Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse nyt, niin lähihoitaja kouluun pääsee melko varmasti :) ei hullumpi vaihtoehto, pääsee monesti tekemään täysin samoja töitä kuin sosionomi ja sairaanhoitaja. Ennenkuin joku netti nillittäjä avautuu, niin painotan sanaa usein, mutta ei lähesään aina. Palkka lähes sama.
Ne jotka hakenut 4-5 kertaa niin kannattaa miettiä onko valmiuksia hakemaasi koulutukseen.
Aikalailla samaa mieltä, joillekkin ei vaan anna ego periksi mennä amikseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse nyt, niin lähihoitaja kouluun pääsee melko varmasti :) ei hullumpi vaihtoehto, pääsee monesti tekemään täysin samoja töitä kuin sosionomi ja sairaanhoitaja. Ennenkuin joku netti nillittäjä avautuu, niin painotan sanaa usein, mutta ei lähesään aina. Palkka lähes sama.
Ne jotka hakenut 4-5 kertaa niin kannattaa miettiä onko valmiuksia hakemaasi koulutukseen.
Ekaa kertaa vasta hain, mutta tietääkseni lähihoitaja ei tee samoja asioita kuin röntgenhoitaja/kätilö/hammasteknikko kuitenkaan. Työn sisältö on vain erilainen näissä. Itseäni harmittaa myös miten alaspäin katsottu ammatti lähihoitaja on. En ymmärrä miksi täällä palstalla "lähäri" on melkeinpä loukkaus. Itse kunnioitan lähihoitajien laaja-alaista osaamista terveydenhuollon ammattilaisena, mutta olen aina ollut sellainen joka tykkää erikoistua vain yhteen asiaan. En usko että pärjäisin opinnoissa hyvin kun ne eivät laajuudessaan pidä omaa kiinnostusta yllä 😶
Silti ihan ystävällinen neuvo. Ystäväni hakeutui lähihoitajaksi kun ei osannut päättää mihin haluaa suuntautua. Sen verran paljon pakollisia jaksoja laajalti että pääsee kokeilemaan käytännössä minkälaista työtä voi tehdä ja mikä olisi se oma juttu ennen erikoistumista :)
En käy opintopolussa kuin vasta illalla, eiköhän siellä sitten jo lue jos opiskelijavalinta on päättynyt. En kestä enää turhaa toivoa 😫
Milloin hakijatilastot valmistuvat?
Nyt näkyy vielä vain alimmat varsinaiseen valintakokeeseen valitut pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua miten lähihoitaja edes liittyy tähän ketjuun mitenkään. Tehkää vaikka oma keskustelu aiheelle 'lähihoitaja' täällä kun puhutaan ammattikorkeakouluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka hakenut 4-5 kertaa niin kannattaa miettiä onko valmiuksia hakemaasi koulutukseen.Mä en tajua miten lähihoitaja edes liittyy tähän ketjuun mitenkään. Tehkää vaikka oma keskustelu aiheelle 'lähihoitaja' täällä kun puhutaan ammattikorkeakouluista.
Tämä 👆
Tulipa tässä mieleeni, että valintahan on ehdollinen siihen asti kunnes tarvittavat liitteet toimitetaan ja tarkastetaan eli eikös myöhemminkin voi opiskelupaikkoja vapautua varasijoille oleville?
Vierailija kirjoitti:
Tulipa tässä mieleeni, että valintahan on ehdollinen siihen asti kunnes tarvittavat liitteet toimitetaan ja tarkastetaan eli eikös myöhemminkin voi opiskelupaikkoja vapautua varasijoille oleville?
Valittujen piti toimittaa todistuskopiot 10.7. mennessä. Varasijoilta vaputuvien paikkoja vastaanotetaan ja perutaan niin, että 31.7. on tiedossa ketkä todellisuudessa aloittavat opiskelun syksyllä 2018.
Ajattelin että koe meni hyvin kun pääsin kolmannelle varasijalle ja olin hyvinkin toiveikas että kyllä siitä voi vielä kouluun päästä! Varasija ei ole lopulta liikkunut kertaakaan 😂😂😂 Vähän itkunauru fiilikset, no onneksi on työpaikka missä voin jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että koe meni hyvin kun pääsin kolmannelle varasijalle ja olin hyvinkin toiveikas että kyllä siitä voi vielä kouluun päästä! Varasija ei ole lopulta liikkunut kertaakaan 😂😂😂 Vähän itkunauru fiilikset, no onneksi on työpaikka missä voin jatkaa.
Joko paikat tulivat täyteen? Varasijoilta ei oteta enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittujen piti toimittaa todistuskopiot 10.7. mennessä. Varasijoilta vaputuvien paikkoja vastaanotetaan ja perutaan niin, että 31.7. on tiedossa ketkä todellisuudessa aloittavat opiskelun syksyllä 2018.
Kiitos, selvästi laitettu. Eiköhän suurin osa voi lopettaa siis jännittämisen tämän päivän/huomisen jälkeen. Tää olikin kiva ketju, vaikea uskoa että saatiin näin monta sivua asiaa SOTELIsta ja pääsykokeista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko paikat tulivat täyteen? Varasijoilta ei oteta enää?
En tiedä vielä, mutta eiköhän se kohta päivity jos klo 15.00 mennessä pitää olla paikka varmistettuna 😂 En siis usko että sija tulee tuosta liikkumaan kun ei koko aikana ole liikkunut. Pankkitunnukset jäi kotiin niin katson töiden jälkeen vasta lopullisen tilanteen.
Eiköhän huomenna aamulla näy kuinka moni päätti viimeisenä päivänä vaan yrittää uudelleen syksyllä. Itsekin hain kätilöksi, varasija 6. Sairaanhoitajaksi pääsisin, mutta taidan olla hyväksymättä sitä paikkaa ja yritän uudelleen kätilöksi syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän huomenna aamulla näy kuinka moni päätti viimeisenä päivänä vaan yrittää uudelleen syksyllä. Itsekin hain kätilöksi, varasija 6. Sairaanhoitajaksi pääsisin, mutta taidan olla hyväksymättä sitä paikkaa ja yritän uudelleen kätilöksi syksyllä.
Tsemppiä uuteen hakuun sitten vain, ainakin on koe nyt tuttu niin eiköhän se ensi kerralla mene läpi 😊 Omiin valintoihin ei järjestetä hakuja syksyllä, ärsyttää joutua odottamaan kevääseen.
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissas. Et selkeesti tiedä sh ja lh eroista mitään :D Ei lh mitään vikaa ole siis todellakaan, mutta jos tähtää sairaanhoitajaksi ja tiettyihin hommiin niin ei kyllä hae lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka hakenut 4-5 kertaa niin kannattaa miettiä onko valmiuksia hakemaasi koulutukseen.Et voi olla tosissas. Et selkeesti tiedä sh ja lh eroista mitään :D Ei lh mitään vikaa ole siis todellakaan, mutta jos tähtää sairaanhoitajaksi ja tiettyihin hommiin niin ei kyllä hae lähihoitajaksi.
Lueppa uudestaan tuo teksti. Kirjoittaja sanoo että usein, mutta ei läheskään aina. Itsekin olen tämän todennut, ja olen sekä lähihoitaja, että sairaanhoitaja. Nyt hain yamk tutkintoon.
Kyllähän sairaanhoitajan tutkinnonlla työkenttä laajenee, niinkuin varmasti itsekin ymmärtänet.
Uskaltaisikohan sitä hakea polkuopintoihin? Pelottaa vähän riittääkö rahat siihen, vai teenkö konkurssin kesken kaiken... pelottaa tuo esivalinnan poistuminen, tiedän että en arvosanoilla pääse pääsykokeisiin 😥
Odotus on sietämätön! Enää pari tuntia aikaa... pitäiskö vaan laittaa luuri pois päältä ja kurkata huomenna aamulla miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä miksi mun pitäis lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi jos oon hakenut kätilöksi ja bioanalyytikoksi. Ja miksi tota lähihoitajaksi opiskelua muutenkin tuputetaan aina kaikille jotka on vähänkään sotealasta kiinnostuneita? Ja jopa niille jotka ei ole.