Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
401/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, itse olen sitä mieltä että 50% hakijoista hyväksytään todistusvalinta+valintakoe ja loput pelkällä valintakokeella.

Tämä toinen on taas sitä mieltä, että 50% valitaan suoraan todistusvalinnalla ilman valintakoetta ja loput valintakokeella.

Näin mäkin sen ymmärrän. Tamkissa ainakin yo todistus+pääsykoe ja sitten pelkkä pääsykoe.

Vierailija
402/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, itse olen sitä mieltä että 50% hakijoista hyväksytään todistusvalinta+valintakoe ja loput pelkällä valintakokeella.

Tämä toinen on taas sitä mieltä, että 50% valitaan suoraan todistusvalinnalla ilman valintakoetta ja loput valintakokeella.

Ahaa! Itse ymmärsin myös niin että puolet pelkällä todistuksella. Jossain sanottiin myös nimittäin että todistusvalinnalla valituille pyritään ilmoittamaan sisäänpääsystä ennen valintakoetta, ettei sinne suotta tarvitse mennä. En tosin muista liittyikö tämä nimenomaan sosionomi koulutukseen.

Itsellenihän tämä olisi parempi, kirjoitin kuitenkin hyvät paperit. Vaikea vaan uskoa, kun itse en ole nähnyt noin selkeitä viittauksia missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva kirjoitti:

Toivottavasti koskis vain varsinaista valintakoetta se et kaikista osioista hyväksytyt, harmittais jos ton enkun takia jää kutsu saamatta kun muut osiot meni niin hyvin, vain 5 väärin yhteensä muista osioista.. Laitoin äsken sähköpostiviestiä, toivottavasti vastaavat pian. Myös mahdollinen turha lukeminen masentaa.. Hirveen vaikeeks tehty nämä, julkasisivat sit ennemmin materuaaku vasta kutsujen jälkeen. Perkele.

Viidellä väärällä pisteesi ovat 73,5. Jokaisesta väärästä englannin tehtävästä pistemäärä vähenee 1,3:lla.

Ennakkotietojen mukaan osiovaatimus koskee varsinaista valintakoetta.

Ihan yleisesti kaikille: kannattaa ne hakijan oppaat selailla, niin ei tarvitse panikoida monestakaan jutusta.

Omasta opiskeluajastani on yli 20 vuotta aikaa, joten ihan tuoreella rutiinilla ei tässä henkseleitä paukutella.

Vierailija
404/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa! Itse ymmärsin myös niin että puolet pelkällä todistuksella. Jossain sanottiin myös nimittäin että todistusvalinnalla valituille pyritään ilmoittamaan sisäänpääsystä ennen valintakoetta, ettei sinne suotta tarvitse mennä. En tosin muista liittyikö tämä nimenomaan sosionomi koulutukseen.

Itsellenihän tämä olisi parempi, kirjoitin kuitenkin hyvät paperit. Vaikea vaan uskoa, kun itse en ole nähnyt noin selkeitä viittauksia missään.

Jep sama mut en kyl tiiä mitkä ois tarpeeks hyvät paperit. Mun mielestä sillo opintopolussa se sanottii suht selkeesti et olis noin. Esimerkiksi se oli ainaki muistaakseni numeroitu se valintatapa eri tavalla ku valintatapa yo+valintakoe (olikse ny joku 2A)

Vierailija
405/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia todistuspisteitä teillä on?

Vierailija
406/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apuva kirjoitti:

Toivottavasti koskis vain varsinaista valintakoetta se et kaikista osioista hyväksytyt, harmittais jos ton enkun takia jää kutsu saamatta kun muut osiot meni niin hyvin, vain 5 väärin yhteensä muista osioista.. Laitoin äsken sähköpostiviestiä, toivottavasti vastaavat pian. Myös mahdollinen turha lukeminen masentaa.. Hirveen vaikeeks tehty nämä, julkasisivat sit ennemmin materuaaku vasta kutsujen jälkeen. Perkele.

Viidellä väärällä pisteesi ovat 73,5. Jokaisesta väärästä englannin tehtävästä pistemäärä vähenee 1,3:lla.

Ennakkotietojen mukaan osiovaatimus koskee varsinaista valintakoetta.

Ihan yleisesti kaikille: kannattaa ne hakijan oppaat selailla, niin ei tarvitse panikoida monestakaan jutusta.

Omasta opiskeluajastani on yli 20 vuotta aikaa, joten ihan tuoreella rutiinilla ei tässä henkseleitä paukutella.

Jeps pisteiden laskussa ei siis ollu ongelmia, ei vaa tullu ilmi se koskiko vaatimus hyväksytyistä pisteistä kaikissa osioissa myös esivalintakoetta

Vierailija
407/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30.

Vierailija
408/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30.

Okei, aattelin et monella ois just tää, ei taida mun 28 riittää :(

Vierailija
409/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30.

Eiköhän se riitä.

Ja pääsykokeilla on mahdollisuus tasoittaa.

Vierailija
410/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30.

Vaikea uskoa, että riittäisi. Mullakin 30...

Vierailija
411/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30. Ei kai kenelläkään joka tälle alalle hakee, ole vähempää kuin tuo?

Vierailija
412/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä kiva jo tietää millä pisteillä pääsee bioanalyytikan pääsykokeisiin kuopiossa...?

Itse laskeskelin että n. 50 p tulis.. :(

Vierailija
413/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se ero sitten tehdään jos monella on sama pistemäärä...

Vierailija
414/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kans mietin et vaikuttaako esivalinnasta saadut pisteet jos tulee valittua todistuksella? Esim kumpi on parempi: todistusvalinta 27-29 ja esivalinnasta huippupisteet (lähemmäs 70) vai yopisteet 30 ja esivalintakokeesta vaikka 50. Sitä tässä mietiskelen

Vierailija
415/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kans mietin et vaikuttaako esivalinnasta saadut pisteet jos tulee valittua todistuksella? Esim kumpi on parempi: todistusvalinta 27-29 ja esivalinnasta huippupisteet (lähemmäs 70) vai yopisteet 30 ja esivalintakokeesta vaikka 50. Sitä tässä mietiskelen

Siis.. onko mulla mennyt jotain ohi ja kysyn nyt oikeesti ihan tosissani. Mitkä ihmeet todistuspisteet? Tai siis, ite oon ymmärtänyt että kyllä että pääsykokeisiin valitaan vain ja ainoastaan tän esivalintakokeen perusteella. Ainakaan viime vuonna ei ilmoitettu muita pisteitä enkä kyllä tiedä miten esim. oman todistuksen voisi pisteyttää, siinä kun ei numeroita ole ollenkaan. Kävin siis vartijan ammattitutkinnon oppisopimuksella työssä.

Vierailija
416/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjotusvirheet, kirjotin vähän turhan nopeasti :D

Vierailija
417/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mahdollisesti tyhmä kysymys mutta mietin noita ylioppilaskoe arvosanoja..

Oppilaitos (esim omassa tapauksessani tarkoitan Metropoliaa) tarkistaa yo arvosanat automaattisesti koska ei niitä tarvinnut hakiessa täyttää opintopolun hakemukseen? Vai oonko missannut jonkun tärkeän kohdan?

Kiitos jos joku voi varmistaa etten panikoi haha..

Vierailija
418/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tulla monissa kouluissa valituks valintakokeella tai valintakokeella ja yo-tutkinnolla. Puhutaa nyt siis näistä pisteistä mitä saa tästä yo-tutkinnosta (max 30p). Jos ei oo lukiota käyny ni tää ei koske niitä:)

Vierailija
419/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niillä on ne automaattisesti! Ei hätää :)

Vierailija
420/4979 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esivalintakokeen pisteet nollautuvat varsinaisessa valintakokeessa. Tällä vain valitaan ne ketkä pääsevät niihin varsinaisiin kokeisiin eikä tällä ole muuta vaikutusta sisäänpääsyyn. Ja todistuspisteet vaikuttaa vasta siellä pääsykokeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän