudutte? Mä olen menossa Hamkiin maanantaina ja en ole kyllä mitenkään kerrannut ennakkomateriaalia/matikkaa... Tällä hetkellä listaan vaan itselleni kysymyksiä ja vastauksia tyyliin: Miksi haluat sosionomiksi? Heikkoudet ja vahvuudet?
Mulla tulee pisteitä 27/30.
Hamkissa on psykologin haastattelu, mutta muusta en oikein tiedä. Ryhmätilanne varmaan ja palikkatestejä :D? Varmaan pitäisi vähän perus matikkaa kerrata (esim. prosentteja ja murtolukuja) ja vilkaista vielä ennakkomateriaalien tiivistelmät läpi.
Toivottavasti riitän omana itsenäni!
HAMKin sosionomin kokeessa ei ole psykologin haastattelua eikä kokeeseen ole ennakkomateriaalia.
Sain paikan Turun verkko-opinnoista todistusvalinnalla. Jäätävä yllätys. Jännää!
Vierailija kirjoitti:
Aika läppä toi Turku jos rehellisiä ollaan... :D
siis en aidosti mitään dissaa heitä tms, mutta ovat yksin tulkinneet vähän niin kuin omiaan ja aika typerään suuntaan tuota sääntöä valintaperusteista todistusvalinnan suhteen. Jännä, että tällaista voi tapahtua :D
Metropolia kertoi jonkin aikaa sitten tiedottavansa todistuksella päässeille ennen valintakokeita, jottei niihin tarvitse osallistua sitten. Heillä varmaan helpompi homma valita todistuksista, kun ovat sen esivalintakarsinnan tehneet (versus Turku) :DD
No ei tässä taida olla tietoa, ovatko he ainoina koko Suomessa päättäneet tehdä noin vai ei. Kuten sanoivat, niin pitää varmistaa suoraan koulusta eli ei sinällään ole mitään Turku ja muut -linjaa. Mutta joka tapauksessa se niistä todennäköisyyksistä, mutta uskoinkin itse koko ajan, että asia on näin, kuten itselle ja muutamalle muullekin oli sanottu.
Jos joku tosiaan oli saanut tätä väärää tietoa Turun "hakupalveluista", niin varmaan kannattaisi ilmoittaa sinne hakijapalveluihin. Vai oisko menneet amk:t ja hakijapalvelut vahingossa henkilöllä itsellään sekaisin?
Mutta tuleehan 2020 olemaan todistusvalinta ensisijainen valintamenetelmä, joten sen pitäisi varmaan sitten olla supervaikeata ja lähes mahdotonta, kun tulee vain läjä hakemuksia ja todistuksia. Jotenkin siitäkin saadaan kuitenkin ihmiset valittua. :) Minusta Turun linja on hyvä ja oikeudenmukainen! Tulevassa todistusvalinnassakin kun on kuitenkin just sen pelkän koulumenestyksen tutkailu ideana. En olisi varma, että joissain oppilaitoksissa pykälää on tulkittu oikein, jos tehdään todistusvalinta siten, että vain valintakokeeseen kutsutut otetaan mukaan. Ainakin juridisesti on huomattavasti turvallisempaa toteuttaa Turun linjaa, jos asiasta on kerran ollut epäselvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sain paikan Turun verkko-opinnoista todistusvalinnalla. Jäätävä yllätys. Jännää!
Hyvä hyvä ja onnea! Saitko esivalintakokeesta hyväksyttyjä pisteitä? Entä saitko 30/30 p?
Esivalinnasta 62, 2 ja todistuspisteet 29! Olin varma, että 30/30 olisi ollut tarpeen...
Ootteko ensikertalaisia ja millaset yo-paperit?