Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Eikä ammattikorkeakouluun tarvitse toimittaa kopiota mistään, jos on ylioppilaaksi päässyt vuoden 1990 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette. Olen 21. varasijalla sosionomiksi Tampereelle ja Hämeenlinnaan minut on jo hyväksytty. Otanko Hämeenlinnan paikan vain suosiolla vastaan ja asennoidun opiskelemaan siellä vai jäänkö odottamaan Tampereen varasijoja? Kuinka todennäköistä on että 21 peruu paikkansa? En vain jaksaisi elää kuukautta taas jännityksessä, mutta Tampere olisi kyllä mieluisampi opiskelupaikka.
Eiks opintopolussa oo semmoinen mahdollisuus että voi ottaa alemman paikan vastaan ja samalla jäädä jonottamaan ylempää? Tää olis varmaan sun tilanteeseen sopivin. Ellet sitten vaan halua jättää opiskelua tältä vuodelta ja hakea uudelleen ens vuonna, jollon et menettäisi ensikertalaisuutta. En ite usko että Tampereella 21 peruuttaa paikkansa... mutta kaikkea voi tapahtua :)
Ite oon kans menossa Hämeenlinnaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ammattikorkeakouluun tarvitse toimittaa kopiota mistään, jos on ylioppilaaksi päässyt vuoden 1990 jälkeen.
Niin no edelleen on niitä muitakin pohjakoulutuksia kuin lukio...
Stressipallo kirjoitti:
Syksyllä alkaa näemmä toimintaterapeutin opinnot turussa! :) JEEE!! Alemmissa hakukohteissa lukee kaikissa "peruuntunut, hyväksytty ylempään", tarkoittaakohan et oisin päässyt pisteiden puolesta kaikkiin? :O Turun sosionomikin oli meinaa vaihtoehtona :O
Joo ei tarkoita, mulla luki noin niissäkin, joiden pääsykokeissa en edes ollut.
”Toimita kopiot haussa ilmoittamistasi tutkintotodistuksista (ja työtodistuksista, jos työkokemus on ilmoitettu hakulomakkeessa) sähköisen lomakkeen kautta hakijapalveluihin 10.7.2018 klo 15 mennessä (tai 10 vuorokauden kuluessa, jos sinut hyväksytään opiskelijaksi 28.6. jälkeen). Haussa ilmoittamasi tutkinto- ja työtodistuskopiot tarvitaan, jotta hakulomakkeella antamasi tiedot voidaan tarkistaa. Huom. suomalaisen ylioppilastutkinnon tai lukion päättötodistuksen kopiota ei tarvitse toimittaa. Jos et kuitenkaan ole suorittanut ylioppilastutkintoa ja haet ainoastaan lukion päättötodistuksella, tulee lukion päättötodistus toimittaa. Jos et toimita kopioita, tarjottu opiskelupaikka perutaan.”
Turun amkin sivuilta... eli kun hain amiksen papereilla ni laitanko tuonne kopion vai en? Ei sanota mitään vuosista? Aaapuaa
Vierailija kirjoitti:
”Toimita kopiot haussa ilmoittamistasi tutkintotodistuksista (ja työtodistuksista, jos työkokemus on ilmoitettu hakulomakkeessa) sähköisen lomakkeen kautta hakijapalveluihin 10.7.2018 klo 15 mennessä (tai 10 vuorokauden kuluessa, jos sinut hyväksytään opiskelijaksi 28.6. jälkeen). Haussa ilmoittamasi tutkinto- ja työtodistuskopiot tarvitaan, jotta hakulomakkeella antamasi tiedot voidaan tarkistaa. Huom. suomalaisen ylioppilastutkinnon tai lukion päättötodistuksen kopiota ei tarvitse toimittaa. Jos et kuitenkaan ole suorittanut ylioppilastutkintoa ja haet ainoastaan lukion päättötodistuksella, tulee lukion päättötodistus toimittaa. Jos et toimita kopioita, tarjottu opiskelupaikka perutaan.”
Turun amkin sivuilta... eli kun hain amiksen papereilla ni laitanko tuonne kopion vai en? Ei sanota mitään vuosista? Aaapuaa
Laitat. Ja ainakin Laureaan pitää ottaa mukaan vielä alkuperäiset ekana päivänä plus passi tai muu virallinen henkkari.
