Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Sponge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan päivän sisällä tulokset tulee! Sormet ristissä kaikille ja toivottavasti opiskelupaikka nappaa! Ja vaikka ei nappaisikaan niin elämä ei siihen kaadu, vaikka taas siltä tuntuisi. Elämä ei ole niin vakavaa ja kaikesta selviää! :)
Pystyisipä itsekin olla noin rennoin mielin, tuntuu vain että elämä ei etene ja junnaa vain paikoillaan kun kouluun ei pääse :( Ahdistus ja epätietoisuus on inhottavaa..varsinkin kun niistä joutuu kärsiä vuosia..mulla on jo toinen välivuosi menossa.
Muutin ulkomaille niin täällä ei elämä tunnu niin tylsältä, vaikka samanlaista arkea elelen kuin monet kaverit Suomessa :D Mutta ainakin on päässyt näkemään ja kokemaan kaikenlaista, sitten jaksaakin painaa koko loppuelämänsä töitä haha!
Mulla on meneillään viides välivuosi ja vaikka into olisi päästä kouluun on kova niin ei se elämä siihen kaadu jos en pääse! Sitten taas syksyn haulla uudelleen :)
Hyvänen aika. Mitä sä olet tehnyt nuo vuodet?
Mä tylsistyn täällä töissä ja odotan, että tulis hyviä uutisia sähköpostiin... Jos olisin kotona, olisi niin paljon muuta tekemistä, etten ehtis miettiä koko koulua. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan päivän sisällä tulokset tulee! Sormet ristissä kaikille ja toivottavasti opiskelupaikka nappaa! Ja vaikka ei nappaisikaan niin elämä ei siihen kaadu, vaikka taas siltä tuntuisi. Elämä ei ole niin vakavaa ja kaikesta selviää! :)
Pystyisipä itsekin olla noin rennoin mielin, tuntuu vain että elämä ei etene ja junnaa vain paikoillaan kun kouluun ei pääse :( Ahdistus ja epätietoisuus on inhottavaa..varsinkin kun niistä joutuu kärsiä vuosia..mulla on jo toinen välivuosi menossa.
No eihän kenenkään elämän pidä mennä suorassa putkessa,jossa kokoajan vaan mennään eteenpäin ja kaikki menee hyvin ja onnistuu.
Se on vain sellainen illuusio,koska joillakin se tuntuu menevän niin. Ehkä heillä on vastoinkäymiset vasta edessä,vanhemmalla iällä.Elämä on sitä,että suunnitelmat muuttuu ja kaikki ei mene kuten on ajatellut. Ihan yhtä täyttä elämää tämä sinun "väliaikasikin" on ollut. Ei kannata ajatella elävänsä vain suoritusten kautta. Monet nuoret ihmiset esim.sairastuu vakavasti ja joutuu olemaan vuosia sairaslomalla tai kuntoutuksessa, monet ei pääse vuosiin sisälle haluamaansa kouluun jne. Ei ole olemassakaan oikeaa tapaa elää tätä elämää.
Asenne merkitsee todella paljon. Itse ajattelen että sulla on VASTA toinen välivuosi menossa! Kaikella on aikansa ja paikkansa,uskon mä.
Vai yhtä täyttä elämää..
Nyt on pakko kommentoida, että eipä välttämättä ole!
Jos et pääse opiskelemaan on vaikeampi päästä töihin ja sitä kautta se raha millä joudut nuo välivuodet pahemmassa tapauksessa elämään on ihan naurettava ja siitä elämästä on kyllä "täyttä elämää" potaska hyvin kaukana, kun vuodesta toiseen kituutat etkä juuri mitään pysty tekemään tai toteuttamaan.
Oma senne toki ratkaisee monissa asioissa ja elämäntilanteissa tietysti.. mutta jos tilanne pitkittyy niin kyllä siinä meinaisi vajota synkkyteen kuka vaan..
Joo-o, olen ollut työttömänä 4 vuotta ja sairauslomalla vuoden. Voisi sanoa että tiedän mistä puhun. Mielestäni vain synkistely,uhriutuminen ja asenne että oma elämä on nyt tauolla ja pysähtynyt, ei auta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän kenenkään elämän pidä mennä suorassa putkessa,jossa kokoajan vaan mennään eteenpäin ja kaikki menee hyvin ja onnistuu.
Se on vain sellainen illuusio,koska joillakin se tuntuu menevän niin. Ehkä heillä on vastoinkäymiset vasta edessä,vanhemmalla iällä.Elämä on sitä,että suunnitelmat muuttuu ja kaikki ei mene kuten on ajatellut. Ihan yhtä täyttä elämää tämä sinun "väliaikasikin" on ollut. Ei kannata ajatella elävänsä vain suoritusten kautta. Monet nuoret ihmiset esim.sairastuu vakavasti ja joutuu olemaan vuosia sairaslomalla tai kuntoutuksessa, monet ei pääse vuosiin sisälle haluamaansa kouluun jne. Ei ole olemassakaan oikeaa tapaa elää tätä elämää.
Asenne merkitsee todella paljon. Itse ajattelen että sulla on VASTA toinen välivuosi menossa! Kaikella on aikansa ja paikkansa,uskon mä.
Vai yhtä täyttä elämää..
Jos et pääse opiskelemaan on vaikeampi päästä töihin ja sitä kautta se raha millä joudut nuo välivuodet pahemmassa tapauksessa elämään on ihan naurettava ja siitä elämästä on kyllä "täyttä elämää" potaska hyvin kaukana, kun vuodesta toiseen kituutat etkä juuri mitään pysty tekemään tai toteuttamaan.
Oma senne toki ratkaisee monissa asioissa ja elämäntilanteissa tietysti.. mutta jos tilanne pitkittyy niin kyllä siinä meinaisi vajota synkkyteen kuka vaan..Joo-o, olen ollut työttömänä 4 vuotta ja sairauslomalla vuoden. Voisi sanoa että tiedän mistä puhun. Mielestäni vain synkistely,uhriutuminen ja asenne että oma elämä on nyt tauolla ja pysähtynyt, ei auta yhtään mitään.
Lisään vielä että tottakai on ymmärrettävää että hetkittäin masentaa jos kaikki muut pääsee opiskelemaan tai töihin,joutuu kituuttamaan pienellä rahalla jne. Pointti ei ollut lytätä tai sanoa että ei saisi valittaa. Tarkoitin vaan,että meitä on monia muitakin joilla ei elämä ole mennyt suoraa nousukiitoa ja helpoimman kautta. Jokaisen polku on erilainen. Mikään ei kuitenkaan ole pilalla tai toivotonta,jos ei nyt pääse kouluun.
Onko kellekään tullu jo tuloksia?
Mulla on jo yksi korkeakoulututkinto, mutta silti kyrsii aika rutkasti, kun tänään tuli ekat pakit vieläpä suht hyvin menneestä kokeesta. Kyseessä siis ei toki amk-juttu. Ikää tulee lisää ja lisää, mutta pah, ei sitä taida minnekään olla kelvollinen enää. Aina jää jostain jutusta kiinni, jossain mokaa tai ymmärtää väärin tai jotain. Lähellä, mutta kaukana.
Olen ollut työttömänä kaksi vuotta, joten todellakin tarvitsisin nyt ihan uutta boostia. Synkistely ei auta, mutta kohdataas nyt todellisuus eli jotain pitäis tehdä eikä vaan makoilla työttömänä kenties jokin homeinen vanha tutkinto kainalossa. Sehän tässä sapettaakin, kun motivaatiota olisi niin paljon, että muuttoa olisi jo suunnilleen tekemässä, mutta ei kun ei. Tervemenoa yrittämään ensi vuonna, jolloin sitten taas ehkä keksitään itsestä toisenlaisia vikoja pääsykokeessa, jos tämänvuotisen kuprun saa suoristettua.
Kannattaa huomioida, että täälläkään kaikki eivät tuo ikäänsä esille. Ja se voi olla varsin merkitsevä tekijä. Joillain voi olla myös tilanne, että alkaa olla viimeiset mahdollisuudet edes yrittää.
Lisäksi työttömyys ja rahattomuus aiheuttavat paljon sitä, että elämä kaventuu, sosiaaliset verkostot kaventuvat, elämä ei mene eteenpäin, lapsiakin voi olla vaikeata hankkia, kun mitään ei ole taloudellisesti heille tarjota. Sitten sitä voi kyhjöttää vain jossain pienessä kämpässä vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
No eikös ne nyt tule ensi viikolla eikä ennen juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jollekulle tulla aiemminkin.. Viim. 28.6. on kaikki selvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tietääkseni kenellekään ei tule tänään tai huomenna, vaan ensi viikolla. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tietääkseni kenellekään ei tule tänään tai huomenna, vaan ensi viikolla. Vai?
aika monelle tuli jo viime viikolla... mut ei kai kauheasti sote-aloille hakeneille, vaan tradenomeille ja insinööreille yms... eli on mahdollisuus että meillekin tulee vielä tällä viikolla :)
mut veikkaan et tulee vast ens viikolla
Niin no juu, soteli-alan ja amk:ien tuloksista toki puhun tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään ole lukenut, että vasta ensi viikolla. Takaraja on se 28.6 milloin tulokset julkistetaan.
Yksilöllisesti tipahtelee opintopolkun tuloksia.
No, ehkäpä sitten jotkut saavat tulokset huomenna. ;) Ehken silleen vaan ajatuksena tuntuisi hieman oudolta, että päivää ennen juhannusta eli taukoa rysähtäisi tuloksia eikä ensi viikolla pitkin viikkoa. Eihän noita tuloksia myöskään nyt ihan yksilöllisesti lähetetä, vaan isommissa ryhmissä.
Tuleeko opintopolusta sähköpostia heti, kun tieto sinne tulee vai vasta sitten, kun kaikkien tieto on siellä? Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan..
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko opintopolusta sähköpostia heti, kun tieto sinne tulee vai vasta sitten, kun kaikkien tieto on siellä? Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan..
Ite oon kuullu kavereilta että ei tuu opintopolusta mitää ennen kun kaikkien tiedot on siel... ovat saaneet paikkoja mutta eivät vielä postia... ite koulu on sitte kyllä laittanut parilla s-postin perään, mutta eka näkyny netis :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon kuullu kavereilta että ei tuu opintopolusta mitää ennen kun kaikkien tiedot on siel... ovat saaneet paikkoja mutta eivät vielä postia... ite koulu on sitte kyllä laittanut parilla s-postin perään, mutta eka näkyny netis :)
Laitoin tänään aikasemmin sen lainauksen opintopolun sivulta eli yksilöllisesti päivittyy tietoja hakijoitten omalle sivulle opintopolkuun.
Eli vaihtoehtoja voi olla useita mitä sinne tulee näkymään ennen tuota 28.6 kun kaikkien koulujen tulokset julkistetaan.
Voi tosiaan saada tietoja minä päivänä nyt tahansa ennen tuota päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Ja kääk,kyttäilyksi menee siis ens viikko kuitenkin :D
Vierailija kirjoitti:
No, ehkäpä sitten jotkut saavat tulokset huomenna. ;) Ehken silleen vaan ajatuksena tuntuisi hieman oudolta, että päivää ennen juhannusta eli taukoa rysähtäisi tuloksia eikä ensi viikolla pitkin viikkoa. Eihän noita tuloksia myöskään nyt ihan yksilöllisesti lähetetä, vaan isommissa ryhmissä.
Jep, tuskin haluavat laittaa tuloksia juhannusta vasten, kun sitten aina jollain on jotain epäselvyyksiä joista puhelin ja maili käy kuumana. Hyö haluavat jäähä rauhassa juhannuksen viettoon mielummin sielä kuin valmistautua teknisiin ongelmiin ja hätäisiin hakijatiedusteluihin...
Vierailija kirjoitti:
No ei liity millään tavalla juhannukseen nämä miten kenenkin opintopolkuun päivittyy tiedot.
Tuskin ne siellä käsin niitä on laittamassa.
Tuloksia nimenomaan tippuu joillekkin yksilöllisesti eri aikoina eikä minään ryhminä.
Sähköposteja voi tosin odottaa vasta 28.6. kun kaikki tulokset julkaistu.
Tampere amk tulokset tullu ainaki miulle !
Vai yhtä täyttä elämää..
Oma senne toki ratkaisee monissa asioissa ja elämäntilanteissa tietysti.. mutta jos tilanne pitkittyy niin kyllä siinä meinaisi vajota synkkyteen kuka vaan..