Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
41/4979 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin meinaa verenpaine nousta kun luen tätä keskustelua! Itse ajattelin että mulla on ihan hyvin hallussa nämä materiaalit mutta enään en kyllä tiedä! Matikkakin mietityttää....

Vierailija
42/4979 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan ole saanut aikaseksi lukea. Hienon lukusuunnitelman kyllä tein, piti olla luettuna jo 3 kertaan aineisto huolella läpi. Todellisuudessa olen lukenut kerran vähän niin ja näin. Taulukoihin en ole perehtynyt, vaan skipannut. Onneksi on vielä yli viikko aikaa, kyllähän siinä ehtii...

Oletteko saaneet jo linkkiä kokeeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkejä ei ole vielä lähetetty.

Itse kertasin koko kevään matikkaa. Materiaalit oon lukenu 7 kertaan läpi ja olo silti epävarma. En tiedä miten paljon olen sisäistänyt asioita, sillä välillä olen paiskinut 50 tuntista viikkoa töissä. Väsy painanu lähes joka päivä. Olen pyrkinyt lukemaan sen 3-5h päivässä. Pettymys on suuri, jos esivalintakoe menee penkin alle.

Vierailija
44/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut aineiston neljä kertaa läpi ja kerran tehnyt muistiinpanot. Aika urakka se esivalintakoe on ja pelko on siitä, että ei pääse edes varsinaisiin pääsykokeisiin! Mitä mahtaa olla varsinaisissa pääsykokeissa? Haastattelua? Ryhmäkeskusteluja? Matikkaa?

No, yritetään selvitä tästä, tsemppiä kaikille!

Vierailija
45/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna mulla loppui aika kesken esivalinnassa mutta pääsin silti pääsykokeisiin. Ei mennyt edes kovin tiukalle pisterajan kanssa.

Oikeissa pääsykokeissa oli psykologin haastattelu, matikkaa, äikkää ja soveltuvuuskokeita. Kirjallista osaa pakerrettiin melkein 2h. Joka osion aloitti kaikki yhdessä ja tietyn ajan päästä lopetti samaan aikaan.

Sisäänpääsy jäi hilkun päähän, noin 0,5-1 pistettä kun aloituspaikkoja oli vain 20. Ja oli hamkin haetuin linja.

Haen nyt tänäkin vuonna, sitten ikää alkaa olla liikaa. Esimatskussa on mun makuun liikaa kaavioita ja prosentteja ym. Niitä ei voi muistaa joten kiire tulee taas vastauksia etsiessä.

Mun mielestä tää esivalinta nyt on ihan naurettav eikä korreloi millään lailla soveltuvuutta sosionomin opintoihin.

Vierailija
46/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi lukea matskut 7 kertaa ja silti olla epävarma? Minä en kolmannen kerran jälkeen enää edes pysty niitä lukemaan koska se on vain sitä samaa toistoa, eikä opi mitään uutta. On kyllä ärsyttävää odotella sitä koetta, vielä pitäis viikko jaksaa.

Vierailija
47/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun tekee 7 päivästä viikkoa, ei helppoa ole. Me ihmiset ollaan erilaisia, se on hyvä että kolme riitti sinulle.

Vierailija
48/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkit on nyt lähetetty ja tuli sähköpostiin äsken! Ekaa kertaa alkoi tuntua mahan pohjassa ensi viikon koe! Onnea kaikille teille kokeeseen !:-)

Vierailija
49/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matilda94 kirjoitti:

Linkit on nyt lähetetty ja tuli sähköpostiin äsken! Ekaa kertaa alkoi tuntua mahan pohjassa ensi viikon koe! Onnea kaikille teille kokeeseen !:-)

Ei mulle vaan tullut linkkiä. Onko kaikki muutkin saaneet vai?

Vierailija
50/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli linkki. Sotelin sivuilla on kyllä ohjeet jos ei saa linkkiä.

Vierailija
51/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hä...mitä millon missä

Vierailija
52/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, linkki tullut. Karseaa odottaa kyseistä päivää.

Vierailija
53/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä???

Vierailija
54/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä???

Mitä et ymmärrä?

Vierailija
55/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko minkä tasoista matikkaa???

Vierailija
56/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna mulla loppui aika kesken esivalinnassa mutta pääsin silti pääsykokeisiin. Ei mennyt edes kovin tiukalle pisterajan kanssa.

Oikeissa pääsykokeissa oli psykologin haastattelu, matikkaa, äikkää ja soveltuvuuskokeita. Kirjallista osaa pakerrettiin melkein 2h. Joka osion aloitti kaikki yhdessä ja tietyn ajan päästä lopetti samaan aikaan.

Sisäänpääsy jäi hilkun päähän, noin 0,5-1 pistettä kun aloituspaikkoja oli vain 20. Ja oli hamkin haetuin linja.

Haen nyt tänäkin vuonna, sitten ikää alkaa olla liikaa. Esimatskussa on mun makuun liikaa kaavioita ja prosentteja ym. Niitä ei voi muistaa joten kiire tulee taas vastauksia etsiessä.

Mun mielestä tää esivalinta nyt on ihan naurettav eikä korreloi millään lailla soveltuvuutta sosionomin opintoihin.

Oliko minkälaista matikkaa? Samaa kuin esivalintakokeessa vai vaikeempaa?

Vierailija
57/4979 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksaa nähdä porukka vaivaa päästäkseen tälle paska-alalle. 

Vierailija
58/4979 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa luettu, nyt kolmas kierros alkamassa ja tuntuu etten muista enää yhtään mitään mitä olen lukenut. Aloin myös laittamaam paperille noita lukuja, mutta niitä tulikin niin paljon että ei mitään järkeä, yhtä kauan kestää niistä etsiä kuin itse aineistosta 😁 Matikan vanhoja tehtäviä katselin, osa helppoja, osasta ei minkäänlaista käryä.

Kuullut olen että moni tekee kokeen porukassa. On jaettu aineisto kolmeen pekkaan jne. Tuleehan siitä olo miten ikinä voi itse kokeessa pärjätä... vastausaikaa on niin vähän!

Vierailija
59/4979 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kysymyksiä aineistosta on ollut? Esseevastauksia, vai monivalintoja?

Mistä olette löytäneet vanhoja kokeita?

En saanut lukulomaa, joten kauhun vallassa yritän räpiköidä aineistoa läpi.

Vierailija
60/4979 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautukaa siihen, että nykyään se päivätoteutus on monessa AMK:ssa täysin verrattavissa monimuotoon. Ei nykyään olla koulussa ma-pe 8-16. Ei todellakaan. Ehkä ekat 6kk on läsnäoloa hieman enemmän, mutta sitten se loput 3-3,5v opiskellaan paljolti itsenäisesti, käydään pyörähtämässä koululla ehkä kerran viikossa tai jopa kerran kuussa, ja ollaan harjoitteluissa.

T: kahdessa päivätoteutuksessa opiskellut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä