Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
PienA kirjoitti:
63,5 pistettä ja oon varasijalla 109. OAMK sairaanhoitaja.
Kiinnostais tietää miten nuo pisteet toimii. Jos oikein ymmrrän niin pienin pistemäärä millä on päässy sisään on 56. Mikähän on maksimi pistemäärä ja miten muilla on menny ja äää miks en päässy sisään. Haluaisin tietää mistä noi pisteet koostuu. Miten ne haastattelut ja todistukset ja kokeet on vaikuttanu. Mie en vaan tajua näitä.
Aika hassua... jos et oo ensikertalainen ni se selittäisi ton?
Pääsikös se vanhempi ihminen Turkuun sosionomiverkkoon, jolla oli perhe ja joka ei voinut muuttaa jne.?
Suomi.Fi -tunnistamisessa on häiriöitä. Opintopolkuun kirjautuminen siis vaikeaa.
Jos pisteet koostuu valintakokeesta ja tokarista (mikä on aika yleistä) ni pisteet on 70+30 eli 100! Jos pelkkä valintakoe ni 70.:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AIVAN PASKAT pisteet Metropolian valintakokeista!! Uskomatonta.. ihme, ettei hylätty koko tulos.. mitähän hittoo ne siellä sekoilee😲😦😤
Mä haluan tosissaan nähdä sen nimilistan ketkä tonne on päässyt, että pitääkö mun arvelut kokeiden epäoikeudenmukaisesta aikatauluttamisesta paikkansa.. Prkl!!
Mistä näätte pisteet? Olin kans Metropolian kokeissa ja voi olla et pisteraja on ollut aika alhanen koska meillä oli kokeet ainaki tosi vaikeet ja kaikki mun ryhmäläiset minä mukaanlukien sano et arvas vaa vastaukset ja meni niin penkin alle. Jos kaikilla on siis menny tosi huonosti niin voihan se pisteraja olla sit tosi matala, kai? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AIVAN PASKAT pisteet Metropolian valintakokeista!! Uskomatonta.. ihme, ettei hylätty koko tulos.. mitähän hittoo ne siellä sekoilee😲😦😤
Mä haluan tosissaan nähdä sen nimilistan ketkä tonne on päässyt, että pitääkö mun arvelut kokeiden epäoikeudenmukaisesta aikatauluttamisesta paikkansa.. Prkl!!
Mistä näätte pisteet? Olin kans Metropolian kokeissa ja voi olla et pisteraja on ollut aika alhanen koska meillä oli kokeet ainaki tosi vaikeet ja kaikki mun ryhmäläiset minä mukaanlukien sano et arvas vaa vastaukset ja meni niin penkin alle. Jos kaikilla on siis menny tosi huonosti niin voihan se pisteraja olla sit tosi matala, kai? :D
Sen linkin kautta mikä tänne on laitettu moneen kertaan. Jos pisteraja olis matala niin olisin sisällä enkä varasijoilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jamk monimuoto toimintaterapia tuli. Pääsin sisään!!!!
Oliko sulla 1.toive?
Hei! Oli 1. toiveena :)
Kalkkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalkkis kirjoitti:
No huh huh koodi näyttää että hylätty pakollisesta osuudesta eli liikuntaryhmätilanne mennyt persiilleen. Subjektiivinen testihän se on pisteytykseltään, ei voi mitään, omasta mielestä ei kyllä mennyt todellakaan niin huonosti että ei saa minimi 30% siitä osuudesta. Muut osuudet lähes täysillä pisteillä. Ts koulumenestyksellä ja kirjallisilla ei mitään virkaa, pitää osata tanssia ja hyppiä oikein, siinä tämän opetus :) En yritä toista kertaa.
Fyssari vai? Silloin kun itse hain toiselle sotealalle, niin pääsykokeessa alkupuheessa kun käytiin läpi päivän kulkua ja mitä minkäkin alan hakijoiden koe-osuuksiin kuuluu, niin fyssareille painotettiin tuon liikunta-osuuden merkitystä. Eli onko vähän sama kuin sosionomeilla haastatteluosuus, jos sen mokaa niin homma on sitten siinä.
Joo fyssariksi. Ikää liikaa siitä se kai oli eniten kiinni. Mutta että alle 30 prossaa .. se ihmetyttää. Alusta lähtien oli kyllä tunne että omin arviointien silmätikkuna kun naama ei enää ole 20 kymppisen :)
Siis häh, onko fyssareillakin kokeissa liikuntaa? Tiesin kyllä että ensihoidolla on joissain kouluissa mutta fyssareilla? :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla 1.toive?
Siis JAmk monimuoto toimintaterapia :)
Turun amk:lla on kuulemma yhteishaun tulokset valmiina, mut koko valtakunnan tasolla ei, siks siel lukee viel kesken.
Vierailija kirjoitti:
Pääsikös se vanhempi ihminen Turkuun sosionomiverkkoon, jolla oli perhe ja joka ei voinut muuttaa jne.?
En tiedä tarkoitatko mua, mutta ainakin oon kuvauksen mukainen, ja jäin siis 6. varasijalle 😞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla 1.toive?
Siis JAmk monimuoto toimintaterapia :)
Mullakin. :)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäsiä ootte?:)
Oon 25 ja tää ois mun ensimmäinen tutkinto jos sisään pääsen!
PienA kirjoitti:
63,5 pistettä ja oon varasijalla 109. OAMK sairaanhoitaja.
Kiinnostais tietää miten nuo pisteet toimii. Jos oikein ymmrrän niin pienin pistemäärä millä on päässy sisään on 56. Mikähän on maksimi pistemäärä ja miten muilla on menny ja äää miks en päässy sisään. Haluaisin tietää mistä noi pisteet koostuu. Miten ne haastattelut ja todistukset ja kokeet on vaikuttanu. Mie en vaan tajua näitä.
Päivä- vai monimuoto? Itsellä oli pisteet 50,5 ja varasija 32, tämä monimuodossa.
Ei vieläkään valmis. Mihin kellonaikaan piti olla valmis?
Karelialla ongelmia tulosten julkaisussa.
Voi itku, kolmannella varasijalla... 😢 Kunpa kävisi tuuri ja pääsis silti kouluun.
Minulla oli täydet kuusi hakutoivetta, joista neljä ensimmäistä oli fysioterapiaa ja kaksi viimeistä geronomia. Fysioterapeutin kokeen jälkeen mahdollisuuden sinne pääsemiseen unohdin ja tämän kokoajan olen odotellut, pääsisinkö viimeisiin toiveisiini eli geronomia. Nyt kuitenkin tulin hyväksytyksi fysioterapeutiksi ja vielä 1. hakutoiveeseeni. Kyseisessä ammattikorkeassa ei ole käytössä varasijamenettelyä, eli kaiken tämän lisäksi en joudu edes seuraamaan enää tilanteen kehittymistä, koska minulla on paikka. Paasaus tästä saa olla tässä, en enempää aio leveillä. Tätä ketjua olen kuitenkin seurannut siitä asti päivässä useaan otteeseen, kun esimateriaalit tulivat maaliskuussa. Kiitos kuuluu täälläkin keskusteleville.
En tiedä, mutta uskoisin, että JAMK:iin varasijaltani 4 on mahdollisuuksia. Turkuun verkkoon varasijalta 12 ei. En usko HAMK:iinkaan, varasija 15. Kyllä se on JAMK, jos joku. Saattaa jäädä kuitenkin täpärälle siihenkin.