Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
1801/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kokeeseen tokaan vaihtoehtoon eli onko mahis vielä että pääsisin ykkösvaihtoehdoksi laittamaan kouluun vai

Vierailija
1802/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kokeeseen tokaan vaihtoehtoon eli onko mahis vielä että pääsisin ykkösvaihtoehdoksi laittamaan kouluun vai

Jos ne ovat samassa valintakoeryhmässä, niin on. Ryhmiä on 6.

1. Valintakoeryhmä

Ensihoitaja

Kätilö

Sairaanhoitaja

Sairaanhoitaja, diakoninen hoitotyö

Terveydenhoitaja

2. Valintakoeryhmä

Bioanalyytikko

Hammasteknikko

Optometristi 

Röntgenhoitaja 

Suuhygienisti

3. Valintakoeryhmä

Apuvälineteknikko

Fysioterapeutti

Jalkaterapeutti

Naprapaatti

Osteopaatti

Toimintaterapeutti

4. Valintakoeryhmä

Geronomi 

Kuntoutuksen  ohjaaja 

Sosionomi

Sosionomi, diakoniatyö 

Sosionomi, kirkon nuorisotyö 

Sosionomi, kirkon varhaiskasvatus

5. Valintakoeryhmä

Sosionomi, rikosseuraamusala

6. Valintakoeryhmä

Estenomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Diak olisi poikaystäväehdokas siirtyisin seuraavaan.

Vierailija
1804/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei sotelilla ei ole oikeastaan mitään merkitystä, hiukan ehkä karsii hakijoita. 🤔 Kannattaa siis laittaa toiveeksi jokin kohde jossa matala pisteraja, siellä voi tehdä valintakokeen ja päästä sisään korkeamman pisterajankin koulutukseen. Ja jos fiksu on, valitsee sellaisen kohteen vielä, jossa mahd. helppo valintakoe itselle, jolloin pisteet mahdollisimman suuret.

Täähän on ihan syvältä koko homma. . 😒 Nim. Soteliin paljon lukenut..

Tämä se kikkailuidea onkin. Mutta on siinä yksi huono puoli: jos tekee kokeen kohteessa 6, niin vaikka saisit hyvät pisteet siellä kohdetta 1 varten, kaikki tulevat ennen sinua väliin, joilla samainen kohde on sijoilla 1-5.

Mutta kyllähän tuo soteli aika laillakin silti karsii hakijoita, koska nytkin moneen paikkaan on ollut yli 50 pistettä raja. Eiköhän ole paljon niitä hakijoita, joilla pisteet alkavat 4:lla ja 3:llakin. Mutta en kyllä pidä tätä ihme välikoetta silti hyvänä, sillä valvomattomuus, huijaaminen, kokeen sopiminen tietylle ihmistyypille jne.  

Vierailija
1805/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjjjh kirjoitti:

Hei, selittäkääs vielä..

Valintakoeyhteistyöstä siis. Kyseessä kuuluisa Turun sosionomi verkko-opinnot.

Valintakokeeseen on kutsuttu 40. Voiko joku tämän porukan ulkopuolelta kuitenki päästä sisään? Siis jos joku tekee valintakokeen muualla ykköstoiveessaan ja verkko-opinnot vaikka kakkosvaihtona. Ykkösvaihtoehtoon jos ei riittäisi pisteet, niin voi kuitenkin päästä kakkosvaihtoehtoon?

Eihän tässä ole mitään järkeä, jos näin on.. 😔

No mulla ei ole tilanne tämä, mutta olen näillä näkymin menossa Turkuun kokeeseen (nyt vaan vaikuttaa siltä, etten ehdi lukea kunnolla, koska laiskotteluksi meni tämä odotteluaika, kun pisterajoja ym. suurenneltiin niin kovasti Turun amk:nkin taholta). Koska olen "vanhus", ei mulla Turkuun ole mitään tosiasiallisia saumoja päästä, mahdollisuudet on luokkaa 0,1 %. Siispä Turussa teen kokeen ja haen pisteillä toisaalle. En ole kiinnostunut älykkyystesteistä ym., joten ehkä pääsen Turun lukukokeella älykkyystestipaikkaan.

Näin se vaan menee, koska muuten valintakoeyhteistyö ei olisi valintakoeyhteistyötä.

Vierailija
1806/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon myös havahtunut siihen, että Tampereeltahan pääsee todella surkeesti Turkuun ja etenkin amk:ille. Tuntuu melko naurettavalta kiertää Helsingin kautta. 

Että onkos täältä menossa Turkuun kokeeseen ihmisiä? Mikä on reittistrategianne? Mikähän ois joku luotettava palsta, jossa voisi ehkä yhteiskyytiäkin miettiä... 

Vierailija
1807/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä uskomatonta. Ihan puoliteholla menee päivät kun vahtaa kutsua.

Tekisi mieli jo soittaa ja kysyä missä mennään.

