Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan todennäköisempää saada vai olla saamatta opiskelupaikka 1.varasijalta. Kyseessä sh monimuoto koulutus. 30 aloituspaikkaa. Vähän ahdistaa jos joutuu ottamaan paikan toisesta hakukohteesta ja muuttamaan ja jättämään työt. Toisaalta ei viitsisi jättää paikkaa ottamatta, koska takeita ei ole että onnistuu uudestaan kouluun pääsemään. Todellä hankala tilanne :D
Olen jopa miettinyt polkuopintoja, vaikka varsinainen koulupaikka olisikin, mutta väärässä kaupungissa :D
Mihin kouluun oot hakenut jos saa kysyä? Oon meinaa itsekin sh monimuoto ja 30 aloituspaikkaa, oon varasijalla 2 :D
Samk Rauma
Mihin kouluun oot hakenut jos saa kysyä? Oon meinaa itsekin sh monimuoto ja 30 aloituspaikkaa, oon varasijalla 2 :D[/quote]
Mikäs koulu sulla sitten?
Vierailija kirjoitti:
Mihin kouluun oot hakenut jos saa kysyä? Oon meinaa itsekin sh monimuoto ja 30 aloituspaikkaa, oon varasijalla 2 :D
Mikäs koulu sulla sitten?
Metropolia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vaikka olenkin kyyninen oikaisupyyntöjen suhteen ja tiedän niiden olevan pääasiallisesti ajanhukkaa (ks. uutiset), niin kannustan toki niitä silti väsäilemään. Ongelmana kuitenkin on mutu-pohja, vaikka niin ei saisikaan tehdä, että hakijaa pyritään estämään tekemästä oikaisupyyntöä antaen vähänlaisesti tapauksesta tietoa. Jos kunnon perustelut saisi, voisi todeta, että oikaisupyyntöä ei edes tarvitse tehdä, vaan on täysin samaa mieltä arvioijien kanssa.
Kannattaa myös varautua siihen, että voivat osata ilkeästikin perustella asiansa eli välttämättä oikaisupyyntö ei tuo mitään hyvää mukananaan. Mutta hyvähän se on tehdä, jos jää asiat vaivaamaan tai kokee tulleensa mielivaltaisen arvostelun uhriksi eli perusteluista ei sanota mitään.
Joo no niinkuin sanoin en mitään siinä häviäkkään kun teen sen.
Ja en nyt niin herkkänahkainen kyllä ole etten kestäisi ihmisten ilkeyttä :D
Ja uskoisin kyllä, että ihan asialinjalla ja asiallisesti joutuvat siihen vastaamaan, koska on silloin koulun virallinen vastaus oikaisupyyntöön.
Itseäni vastaus kyllä ärsytti syksyllä, koska se nyt oli sellaista perusteetonta lätinää vastaan minun sanaani. On ne paperit minulla tallella vielä, vaikka teki mieli paiskata ne huitsin Nevadaan. Lähinnä homma perustui siihen, että olin käynyt puhelimessa jo tämän yhden naisen kanssa keskustelun, minkä jälkeen tein oikaisupyynnön, minkä jälkeen hän jälleen lätisi sitä samaa puhelinjuttua pysyen kannassaan. Ja pyysi johtoryhmän ja rehtorin taustakseen. Siinä se.
Yksi henkilö minulle myös sanoi ennen oikaisupyynnön tekemistä s-postitse hakijapalveluista, että voin pyytää kirjallisena tarkemmat tiedot perusteluista. Kuitenkin tämä puhelintäti kumosi tämän, sanoen vain, että hän on eri mieltä kuin toinen työntekijä. Puhelinhenkilö oli siis hlö, joka vastasi näihin lisätiedusteluihin ennen oikaisupyynnön tekemistä, niin sen sanahan sitten päätti asiasta lopullisesti.
Mutta tsemppiä oikaisupyyntöön!
Onpa erilaisia kokemuksia oikaisupyyntöjen suhteen 😶 Tsemppiä joka tapauksessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vaikka olenkin kyyninen oikaisupyyntöjen suhteen ja tiedän niiden olevan pääasiallisesti ajanhukkaa (ks. uutiset), niin kannustan toki niitä silti väsäilemään. Ongelmana kuitenkin on mutu-pohja, vaikka niin ei saisikaan tehdä, että hakijaa pyritään estämään tekemästä oikaisupyyntöä antaen vähänlaisesti tapauksesta tietoa. Jos kunnon perustelut saisi, voisi todeta, että oikaisupyyntöä ei edes tarvitse tehdä, vaan on täysin samaa mieltä arvioijien kanssa.
Kannattaa myös varautua siihen, että voivat osata ilkeästikin perustella asiansa eli välttämättä oikaisupyyntö ei tuo mitään hyvää mukananaan. Mutta hyvähän se on tehdä, jos jää asiat vaivaamaan tai kokee tulleensa mielivaltaisen arvostelun uhriksi eli perusteluista ei sanota mitään.
Ja uskoisin kyllä, että ihan asialinjalla ja asiallisesti joutuvat siihen vastaamaan, koska on silloin koulun virallinen vastaus oikaisupyyntöön.Itseäni vastaus kyllä ärsytti syksyllä, koska se nyt oli sellaista perusteetonta lätinää vastaan minun sanaani. On ne paperit minulla tallella vielä, vaikka teki mieli paiskata ne huitsin Nevadaan. Lähinnä homma perustui siihen, että olin käynyt puhelimessa jo tämän yhden naisen kanssa keskustelun, minkä jälkeen tein oikaisupyynnön, minkä jälkeen hän jälleen lätisi sitä samaa puhelinjuttua pysyen kannassaan. Ja pyysi johtoryhmän ja rehtorin taustakseen. Siinä se.
Yksi henkilö minulle myös sanoi ennen oikaisupyynnön tekemistä s-postitse hakijapalveluista, että voin pyytää kirjallisena tarkemmat tiedot perusteluista. Kuitenkin tämä puhelintäti kumosi tämän, sanoen vain, että hän on eri mieltä kuin toinen työntekijä. Puhelinhenkilö oli siis hlö, joka vastasi näihin lisätiedusteluihin ennen oikaisupyynnön tekemistä, niin sen sanahan sitten päätti asiasta lopullisesti.
Mulla oli ainakin ihan ystävällinen ja järki-ihminen puhelimen päässä. Joka kertoi ne tarkemmat osiopisteet ja käytiin palautekeskustelua aika yleisellä tasolla, koska hänellä vain pisteet edessä ja tarkemmat tiedot kuulemma saan oikaisupyynnön tehtyäni.. siis jos sen haluan tehdä.
Hakijapalveluista kysyin myös asiaa tänään sähköpostilla niin se oli semmoista ympäripyöreetä ja kehoitti ennen tekemistä tutustumaan kyseisen linjan valintaperusteisiin(minkä tietysti tehnyt jo ennen hakua) ja sanoi ettei heillä hakijapalveluissa ole tarkempia tietoa mun valintakoetuloksista ja että ole yhteydessä linjan yhteyshenkilöön ja totesi minkä olen ilmeisesti tehnytkin.
No joo kävi miten kävi niin kyllä sen teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja uskoisin kyllä, että ihan asialinjalla ja asiallisesti joutuvat siihen vastaamaan, koska on silloin koulun virallinen vastaus oikaisupyyntöön.Itseäni vastaus kyllä ärsytti syksyllä, koska se nyt oli sellaista perusteetonta lätinää vastaan minun sanaani. On ne paperit minulla tallella vielä, vaikka teki mieli paiskata ne huitsin Nevadaan. Lähinnä homma perustui siihen, että olin käynyt puhelimessa jo tämän yhden naisen kanssa keskustelun, minkä jälkeen tein oikaisupyynnön, minkä jälkeen hän jälleen lätisi sitä samaa puhelinjuttua pysyen kannassaan. Ja pyysi johtoryhmän ja rehtorin taustakseen. Siinä se.
Mulla oli ainakin ihan ystävällinen ja järki-ihminen puhelimen päässä. Joka kertoi ne tarkemmat osiopisteet ja käytiin palautekeskustelua aika yleisellä tasolla, koska hänellä vain pisteet edessä ja tarkemmat tiedot kuulemma saan oikaisupyynnön tehtyäni.. siis jos sen haluan tehdä.
Hakijapalveluista kysyin myös asiaa tänään sähköpostilla niin se oli semmoista ympäripyöreetä ja kehoitti ennen tekemistä tutustumaan kyseisen linjan valintaperusteisiin(minkä tietysti tehnyt jo ennen hakua) ja sanoi ettei heillä hakijapalveluissa ole tarkempia tietoa mun valintakoetuloksista ja että ole yhteydessä linjan yhteyshenkilöön ja totesi minkä olen ilmeisesti tehnytkin.
