Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Itse en enää edes jaksa käydä opintopolussa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tänään jonot liikkuneet?
Ei :-(
Pääsin sisään eilen varasijalta 7 sairaanhoitajaksi! Varmasti siis on vielä toivoa😊
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama.
Käyn edelleen päivittäin siellä, suuhygienistin varasijat ovat liikkuneet kolme pykälää, mutta varasijalla 6 nyt niin en usko pääseväni kouluun. Toinen varasija ei ole kolmeen viikkoon liikkunut, turhauttaa kun paikkoja ei oteta sitovasti vastaan niin pääsisi piinasta 😂 ymmärrän kyllä miksi ei.
Osaako kukaan sanoa paljonko on harkinta-aikaa heillä joille tarjottiin opiskelupaikkaa varasijalta?
Varmaan 10 päivää. Hohhoijjaa!!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 10 päivää. Hohhoijjaa!!
Tieto vai arvaus? Kuulostaa aika pitkältä ajalta
Näköjään loppua kohti mentäessä varasijat eivät enää pahemmin muutu. Tai ainakaan itselläni ei ole liikkunut nyt useampaan päivään mikään jono. Ja minä kun olin alussa melkein varma että tulen pääsemään varasijalta sisään.
Pääsin varasijalta ja mulla ainakin oli 10 päivää aikaa ottaa paikka vastaan
10 päivää on monella ollut se aika ottaa paikka vastaan. En tiedä riippuuko oppilaitoksesta.
Polkuopintojen rahoituksesta.. ei työkkäri tue ei, eikä sossu.
Tuli eilen käytyä ironisesti sosiaaliohjaajan kanssa keskustelemassa aiheesta ja voi pojat miten epäammattimainen sosiaaliohjaaja oli vastassa.
Antoi tärkeiatä asioista faktana väärää tietoa ja oli muutenkin nuoresta iästään huolimatta kovin ylimielinen ja epäempaattinen.
Jäin miettimään, että joo jos hänen laisensa on sopiva alalle, kun käynyt kuitenkin saman hakurumban läpi niin ymmärrän taas paremmin🙄🙄.
Niin ja pokkana kysyi "ei sua sitten lähihoitajan opinnot kiinnosta" meinasin revetä nauramaan😅
Vierailija kirjoitti:
Tuli eilen käytyä ironisesti sosiaaliohjaajan kanssa keskustelemassa aiheesta ja voi pojat miten epäammattimainen sosiaaliohjaaja oli vastassa.
Antoi tärkeiatä asioista faktana väärää tietoa ja oli muutenkin nuoresta iästään huolimatta kovin ylimielinen ja epäempaattinen.
Jäin miettimään, että joo jos hänen laisensa on sopiva alalle, kun käynyt kuitenkin saman hakurumban läpi niin ymmärrän taas paremmin🙄🙄.
Niin ja pokkana kysyi "ei sua sitten lähihoitajan opinnot kiinnosta" meinasin revetä nauramaan😅
Oon noita polkuopintoja kans miettinyt, mutta koska siihen ei saa mitään tukea en usko että jaksan ensin koulussa ja sitten vielä töissä joka päivä. Ehkä jos en pääse ensivuonna sisälle niin sitten kidun sen ekan vuoden. Täytyy vaan koittaa nyt ahkerasti säästää rahaa sen varalle 😅
Vierailija kirjoitti:
En nyt näe, että mitä väärääkäån tuossa vikassa lausahduksessa on. Jos olet monta kertaa hakenut sosionomiksi tuloksetta, niin ei ole ollenkaan huonoa tai epäammattimaista miettiä myös muita vaihtoehtoja. Vai olisitko kokenut loukkaavana, jos olisi kysynyt esim. Oletko miettinyt sosiaalityöntekijän opintoja?
Vierailija kirjoitti:
Polkuopintojen rahoituksesta.. ei työkkäri tue ei, eikä sossu
Näinhän ne kustannusasiat useimmiten menevät (ja näin se minusta kuuluukin olla, jos totta puhutaan, sillä ei avoimen yliopistonkaan opintoja kukaan maksa eli linjauksen pitää olla kaikille sama - kuten myös sen, onko opiskelu ylipäänsä sallittua vai ei), mutta kyllähän täällä joku tai jotkut olivat omaehtoista saaneet opintojen aikana asumiseen ja elämiseen (ei siis itse opintojen maksamiseen). Uskoisin sen olevan silti poikkeus. Oisko sitten jo vanhempi ja huono tilanne kaikin puolin eli ei olisi vuosikausiin tehnyt yhtään mitään.
Kyllä toi lähihoitajakommentti on ihan pätevä ehdotus häneltä, varsinkin työroolista käsin. "Älä tee mitään, odota seuraavaa hakua" on aika paljon pahempi. Tuosta hän saa kuitenkin ruksin itselleen siihen kohtaan, että "kartoitettu myös muita vaihtoehtoja, mutta tavoitteena on...".
Mut siis sosiaaliohjaaja ei voi kyllä varmuudella sanoa TE-palvelujen päätöstä omaehtoiseen opiskeluun. Ei sitä päätöstä tiedä satavarmasti ennen kuin laitttaa asian vireille, mutta todennäköisenä pitäisin sitä, että ei saa pitää työttömän statusta (eikä siis saa omaehtoista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama.
Sama, koska oon miettinyt, että en oikeastaan käsitä, miksi edes käyn siellä, koska varmasti minulle tulee s-postiin ilmoitus, jos jotenkin omituisesti jono nytkähtää neljä pykälää eteenpäin. :D Eli siis ei nytkähdä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pitääpä vielä lisätä, että jos haluaa paremman arvion juuri omasta tilanteestaan, niin oikea osoite on sosiaalityöntekijä. Sosiaaliohjaaja on lähinnä yleisneuvova taho. Sosiaalityöntekijän kanssa aktivointisuunnitelmat ja erikoispäätökset noin yleisesti ottaen tehdään. Täydentävää toimeentulotukea voi aina myös hakea, jos on oikeus perustoimeentulotukeen, ja lopullinen päätös tehdään silloin. Omakohtaisesta kokemuksesta tosin sanoisin, että jos on kimurantimpi tilanne, niin mieluummin tapaa kasvokkain sossun kuin lähettelee kirjallisia hakemuksia. Nyt kesällä on tietty paljon kesähessuja, jotka eivät uskalla tehdä poikkeuksen poikkeusta.
Tässä tapauksessa tosin asia ei todennäköisesti muutu, sillä avoimissa opinnoissa linjaus lienee se, että ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama.
Sama, koska oon miettinyt, että en oikeastaan käsitä, miksi edes käyn siellä, koska varmasti minulle tulee s-postiin ilmoitus, jos jotenkin omituisesti jono nytkähtää neljä pykälää eteenpäin. :D Eli siis ei nytkähdä.
Sama täälläkin. Kyllä se sähköposti tulee jos jono nytkähtää ja opiskelupaikka irtoaa. En tiiä sitten millä viiveellä se sähköposti tulee. Siitä ei vissiin tuu ilmotusta jos varasija muuttuu peruuntuneeksi....
Vieläkö joku muukin odottaa ihmettä tapahtuvaksi?
Onko tänään jonot liikkuneet?