Muistaakseni mitään tällaista showta ei ollut, kun 2001 aloitin tradenomiopinnot. :P
Käyttäjä15594 kirjoitti:
"Että ihan täytitte "lapun". No. ehkä ei ollut vielä teidän vuoronne."
Vauva-palstan softan kehittelijäkin voisi hakeutua SOTELI-haussa koulutukseen.
No ei ku kyl se riittää, että ite osaa kattoa tota koodia, että menee oikein.
Sponge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat. Ja ainakin Laureaan pitää ottaa mukaan vielä alkuperäiset ekana päivänä plus passi tai muu virallinen henkkari.
Muistaakseni mitään tällaista showta ei ollut, kun 2001 aloitin tradenomiopinnot. :P
Entä jos laitto hakulomakkeelle tiedon yo-tutkinnosta ja amistutkinnosta? Kylläpä nyt meni hämmentäväks, oletin vaan ettei mun tarvii laittaa sinne mitään 😄
Ehkä laitan varmuuden vuoks, ei siinä mitään menetäkkään.
"Hylkäyksen syy: Tämä jono on käytössä vain ylioppilastutkinnon suorittaneilla"
Mikä ihmeen hylkäyksen syy tuo on?!
Alla sanottiin että tuossa kohti lukee Hylkäyksen syy...ja se on tuollainen. Ja missä lukee ne pisteet mitä sain kun sähköpostissa oli pisteiden kohdalla 1 ?
Täh kirjoitti:
Alla sanottiin että tuossa kohti lukee Hylkäyksen syy...ja se on tuollainen. Ja missä lukee ne pisteet mitä sain kun sähköpostissa oli pisteiden kohdalla 1 ?
Minulla oli näin=
Hylkäyksen syy: Ammatti- tai erikoisammattitutkinnolla tai ulkomaisella tai ammatillisella
tutkinnolla hakevat eivät voi tulla valituksi tästä jonosta
Hei onko jollain linkkiä miten noi todistuspisteet tuli? Ja mikä maksimi? Metropolia kyseessä.
Täh kirjoitti:
No se on se yo-todistuksen perusteella otettavien jono. Niil on oma varasijajono. Et tietty voi olla mukana siinä jos et oo yo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiköhän kukaan opiskelemaan niin huonoilla pisteillä kuin minä - en nimittäin kehtaa edes kertoa pisteitäni? :'D Oli vielä 6. hakukohteeni ja täällä jossain vaiheessa meinattiin, ettei viimeisiin hakukohteisiin käytännössä voisi päästä. xD En tiedä, tuntuuko nyt enemmän hyvältä vai pahalta. Siis että täällä moni paljon paremmilla pisteillä ei päässyt sisään, mutta minä pääsin, kun sattui olemaan ilmeisen epäsuosittu(?) hakukohde ja vielä viimeisenä hakukohteena.
No jos et kerro pisteitä, niin kerro edes ala ja hakukohde? Alkoi kiinnostaa.
Myös toimintaterapeutiksi pääsi näköjään aika keskinkertaisilla pisteillä, mikä yllätti itseni. Ehkä on muitakin kuin minä, jotka aina vaan epäröivät alan suhteen.
Piti vastata jo aiemmin, mutta unohdin! Pisteeni olivat 35...
Mihin kouluun riitti nuo pisteet? Mua kiinnostaisi toimintaterapeutin koulutus, mutta 45 pisteellä mä jäin rannalle itkemään kauas varasijoille hakemissani kouluissa.
Sponge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmmh, Turun sosionomista 56/70 pinnaa. Arvelin aiemmin, että tulos voi olla melkein mitä tahansa välillä 40-60 eli sikäli ihan hyvin arveltu. Mutta toisaalta taas olin aatellu täälläkin vastausten pohjalta, että ois voinu olla noin 10 väärin.
Näköjään 59 raja HAMK:iin JAMK:iin 57.
Pääskö sillä 56 pojolla sisään? Tiiätkö jo Turun rajan?
Ei päässy mihinkään ainakaan ei-ensikertalainen 56:lla vielä. Turkuun oli 59 raja (en oo ihan varma, onko noi rajat merkitty eri tavoin kiintiöistä riippuen).
Mä pääsin ei-ensikertalaisena Lohjalle sosionomin monimuotoon 54 pisteellä. Raja oli 50p. Turun verkko-opintojen raja oli 59p.
Joo mut siis puhuin noista omista kohteista. :D En hakenu Lohjalle, vaan verkkoon ensisijaisesti. Mutta ihan kiintoisaa tietää, että minne on ollut helpohkoa päästä.
Hirvittävän korkeita pisteitä tosin monet saanu, vai tuleeko täällä vain sellanen kuva? Yli 60 pistettä on tosi paljon!
Vierailija kirjoitti:
Hei onko jollain linkkiä miten noi todistuspisteet tuli? Ja mikä maksimi? Metropolia kyseessä.
Googlaa Opintopolusta Metropolian ala, jota hait opiskelemaan.
Täh kirjoitti:
Siinä tuloskirjeessä on se hakutaulukko, jossa on myös kohta ”pisteesi”.
Eli luulen että oot oikeesti saanu hylyn koska et saanu pääsykokeesta tarpeeksi pisteitä: et pääse varasijajonoon koska pääsykoe on hylätty. Automaattinen systeemi kuitenkin heittää sut yo-pisteiden varasijajonoon joka sit herjaa tota. Vähän huonosti suunniteltu homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiköhän kukaan opiskelemaan niin huonoilla pisteillä kuin minä - en nimittäin kehtaa edes kertoa pisteitäni? :'D Oli vielä 6. hakukohteeni ja täällä jossain vaiheessa meinattiin, ettei viimeisiin hakukohteisiin käytännössä voisi päästä. xD En tiedä, tuntuuko nyt enemmän hyvältä vai pahalta. Siis että täällä moni paljon paremmilla pisteillä ei päässyt sisään, mutta minä pääsin, kun sattui olemaan ilmeisen epäsuosittu(?) hakukohde ja vielä viimeisenä hakukohteena.
No jos et kerro pisteitä, niin kerro edes ala ja hakukohde? Alkoi kiinnostaa.
Myös toimintaterapeutiksi pääsi näköjään aika keskinkertaisilla pisteillä, mikä yllätti itseni. Ehkä on muitakin kuin minä, jotka aina vaan epäröivät alan suhteen.
Piti vastata jo aiemmin, mutta unohdin! Pisteeni olivat 35...
Mihin kouluun riitti nuo pisteet? Mua kiinnostaisi toimintaterapeutin koulutus, mutta 45 pisteellä mä jäin rannalle itkemään kauas varasijoille hakemissani kouluissa.
Ja siis onnea koulupaikasta, jos kuulostin liian katkeralta :D Haluaisin vaan tietää, että mihin kouluun mun kannattaa ensi kerralla hakea.
Lueskelin eilen varasijajuttuja syksyltä. Alkoikin tulla tunne, että eihän noi varasijat välttämättä liiku juuri yhtään. Oon parhaimmillani varasijalla 4, ja taitaa olla kiikun kaakun, onko mitään asiaa sisälle.
Toisaalta olin varma, että minnekään ei ole mitään asiaa, ja olin ehtinyt jo suunnitella vuotta aika toisella tavalla, niin en nyt oikeestaan tiedä, mitä tässä edes toivois... Mua jäi sen verran sapettaan tämän vuoden pettymys yhdessä yliopistohaussa, että suunnitelmissa oli hakea vielä kerran ens vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Täh kirjoitti:
Alla sanottiin että tuossa kohti lukee Hylkäyksen syy...ja se on tuollainen. Ja missä lukee ne pisteet mitä sain kun sähköpostissa oli pisteiden kohdalla 1 ?Siinä tuloskirjeessä on se hakutaulukko, jossa on myös kohta ”pisteesi”.
Eli luulen että oot oikeesti saanu hylyn koska et saanu pääsykokeesta tarpeeksi pisteitä: et pääse varasijajonoon koska pääsykoe on hylätty. Automaattinen systeemi kuitenkin heittää sut yo-pisteiden varasijajonoon joka sit herjaa tota. Vähän huonosti suunniteltu homma.
Enkö saa mistään tietää pisteitä mitä todellisuudessa sain?
Molemmat käy.