Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
4741/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan nyt Opintopolkuun päivityksiä useammin kuin kerran päivässä..?

Vierailija
4742/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutoksia tänäänkään... 😥 Onnea kaikille jotka pääsivät kouluun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4743/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oikein tajua, kun yhdessäkään mun jonossa ei tapahdu mitään, mut yhteenkään ei oo myöskään tullut, että kaikki paikat on täynnä. Luulis että jotain... Onko muille tullut johonkin paikat täyteen?

Vierailija
4744/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä oikein tajua, kun yhdessäkään mun jonossa ei tapahdu mitään, mut yhteenkään ei oo myöskään tullut, että kaikki paikat on täynnä. Luulis että jotain... Onko muille tullut johonkin paikat täyteen?

Ei ole munkaan kohteissa tapahtunut liikettä. Toisessa varasija 1. ja toisessa 6. Epäilen että tarkistavat nyt valittujen toimittamia liitteitä että jokainen täyttää hakukriteerit ja on antanut oikeat tiedot hakuvaiheessa. Tämä tarkistus kestää minkä kestää...... Luulisi että jos joku on saanut paikan mutta ei ole ilmoittanut mitään 10.7 mennessä niin varasijalta olisi noustu......Mulla YAMK tutkinnon haku kyseessä.

Vierailija
4745/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taitaa olla aika mahdotonta enää päästä varasijalta...

Vierailija
4746/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vielä luopuko toivosta, minä sain tiedon vasta heinäkuun viimeisellä viikolla kouluun pääsemisestä. Jonot elävät omaa elämäänsä ja joku voi päästäkin jonnekin varasijalta ja peruu sitten toisen paikan. 

Vierailija
4747/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli taitaa olla aika mahdotonta enää päästä varasijalta...

En mä nyt sanoisi että mahdotonta. Ne joille on opiskelupaikkaa tarjottu myöhemmin kuin 28.6. voivat miettiä x päivää minkä paikan ottavat vastaan, eli heille on nyt varattuna 2 paikkaa ekä niin?

Vierailija
4748/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uskoa että vielä voisi päästä kouluun, mutta taidan alkaa järjestelemään asioita syksylle kuitenkin ilman koulutus suunnitelmia. Täytyy löytää uusi työpaikka ainakin, nykyisessä on niin helvetin huono työilmapiiri johdon takia. Pelkään burn outtia jos jään sinne odottelemaan seuraavaa hakua. Täytyy myös pohtia olisiko syksyn yhteishaussa jotain alaa mikä kiinnostaisi.

Muuten, täällä kun on ollut stressiä SOTELIn loppumisesta, niin niissä uutisissa luki että 2019 syksyllä luovuttaisiin siitä. Eli ensi vuonna voi ainakin hakea vielä vanhalla systeemillä. Tsemppiä kaikille opiskeluihin ja varasijoille odotteluun! <3

Vierailija
4749/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin uskoa että vielä voisi päästä kouluun, mutta taidan alkaa järjestelemään asioita syksylle kuitenkin ilman koulutus suunnitelmia. Täytyy löytää uusi työpaikka ainakin, nykyisessä on niin helvetin huono työilmapiiri johdon takia. Pelkään burn outtia jos jään sinne odottelemaan seuraavaa hakua. Täytyy myös pohtia olisiko syksyn yhteishaussa jotain alaa mikä kiinnostaisi.

Muuten, täällä kun on ollut stressiä SOTELIn loppumisesta, niin niissä uutisissa luki että 2019 syksyllä luovuttaisiin siitä. Eli ensi vuonna voi ainakin hakea vielä vanhalla systeemillä. Tsemppiä kaikille opiskeluihin ja varasijoille odotteluun! <3

Sitten kun soteli loppuu ni mitä sitten tulee?

Vierailija
4750/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikoo hakee syksyllä opintoihin ? :)

Vierailija
4751/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun soteli loppuu ni mitä sitten tulee?

En suoraan sanottuna tiedä. Todistuksella otetaan suurin osa sisään, pääsykokeilla loput, mutta en ole löytänyt mistään tietoa miten pääsykokeisiin valikoidaan hakijat. Varmaan saa lisää tietoa tästä vasta myöhemmin.

Vierailija
4752/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tippunut tänään 9 --> 4.varasija. Veikkaan että enää tippuu max.1-2 sijaa. Niin lähellä mutta niin kaukana. :)

Vierailija
4753/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kenelläkään, joka on hakenut JAMK:iin sosionomiksi ja on pienillä varasijoilla (1.-3.), jono liikkunut kertaakaan?

Itsellä kun varasija 4, niin olisin kyllä olettanut, että jono liikahtaa edes pykälän. En sitten tiedä, voisiko olla kyse siitä, että pysyn aina tuossa, jos ensikertalaiset menevät jotenkin ohitseni. Vai eikö se todellakaan vain ole liikkunut yhden yhtä kertaa. 

Vierailija
4754/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tippunut tänään 9 --> 4.varasija. Veikkaan että enää tippuu max.1-2 sijaa. Niin lähellä mutta niin kaukana. :)

Onko nämä muutokset tapahtuneet sosionomi- vai sh-puolella tai jollain muulla? Entä mikä oppilaitos? Tuohan on nimittäin liikkunut tosi paljon. 

Vierailija
4755/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä muutokset tapahtuneet sosionomi- vai sh-puolella tai jollain muulla? Entä mikä oppilaitos? Tuohan on nimittäin liikkunut tosi paljon. 

Oamk sh monimuoto.

Vierailija
4756/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oamk sh monimuoto.

Näin arvelinkin. Tässä taitaa olla havaittavissa trendi, että sosionomivarasijat eivät juuri etene, mutta sh-varasijat joo. 

Vierailija
4757/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oamk sh monimuoto.

Näin arvelinkin. Tässä taitaa olla havaittavissa trendi, että sosionomivarasijat eivät juuri etene, mutta sh-varasijat joo. 

Varmasti näin onkin,koska sh on monille "varatoive" jos ei pääse terkaksi,kätilöksi,sosionomiksi tms. Itsellä olisi pisteet riittänyt sosionomiksi,mutta sairaanhoitajaksi ei. Vähän harmittaa etten sitä laittanut hakulomakkeeseen kun sitäkin mietin..

Vierailija
4758/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oamk sh monimuoto.

Varmasti näin onkin,koska sh on monille "varatoive" jos ei pääse terkaksi,kätilöksi,sosionomiksi tms. Itsellä olisi pisteet riittänyt sosionomiksi,mutta sairaanhoitajaksi ei. Vähän harmittaa etten sitä laittanut hakulomakkeeseen kun sitäkin mietin..

Mulla on just toisinpäin! Sairaanhoitaja, joka on ykköstoiveena, on liikkunut vaan yhden sijan kolmannelta toiselle. Monimuoto taas on liikkunut sijalta kahdeksan sijalle neljä. Monimuotoja molemmat..

Vierailija
4759/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oamk sh monimuoto.

Mulla on just toisinpäin! Sairaanhoitaja, joka on ykköstoiveena, on liikkunut vaan yhden sijan kolmannelta toiselle. Monimuoto taas on liikkunut sijalta kahdeksan sijalle neljä. Monimuotoja molemmat..

Näissä varmaan olennaisin ero on se, että toinen varasija on alkujaankin ollut korkeahko, kun taas toinen lähellä kärkeä. 

Vierailija
4760/4979 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oamk sh monimuoto.

Näissä varmaan olennaisin ero on se, että toinen varasija on alkujaankin ollut korkeahko, kun taas toinen lähellä kärkeä. 

Aika samoissa, kun alunperin toisella ihmettelijällä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme