Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
4861/4979 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päivittyy viikonloppuna. Katsoin pari viikkoa sitten pe-la välisenä yönä klo 0.30 ja oli varasija 2. La aamuna klo 9.30 oli varasija 1.

Vierailija
4862/4979 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten kukaan kysellyt joko Opintopolusta tai oppilaitoksesta noista eri varasijajonoista? Ajattelin kysästä, onko todella ollut niin, että kukaan ei ole perunut paikkaansa JAMK:ssa (sosionomi, monimuoto) vai pitääkö ensikertalaiset jotenkin mun sijan aina samana. Olisin kyllä luullut, että edes 1-2 peruu syystä tai toisesta paikkansa. 

Tuo Turun sosionomiverkko on mennyt yllättävän paljon eteenpäin, vaikka tietty voi olla myös näköharha sijalta 10. Ajattelin kuitenkin, ettei varmasti mene yhtäkään pykälää, kun sinne niin kiihkeästi monet halusivat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4863/4979 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko käydä kurkkaamassa, mutta mulla ei ollut tullut muutoksia sijoihin 😞

Vierailija
4864/4979 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten kukaan kysellyt joko Opintopolusta tai oppilaitoksesta noista eri varasijajonoista? Ajattelin kysästä, onko todella ollut niin, että kukaan ei ole perunut paikkaansa JAMK:ssa (sosionomi, monimuoto) vai pitääkö ensikertalaiset jotenkin mun sijan aina samana. Olisin kyllä luullut, että edes 1-2 peruu syystä tai toisesta paikkansa. 

Tuo Turun sosionomiverkko on mennyt yllättävän paljon eteenpäin, vaikka tietty voi olla myös näköharha sijalta 10. Ajattelin kuitenkin, ettei varmasti mene yhtäkään pykälää, kun sinne niin kiihkeästi monet halusivat. 

Olen yrittänyt soittaa koulun hakutoimistoon (soittoaika 3 tuntia päivässä). Puhelin vaan soi ja lopulta tulee viesti että eivät juuri nyt pääse puhelimeen.

Vierailija
4865/4979 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihan järjetöntä pitää sotelia huonona kokeena sen takia että voi käyttää ctrl+f5, tai pitää sen käyttöä huijauksena. Aineistokokeissa testataan nykyään juuri sitä että kuinka nopeasti löytää tietoa, ei kuinka opettelee sitä ulkoa. Ctrl+f5 käyttö on fiksua ja jos sitä ei hyväksy, niin voi palata 80-luvulle.

No ei se ongelma siinä ole, vaan siinä että joku muu tekee kokeen/koetta. Noista on paljon puhuttu julkisestikin että millon isä on tehnyt matikkaosuuden, millon kaveri englannin osuuden jne. Toinen yleinen kikka oli tehdä koe isolla porukalla, 6 ihmisen muisti ja opettelu kun on tehokkaampaa kun yhden esim aineistossa.. Ei minustakaan oma näppärä ja nopea tiedon haku väärin ole, mutta jos et tee koetta yksin, se on väärin.

Vierailija
4866/4979 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihan järjetöntä pitää sotelia huonona kokeena sen takia että voi käyttää ctrl+f5, tai pitää sen käyttöä huijauksena. Aineistokokeissa testataan nykyään juuri sitä että kuinka nopeasti löytää tietoa, ei kuinka opettelee sitä ulkoa. Ctrl+f5 käyttö on fiksua ja jos sitä ei hyväksy, niin voi palata 80-luvulle.

Tämä. Ja kuitenkin vaikka tuota käyttäisi, täytyy osaan tietää vastaus jo valmiiksi koska aikaa ei ole niin paljon että voisi käyttää ctrl+f joka kysymykseen. Täytyy myös tietää mistä artikkelista hakea,eikä kaikkiin edes löydy vastausta tuolla kikalla.

Tuolla aikarajalla ja nopeudella voidaan testata myös paineensieto-ja keskittymiskykyä jotka molemmat ovat tärkeitä sotealoilla.

Mä sain tänä vuonna 56 pistettä esivalinnasta ja avasin paperit (tai tiedostot) ekaa kertaa kokeen aikana. Toisaalta oon aina ollut nopea tietokoneiden kanssa mutta siis, mahdollista on kyllä lukematta mennä läpi.

Vierailija
4867/4979 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja kuitenkin vaikka tuota käyttäisi, täytyy osaan tietää vastaus jo valmiiksi koska aikaa ei ole niin paljon että voisi käyttää ctrl+f joka kysymykseen. Täytyy myös tietää mistä artikkelista hakea,eikä kaikkiin edes löydy vastausta tuolla kikalla.

Tuolla aikarajalla ja nopeudella voidaan testata myös paineensieto-ja keskittymiskykyä jotka molemmat ovat tärkeitä sotealoilla.

Mä sain tänä vuonna 56 pistettä esivalinnasta ja avasin paperit (tai tiedostot) ekaa kertaa kokeen aikana. Toisaalta oon aina ollut nopea tietokoneiden kanssa mutta siis, mahdollista on kyllä lukematta mennä läpi.