No joo kävi miten kävi niin kyllä sen teen.
Mikäs koulu sulla oli kyseessä?
Mut siis joo, tuollaista yleistä se just helposti on. Tai viitataan juurikin teksteihin, jotka on lukenut jo ennen koko koetta netistä.
Mutta kerro toki täälläkin myöhemmin, jos saat lisätietoa.
Vierailija kirjoitti:
Mut siis joo, tuollaista yleistä se just helposti on. Tai viitataan juurikin teksteihin, jotka on lukenut jo ennen koko koetta netistä.
Mutta kerro toki täälläkin myöhemmin, jos saat lisätietoa.
Joo kerron sitten miten kävi.. joko kiroilulla höystettynä tai en :D
Mistä noista tietää miten eri koulut toimivat.. katsotaan.
Minkähän takia tuntuu hirveen hitaasti liikkuvan noi jonot? Jotenkin ihmetyttää, että kauempana kärkeä liikkuu muka monia sijoja kerralla, mutta kukaan ei täälläkään lähellä kärkeä ole liikkunut paljon mitään, saati sitten päässyt varasijalta kouluun.
No jos varasija on itsellä 100, niin toki siitä välistä lähtee porukkaa, mutta nehän lähtee korkeilta sijoilta. Jos siis joku henkilö pääsee kuudenteen kohteeseensa, mutta on ekaan paikkaan varasijalla 95., niin tuskin henkilö jää toiveikkaasti odottamaan, että pääsiskö sinne ekaan kuitenkin, vaan ottaa paikan vastaan sieltä kuudennesta paikasta.
Mutta jos ekaan paikkaan onkin varasijalla 5, niin kyllähän nuo paikan jo toisaalta saaneet sitä varmasti jäävät kärkkymään mahd. pitkään.
Kyllä tänään tuli semmonen olo, että toivo meni. Oon varasijoilla 2 ja 3, eivätkä oo siitä liikkuneet. En usko, että enää liikkuvat.
Täälläkin jo luovuttu toivosta. Toinen varasija ei ole liikkunut ollenkaan. Vaikea uskoa, että muutosta enää tapahtuisi.
Oikaisupyynnössä on sellainen vaara, että kun uusi henkilö katsoo paperisi uudelleen, saattaa hän arvostella esim. esseetehtävän huonommaksi kuin edellinen ja pisteet putoaa entisestään. Tämän kertoi henkilö, joka on yhtenä keväänä tarkastanut yliopiston pääsykokeita. Eli kannattaa miettiä tosi tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tänään tuli semmonen olo, että toivo meni. Oon varasijoilla 2 ja 3, eivätkä oo siitä liikkuneet. En usko, että enää liikkuvat.
Mä oon ollu varasijalla 1. Jo viikon mutta en ole päässyt kouluun......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, tosin olen saanut hyväksyvän päätöksen toiseen kouluun, mutta haluaisin miellummin tähän missä olen varasijalla. Voi olla että en mene mihinkään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, tosin olen saanut hyväksyvän päätöksen toiseen kouluun, mutta haluaisin miellummin tähän missä olen varasijalla. Voi olla että en mene mihinkään :D
Ja lisäyksenä, että tää missä olen varasijalla, niin valintakoe meni aivan reisille, olin just ollut yövuorossa, ja pää ei toiminut lainakaan, että sikäli olen yllättynyt 1.varasijasta.
Vierailija kirjoitti:
Oikaisupyynnössä on sellainen vaara, että kun uusi henkilö katsoo paperisi uudelleen, saattaa hän arvostella esim. esseetehtävän huonommaksi kuin edellinen ja pisteet putoaa entisestään. Tämän kertoi henkilö, joka on yhtenä keväänä tarkastanut yliopiston pääsykokeita. Eli kannattaa miettiä tosi tarkkaan.
Ja itse en viitsinyt tätä sanoa aiemmin, mutta mainitaan nyt sitten tämäkin: kannattaa myös varautua siihen, että samat arvioijat voivat tulla vastaan vielä seuraavanakin vuonna oikaisupyynnön jälkeen. Ei sitä pelätä kannata, mutta kunhan tiedostaa senkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 2.varasijal, nousi 1.varasijal maanantain ja siin pysyttyki... kaks muuta paikkaa mis varasijat oli 40 luokkaa, ni ne sit liikkuu vuorotellen.