Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Metropolia taitaa edelleen pihdata tietojaan?
Helsingin AMKeista ei kuulu mitään...
HAMK julkaissut alimmat pisteet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain Laureaan sosionomi-pääsykokeisiin kutsun, vähän höh, kun oisin halunnut ehkä hoitsuksi.. Noh.
Eikä mulla ole oikeen mtn mielikuvaa sosionomin työstä. Höh, jos pääsisin, menisin ehkä siltikin lähihoitajaksi. Mitä sosionomi tekee?
Sh ja sos. eivät ole samaa valintakoeryhmää, eli luultavasti saat vielä toisenkin kutsun. Sairaanhoitajaksi on useimmiten matalammat pisteet.
Aijaa, kiva. :D !! Ei toi sosionomikaan ois niin paha ollut, mut ihan kiva.
Metropolia tuntuu pitävän ihmisiä jännityksessä. :) Tuleekohan enää tämän päivän aikana sieltä mitään infoa
Kaksi eri koulutusta ja eri kaupungeissa.
Tuleeko siis kutsu molempiin, jos tulee?
Toiseen Jamkiin kutsu tullut, mutta Tamkista ei ole kuulunut mitään.
Ketään tamkista kutsun saaneita?
Joko on kareliaan sosionomiksi hakeneet saaneet kutsut?
Mulle tuli kutsu Xamk, sosionomi, pisteet 51
HAMK Esivalintakokeen alimmat hyväksymispisteet hakukohteittain:
Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus, Forssa: kaikki hakukelpoiset ja esivalintakokeeseen osallistuneet hakijat kutsutaan
Sairaanhoitaja (AMK); monimuotototeutus, Hämeenlinna 40,3 p.
Sairaanhoitaja (AMK); päivätoteutus, Hämeenlinna: 32,5 p.
Sosionomi (AMK), monimuotototeutus: 48,4 p.
Sosionomi (AMK), päivätoteutus: 42,9 p.
Savonia pihtaa myös alimpia rajoja. Kutsua ei myöskään oo näkyny.
Mietin että mitä tapahtuu tilanteessa, jos saa kutsun kahteen paikkaan ( jotka ei siis tee valintakoeyhteistyötä) ja valintakokeet on samana päivänä? Sain kutsun Laureaan sosionomiksi mutta entä jos myös Metropoliasta tulee kutsu toimintaterapeutiksi, ja koe on samana päivänä? :(
Vierailija kirjoitti:
Mietin että mitä tapahtuu tilanteessa, jos saa kutsun kahteen paikkaan ( jotka ei siis tee valintakoeyhteistyötä) ja valintakokeet on samana päivänä? Sain kutsun Laureaan sosionomiksi mutta entä jos myös Metropoliasta tulee kutsu toimintaterapeutiksi, ja koe on samana päivänä? :(
Onko ne samana päivänä? Kun netistä olen katsonut, että kokeet olisi 5.-6.6.? Että onko jompikumpi vai molemmat.
Laurea Sosionomi valintakoe on 6.6., ja Metropolian sivuilla lukee että toimintaterapian valintakoe on 5.-7.6. Menisiköhän se niin että sitten katsotaan mikä noista päivistä sopii hakijalle?
Sain esivalinnasta 47p, mutta ei ole tullut kutsua Laurean Hyvinkään sh valintakokeeseen, vaikka alin pistemäärä näytti olevan 39p?!
Jos ei ole saanut kutsua vaikka pisteiden puolesta kutsun pitäisi tulla, pitää olla yhteydessä sen koulun hakijapalveluihin mahdollisimman pian
Vierailija kirjoitti:
Jamk sosionomi pääsykokeisiin tuli kutsu. Pisteet oli 63.jotain.
Hmm. Jos tää on totta, niin sitten luultavasti kuitenkin joudun Turkuun.
Sama juttu.. pisteet oli 41,6 :D
Sponge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurean rikosseuraamusalan pisteraja on 57,2.
Sivuilla lukee myös: "Valintakokeeseen kutsuttujen hakijoiden tulee valintakoetilanteessa esittää virallinen henkilöllisyystodistus. Virallisia henkilöllisyystodistuksia ovat passi ja poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti. Ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus."
Tämä siis Laurean sivuilla.
No huhhuh. Ymmärrän ettei ajokortti ole virallinen todistus, mutta nyt ollaan Suomessa ja se on Suomen poliisin myöntämä kuvallinen kortti. Aika hullua, että koulun valintakoetta varten voi joutua hakemaan maksullisen henkilöllisyystodistuksen, jos ei ole muuta kuin ajokortti ennestään. Olen vähän järkyttynyt.
No, mulle alettiin syksyllä Laureassa motkottaa siitä, että mun henkkari menee umpeen vuoden alussa. Et kun sit on koulukin jo alkanut. Joo, olin erittäin tietoinen asiasta, mutta mitäköhän se jollekulle Laurean tädille kuuluu, missä vaiheessa ja miten uusin henkkarini - kunhan nyt uusin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekkään tullut vielä kutsua sosionomi/toimintaterapeutti valintakokeeseen? :)
Ja jos on niin mille paikkakunnalle!
On, JAMK:iin toimintaterapeutiksi. Näillä näkymin skippaan kokeen.
Vierailija kirjoitti:
Valittava.
Metropolia taitaa edelleen pihdata tietojaan?