Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
1761/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli Metropolia-kutsu klo 18:26.

Mutta mulla on tossa vain yksi, ylin vaihtoehtoni. Näkyykö teillä ne muut hakukohteet, jotka ovat samassa ryhmässä? Missään ei ole mainintaa. Mä nyt olettaisin, että omilla pisteillä 66+ pääsisi niihin kaikkiin. 

Siihen ylimpään sitten pääset jos valintakoe menee nappiin.

Mulla tuli kutsu Metropoliaan ja oli kolmas hakukohde se mihin kutsu tuli.

Myös kakkos hakukohde on Metropoliaan, mutta sen valintakokeeseen ei pisteet riittäneet. Mutta jos valintakoe menee nappiin niin minulla on mahdollisuus päästä siihen kakkosena olevaan hakukohteeseen, koska tekevät valintakoeyhteistyötä.

Tarkoitin, että mistä tiedän, mihin kaikkiin valintakokeisiin pääsin. Että oliko muilla listattuna, vai annetaanko tietoon vain se korkeimmalla oleva, johon esivalintapisteet ovat riittäneet. 

Lainaan itseäni.

Olen hakenut kolmeen saman valintakoeryhmän koulutusohjelmaan.

Sain kutsun, jossa mainittiin ensimmäinen niistä.

Ymmärrän kyllä, että kokeella osallistun kaikkiin. Ihmettelen, miksei tätä ole mainittu. Voisihan sijalla kaksi olla pisterajat korkeammat, enhän sillon voisi päästä siihen?

Kysyin siis vain, onko teillä muillakin vain yksi koulutus, vaikka olisitte hakeneet saman ryhmän muihinkin, vai onko niitä listattu kutsussa.

Esivalinnan tulokset nollautuvat valintakokeisiin. Voit päästä kakkosvaihtoehtoosi, vaikka et olisi yltänyt sen kokeeseen esivalinnassa. Samoin voit kakkosen kokeessa menestymällä päästä sisään ykkösvaihtoehtoon.

Ei ole luetteloa hakukohteista.

Vierailija
1762/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli Metropolia-kutsu klo 18:26.

Mutta mulla on tossa vain yksi, ylin vaihtoehtoni. Näkyykö teillä ne muut hakukohteet, jotka ovat samassa ryhmässä? Missään ei ole mainintaa. Mä nyt olettaisin, että omilla pisteillä 66+ pääsisi niihin kaikkiin. 

Siihen ylimpään sitten pääset jos valintakoe menee nappiin.

Mulla tuli kutsu Metropoliaan ja oli kolmas hakukohde se mihin kutsu tuli.

Myös kakkos hakukohde on Metropoliaan, mutta sen valintakokeeseen ei pisteet riittäneet. Mutta jos valintakoe menee nappiin niin minulla on mahdollisuus päästä siihen kakkosena olevaan hakukohteeseen, koska tekevät valintakoeyhteistyötä.

Tarkoitin, että mistä tiedän, mihin kaikkiin valintakokeisiin pääsin. Että oliko muilla listattuna, vai annetaanko tietoon vain se korkeimmalla oleva, johon esivalintapisteet ovat riittäneet. 

Lainaan itseäni.

Olen hakenut kolmeen saman valintakoeryhmän koulutusohjelmaan.

Sain kutsun, jossa mainittiin ensimmäinen niistä.

Ymmärrän kyllä, että kokeella osallistun kaikkiin. Ihmettelen, miksei tätä ole mainittu. Voisihan sijalla kaksi olla pisterajat korkeammat, enhän sillon voisi päästä siihen?

Kysyin siis vain, onko teillä muillakin vain yksi koulutus, vaikka olisitte hakeneet saman ryhmän muihinkin, vai onko niitä listattu kutsussa.

Esivalinnan tulokset nollautuvat valintakokeisiin. Voit päästä kakkosvaihtoehtoosi, vaikka et olisi yltänyt sen kokeeseen esivalinnassa. Samoin voit kakkosen kokeessa menestymällä päästä sisään ykkösvaihtoehtoon.

Ei ole luetteloa hakukohteista.

No jopas. Kiitos. :D

En ollut kuitenkaan ihan niin kujalla kuin se vastaaja, jonka mielestä muihin saman ryhmän koulutuksiin ei voi päästä ollenkaan. ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyyköhän tämä lanka hengissä sinne 28.6. saakka, että voimme käydä läpi vielä kouluun päässeet? 😃

Vierailija
1764/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Helsinkiin Diak sosionomeille tullut vielä mitään?

Ei.

Vierailija
1765/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Helsinkiin Diak sosionomeille tullut vielä mitään?

Ei.

