Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Onko kukaan saanu Centriasta kutsua (th)?
Kaikki Diakin kevään 2018 valintakoekutsut on lähetetty hakijoille sähköpostitse. Viimeiset kutsut lähtivät 17.5.2018.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diak Helsinki sosionomikutsu tuli nyt
Hurjan aikaisin siellä pitää olla.
10 tunnin päivä parhaimmillaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Sponge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Paikalla pitää olla 7 jälkeen ja voi kestää kello 17 saakka.
Sponge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
7:15 aukeaa ovet, loppuu klo: 17.
T:aikaisen aamun taivastelija
Osaisiko joku neuvoa? Olen menossa Laurean sosionomi valintakokeeseen. En tiedä miten valmistautua, miten valmistaudutte? Mitä luette? Onko joku ollut sosionomin valintakokeessa laureassa? Voisiko joku kertoo tarkemmin niistä? Kiitos jo etukäteen! :)
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku neuvoa? Olen menossa Laurean sosionomi valintakokeeseen. En tiedä miten valmistautua, miten valmistaudutte? Mitä luette? Onko joku ollut sosionomin valintakokeessa laureassa? Voisiko joku kertoo tarkemmin niistä? Kiitos jo etukäteen! :)
Olen ollut syksyllä. Pienryhmässä tehtiin ensiksi (yksin) 4 minuutin soveltuvuuskoe ("älykkyystehtäviä", äikkää, matikkaa), minkä jälkeen hlökohtaisia haastattelukysymyksiä. Lopuksi yhteisestä aiheesta keskustelu. Siinä se sitten olikin. Jos kävi tuuri, tämä oli heti aamulla eli pääsi lähtemään aikaisin kotiin. En tiedä, monelta vikat ryhmät olivat, mutta tuskin nekään kovin myöhään.
Mistäs sitä toki ikinä tietää, mitä nyt on luvassa, mutta tämä on ollut Laurealla jo useamman kerran.
Pahalta tuntuu kun jäin pisteen päähän valintakokeesta ja se piste mikä olisi suonut minulle paikan valintakokeesta meni tehtävästä joka oli mitätöity kaikilta. Ei siinä, varmaan ensi vuonna sitten uusiks.
Ensihoitaja pääsykokeeseen valitut?!
Miten aijotte valmistautua?
Kaksiosainen verkkossa tehtävä koe on ainakin
Lappeenrannassa, mihin kutsun sain.
Oma arvaus on, että matikkaa, englantia ja äidinkieltä sekä mahdollisesti soveltuvuutta ja motivaatiota mittaavia tehtäviä/kysymyksiä.
On omituista, että ei haastattelua tai ryhmätehtävää ole ollenkaan.
Omalta osin tämä verkossa tehtävä koe on huonompi, sillä nopea lukeminen ja sisäistäminen ei ole vahvuuteni. Olisi ollut itselleni sopivampi tuo haastattelut jne tuon kirjallisen osuuden lisäksi.
Tosiaan vinkkejä? Jos jollain kokemusta viimevuoden tai edellisien kirjallisista osuuksista?:)
Vierailija kirjoitti:
Se tunne kun valintakoe jää yhdestä pisteestä kiinni :D
Mulla jäi kahdesta, mutta sentään toisen alan kokeisiin kutsu tuli!
Mitä henkilökohtaisia kysymyksiä tuli? Kiitos vastauksesta! :)
Oliko täällä kätilöhommiin hakevia? 😊
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä uteliaisuudesta, että eikö tätä yhteishakua prosessina mennä koulussa kunnolla läpi opon tunneilla? Vai sattuuko täällä olemaan vanhempia ihmisiä, jotka ovat joutuneet asiat itse opiskelemaan? Kuten minä.
Minä ainakin olen "vanha" ja ilmeisesti tyhmä, mutta en ollut tätä asiaa tajunnut. Olisin nimittäin päässyt heittämällä naapurikaupungin valintakokeeseen, josta olisi ollut vielä väylä auki oman kaupungin opiskelupaikkaan. Mutta kun en tajunnut että tämä on näin suuri kikkailupeli, hain vain omaan kaupunkiin opiskelemaan.
Ja olisin päässyt myös oman kaupungin valintakokeeseen helposti jos olisin ottanut jonkun tekemään sen matikkaosion esivalintakokeessa. Mutta kun tein esivalintakokeen ihan vaan yksikseen, jäi matikasta uupumaan ne ratkaisevat pisteet (olen huono matikassa).
No, syksyllä uusi yritys...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä uteliaisuudesta, että eikö tätä yhteishakua prosessina mennä koulussa kunnolla läpi opon tunneilla? Vai sattuuko täällä olemaan vanhempia ihmisiä, jotka ovat joutuneet asiat itse opiskelemaan? Kuten minä.
Minä ainakin olen "vanha" ja ilmeisesti tyhmä, mutta en ollut tätä asiaa tajunnut. Olisin nimittäin päässyt heittämällä naapurikaupungin valintakokeeseen, josta olisi ollut vielä väylä auki oman kaupungin opiskelupaikkaan. Mutta kun en tajunnut että tämä on näin suuri kikkailupeli, hain vain omaan kaupunkiin opiskelemaan.
Ja olisin päässyt myös oman kaupungin valintakokeeseen helposti jos olisin ottanut jonkun tekemään sen matikkaosion esivalintakokeessa. Mutta kun tein esivalintakokeen ihan vaan yksikseen, jäi matikasta uupumaan ne ratkaisevat pisteet (olen huono matikassa).
Niin matikka oli tällä kertaa melkko helppo osio tällaiselle joka ei ole mitenkään matemaattisesti lahjakas.
Kyllähän tuo on aikamoista kikkailua kouluun pääseminen. Kolmas kerta esivalintakokeessa putkeen ja nyt pääsin vasta valintakokeeseen sinne minne ajattelinkin.
Siltikään pisteet mitkään huimat itsellä mutta selvästi paremmat kuin kahtena aikaisempana kertana.
Harmittaa huijarit, koska pisterajat nousee ihan turhaan korkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, en tajunnut kikkailla hakemalla useaan kohteeseen, onneks nyt kuitenkin pääsin pääsykokeeseen sinne mihin hain, eli Turkuun verkko-opintoihin.
Mihinkään muualle ei ole mahdollista opiskelemaan lähteä, kun on jo omakotitalo ja lapset täällä perähikiällä. Siksi sitä myös toivoisi ettei verkko-opintoihin haettaisi ns. huvikseen, jos mahdollisuus esim edes monimuotonakin opiskella on. Vie paikkoja meiltä, joille verkko-opinnot on yksinkertaisesti ainoa mahdollisuus.
Vähän nyt kyllä ihmetyttää toi Turun (ainaki sosionomin) valintakoe.. Ei mitään mainintaa ryhmätilanteista/haastatteluista tms ja kestoki vaan 2h. Eihän siinä kerkee muuta tekee ku sen kirjallisen kokeen? Josta ei myöskään kerrota mitää. Jes.
Nii ja jatkan tohon ylempään; silti mainitaan, että kaikista osioista tulee saada hyväksytty tulos. Niin mistä osioista? Mikä on hyväksytty pistemäärä?
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt kyllä ihmetyttää toi Turun (ainaki sosionomin) valintakoe.. Ei mitään mainintaa ryhmätilanteista/haastatteluista tms ja kestoki vaan 2h. Eihän siinä kerkee muuta tekee ku sen kirjallisen kokeen? Josta ei myöskään kerrota mitää. Jes.
Samaa ihmettelen. Mutta sen näkee sitten. Olisin kyllä tyytyväinen pelkkään kirjalliseen kokeeseen, pänttääminen on enemmän vahvuuteni. Haastatteluissa ym jännittäisin liikaa.