Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Turussa sosionomiin pääsykokeiden pisterajat sekä verkko että päivä 59p.
Turkuamk Salo alin hyväksytty oli 50pistettä. Sama taisi olla Laureaan Lohjalle.
Mulla oli Salo ekana vaihtoehtona ja pääsin pisteillä 59.
Kokeen jälkeen oli varma olo, että hyvin meni. Sitten kuitenki tajusin muutamia tyhmiä mokia, ja täällä keskusteluja lukiessa olin varma etten pääse!! ja olin jo tutkinut avoimen polkuopintoja. Oli todella vaikea sanoa miten koe meni, vaikka olin valmistautunut erittäin huolelliseti.
Onnea muillekin opiskelupaikan saaneille. Ja tsemppiä niille joilla nyt ei tärpännyt! <3
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako keskiarvo vai pelkkä yo-tutkintopisteet?+koe sh?
Jokainen AMK saa päättää valintaperusteet itse, joten nämä pitää tarkistaa opintopolusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmmh, Turun sosionomista 56/70 pinnaa. Arvelin aiemmin, että tulos voi olla melkein mitä tahansa välillä 40-60 eli sikäli ihan hyvin arveltu. Mutta toisaalta taas olin aatellu täälläkin vastausten pohjalta, että ois voinu olla noin 10 väärin.
Näköjään 59 raja HAMK:iin JAMK:iin 57.
Pääskö sillä 56 pojolla sisään? Tiiätkö jo Turun rajan?
Ei päässy mihinkään ainakaan ei-ensikertalainen 56:lla vielä. Turkuun oli 59 raja (en oo ihan varma, onko noi rajat merkitty eri tavoin kiintiöistä riippuen).
Mä pääsin ei-ensikertalaisena Lohjalle sosionomin monimuotoon 54 pisteellä. Raja oli 50p. Turun verkko-opintojen raja oli 59p.
Eikä kiintiöille ole eri rajoja, koska lukee, että alin hyväksytty pistemäärä. Silloin se on kaikista.
Nyt tuli sellainen olo että haluan syksyllä huvikseni kokeilla tuota. Oman ammatin olen jo vuosia sitten hankkinut ja ollut työelämässä koko ajan paitsi äitiys- Ja hoitovapaiden ajan. Kiinnostaisi tietää miten selviäisin esivalintakokeesta ja mahdollisesta pääsykokeesta.
Onkohan mitään mahkuja päästä 7. varasijalta Jamkin toimintaterapian monimuotoon...?
Ei oo varasijat liikkunu ainakaan mulla..
Eikös varasijat lähde liikkeelle vasta maanantaina?
Vierailija kirjoitti:
Eikös varasijat lähde liikkeelle vasta maanantaina?
Näin muistelin jonkun sanoneen, mutta kai sitä silti täytyy pari kertaa tänään käydä tarkastamassa 😁
Vierailija kirjoitti:
Ootteko muuten minkä tasosia ruotsinkielessä? Omista ruotsin opinnoista on aikaa se kymmenisen vuotta ja sitä kun ei arjessa oo koskaan tarvinnut niin kieli on lähes täysin unohtunut. Vähän mietityttää että minkä tasonen se ruotsin kielen pitäis olla jos amkiin lähtee...
Ainakin Laureassa järjestetään opintojen alussa lähtötasotesti sekä englannista, että ruotsista. Reputin itse molemmat ja hyvä niin, sillä silloin "joutui" kertauskursseille ennen varsinaisia kielikursseja.
Nuo kertauskurssit oli oikeasti hyviä, eli niitä ei kannata pelätä tai pitää epäonnistumisena jos niihin "joutuu". Napakat kertauspaketit, jotka palauttivat kielet muistiin ja oppi vähän lisääkin. Tulee muistaa, että ainakin Laureassa kielten tenteistä tulee saada vähintään 50% oikein päästäkseen edes tenttiä läpi, joten kertaus tuli ainakin itselleni todella tarpeeseen.
Niin ja opintopisteet tietty saa noista kertauskursseista.
Annucca kirjoitti:
Onkohan mitään mahkuja päästä 7. varasijalta Jamkin toimintaterapian monimuotoon...?
Voi olla haastavaa, kolmanneksen hyväksytyistä pitäisi kieltäytyä paikasta. :(
Pisteitä 78 ja 12 varasija..😣 tradenomiksi. Kirje tuli eilen sähköpostiin klo 23.20..olihan sitä päivää vielä 40min jäljellä :D ois voinu venyttää vähän lisääkin vielä..
Vierailija kirjoitti:
Paljon Turkuun sossuiksi päässeillä pisteitä?
Verkkopuolelle 62 pistettä minulla 😊
Samk sh monimuoto. 1,varasija. Lienee jonkinlaiset mahdollisuudet päästä.
Piina vaan jatkuu ja jatkuu...
Nimim. Varasijalla :-(
Hei voiko todistuskopiot lähettää hakijapalveluiden s-postiin vai pitääkö ne laittaa kirjeenä?
Mitä mieltä olette. Olen 21. varasijalla sosionomiksi Tampereelle ja Hämeenlinnaan minut on jo hyväksytty. Otanko Hämeenlinnan paikan vain suosiolla vastaan ja asennoidun opiskelemaan siellä vai jäänkö odottamaan Tampereen varasijoja? Kuinka todennäköistä on että 21 peruu paikkansa? En vain jaksaisi elää kuukautta taas jännityksessä, mutta Tampere olisi kyllä mieluisampi opiskelupaikka.
Vaikuttaako keskiarvo vai pelkkä yo-tutkintopisteet?+koe sh?