Olen 30-vuotias nainen, olen alkoholisti. Kysy jotain!
Raitis päivä (ainakin tähän mennessä). Haluatko kysyä jotain alkkikselta parhaassa iässään?
Kommentit (186)
ap, hävettääkö sinuakin viedä tyhjiä tölkkejä kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Annatko toosaa? Otatko hyvin suihin?
älä loukkaa..aihe on vakava
Vierailija kirjoitti:
ap, hävettääkö sinuakin viedä tyhjiä tölkkejä kauppaan?
pena vie ne puolestani..ennen kuin herään
Miksi hyvät ketjut on aina pakko pilata? Mitä hyödytte siitä? Aplle tsemppiä.
aapee tule takaisin emmä tarkoittanut..aapee
Tiedän muutaman naisen jotka ovat raitistuneet Minnesota-mallin hoidossa. Suosittelen sitten kun pohja on nähty, muttei kaikkia aivosoluja vielä juotu. Sieltä alkaa uusi elämä.
Saako sinulta helposti irtoseksiä silloin kun olet juonut?
Ootko ulkopuolisille ja läheisille avoin alkoholismistasi, vai ootko enemmänkin "kaapissa" sen suhteen?
Jaksatko panostaa ulkonäköösi päivittäin, vai onko kulku sängystä tuopille suorimman kautta?
Onko sinulla vielä vanhoja kavereita tai sisaruksia, joiden elämä menee enemmän "normaalia rataa"? Ovat töissä, ehkä jo perheellisiäkin? Vai oletko tekemisissä vain muiden juoppojen kanssa? Mitä tekisit jos olisit raitis?
Ookko harkinnut muita( vähemmän tuhoavia päihteitä)? Alko kun tunnetusti aiheuttaa kaameimmat krapulat(joihin voi jopa kuolla), ja tuhoaa elimistöä melkein eniten Kaikista päihteistä! Vieroitusoireisiin taas pääsääntöisesti Ei voi kuolla.
Eikä niitä tule sillä tavalla kuin valistus varoittaa..
Vaikutukset alkolla ja muilla päihteillä eroaa myös paljon. Katkolla nähnyt ja ammattilaisilta kuulluut että ylivoimaisesti pahimmat tapaukset ja pahimman näköisiä oli aina alkoholistit
oletko koskaan ajatellut lopettaa ryyppäämistä?
Mikä on paras punkku pororuuan kanssa? Voiko ruokaa tehdessä nielasta pullon valkkaria?
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustat väitteen että naisen paras ikä olisi 30v?
Minun mielestäni se on 16-25v.
Huvittaa välillä kun tinderissä naiset kirjoittaa profiiliinsa että "nainen parhaassa iässään" ja ne on aina jotain +30v, tulee vaikutelma, että he ovat epävarmoja omasta iästään yrittäessään vakuutella asiaa itselleen ja muille.
16-25 vuotias on vielä tyttö, pienen pieni tytön hupakko. Tyttö muuttuu naiseksi vasta +30 vuotiaana. Tiedän miestä puhun, olen nimittäin itse mies, setämies.
Jos nyt puhutaan itse asiasta taas kerran, eikä mennä epäasiallisuuksin (ikäkeskusteluiden 'parhaaseen ikään' ym. täällä olleisiin asiattomuuksiin ja jätetään ne nyt omaan arvoonsa ja pannaan ne vain kirjoittajiensa hölmöyden piikkiin kaikki ne), niin tunnistatko itsessäsi ja ihmissuhteissasi mitä vaikutusta sillä seikalla on niihin , että olet alkoholisti (kuten siis itse kerroit olevasi) ?
Eli miten tämä seikka heijastuu sinun henkilökohtaisiin ihmissuhteisiisi ja tapaasi esim. arvostaa ystäviäsi.
Esim. minulla on eräs ystävä joka on alkoholisti ja joka ei oikeastaan (...outoihin aikoihin soittaessaan ) mistään muusta minulle puhukaan, kuin siitä mitä minä hänelle ystävänä merkitsen , miten se on kestänyt kaikista kolhuista huolimatta, miten tärkeä minä olen hänelle jne. ja saattaa tosiaan puhua siitä puhelimessa jopa parikin tuntia joskus.
Sitä on kuitenkin varsin tuskastuttavaa kuunnella, koska todellisuudessa pysty kuuntelemaan edes omien kertomustensa kommentoimista myönteisellä, positiivisella ja täysin suvaitsevalla tavalla.
Asettaa siis kaikki sanani ja jopa omat omaa elämääni liittyvät kokemukseni kyseenalaisiksi ja sanoo kuuntelevansa, mutta todellisuudessa haluaa vain itse puhua.
Kun esim. kerroin kuinka mummoni kuoli, siinä samassa huoneessa leikkejäni leikkiessäni hänen hoidossaan ollessani 4-vuotias, (hän oli itse kysynyt minulta mitä mieltä olen isovanhemmuuden merkityksestä ) ja että koska hän oli ollut silittämässä, ja rauta jäi tyynyliinojen päälle kun hän (ilmeisesti huimauskohtauksen saatuaan tuntenut välitöntä tarvetta mennä sohvalle lepäämään , johon muutaman hetken päästä sitten oli menehtynytkin.)
Kerroin ,että " mummon käsi tuntui pelottavan kylmältä ja näytti jo sinertävältäkin kun yritin antaa siihen jotain pikkuautoa jolla olin leikkimässä, niin että mummo ottaisi leikkiautoni tulisi hänkin leikkiin mukaan ,mutta ei...huoneessa tuntui vain kylmältä ja hiljaiselta, eikä mummo vastannut mitään ja minua alkoi itkettää ja itkin yksin ja huoneessa tuntui jo savun tuoksua" .... (jatkuu)
(jatkuu...) ...itkin ja pyörin huoneessa, enkä päässyt ulos koska ovi oli lukossa (muuta onneksi ikkuna oli sentään auki. aloin jo huutamaan ja kirkumaan minkä pienistä, jo savusta yskivistä keuhkoistani irti sain.
Minut pelasti naapurin täti, joka muuten oli pelastusarmeijalainen ( siis uskonnoltaan). Tämä oli lapsuuteni pahin trauma ja sen kauhuntunne säilyy ja seuraa minua muistona varmasti aina, joskin on tietenkin jo ns. 'koteloitunut' alitajuntaani, eikä pulpahtele sieltä enää normaalisti minulla pintaan.
Kun puhe on isovanhemmista niin tietenkin silloin muistan sen.
Se ei nyt aikuisena tietenkään ole se sama selittämätön tuskan ja kauhun tunne mikä se joskus lapsena oli, koska ymmärrän sen tietenkin, mikä se oli.
Tämä 'ystäväni' jolle tämän keskeytti minut esim. sellaisilla kysymyksillä, että " minkä merkkinen silitysrauta oli?", (alkoi sitten puhumaan omista silitysraudoistaan) .
Kun kerroin ,että sohvalle hän kuoli, hän alkoi puhumaan siitä 'miten porvarillisena huonekaluna hän on sohvaa aina pitänyt', kun mainitsin,että tulipalon alun havainnut henkilö oli pelastusarmeijalainen, hän manifestoi isoon ääneen ateismiaan ja kertoi miten syvästi hän halveksii kaikkia uskovaisia.
Silloin menetin hänen suhteensa hermoni ja sanoin "Jumalauta, olipa mikä tahansa, mutta se nainen ikkunasta sisään tulemalla pelasti minun henkeni !" Siihen hän, että "mitä väliä sillä on, sehän olisi yhtä hyvin voinut olla kuka tahansa ja mitä sitäpaitsi lässytät minulle jostain 'kylmistä käsistä' mummosi oli potkaissut tyhjää ja sillä siisti..." 'No sori vaan, en kyllä 4-vuotiaana sitä tajunnut' sanoin , mutta ....
Eipä mitään kysyttävää. Tsemppiä aloittajalle. Olen yli 30v perheellinen, työssä käyvä alkoholisti kunnes avasin silmäni. Olen ollut raitis vuoden enkä kadu että korkki meni kiinni.
Huhuu mis oot ap..oot hyvä ja kaunis ihminen...olet myös älykäs ja ehkä jopa gaunis..