Niin me ollaan erilaisia. Omat pisteet oli samaa luokkaa ja kyllä näin vaivaa,luin aineistot muutamaan kertaan ja tein muistiinpanoja. Ikinä en olisi saanut tuollaisia pisteitä lukematta, kun aika meni tosi tiukille muutenkin. Aika pieni osahan esivalinnasta pääsee jatkamaan eteenpäin ja joukossa on varmasti paljon niitä jotka ovat ajatelleet pääsevänsä heittämällä läpi ilman lukuja tai panostusta, mutta kokeen vaikeus yllättikin.

Vierailija
4868/4979 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, siis pisteitähän on mahdollista saada monella eri tavalla. Esim. matikasta, äikästä ja enkusta voi saada jo 40 pinnaa. Jos saa aineistosta esim. 22 pistettä, niin lopputulos onkin jo 62 - sakotuspisteet = yli 56 pistettä.

Jos tosin aineisto on täysin tuntematon, niin mielestäni 20 pistettäkin on silti aikas hyvin. Ehkä pitäis kokeilla, mitä itse voisi saada. ;) Uskoisin, että max 10 pistettä voisin saada päättelemällä/yleistiedolla, mutta tuskin juuri enempää. Olen hidas lukija, joten siihen menisi paljon aikaa, että alkaisin kokeen aikana tutkia, että no niin, ctrl+f löysi tän henkilön X, mutta nyt pitää lukea, oliko se esim. tutkimuksen tekijä, tutkimuksen kehittäjä vai tutkimuksen kohde vai mikä se oli. Nyt keväällä vastasin siihen mikälie varianssi-kysymykseen väärin, koska en lukenut tarpeeksi tarkasti, miten se asia menikään tai mihin liittyi. Siinä oli juurikin sellainen hämy, että jos luki vain hätäisesti jonkin viereisen lauseen, niin mönkään meni. 

Vierailija
4869/4979 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko teillä muilla opintopolussa vielä sen varasijanne perässä että "varasijoja täytetään 31.7. asti". Mulla luki vielä keskiviikkona mutta nyt on hävinnyt. Huonolta vaikuttaa kertakaikkiaan!

Vierailija
4870/4979 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko teillä muilla opintopolussa vielä sen varasijanne perässä että "varasijoja täytetään 31.7. asti". Mulla luki vielä keskiviikkona mutta nyt on hävinnyt. Huonolta vaikuttaa kertakaikkiaan!

Ei ole lukenut missään vaiheessa

Vierailija
4871/4979 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan lukenut. Ei varmaan mitään merkitystä.

Vierailija
4872/4979 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei varasijan kohdalla ole muuta kuin numerosija eikä ole koskaan ollutkaan muuta. Tuo 31.7. lukee toisaalla. 

Onko sulla siis todella lukenut, että "5., varasijoja täytetään 31.7. asti"?

Vierailija
4873/4979 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaskaan ei liikkunut ylempi hakutoive. Ei taida olla mahdolisuuksia enää

Vierailija
4874/4979 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei varasijan kohdalla ole muuta kuin numerosija eikä ole koskaan ollutkaan muuta. Tuo 31.7. lukee toisaalla. 

Onko sulla siis todella lukenut, että "5., varasijoja täytetään 31.7. asti"?

Joo, silleen luki vaan eipä lue enää. Pelkästään se varasijanumero. Liikkuukohan noi enää vai pitäiskö vaan ottaa vastaan toi alemman hakukohteeseen paikka? Äh, hankalaa.

Vierailija
4875/4979 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kanssa, että pitäisikö luopua jonottamisesta ykkösvaihtoehtoon. Pääsisi sitten ilmoittautumaan läsnäolevaksi, jo saatuun paikkaan. Tuntuu erittäin epätodennäköiseltä enää päästä varasijalta.

Vierailija
4876/4979 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kanssa, että pitäisikö luopua jonottamisesta ykkösvaihtoehtoon. Pääsisi sitten ilmoittautumaan läsnäolevaksi, jo saatuun paikkaan. Tuntuu erittäin epätodennäköiseltä enää päästä varasijalta.

Millä varasijalla olet? Mulla on sija 1, toisaalta tekis mieli ottaa alempi paikka vastaan mutta en halua syksyllä kuulla kuinka joku on päässyt varasijalta mun ykköstoiveeseen vielä heinäkuun lopulla 😂

Vierailija
4877/4979 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toisella varasijalla. Sitä juuri tässä olenmiettinyt, että mitä jos kuitenkin varasijat vielä liikkuvat ja olenkin jo luopunut jonottamisesta. Voisi vähän ottaa päähän.

Vierailija
4878/4979 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni te ette voi luopua jonottamisesta, jos olette jo ottaneet jonkin paikan ehdollisesti vastaan. Ainakin ohjeissa luki ettei valintaa voi muuttaa.

Vierailija
4879/4979 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko muuten muilla harvinaisen usein Opintopolussa "jokin meni nyt pieleen" eli ei pääse tunnistautumaan? Usein saan monta kertaa hinkata refreshiä ennen kuin onnistuu - jos onnistuu sittenkään. Rasittava vamma, ainakin Safarin kanssa. 

Vierailija
4880/4979 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni te ette voi luopua jonottamisesta, jos olette jo ottaneet jonkin paikan ehdollisesti vastaan. Ainakin ohjeissa luki ettei valintaa voi muuttaa.

Kyllä pystyy. Vaikka on ottanut ehdollisena, jonotuksesta voi luopua ja ottaa paikan vastaan sitovasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi