Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30-vuotias nainen, olen alkoholisti. Kysy jotain!

Vierailija
24.01.2018 |

Raitis päivä (ainakin tähän mennessä). Haluatko kysyä jotain alkkikselta parhaassa iässään?

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raitis päivä (ainakin tähän mennessä). Haluatko kysyä jotain alkkikselta parhaassa iässään?

Millä alkoholijuomalla aiot juhlistaa raittiina alkanutta päivää illansuussa?

Vierailija
142/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä todella merkitsee... kirjoitti:

(jatkuu...) ...itkin ja pyörin huoneessa, enkä päässyt ulos koska ovi oli lukossa (muuta onneksi ikkuna oli sentään auki. aloin jo huutamaan ja kirkumaan minkä pienistä, jo savusta  yskivistä keuhkoistani irti sain.

Minut pelasti naapurin täti, joka muuten oli pelastusarmeijalainen ( siis uskonnoltaan). Tämä oli lapsuuteni pahin trauma ja sen kauhuntunne säilyy ja seuraa minua muistona varmasti aina, joskin on tietenkin jo ns. 'koteloitunut' alitajuntaani, eikä pulpahtele sieltä enää normaalisti minulla  pintaan. 

Kun puhe on isovanhemmista niin tietenkin silloin  muistan sen.

Se ei nyt aikuisena tietenkään ole se sama selittämätön tuskan ja kauhun tunne mikä se joskus lapsena oli, koska ymmärrän sen tietenkin, mikä se oli.

Tämä 'ystäväni' jolle tämän  keskeytti minut esim. sellaisilla kysymyksillä, että " minkä merkkinen silitysrauta oli?", (alkoi sitten puhumaan omista silitysraudoistaan) .

Kun kerroin ,että sohvalle hän kuoli,  hän alkoi puhumaan siitä 'miten porvarillisena huonekaluna hän on sohvaa aina pitänyt', kun mainitsin,että tulipalon alun havainnut henkilö oli pelastusarmeijalainen, hän manifestoi isoon ääneen ateismiaan ja kertoi miten syvästi hän halveksii kaikkia uskovaisia.

Silloin menetin hänen suhteensa hermoni ja sanoin "Jumalauta, olipa mikä tahansa, mutta se nainen ikkunasta sisään tulemalla pelasti minun henkeni !" Siihen hän, että "mitä väliä sillä on, sehän olisi yhtä hyvin voinut olla kuka tahansa ja mitä sitäpaitsi lässytät minulle jostain 'kylmistä käsistä' mummosi oli potkaissut tyhjää ja sillä siisti..." 'No sori vaan, en kyllä 4-vuotiaana sitä tajunnut' sanoin , mutta ....

Mielenterveys on veteen piirretty viiva. Aika monilla ns.terveilläkin on käytösmalleja sekä neurooseja jotka voisivat tarvita korjausta(ja toisinaan tosiaan tuntuu että suurin osa on hulluja tavalla tai toisella), mutta eihän niihin ole koska niitä ei virallisesti luetella mt-ongelmiksi. tämä ei omaksi harmikseni olisi voinut koskaan saada mitään apua mistään, koska edes minun silmissäni tämä n ei täytä mitään olemassa olevan mt-ongelman oireistoa tarpeeksi selkeästi. Ja täten myös minutkin oli tuomittu jäämään ilman apua. Tässä kontekstissa se, joka oireilee, on mt-ongelmainen ja se, joka on vain vaikea ihmisenä, on normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mitään kysyttävää. Tsemppiä aloittajalle. Olen yli 30v perheellinen, työssä käyvä alkoholisti kunnes avasin silmäni. Olen ollut raitis vuoden enkä kadu että korkki meni kiinni.

ovatko myös peräpukamasi parantuneet?

Vierailija
144/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat väitteen että naisen paras ikä olisi 30v?

Minun mielestäni se on 16-25v.

Huvittaa välillä kun tinderissä naiset kirjoittaa profiiliinsa että "nainen parhaassa iässään" ja ne on aina jotain +30v, tulee vaikutelma, että he ovat epävarmoja omasta iästään yrittäessään vakuutella asiaa itselleen ja muille.

16-25 vuotias on vielä tyttö, pienen pieni tytön hupakko. Tyttö muuttuu naiseksi vasta +30 vuotiaana. Tiedän miestä puhun, olen nimittäin itse mies, setämies.

Oletko sinä se tämänpalstan nimimerkki :Panomies

Häpeäisit

Vierailija
145/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ookko harkinnut muita( vähemmän tuhoavia päihteitä)? Alko kun tunnetusti aiheuttaa kaameimmat krapulat(joihin voi jopa kuolla), ja tuhoaa elimistöä melkein eniten Kaikista päihteistä! Vieroitusoireisiin taas pääsääntöisesti Ei voi kuolla.

Eikä niitä tule sillä tavalla kuin valistus varoittaa..

Vaikutukset alkolla ja muilla päihteillä eroaa myös paljon. Katkolla nähnyt ja ammattilaisilta kuulluut että ylivoimaisesti pahimmat tapaukset ja pahimman näköisiä oli aina alkoholistit

Siltsu täällä..voin suositella lämpimästi metaanfetamiinia poltettuna...muista kuitenkin nesteytys:)

Vierailija
146/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ulkopuolisille ja läheisille avoin alkoholismistasi, vai ootko enemmänkin "kaapissa" sen suhteen? 

Jaksatko panostaa ulkonäköösi päivittäin, vai onko kulku sängystä tuopille suorimman kautta?

Seuraa on riittänyt...miehet ei oo komeita..mut ne tarjoo ja se on pääasia.

Satutko tietämään hyvää peräpukamavoidetta? Se poistaa kuulemma silmäpussitkin

Vierailija
147/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tämän kaiken kerroin,esimerkkinä vain,  siksi että näkisit miksi jonkun henkilön  alkoholismi voi lopultakin muodostaa pysyvän esteen hänen kanssaan kommunikoinnille.

Sillä siitä huolimatta miten paljon hän kertoo ystäväänsä (tässä tapauksessa minua) arvostavan, niin sen ystävän näkökulmasta hänen käyttäytymisensä on kaikkea muuta, ja lähinnä juuri aivan totaalisen päinvastaista.

Alkoholisti vaatii ystäviltään , aikaa, huomiota,arvostusta ystävänä, osanottoa omiin kokemuksiinsa ym.

MUTTA häneltä yleensä puuttuu kokonaan kuuntelemisen taito, hän saattaa kyllä pitää kaksi tuntia monologiaan ja pitää sitä 'syvällisenä keskusteluna'    ,mutta todellisuudessa hän ei anna yhtään mitään  arvoa ystävänsä tunteille, ajalle, huomiolle tai ei itse asiassa  millekään.

Tämän vuoksi valitettavan monet heistä päätyvät lopulta jäämään kokonaan yksin. Heidän omissa puheissaan heidän alkoholisminsa on vain 'sivulauseen mittainen pikku maininta '.

Todellisuudessa nimenomaan  se on se kaikkein  keskeisin asia, minkä ympärille koko heidän elämänsä järjestyy ja minkä ympärillä se pyörii ja mitä se pyörittää. Alkoholistin tuhoon johtava, paikallaan pyörivä noidankehä, johon hän haluaisi vetää kaikki ihmissuhteensakin osaksi mukaan pyörimään.

Se vääristää heidän minäkuvansa ja muistonsakin (ja jos muut muistavat jotkut samat asiat vähän heitä tarkemmin ja paremmin, niin he tietenkin ovat valehtelijoita, sillä alkoholistihan  ei itse voi koskaan myöntää muistaneensa mitään väärin... )

Tämän vuoksi alkoholistilla ei oikeastaan voi olla muita kuin ryyppykavereita.

Alkoholittomaan, tai siitä riippumattomaan ystävyyteen hän kun  ei alkoholismiltaan yksinkertaisesti kykene kenenkään kanssa.

Vasta sitten kun muut asiat elämässä alkavat merkitä hänelle enemmän kuin viinansaanti ja juominen, voi hänen todellinen elämänsä alkaa.

Alkoholismi on varsinainen 'fools paradise',valheiden ympäröimä harhamaailmaa ja epätodellisuutta alusta loppuun.

ONNEKSI HOITOA KUITENKIN ON TARJOLLA.

Älä siis tuomitse itseäsi enää alkoholismin harhamaailmaan, vaan hakeudu AA:han.

Hyvää alkavaa kevättä Sinulle !

Vierailija
148/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tämän kaiken kerroin,esimerkkinä vain,  siksi että näkisit miksi jonkun henkilön  alkoholismi voi lopultakin muodostaa pysyvän esteen hänen kanssaan kommunikoinnille.

Sillä siitä huolimatta miten paljon hän kertoo ystäväänsä (tässä tapauksessa minua) arvostavan, niin sen ystävän näkökulmasta hänen käyttäytymisensä on kaikkea muuta, ja lähinnä juuri aivan totaalisen päinvastaista.

Alkoholisti vaatii ystäviltään , aikaa, huomiota,arvostusta ystävänä, osanottoa omiin kokemuksiinsa ym.

MUTTA häneltä yleensä puuttuu kokonaan kuuntelemisen taito, hän saattaa kyllä pitää kaksi tuntia monologiaan ja pitää sitä 'syvällisenä keskusteluna'    ,mutta todellisuudessa hän ei anna yhtään mitään  arvoa ystävänsä tunteille, ajalle, huomiolle tai ei itse asiassa  millekään.

Tämän vuoksi valitettavan monet heistä päätyvät lopulta jäämään kokonaan yksin. Heidän omissa puheissaan heidän alkoholisminsa on vain 'sivulauseen mittainen pikku maininta '.

Todellisuudessa nimenomaan  se on se kaikkein  keskeisin asia, minkä ympärille koko heidän elämänsä järjestyy ja minkä ympärillä se pyörii ja mitä se pyörittää. Alkoholistin tuhoon johtava, paikallaan pyörivä noidankehä, johon hän haluaisi vetää kaikki ihmissuhteensakin osaksi mukaan pyörimään.

Se vääristää heidän minäkuvansa ja muistonsakin (ja jos muut muistavat jotkut samat asiat vähän heitä tarkemmin ja paremmin, niin he tietenkin ovat valehtelijoita, sillä alkoholistihan  ei itse voi koskaan myöntää muistaneensa mitään väärin... )

Alkoholittomaan, tai siitä riippumattomaan ystävyyteen hän kun  ei alkoholismiltaan yksinkertaisesti kykene kenenkään kanssa.

Vasta sitten kun muut asiat elämässä alkavat merkitä hänelle enemmän kuin viinansaanti ja juominen, voi hänen todellinen elämänsä alkaa.

Alkoholismi on varsinainen 'fools paradise',valheiden ympäröimä harhamaailmaa ja epätodellisuutta alusta loppuun.

Älä siis tuomitse itseäsi enää alkoholismin harhamaailmaan, vaan hakeudu AA:han.

moikka sekopää seppo..tekstissäsi ei oo päätä eikä häntää

Vierailija
149/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA:ssa saat jakaa sedille peppusexi kokemuksesi ja sinulle kerrotaan JEESUKSEN ENSIMMÄISESTÄ IHMEESTÄ....joka oli? kristityt? anyone?

Vierailija
150/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ulkopuolisille ja läheisille avoin alkoholismistasi, vai ootko enemmänkin "kaapissa" sen suhteen? 

Jaksatko panostaa ulkonäköösi päivittäin, vai onko kulku sängystä tuopille suorimman kautta?

Seuraa on riittänyt...miehet ei oo komeita..mut ne tarjoo ja se on pääasia.

Satutko tietämään hyvää peräpukamavoidetta? Se poistaa kuulemma silmäpussitkin

Minäkin osaan antaa asiattomille kommenteille  alapeukun ja tuo sinun on kyllä sellainen.

Nainen, joka tämän keskustelun aloitti,  halusi puhua alkoholismistaan ja saada siitä keskustelua aikaan ja mahdollisesti jotain, edes näin  henkistä apua ja tukea tärkeälle juomisensa lopettamispäätökselle, (mikä tietenkin parantaisi hänen elämäänsä), mutta sinusta oli hauskaa tulla tänne vain vitsailemaan, 'heittämään ihan läskiksi'  ja kääntämään  johonkin tuollaisiin typerästi vitsaileviin seksipuheisiin, (...mikä siis ei nyt ole puheenaiheena ollenkaan ,kun puhutaan asiasta, eli siis siitä  alkoholismista) .

JOS JOKU TROLLAILEE NIIN VAKAVALLA ASIALLA KUIN MITÄ ALKOHOLISMI ON JA MITÄ SE  IHMISELLE AIHEUTTAA, NIIN SITTEN KESKUSTELU ON SYYTÄ LOPETTAA SEN ASIAN SELVIÄMISEEN.

(Olen sitäpaitsi jo muutenkin kaiken  sanottavani tähän keskusteluun sanonut)

Vierailija
151/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Luuletko tulevasi koskaan ajattelemaan, että "tää en ole minä"? Että menisit jossain vaiheessa "itseesi" ja haluaisit muutoksen? Me ollaan tässä ulottuvuudessa näiden luonnonlakien virtuaaliboksissa, boksin pyörittäjä on itse Luoja, joka on myös kertonut että Häneen voi olla yhteydessä, aina jos sattuu muistamaan että meidän on piuhoitettu tähän virtuaaliboksiin. Pelin lopputulos on että kelpo yksilöt, ne jotka haluaa pelintekijän apua eli tulevan pelikingin Jeesuksen apua, pääsevät tämän peliboksin läpi SUORAAN yhteyteen itse pelintekijän kanssa, ja näille yksilöille on luvassa hyvää kun pääsemme tästä saviarkusta ulos, mutta ne jotka eivät pelintekijän ohjeita halunneet noudattaa, joutuvat hyljätyiksi ja ikuisen tuskan paikkaan, jonne en haluaisi joutua, en että Hitler joutuisi, eikä mikään olio, sillä en pidä tuskasta enkä kivusta enkä toivo sitä kenellekään. Eli Raamattu käteen, lue evankeliumit, rukoile Jeesukselta apua, pyydä anteeksi syntejäsi, juo vain vettä ja paastoa ruoasta pari kolme päivää niin että huomaat mitä kannattaa syödä ja mitä ruumis oikeasti tarvitsee. Voita omat demonisi ja pelkosi, Jeesuksen kanssa se onnistuu!

Vierailija
152/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija583 kirjoitti:

Hei ap,

Luuletko tulevasi koskaan ajattelemaan, että "tää en ole minä"? Että menisit jossain vaiheessa "itseesi" ja haluaisit muutoksen? Me ollaan tässä ulottuvuudessa näiden luonnonlakien virtuaaliboksissa, boksin pyörittäjä on itse Luoja, joka on myös kertonut että Häneen voi olla yhteydessä, aina jos sattuu muistamaan että meidän on piuhoitettu tähän virtuaaliboksiin. Pelin lopputulos on että kelpo yksilöt, ne jotka haluaa pelintekijän apua eli tulevan pelikingin Jeesuksen apua, pääsevät tämän peliboksin läpi SUORAAN yhteyteen itse pelintekijän kanssa, ja näille yksilöille on luvassa hyvää kun pääsemme tästä saviarkusta ulos, mutta ne jotka eivät pelintekijän ohjeita halunneet noudattaa, joutuvat hyljätyiksi ja ikuisen tuskan paikkaan, jonne en haluaisi joutua, en että Hitler joutuisi, eikä mikään olio, sillä en pidä tuskasta enkä kivusta enkä toivo sitä kenellekään. Eli Raamattu käteen, lue evankeliumit, rukoile Jeesukselta apua, pyydä anteeksi syntejäsi, juo vain vettä ja paastoa ruoasta pari kolme päivää niin että huomaat mitä kannattaa syödä ja mitä ruumis oikeasti tarvitsee. Voita omat demonisi ja pelkosi, Jeesuksen kanssa se onnistuu!

Nainen, joka tämän keskustelun aloitti, halusi puhua alkoholismistaan ja saada siitä keskustelua aikaan ja mahdollisesti jotain, edes näin henkistä apua ja tukea tärkeälle juomisensa lopettamispäätökselle, (mikä tietenkin parantaisi hänen elämäänsä), mutta sinusta oli hauskaa tulla tänne vain jeesustelemaan ja kääntämään johonkin tuollaisiin raamatun teksteihin, (...mikä siis ei nyt ole puheenaiheena ollenkaan ,kun puhutaan asiasta, eli siis siitä alkoholismista)

Vierailija
153/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on tabu että naisalkoholisti maksaa juomansa luonnossa?

Kokemuksia

Vierailija
154/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä viskiä suosittelet kolan kanssa, vai onko väliä?

Vierailija
155/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Pakko tulla hyvät ketjut sotkemaan?

Vierailija
156/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä Alkon tuotteella on paras hinta-prosenttisuhde?

Vierailija
157/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä Alkon tuotteella on paras hinta-prosenttisuhde?

Siitäkö tässä nyt keskustellaankin ? Eli miten saisi ne  promillet halvimmalla vereensä ja päähänsä ...

Eiköhän kuule jokainen juoppo ne halvimmat kännijuomansa  tiedä  itsekin.

Vierailija
158/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vissiin maistuu?  Itsekö haluat juoda vai juottaako joku väkiste sua?

Älä vaan parisuhdetta edes suunnittelekaan, sillä mies ja mahdolliset lapset on se kärsivä osapuoli.  Omakohtaista kokemustakin on asiasta.

Vierailija
159/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija583 kirjoitti:

Hei ap,

Mikä oli Jeesuksen ensimmäinen ihme? anyone

Vierailija
160/186 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija583 kirjoitti:

Hei ap,

missäs tommosta peliä saa ostaa? onx x-boxille kans

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan