Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
4141/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiköhän kukaan opiskelemaan niin huonoilla pisteillä kuin minä - en nimittäin kehtaa edes kertoa pisteitäni? :'D Oli vielä 6. hakukohteeni ja täällä jossain vaiheessa meinattiin, ettei viimeisiin hakukohteisiin käytännössä voisi päästä. xD En tiedä, tuntuuko nyt enemmän hyvältä vai pahalta. Siis että täällä moni paljon paremmilla pisteillä ei päässyt sisään, mutta minä pääsin, kun sattui olemaan ilmeisen epäsuosittu(?) hakukohde ja vielä viimeisenä hakukohteena.

No jos et kerro pisteitä, niin kerro edes ala ja hakukohde? Alkoi kiinnostaa.

Myös toimintaterapeutiksi pääsi näköjään aika keskinkertaisilla pisteillä, mikä yllätti itseni. Ehkä on muitakin kuin minä, jotka aina vaan epäröivät alan suhteen. 

Piti vastata jo aiemmin, mutta unohdin! Pisteeni olivat 35...

Vierailija
4142/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko muuten minkä tasosia ruotsinkielessä? Omista ruotsin opinnoista on aikaa se kymmenisen vuotta ja sitä kun ei arjessa oo koskaan tarvinnut niin kieli on lähes täysin unohtunut. Vähän mietityttää että minkä tasonen se ruotsin kielen pitäis olla jos amkiin lähtee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4143/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmmh, Turun sosionomista 56/70 pinnaa. Arvelin aiemmin, että tulos voi olla melkein mitä tahansa välillä 40-60 eli sikäli ihan hyvin arveltu. Mutta toisaalta taas olin aatellu täälläkin vastausten pohjalta, että ois voinu olla noin 10 väärin. 

Näköjään 59 raja HAMK:iin JAMK:iin 57.

Pääskö sillä 56 pojolla sisään? Tiiätkö jo Turun rajan?

Vierailija
4144/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää kyllä ihan sikana toi 4. varasija. Siinä kai on teoreettiset mahdollisuudet päästä kyllä sisään, mutta ei uskalla kuitenkaan yhtään toivoa :D Tää jonottaminen on vielä pahempaa ku noiden tulosten odottelu!

Kyllä 4.varasijalta on ihan realistista odottaa sisäänpääsyä. Itse pitäisin sisäänpääsyä lähestulkoon varmana,jos olisin sinä. Riippuu kuitenkin myös alasta, jos kyseessä joku rajatumpi mihin otetaan esim.15 sisään niin ehkä ei sitten.

Vierailija
4145/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko muuten minkä tasosia ruotsinkielessä? Omista ruotsin opinnoista on aikaa se kymmenisen vuotta ja sitä kun ei arjessa oo koskaan tarvinnut niin kieli on lähes täysin unohtunut. Vähän mietityttää että minkä tasonen se ruotsin kielen pitäis olla jos amkiin lähtee...

Minä olen suorittanut sosiaalialan ruotsin vuonna 2015 ja silloin ainakin se oli hyvin helppo. Perustaidoilla pärjää kyllä ja meidän kurssilla edettiin sellaiseen tahtiin, että kaikki varmasti pysyvät mukana. Toki nämä voivat vaihdella koulujen välillä mutta en usko, että tarvitsee jännittää ollenkaan. :)

Vierailija
4146/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi tutkinto on aika paska siinä mielessä, että mahdollisuutta ilta/yö/viikonloppu/pyhälisiin ei käytännössä juurikaan ole, ja tästä johtuen palkkaus on melko paska. Lisäksi työnkuva usein työpaikasta riippuen samaa lähihoitaja/ ohjaajan työtä, "korkeammalla" koulutuksella ja pari sataa isommalla palkalla. Sairaanhoitajan työkenttä paljon laajempi. Sairaanhoitaja voi tehdä sosionomin työtä, mutta sosionomi ei voi tehdä sairaanhoitajan työtä. Älkää vetäkö tulevat sosiopaatit hernettä nenään, mutta tämä on henk,koht mielipiteeni. Itsekin pohdin taannoin sosionomin koulutukseen hakeutumista, mutta onneksi tulin järkiini ja menin sh-kouluun.

Kaikissa paikoissa sosionomi ei saa edes korkeampaa paikkaa, vaan samaa kuin lähihoitaja, koska molemmat koulutukset voivat sopia työnkuvaan. 

Sh ei voi tehdä läheskään aina sosionomin työtä, mutta joskus joo. Mutta oot oikeassa, että sh on varmemmin työllistävä. Olisin varmaan hakenut jo ajat sitten, jos itsellä olisi ns. kädentaitoja tai vähintäänkin vakaa käsi. 

Myös sairaanhoitaja voi saada samaa palkkaa kuin lähihoitaja jos sille linjalle lähdetään. Jossakin voi olla vaikka lähihoitaja, sosionomi ja sairaanhoitaja kollegoina hoitamassa samoja tehtäviä.

Onneksi sairaanhoitajan tai sosionomin ei kummankaan yleensä tarvitse tyytyä näihin hieman huonommin palkattuihin hommiin, koska molemmille riittää tällä hetkellä töitä.

Voidaanko nyt vaan jättää tää sh vs sosionomi-juttu tähän? Samankaltaisia mutta kuitenkin erilaisia koulutuksia, ja molemmille riittää töitä.

Vierailija
4147/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin turkuu sosionomiks pisteillä 61/70 ja 27/30 eli 88/100. Raja tais olla 86/100 (?) jos oikein muistan. En jaksa enää kirjautuu opintopolkuu.

Vierailija
4148/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen vastaus: ihan pa$ka. Kai sieltä jotain muistuu, kun alkaa opiskella.

Sitähän ei kokeissa kysytty, joten tuskin pitää olla kovin hyvällä mallilla.

Vierailija
4149/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Tietääkö joku, miten pisteytys menee sh-linjalla? Onko se siis koepisteet ja yo-tutkinto arvosanat? Vaikuttaako lukion päättötodistuksen keskiarvo siinä? Pääsin sairaanhoitajaksi, mutta en muistanut tarkkaa keskiarvoa, kun sitähän muistaakseni kysyttiin siinä esitietolomakkeessa pääsykokeissa.

Vierailija
4150/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin turkuu sosionomiks pisteillä 61/70 ja 27/30 eli 88/100. Raja tais olla 86/100 (?) jos oikein muistan. En jaksa enää kirjautuu opintopolkuu.

Ei Turussa katottu sosionomeilla molempia. Ei sun yo liity mihinkään, et päässyt sillä, ei 27 p riitä mihinkään. Oot päässyt sillä 61 pisteellä.

Vierailija
4151/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun sossuks, 70 pistettä kokeesta 😍

Vierailija
4152/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmmh, Turun sosionomista 56/70 pinnaa. Arvelin aiemmin, että tulos voi olla melkein mitä tahansa välillä 40-60 eli sikäli ihan hyvin arveltu. Mutta toisaalta taas olin aatellu täälläkin vastausten pohjalta, että ois voinu olla noin 10 väärin. 

Ei päässy mihinkään ainakaan ei-ensikertalainen 56:lla vielä. Turkuun oli 59 raja (en oo ihan varma, onko noi rajat merkitty eri tavoin kiintiöistä riippuen). 

Vierailija
4153/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja torkalla Turku-verkkoon oli raja 29.

Vierailija
4154/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päässy mihinkään ainakaan ei-ensikertalainen 56:lla vielä. Turkuun oli 59 raja (en oo ihan varma, onko noi rajat merkitty eri tavoin kiintiöistä riippuen). 

Ooksä saanut tuloskirjeen? Mä pyrin Turkuun mutten oo saanut vielä, ei postia eikä polussa mitään.

Vierailija
4155/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että ei päässyt 29 pojolla, en minä ainakaa.

Vierailija
4156/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Polussa näkyy tuloskirje, mutta sähköpostiin ei tullu linkkiä ikinä. Ja Turku mulla oli ykkösenä. 

Vierailija
4157/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että ei päässyt 29 pojolla, en minä ainakaa.

Joku onnekas on päässy. Mutta tosiaan kuten sanoin, niin en tiä, näkyykö tossa tuloskirjeessä eri kiintiöiden rajat eli mulle ei-ensikertalaisten. Siinä kumminkin on omina pisteinä 26 ja rajana 29. 

4158/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olitte Päämäärän järjestämissä valintakokeissa, nii millä perusteella niitä sosiaalisia valmiuksia mitattiin? Ihmetyttää millä perusteella siihen nitä pisteitä ollaan jaettu.

KIH😂Ai Päämäärä.. Syksyn yhteishaussa tei ne kokeet.. joo o en mitenkään soveltuva niitten mukaan alalle enkä amk:hon.

Paljonko tuli pisteitä?

Alle 40, eikä toivoakaan opiskelupaikasta. Haluaisinpa vaan tietää, että onko niillä jokin pärstäkerroin, jonka avulla jakelevat koulupaikkoja. Omasta mielestäni onnistuin haastattelussa hyvin ja täytin etukäteen saadun lapunkin huolella, mutta en sitten näköjään sovellu alalle...

Että ihan täytitte "lapun". No. ehkä ei ollut vielä teidän vuoronne.

Jep minäkin olin valmistautunut hyvin ja miettinyt sitä lappua mitä siihen laitan, täyttänyt valmiiksu ja kans mielestäni meni hyvin.. mut EI😂

4159/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Että ihan täytitte "lapun". No. ehkä ei ollut vielä teidän vuoronne."

Vauva-palstan softan kehittelijäkin voisi hakeutua SOTELI-haussa koulutukseen.

Vierailija
4160/4979 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Turussa katottu sosionomeilla molempia. Ei sun yo liity mihinkään, et päässyt sillä, ei 27 p riitä mihinkään. Oot päässyt sillä 61 pisteellä.

Joo emmä sitä meinannukkaa että tokarilla olisin päässy enhä mä muuten olis siellä kokeessa käynykkää :DD kerroin vaa miten mulla oli pisteet eritelty siinä linkissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan