Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Koe tehty ja suht hyvin meni. Miten/missä ilmoitetaan omat pisteet? Mistä löytyy varsinaisen kokeen matsku ja milloin se tieto julkaistaan?
Joo, olen ko keski-ikäinen ja nää käytännön asiat yhteishaussa hukassa. Hetken mielijohteesta pistin hakemuksen vetämään.
Kiitos jos te nuoret pystyisitte jeesaamaan tällaista dinosaurusta.
Se koe tallensi itsekseen itseään. Eli ei kait itse tarvinnut mitään hätäillä sen puolesta. lopuksi taisi sitten olla se "palauta koe", että pääsi pois sivulta.
soteli123 kirjoitti:
Pitikö osiot palauttaa klikkaamalla joka osion jälkeen erikseen? vai riittikö että lopussa painoi palauta koe?
Mä en ainakaan päässyt palaamaan osioista muuyen kuin ”tallenna ja palaa etusivulle” -napista.
Vastaukset kyllä tallentuivat vähän väliä, ja lopun palauta koe -nappi lähetti kaikki neljä osiota eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Menikö mun koe läpi jos en ehtinyt palauttaa sitä? Käytin viimeisetkin sekunnit matikan tarkistamiseen ja aika loppui kesken.
Mun käsittääkseni siinä luki, että vastaukset palautettiin automaattisesti, jos vain ehti aloittaa kokeen? Toivottavasti asia on näin.
ekakerta kirjoitti:
Huh! Ekaa kertaa hain ja matikka pääs yllättämään ihan huolella. Vastasin ennakkomateriaalien kysymyksiin ensin, niiden jälkeen jäi vastausaikaa 26min. Sai vähän jännitystä lopulle ajalle :D
Mulla sama. Ekaa kertaa tein ja aloitin ennakkomateriaaleista. Mulla tais jäädä noihin loppuihin osioihin aikaa 32 min.
Äikän artikkelin silmäilin ja vastailin kysymyksiin ihan perustietämyksellä. Enkun viimeiset kysymykset oli mun mielestä aika haastavasti muotoiltuja, joten ihan varmaks en niitä tiennyt.
Matikka menikin sitten "en tiedä" vastailuks. :)
Saa nähdä miten käy...
Mikä sen kolikkotehtävän oikea vastaus oli?
Hyvä fiilis jäi. Olen käynyt valmennuskurssia joten tiesin aika hyvin mitä odottaa ja aineisto oli ihan hyvin hallussa. Äidinkieli superhelppo, englanti helpohko ja siellä voi olla pari väärin, aineisto meni hyvin ja matikastakin ainakin puolet pisteistä tulee varmasti. Vaikka joku sanoi että koe on typerä kun selviää ctrl+f.llä ja käyttää vaan hakua kaikkeen, niin olen vähän eri mieltä. Itselläkin oli tarkoitus hakua käyttää, mutta koin helpommaksi plärätä ihan paperimateriaaleista vastaukset kun tiesin mistä puhuttiin ja mistä tieto löytyy. Olin lukenut hyvin ja tehnyt muistiinpanoja sekä tietysti tiesin vähän minkälaisia kysymyksiä voi olla ja mitä painotetaan. Kaikkea ei voinut edes haulla hakea ja jos oli ihan pihalla aineistosta, niin tuskinpa ehti löytää vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
vastasin 1/6.
Vierailija kirjoitti:
1/8 eli 0,5^3
Vierailija kirjoitti:
1/8
vastauksena kolikkotehtävää kysyneelle
Koe tuntui yllättävän helpolta, mikä saa sitten pohtimaan että teinkö vaan väärin :D Luin materiaalit kahdesti ja se riitti aivan hyvin, enempi pänttääminen olisi ollut aivan turhaa kuten monet ovat jo sanoneet.
Aloitin materiaaleista, niihin paloi ihan hyvin aikaa mutta vastaukset löytyi teksteistä melko helposti. Muut osiot menivät nopeammin ja palautin minuutin etuajassa. Englannissa ja äidinkielessä jäivät jotkin kohdat mietityttämään olivatko "kompia", ja matikassakin yksi tai kaksi kohtaa jäi epävarmaksi.
Tuntui helpommalta, mitä viimevuotinen koe. Aikaa jäi reilusti yli, joten sain otettua omat vastaukset ylös tarkistamista varten, sillä en jaksa jännittää viikkoa pisteiden saapumista sähköpostiin.
Mulla loppu aika kesken matikan kanssa, oon aina ollu hyvä matikassa mut nyt oli jotenkin vaikeeta. Sen jätinkin viimeiseksi. Ennakkomateriaaliin kyllä meni aikaa ku joutu vähän etsimään vastauksia. Äikkä ja enkku meni hyvin. Kai mun koe nyt lähti vastauksineen eteenpäin koska en mä mitään painanu aika vaan loppu kesken ja se oli siinä, ainakin muistaakseni.
Onko noi vastaukset eri järjestyksessä?
Otin kirjaimet ylös, mutta tuntuu että ovat eri kohdissa.
Englanti oli kyllä vaikea vaikka oon oikeasti hyvä englannissa. Tuntuu että kysymykset oli hankalasti muotoiltu ja täynnä kompia.
Omien laskelmien mukaan 21 väärin ja hain ykkösenä TAMK sosionomiksi. Kiitos ja näkemiin :)))
Vierailija kirjoitti:
Onko noi vastaukset eri järjestyksessä?
Otin kirjaimet ylös, mutta tuntuu että ovat eri kohdissa.
Ei mulla ainakaa näy oikeita vastuksia vielä..
Itse tein ensin ennakkomateriaali osuuden ja sitten loppuihin jäi aikaa about 40 minuuttia.. en sitten tiedä kuinka oikein menivät mutta nauhoitin vastaukset niin heti tietää kun oikeat tulokset julkaistaan. Parempi fiilis ainakin jäi kun syksyltä kun en ollut lukenut matskua paljoa ja tein eri järjestyksessä.