Vierailija
1808/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo o melkoista kikkailua koko hakutouhu.

Nyt kun sain kutsun kolmos vaihtoehtoon ja teen sen valintakokeen niin jos menee hyvin niin pääsen kakkosvaihtoehtoon opiskelemaan.

Vaihdoin kakkosen ja kolmosen paikkoja ihan viime tipalla, koska arvasin ettei pisteet riitä kakkoseen välttämäti.

Nyt kaduttaa, koska kiinnostaa kolmos vaihtoehto nyt kuitenkin sitten enemmän. Ja enhän mä voi kuitenkaan kuin tehdä tietty parhaani valintakokeessa.

Ykkönen ei näihin kuulunutkaan kun yliopisto minkä hommat ihan eri.

Vierailija
1809/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö nyt oikein. Esim jos hakisin kouluun A ja B eli minulla kaksi sosionomikoulua. 

A olisi ykköstoive ja esivalintapisteeni eivät riittäneet koulun A pääsykokeeseen. Sotelipisteet kuitenkin riittivät B koulun pääsykokeisiin ja sain pääsykoekutsun kouluun B. Jos saan B:n pääsykokeista huippuhyvät pisteet, voinko silti päästä kouluun A, vaikka sotelipisteet eivät riittäneetkään. 

Selitinks tarpeeksi monimutkaisesti :D 

Vierailija
1810/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö nyt oikein. Esim jos hakisin kouluun A ja B eli minulla kaksi sosionomikoulua. 

A olisi ykköstoive ja esivalintapisteeni eivät riittäneet koulun A pääsykokeeseen. Sotelipisteet kuitenkin riittivät B koulun pääsykokeisiin ja sain pääsykoekutsun kouluun B. Jos saan B:n pääsykokeista huippuhyvät pisteet, voinko silti päästä kouluun A, vaikka sotelipisteet eivät riittäneetkään. 

Jos koulut ovat valintakoeyhteistyössä, kyllä voit päästä. Jos eivät ole, et voi päästä. 

Vierailija
1811/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä uteliaisuudesta, että eikö tätä yhteishakua prosessina mennä koulussa kunnolla läpi opon tunneilla? Vai sattuuko täällä olemaan vanhempia ihmisiä, jotka ovat joutuneet asiat itse opiskelemaan? Kuten minä. 

Vierailija
1812/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DIAK HERÄÄ JO

Vierailija
1813/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakissa on hartaushetki meneillään, ei kerkiä.

Vierailija
1814/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin noin jos kyseiset koulut tekevät valintakoeyhteistyötä ja vaihtoehdot kuuluvat samaan valintakoeryhmään.

Vierailija
1815/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin noin jos kyseiset koulut tekevät valintakoeyhteistyötä ja vaihtoehdot kuuluvat samaan valintakoeryhmään.

Vastasin jo tuon saman yllä, mutta tietysti tässä tapauksessa nämä kuuluvat samaan valintakoeryhmään, koska puhuttiin vain kahdesta sosionomikoulusta. 

Vierailija
1816/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh! Nyt kun otit asian puheeksi, niin itseäni on kiinnostanut, kun monet hakevat Diakiin, että onko se vain joku uskovaisten paikka. Suurin osa ihmisistä (ellei jopa kaikki), joiden tiedän olevan siellä, on kirkon väkeä. Mutta voi olla, että itse tiedän sattumalta juuri tätä uskisporukkaa. 

Vierailija
1817/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh! Nyt kun otit asian puheeksi, niin itseäni on kiinnostanut, kun monet hakevat Diakiin, että onko se vain joku uskovaisten paikka. Suurin osa ihmisistä (ellei jopa kaikki), joiden tiedän olevan siellä, on kirkon väkeä. Mutta voi olla, että itse tiedän sattumalta juuri tätä uskisporukkaa. 

Sosionomi ja sairanhoitaja tutkinnot ovat ihan taviksille. Näistä on erikseen diakoni ja diakonissa meille kirkonrotille. ;)

Hartaus on koulun kappelissa kerran viikossa. Saa osallistua vaikkei olisi uskislinjalla. Ei ole pakko. Diakissa opiskelee myös muslimeita, joten kristittyys ei ole edellytys.

Vierailija
1818/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi ja sairanhoitaja tutkinnot ovat ihan taviksille. Näistä on erikseen diakoni ja diakonissa meille kirkonrotille. ;)

Hartaus on koulun kappelissa kerran viikossa. Saa osallistua vaikkei olisi uskislinjalla. Ei ole pakko. Diakissa opiskelee myös muslimeita, joten kristittyys ei ole edellytys.

Okei, ihan hyvä tietää. Oon aina pitänyt Diakia nimittäin poissuljettuna vaihtoehtona, kun en ole itse mitään uskonnaista nähnytkään. 

Vierailija
1819/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT SE TULI!!!!!

Vierailija
1820/4979 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diak Helsinki sosionomikutsu tuli nyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme