Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Ei muutoksia... Tai no, oli siellä joku kohde 5 siirtynyt sijalta 32 sijalle 31, mutta sitä nyt en edes varsinaisesti seuraa.
Nyt siis ollut JAMK ja sosionomi (monimuoto) koko ajan varasijalla 4.
Onko kukaan täältä hakenut Hamkiin Forssaan sairaanhoitajaksi? Oon ollut koko ajan varasijalla 7, eikä oo muuttunut mihinkään. Jos joku on hakenut ja on varasijalla sinne niin kerro onko sulla liikkunut sija. :(
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan täältä hakenut Hamkiin Forssaan sairaanhoitajaksi? Oon ollut koko ajan varasijalla 7, eikä oo muuttunut mihinkään. Jos joku on hakenut ja on varasijalla sinne niin kerro onko sulla liikkunut sija. :(
Riippuu aikalailla siitä montako otetaan sisään sinne?
Ja ei välttämättä liiku jos niin suosittu koulutus tai pieni aloitusryhmä..
https://www.vauva.fi/keskustelu/3211047/amk-soteli-haku-syksy-2018
Tein tuollaiseen. Sinne vain kiinnostuneet!
Mulla on aiemmin varasijat liikkunut kunnolla vasta silloin vikana päivänä, ennenkun opiskelupaikka pitää vastaanottaa. Monet voi odottaa ylempien hakutoiveiden varasijaa tms ja näin ollen "panttaa" sitä paikkaa. Älkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aiemmin varasijat liikkunut kunnolla vasta silloin vikana päivänä, ennenkun opiskelupaikka pitää vastaanottaa. Monet voi odottaa ylempien hakutoiveiden varasijaa tms ja näin ollen "panttaa" sitä paikkaa. Älkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon :)
Samaa mieltä, tiistaina ja keskiviikkona rytisee!
Siis oon ottanut paikan vastaan ja jäänyt jonottamaan ylempiä hakutoiveita. Opintopolussa lukee että varasijoja täytetään 31.7. asti. Oletan että muutkin ovat tehneet samoin, miksi rytisisi 9. Ja 10. Päivä?
Varasija 2 on ja pysyy. Näkyisipä jo ilmoitus, että paikat täynnä, tulisi varmuus asiaan. Kuitenkin pieni toivo elää niin kauan kun varasijat näkyvät.
Vierailija kirjoitti:
Siis oon ottanut paikan vastaan ja jäänyt jonottamaan ylempiä hakutoiveita. Opintopolussa lukee että varasijoja täytetään 31.7. asti. Oletan että muutkin ovat tehneet samoin, miksi rytisisi 9. Ja 10. Päivä?
No mitäs sille vastaanottamallesi paikalle tuolloin tapahtuu, jos pääset varasijalta?
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää valita, ottaako alemman, ei niin mieleisen paikan vastaan vai säilyttääkö mahdollisen ensikertalaisuuden, niin se on monelle varmasti harkinnan paikka. 10.7. mennessä on pakko jotenkin reagoida, ja jos ei ota alempaa toivetta vastaan ja jää jonottamaan, ei voi tulla valituksi myöskään korkeammalle.
Mistähän se johtuu kun hain sosionomiksi ja olen koepistejonossa 4. varasijalla vaikka sain 3 pistettä enemmän kuin alin hyväksytty?
Onko tänään jonot liikkuneet kenelläkään?
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se johtuu kun hain sosionomiksi ja olen koepistejonossa 4. varasijalla vaikka sain 3 pistettä enemmän kuin alin hyväksytty?
Oletko ensikertalainen? Minulla sama tilanne, sain valintakokeesta 53 p ja alin hyväksytty 51 p, en päässyt koska en ole ensikertalaisten kiintiössä :/
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole. Joka aamu olen tähän mennessä siirtynyt yhden sijan eteenpäin, mutten tietenkään nyt, kun olen sijalla 1. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää valita, ottaako alemman, ei niin mieleisen paikan vastaan vai säilyttääkö mahdollisen ensikertalaisuuden, niin se on monelle varmasti harkinnan paikka. 10.7. mennessä on pakko jotenkin reagoida, ja jos ei ota alempaa toivetta vastaan ja jää jonottamaan, ei voi tulla valituksi myöskään korkeammalle.
Oletko nyt ihan varma? Olen käsityksessä että jos hylkää alemman toiveen, jää silti edelleen jonottamaan paikkaa ylemmästä toiveesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt ihan varma? Olen käsityksessä että jos hylkää alemman toiveen, jää silti edelleen jonottamaan paikkaa ylemmästä toiveesta.
Jää toki, mutta se oma paikka alemmasta toiveesta vapautuu jos päättää että haluaa säilyttää ensikertalaisuuden.
Annucca kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ensikertalainen? Minulla sama tilanne, sain valintakokeesta 53 p ja alin hyväksytty 51 p, en päässyt koska en ole ensikertalaisten kiintiössä :/
Kyllä olen ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Annucca kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen ensikertalainen.
Onpas outoa.. Pitäiskö sun soittaa ja kysyä jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole. Joka aamu olen tähän mennessä siirtynyt yhden sijan eteenpäin, mutten tietenkään nyt, kun olen sijalla 1. 😆
Mullakaan ei ole liikkunut kahteen päivään,edelleen varasijalla 9. En usko että tästä enää enää noustaan, pitäisi rytistä niin urakalla parin päivän aikana. Harmi! Toisaalta alan olla jo hyväksynyt tilanteen ja asennoitunut hakemaan syksyllä.
Ei varasijalta mutta Lohjalle suoraan.