Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Niin uskoisin ja siltä vähän vaikuttaa, että rajat on korkeemmat kun viime vuonna. Koe ainakin mun (ja monen muunkin) mielestä tuntui paljon helpommalta. Lisäks aineistokysymyksiin löysi vastaukset aika hyvin ctrl + F, toisin kun viime keväänä. Innolla odotan, miltä pisterajat näyttää
Itse en viime vuoden kokeista tiedä, mutta tänä vuonna päätin tehdä kokeen noin puoli tuntia ennen sen alkua, enkä ollut siihen mennessä vielä kertaakaan edes avannut aineistoja. Hyvin löytyi ctrl+f ja loput nyt olikin helppoja. Ja juu, tänään tuli kutsu Laureaan sairaanhoitoon tällä hirveällä panostuksella :D
Mistä te näette nämä pisteråajat tälle vuodelle?
Vierailija kirjoitti:
Mistä te näette nämä pisteråajat tälle vuodelle?
Laurea on päivittänyt ne valintakoe sivuille. Muista en tiedä onko.
Jamkin löytyy myös valintaperusteet sivulta.
Onko toimintaterapeutiksi hakeneet saaneet kutsuja?
Oamk, kätilö. Kutsu kilahti sähköpostiin. :)
Vierailija kirjoitti:
Jamkin löytyy myös valintaperusteet sivulta.
Jees kiitos!
Katsoin pisterajat ja sinne sentään riittää pisteet jos ei Metropoliaan.
Kummastakaan ei vielä ole kuulunut kyllä yhtään mitään.
Niin ja on tosiaan roima nousu pisterajoissa viime vuoteen verrattuna, kuten vähän arvelinkin..
Oamk sairaanhoitaja kutsuja tullut kenellekään? Tai diakiin?
Ellei erikseen vaadita passia/henkilökorttia, kai ajokortti käy? Jamk kutsussa ei ainakaan sanota muuta kuin "varaudu todistamaan henkilöllisyytesi", henkilökorttia pitää odottaa yli viikko, eikä se enää ehtisi.
Onko turusta kuulunut mitään?
Jamk fyssarin pääsykokeisiin pisteillä 62.4!
Se joka tahallaan käy miinustamassa muiden kommentteja, voisitko lopettaa. Yritetään pitää asiallinen ja positiivinen tunnelma täällä. :) Ollaan kuitenkin kaikki samassa veneessä.
Jamk fyssarii pisteillä 61,1!
Sain Laureaan sosionomi-pääsykokeisiin kutsun, vähän höh, kun oisin halunnut ehkä hoitsuksi.. Noh.
Vierailija kirjoitti:
Sain Laureaan sosionomi-pääsykokeisiin kutsun, vähän höh, kun oisin halunnut ehkä hoitsuksi.. Noh.
Eikä mulla ole oikeen mtn mielikuvaa sosionomin työstä. Höh, jos pääsisin, menisin ehkä siltikin lähihoitajaksi. Mitä sosionomi tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mulla ole oikeen mtn mielikuvaa sosionomin työstä. Höh, jos pääsisin, menisin ehkä siltikin lähihoitajaksi. Mitä sosionomi tekee?
Sh ja sos. eivät ole samaa valintakoeryhmää, eli luultavasti saat vielä toisenkin kutsun. Sairaanhoitajaksi on useimmiten matalammat pisteet.
Laurea Tikkurila sosionomi (päivätot.) pisteraja keväällä 2017 ollut 48, nyt 52. Sairaanhoitajalla 41,5 nyt 41,6.