Ei niin. Turhauttaa niin.

Vierailija
1766/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tuli kutsut erikseen sekä sosionomin että fysioterapeutin valintakokeeseen. Erilaiset valintakokeet. Tarviiko tuossa siis handlata vain vaikka fysioterapian kokeella sisään ja alkaakin opiskelemaan sosionomiksi?

Vierailija
1767/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos tuli kutsut erikseen sekä sosionomin että fysioterapeutin valintakokeeseen. Erilaiset valintakokeet. Tarviiko tuossa siis handlata vain vaikka fysioterapian kokeella sisään ja alkaakin opiskelemaan sosionomiksi?

Ne ei varmaan silloin ole samassa valintakoeryhmässä? Joten tarvii pärjätä molemmissa. Pääset siihen, kumpi on hakutoiveissa ylempänä. (Et voi päästä moneen)

Vierailija
1768/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti tää diakin touhu turhauttaa..

Vierailija
1769/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metropolia ei ilmoita pisterajoja ja Diak ei lähetä kutsuja :-D Valintayhteistyötä parhaimmillaan!

Vierailija
1770/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metropolia ei ilmoita pisterajoja ja Diak ei lähetä kutsuja :-D Valintayhteistyötä parhaimmillaan!

Paitsi, että Metropolia tsemppasi http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kevät_2018/… olkaapa hyvät.

Vierailija
1771/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi alapeukuista.. mulla ainakin on niin herkkä puhelimen näyttö, että kun rullailen tuota niin on välillä täpännyt tuon alapeukun (menee just siinä kohtaa). Poistettua sitä ei saa, joten oon sitten lukenut tekstin paremmin ja täpännyt joko ylä-tai alapeukuksi.

Että joissain kohtaa voi muillakin olla alapeukut ihan vahinkoa.....

Vierailija
1772/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, selittäkääs vielä..

Valintakoeyhteistyöstä siis. Kyseessä kuuluisa Turun sosionomi verkko-opinnot.

Valintakokeeseen on kutsuttu 40. Voiko joku tämän porukan ulkopuolelta kuitenki päästä sisään? Siis jos joku tekee valintakokeen muualla ykköstoiveessaan ja verkko-opinnot vaikka kakkosvaihtona. Ykkösvaihtoehtoon jos ei riittäisi pisteet, niin voi kuitenkin päästä kakkosvaihtoehtoon?

Eihän tässä ole mitään järkeä, jos näin on.. 😔

Vierailija
1773/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjjjh kirjoitti:

Hei, selittäkääs vielä..

Valintakokeeseen on kutsuttu 40. Voiko joku tämän porukan ulkopuolelta kuitenki päästä sisään? Siis jos joku tekee valintakokeen muualla ykköstoiveessaan ja verkko-opinnot vaikka kakkosvaihtona. Ykkösvaihtoehtoon jos ei riittäisi pisteet, niin voi kuitenkin päästä kakkosvaihtoehtoon?

Eihän tässä ole mitään järkeä, jos näin on.. 😔

Oletan, että vain ne, ketkä ovat valintakokeeseen osallistuneet, voivat saada opiskelupaikan.

Vierailija
1774/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjjjh kirjoitti:

Hei, selittäkääs vielä..

Eihän tässä ole mitään järkehä, jos näin on.. 😔

Hmm. Niin, että periaatteessa kaikki yhden ryhmän valintakokeissa parhaiten menestyneet ripotellaan sitten pisteidensä ja hakutoiveidensa mukaan noihin sisään... kai joo? 🤔

Vierailija
1775/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole periaatteessa mitään merkitystä sillä kuinka monta ko.valintakokeeseen kutsutaan. Hakutoiveena kohde voi olla vaikka sadoilla muualla valintakokeeseen osallistuvilla.. Vai?? 🙄

Vierailija
1776/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehään nyt kaikille selväksi että "sossu" ei tarkota sosionomia vaan sosiaalityöntekijää ja sosionomin tutkinnolla ei voi toimia sosiaalityöntekijänä.

Vierailija
1777/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kutsut pääsykokeisiin ykkös- sekä kolmostoiveeseen. Peruin kolmos vaihtoehdon kokeen, koska ala oli todellakin se viimeisin vaihtoehto ja keskityn täysillä ykköseen. Joku innokas saa mieluusti paikkani. Ei kai tämä vaikuta ykkösvaihtoehtooni mitenkään?

Vierailija
1778/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon porukkaa tuo soteli karsi pois?

Vierailija
1779/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun valintakoe jää yhdestä pisteestä kiinni :D

Vierailija
1780/4979 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun valintakoe jää yhdestä pisteestä kiinni :D

Voi ei :( mikä ala?