Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Kiitos :) mulla oli todistuksesta 30 pistettä, joten osasin odottaa tuota.
Oli tarkoitus vaan kertoa, että metropolia on lähettänyt todistusvalituille nyt meilit. Muutoinhan metropolia ei ainakaan kerro noista. Ilmoittivat ainakin mulle aiemmin näin, etteivät kerro kuin valituille henk.kohtaisesti, että ovat tulleet valituiksi - siksi ajattelin, että porukka haluaisi ehkä tietää, mitkä amk:t ovat jo lähettäneet nuo todistusvalinnat eteenpäin, jotta tietävät pitääkö odotella vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on se Turun sosionomiporukka mesonnut. Eikö niistä oo ku yks päässyt todistuksella, vai onko kaiken mesoamisen saanut aikaseks pari ihmistä?
Niin ja onnea sinne Metropolian bioanalyytikolle. Mitkä pisteet?
Veikkaisin, että suurin osa verkkososionomihakijoista on muualla kuin AV:llä mesoamassa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on se Turun sosionomiporukka mesonnut. Eikö niistä oo ku yks päässyt todistuksella, vai onko kaiken mesoamisen saanut aikaseks pari ihmistä?
Niin ja onnea sinne Metropolian bioanalyytikolle. Mitkä pisteet?
Mitähän täällä nyt on mesottu? 😂
Keskustelupalstalla keskustellaan. Kannattanee lopettaa näitten keskustelujen seuraaminen, jos menee tunteisiin.
Ja itselle ei verkko-opiskelupaikka todistuksella irronnut. Mutta mennään valintakokeeseen koittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos alapeukusta, ajattelin lähinnä informoida siitä, että Metropolia on myös ilmoittanut todistusvalinnoista valituille...
luulin että osaa saattaisi kiinnostaa tuo tieto.
Onnea! Ei kannata välittää noista oudoista alapeukuttelijoista (varsinkin yksi on aktiivinen). Olen jo pitkään seurannut, että monissa ei näytä olevan mitään tolkkua eli mitä hassuimpiin yhteyksiin pistetään alapeukkua. Eilen kuitenkin oli aika viimeinen pisara, kun toistakin torkalla valittua alapeukutettiin. Mutta tosiaan, lieneekö nämä krooniset alapeukuttelijat edes itse hakijoita tai sitten ovat muuten tosi outolintuja... Ehkäpä he kestävät sote-alalla toisten epäonnea, mutta eivät toisten onnea.
Ovatko keskustelijat täällä niin katkeria, että alapeukuttavat muiden menestystä? Olisi jotenkin pitänyt arvata, kun hoitoalan keskustelusta kyse. Kuvittelin, että alan stereotypiat olisivat liioiteltuja, mutta ainakin tämä vauvapalsta kyllä edustaa niin surullista joukkoa.
No jos nyt vähän pistää v*tuttamaan, kun ei ole rivi L:iä, joilla vain valita, minne menee.
Turku AMK:n facebookista: "Kaikki kevään 2018 yhteishaun valintakoekutsut on lähetetty ja todistusvalinnan tulokset julkaistu."
Itsekin pääsin todistusvalinnalla, eikä mulla ole kuin yksi L
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt vähän pistää v*tuttamaan, kun ei ole rivi L:iä, joilla vain valita, minne menee.
Ei mullakaan ollut yhtään. Tosin se, mihin pääsin, oli kovin pienesti haettu. :D
Mulla tuli ekana mieleen sellanen huolenaihe, että minkälaisia mielensäpahoittajia alalle on pyrkimässä, jos alapeukut menee tunteisiin 😂
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli ekana mieleen sellanen huolenaihe, että minkälaisia mielensäpahoittajia alalle on pyrkimässä, jos alapeukut menee tunteisiin 😂
Voin vastata omasta puolestani - tosin ei mene tunteisiin, mutta olen kiinnittänyt noihin realistina ja pohtijana huomiota kautta linjan. Lähinnä jää vain ihmetyttämään logiikka ja perustelut sekä niiden puuttuminen. Joskus on helppo ymmärtää nuo kommenttina ikään kuin siten, että "ei ole totta", mutta joskus taas tuntuu, että ne ovat puhdasta ilkeämielisyyttä, jopa täysin päätöntä sellaista eli ihan jo huumoriosastoa.
En tosin muutenkaan ole samoilla linjoilla kuin sinä, koska ei kai ilkeämielisyyden näkeminen tarkoita, että on jossain negatiivisessa mielessä mielensäpahoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Turku AMK:n facebookista: "Kaikki kevään 2018 yhteishaun valintakoekutsut on lähetetty ja todistusvalinnan tulokset julkaistu."
Itsekin pääsin todistusvalinnalla, eikä mulla ole kuin yksi L
Eipä ei-ensikertalaisena riittänyt 29/30...
Näinkin korkeat ensikertaialiskiintiöt tekevät kyllä alan / koulun vaihtamisen hankalaksi... Itselläni myös 29/30 mutta ensikertalaisuus taisi pelastaa. Kokemusta ei ole, mutta kyllä noita lukuja katsellessa tuntuu, että jos haluaa koulua / alaa vaihtaa, täytyy todellakin olla parhaista paras päästäkseen sisään.
Mihin ei riittänyt 29/30 ensikertalaisena 😳?
Ei kun siis ei-ensikertalaisena...
Vierailija kirjoitti:
Näinkin korkeat ensikertaialiskiintiöt tekevät kyllä alan / koulun vaihtamisen hankalaksi... Itselläni myös 29/30 mutta ensikertalaisuus taisi pelastaa. Kokemusta ei ole, mutta kyllä noita lukuja katsellessa tuntuu, että jos haluaa koulua / alaa vaihtaa, täytyy todellakin olla parhaista paras päästäkseen sisään.
Ainahan voi myös avoimen kautta opiskella. Mun mielestä on enemmän kuin reilua, että ensisijaisesti "ilmaiset" opiskelupaikat menee niille, joilla ei vielä sitä korkeakoulututkintoa ole lainkaan.
Mä en edes seuraa mitään peukutuksia, kun niillä ei todellakaan ole mitään merkitystä minkään suhteen. Suosittelen samaa.
KatarinaT kirjoitti:
Kouluun kirjoitti:
Miten valmistaudutte bioanalyytikon pääsykokeeseen? Kun ei ole esimateriaaliakaan... Mitä matikkaa?
Mihin sie sait kutsun? Ite oon kerrannu perus matikkaa jako, kerto, yks. Muunnokset, Murtoluvut yms, kun Tampereelle ei ainakaan laskinta saa ottaa mukaan. Toisekseen TAMK myös kyllä ohjeisti suoraan, ettei kokeeseen voi valmistautua muuta kuin lepäämällä hyvin etukäteen. 😂
Kuopioon tuli kutsu. Matematiikka on se heikoin osaamis alue niin sillä stressaa että mitä pitää osata ja kun ei tosiaan sitä laskintakaan saa olla.
Onneksi siellä ei ole oikeaa matematiikkaa vaan tuommoista päässälaskua niin älkää huolehtiko.
Tänään tuli lisää todistusvalintoja Metropoliasta.