Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
JAMKin alimmat pisterajat varsinaiseen valintakokeeseen:
Fysioterapeutti (AMK) päivätoteutus: 61,1p.
Fysioterapeutti (AMK) monimuotototeutus: 54,6p.
Kuntoutuksen ohjaaja (AMK), monimuotototeutus: 41,6p.
Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus: 54,6p.
Sairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus: 46,8p.
Sosionomi (AMK), päivätoteutus: 60,4p.
Sosionomi (AMK), monimuotototeutus: 54,6p.
Toimintaterapeutti (AMK), päivätoteutus: 59,8p.
Toimintaterapeutti (AMK), monimuotototeutus: 57,2p.
Näköjään vähän noussu viime vuodesta!
Itellä tosin 65p.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekkään tullut vielä kutsua sosionomi/toimintaterapeutti valintakokeeseen? :)
Ja jos on niin mille paikkakunnalle!
On, JAMK:iin toimintaterapeutiksi. Näillä näkymin skippaan kokeen.
Saako tiedustella miksi et ole menossa kokeeseen?
No kun haen myös sosionomiksi, ja jotenkin tuo toimintaterapia tuntuu aina epävarmalta. Mulla oli JAMK vasta sijalla 5. eli Metropolian toimintaterapiakin on ennen sitä. Kolme ekaa oli sosionomia. Muttamutta... pitää miettiä vielä. Kai tässä voi kesäreissuja tehdä. ;)
No toimintaterapeuteille on paremmin töitä tarjolla ja jos teet Jyväskylässä valintakokeen niin sillä voit päästä Metropoliaan opiskelemaan toimintaterapiaa, jos siis valintakokeet menis hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Oamkista tuli tännekin, sairaanhoitaja :)
Juu sama täällä,oamk sh tuli kutsu.
Onko kukaan saanut Seamk kutsuja? Sairaanhoitaja
Onko kukaan kuullut mitään joensuusta/lappeenrannasta????????
Ei kukaan oo kuullut mitään Tamkista?
Oon hakenu terveydenhoitajaksi ja ei oo mitää kuulunu sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut Seamk kutsuja? Sairaanhoitaja
Itse sain sosionomikutsun tänään SeAMKista, vielä sairaanhoitajakokeeseen kutsua odottelen itsekin sieltä.
Opintohaaveita kirjoitti:
Ei kukaan oo kuullut mitään Tamkista?
Oon hakenu terveydenhoitajaksi ja ei oo mitää kuulunu sieltä.
Tosi monelle on jo tullut kutsu Tamkista
Miten on kun Metropolitan sivuilla lukee että valintakoe kutsut lähetettäisiin noin viikkoa ennen pääsykoetta, mutta karelian sivuilla oli että aikaisintaan 9.5.? Eli tsäänssit ettei tarttis oottaa kuun loppuun varsinkin kun muillakin alkanut tulla pääsykoe kutsuja?
Kertokaahan nyt. Minulla on siis täydet 6 hakutoivetta, joista neljä ensimmäistä on fysioterapeuttia ja hakutoiveet 5 ja 6 ovat sairaanhoitajaa. Sain tänään kutsun fysioterapeutin valintakokeeseen, niin enkös voi vielä saada toisenkin kutsun eli kutsun sairaanhoitajan kokeeseen? Eli siis kaksi eri kutsua, kun ne tosiaan kuuluvat eri ryhmiin ja pisteet tietysti riittävät sairaanhoitajaan, kun fysioterapeuttiinkin riittivät, ensimmäiseen hakutoiveeseen vieläpä.
Mulle ei oo ainakaan vielä tullut kutsua TAMKista, vaikka pisteet yli rajan. Tässä vielä kaikki rajat Tampereella:
Bioanalyytikko (AMK), päivätoteutus: 45,5 pistettä (kutsuttiin 133 hakijaa)
Ensihoitaja (AMK), päivätoteutus: 63,7 pistettä (kutsuttiin 77 hakijaa)
Fysioterapeutti (AMK), päivätoteutus: 58,5 pistettä (kutsuttiin 144 hakijaa)
Kätilö (AMK), päivätoteutus: 59,8 pistettä (kutsuttiin 69 hakijaa)
Röntgenhoitaja (AMK), päivätoteutus: 49,4 pistettä (kutsuttiin 124 hakijaa)
Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus: 48,1 pistettä (kutsuttiin 421 hakijaa)
Terveydenhoitaja (AMK), päivätoteutus: 62,4 pistettä (kutsuttiin 61 hakijaa)
Sosionomi (AMK), päivätoteutus: 55,9 pistettä (kutsuttiin 181 hakijaa).
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan nyt. Minulla on siis täydet 6 hakutoivetta, joista neljä ensimmäistä on fysioterapeuttia ja hakutoiveet 5 ja 6 ovat sairaanhoitajaa. Sain tänään kutsun fysioterapeutin valintakokeeseen, niin enkös voi vielä saada toisenkin kutsun eli kutsun sairaanhoitajan kokeeseen? Eli siis kaksi eri kutsua, kun ne tosiaan kuuluvat eri ryhmiin ja pisteet tietysti riittävät sairaanhoitajaan, kun fysioterapeuttiinkin riittivät, ensimmäiseen hakutoiveeseen vieläpä.
Juuri näin. Jos et pääse ft:ksi, voit vielä päästä sairaanhoitajaksi.
Tosin esim. Laureassa ne jotka saavat kutsun useampaan, joutuvat valita mihin menevät. Jos siis ovat kaikki Laureaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekkään tullut vielä kutsua sosionomi/toimintaterapeutti valintakokeeseen? :)
Ja jos on niin mille paikkakunnalle!
On, JAMK:iin toimintaterapeutiksi. Näillä näkymin skippaan kokeen.
Saako tiedustella miksi et ole menossa kokeeseen?
No kun haen myös sosionomiksi, ja jotenkin tuo toimintaterapia tuntuu aina epävarmalta. Mulla oli JAMK vasta sijalla 5. eli Metropolian toimintaterapiakin on ennen sitä. Kolme ekaa oli sosionomia. Muttamutta... pitää miettiä vielä. Kai tässä voi kesäreissuja tehdä. ;)
No toimintaterapeuteille on paremmin töitä tarjolla ja jos teet Jyväskylässä valintakokeen niin sillä voit päästä Metropoliaan opiskelemaan toimintaterapiaa, jos siis valintakokeet menis hyvin.
Totta työtilanne. Metropolia ja JAMK ei tee valintayhteistyötä toimintaterapiassa, eli niihin tulee erilliset kutsut, jos tulee.
Onko ketään saanut kutsua suuhygienisti puolelle? Mistä näkyy pisterajat..tuleeko kutsuja vain yksi kappale
Hiiva kirjoitti:
Toimintaterapeutti (AMK), monimuotototeutus: 57,2p.Näköjään vähän noussu viime vuodesta!
Itellä tosin 65p.
Ihmetyttää aika big time. JAMK:iin ei tullut kutsua sosionomimonimuotoon (pisteet ok, ja JAMK 2. hakukohde), mutta en mitenkään voi käsittää, miten vois päästä Turkuun, joka hakukohde 1. Sen verran korkeita pisterajoja on nyt ollut näissä, ja kun kerran Turun verkko oli aivan ultimate-uber-suosittu.
Vai oiskohan tässä nyt kuitenkin jotain kesken Turulla ja voidaan lähettää JAMK:iin kutsuja kahdessa erässä?
Vierailija kirjoitti:
Hiiva kirjoitti:
Toimintaterapeutti (AMK), monimuotototeutus: 57,2p.Näköjään vähän noussu viime vuodesta!
Itellä tosin 65p.Ihmetyttää aika big time. JAMK:iin ei tullut kutsua sosionomimonimuotoon (pisteet ok, ja JAMK 2. hakukohde), mutta en mitenkään voi käsittää, miten vois päästä Turkuun, joka hakukohde 1. Sen verran korkeita pisterajoja on nyt ollut näissä, ja kun kerran Turun verkko oli aivan ultimate-uber-suosittu.
Vai oiskohan tässä nyt kuitenkin jotain kesken Turulla ja voidaan lähettää JAMK:iin kutsuja kahdessa erässä?
Just noin, että niitten eka pitää selvittää Turun tilanne. Niinkuin mullakin oottelen Metropolian tilannetta ennenkuin Jamkista mitään voi kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Hiiva kirjoitti:
Itellä tosin 65p.Ihmetyttää aika big time. JAMK:iin ei tullut kutsua sosionomimonimuotoon (pisteet ok, ja JAMK 2. hakukohde), mutta en mitenkään voi käsittää, miten vois päästä Turkuun, joka hakukohde 1. Sen verran korkeita pisterajoja on nyt ollut näissä, ja kun kerran Turun verkko oli aivan ultimate-uber-suosittu.
Itse mietin ihan samaa!! Tosin hain päivätoteutuksee, mut silti. Mulla turku ekana ja jamk tokana, pisteet olis riittäny jamkii mutta kutsua ei näy. Että tuleekohan sitte sinne turkuu vai jamkii...
En saanut pääsykoekutsua oamkiin sairaanhoitajaksi, sain 67,2 pistettä, eli enemmän kuin mitä raja oli. Hain ensimmäiseksi diakiin. Tarkoittaako tää siis, että saan pääsykoekutsun diakiin, koska se oli mun eka toive, enkä saanut oamkiin kutsua vaikka pisteet riitti?
Vierailija kirjoitti:
En saanut pääsykoekutsua oamkiin sairaanhoitajaksi, sain 67,2 pistettä, eli enemmän kuin mitä raja oli. Hain ensimmäiseksi diakiin. Tarkoittaako tää siis, että saan pääsykoekutsun diakiin, koska se oli mun eka toive, enkä saanut oamkiin kutsua vaikka pisteet riitti?
Aika varmasti pääset, Diakin rajat ovat olleet 40 pisteen tuntumassa, ja tähän mennessä olisit pisteilläsi päässyt kaikkiin julkaistuihin valintakokeisiin.
Toki voi olla, että saat kutsun seuraavaan vaihtoehtoon, jos jostain maagisesta syystä et pääsisikään ykköseen.
Mitä jos ei ole työkokemusta? Oamkiin ainakin kysyttiin että mitä osaamista on saanut työkokemuksesta.... Mahtaa jäädä koulupaikka saamatta