Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30-vuotias nainen, olen alkoholisti. Kysy jotain!

Vierailija
24.01.2018 |

Raitis päivä (ainakin tähän mennessä). Haluatko kysyä jotain alkkikselta parhaassa iässään?

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä provoa se on, jos kysyy asiallisesti aiheeseen liittyviä kysymyksiä?

En minä tiedä mistä alkoholimäärästä tulee delirium...:)

Vierailija
102/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menneisyyteni nostaa kuitenkin päätään jatkuvasti ja saa tuntemaan oloni sellaiseksi, että minun pitäisi olla yksin. Olen elänyt melko poikkeuksellisen lapsuuden ja nuoruuden, joka on aiheuttanut aikuisiälleni lukuisia ongelmia ja traumoja, joista olen päässyt pikkuhiljaa yli.

Kotioloni muistuttavat hyvin vahvasti tiukkaa uskonlahkoa. Perheeni (isä, äiti, sisko) ovat olleet tiukka yhteisö, joka ei ole tekemisissä ulkopuolisten kanssa eikä perheen asioita kerrota ulkopuolisille. Jo pienestä asti ovat molemmat vanhempani olleet väkivaltaisia minua kohtaan - äitini vähemmän, isäni enemmän. Kaikki rangaistukset ovat olleet väkivaltaisia ainakin jollain tasolla ja meillä on ollut äärimmäisen tiukka kuri. Tässä joitain sääntöjä, joiden rikkomisesta on aiheutunut aivan äärimmäisen raivo.

- Omaa huoneen ovea ei saa sulkea

- Vessan ovea ei saa lukita (jotta voidaan käydä tarkistamassa, mitä teen siellä)

- Jääkaapilla ei saa käydä ja ottaa ruokaa, vaikka olisi kuinka nälkä

- Naapureille ei saa puhua

- Kavereiden kotona ei saa käydä, ei pihoilla eikä puhua heidän vanhemmille

- TV:tä ei saa katsoa

- Puhelinta ei saa käyttää

- Nettiä ei saa käyttää (silloin kun saimme sen)

- kaikki trendit tai muut ovat ehdottomasti kielletty (tamagotcheista vaatteisiin)

- Meikkaaminen oli pakollista (musta huulipuna ja kajal)

- Hiuksia ei saanut leikata

- Muusiikkia kuunneltiin täysillä

- Ei saa päättää, mitä pukee päälle aamuisin

- Minut punnittiin ja minua haukuttiin lihavaksi (168cm/89kg)

- Nukkumaanmenoaika klo 21 jopa 16 vuotiaana, sen jälkeen ei saa lukea, ei pitää valoja eikä ylipäätään tehdä mitään

- Saunaan pakotetaan koko perheen kesken 16 vuotiaaksi asti, jossa väkisin leikataan sekä alapää että kainalokarvat

- 20 asteen lämmössä keväällä pakko käyttää pitkää mustaa nahkatakkia

- jos likasin vaatteet, kaaduin, kaadoin maitolasin, tai satutin itseni - minua rangaistiin

- ylipäätään väärästä sanasta, lauseesta, mistä vain rangaistiin.

En todellakaan jaksa muistaa kaikkia sääntöjä. Pääasiassa kaikki on kielletty, joka jollain muotoa ilmaisee minun omaa tahtoani. Lisäksi vanhempani ovat kieltäytyneet tietysti osallistumasta mihinkään omaan juttuuni, olen harrastanut yksin ja tehnyt kaiken yksin. En ole saanut positiivista palautetta tai kannustusta vaan minut on kasvatettu häpeällä. On nolattu, nöyryytetty ja kerrottu lukuisia kertoja, kuinka minun sietäisi hävetä milloin mitäkin.

Onko ketään, joka olisi kokenut vastaavaa? Koska näihin liittyvä suru ja pahaolo menee ohi? Onko minun

Onko minun kohtalonani miettiä ja murehtia näitä vielä monta vuotta?

Siksi juon unohtaakseni kaiken tuon paskan...

Ap

Olivatko vanhempasi gootteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet juhlista, joissa ei tarjota alkoholia?

Entä mitä ajattelet ihmisistä jotka ovat juhlissa, bileissä tai jopa baarissa selvin päin?

En ole varmaan koskaan ollut sataprosenttisen nollaprobillejuhlissa, mutta kuulostaa kivalta. Mielikuvissani nuo juhlat olisivat sellaiset, joissa pelataan lautapelejä ja ollaan ikään kuin "nuoria". Ne olisivat sellaiset hauskat juhlat, joissa nauretaan elämän pienille iloille! Olen kyllä ollut juhlissa joissa juodaan vain vähän alkoholia. Ne ovat sellaiset fiksut juhlat, joissa tunnen itseni aivan ulkopuoliseksi.

Kadehdin ihmisiä, jotka ovat juhlissa selvin päin, siis sellaisissakin joissa muut juovat. Se on yleensä sellainen fiksun ja terveen ihmisen merkki. Myönnän kyllä, että saatan myös ainakin äkkiseltään epäillä tällaista henkilöä alkoholistiksi, mutten menisi siitä takuuseen.

ap

Täällä 50v alkkisnainen.

Mä lähden tuollaisista juhlista aina suunnilleen ensimmäisenä ja menen johonkin baariin juomaan "kunnolla ", tai kotiin yksin juopottelemaan.

Nämä juhlat liittyy usein työporukkaan, ja työkaverit ihmettelee, että aina sä lähdet niin aikaisin.

Voi kun tietäisivät. Tsemppiä ap. Jos annat tuon jatkua, se vain pahenee. Mä olen jo ihan loppu ja romuna.

Vierailija
104/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et rakasta itseäsi?

Vierailija
105/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sulle koko sydämestäni raitistumista, tosirakkautta ja parempaa tulevaisuutta <3 Niin kuin joku jo sanoikin, vaikutat kirjoittamasi perusteella todella fiksulta ja osaat selvästi ajatella asioita syvemmällä tasolla, mikä ei todellakaan ole itsestäänselvyys. Uskon että susta olisi vaikka mihin!

Vierailija
106/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon sulle koko sydämestäni raitistumista, tosirakkautta ja parempaa tulevaisuutta <3 Niin kuin joku jo sanoikin, vaikutat kirjoittamasi perusteella todella fiksulta ja osaat selvästi ajatella asioita syvemmällä tasolla, mikä ei todellakaan ole itsestäänselvyys. Uskon että susta olisi vaikka mihin!

Sua ei haittaa mun goottius ja läskiys...ja pers...een pano viinaa vastaan

mäkin rakastan sua

ap

Vierailija
107/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tiennyt että olen normaalia älykkäämpi

ap

Vierailija
108/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pate ja kumppanit kävi aika syvällä:)

Vierailija
109/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 50v ja vasta puoli vuotta sitten selättänyt alkoholismin. Vuosia sitä tulikin käytettyä päivittäin, siis ei vapaapäiviä alkoholista ollenkaan viimeisten vuosien aikana.

Ihmettelen kyllä, että ap koet juomisen vielä noinkin mukavana, ja että tunnet nousuhumalaa noin pitkään, parikin tuntia. Se tunne meinaan häviää jatkossa, sitä vaan ei enää tule. Sitä ei ymmärrä helposti muut.

Kun tulee se päivä, että haluat lopettaa juomisen, en suosittele mitään kunnallista katkoa/hoitoa, ne ovat valohoitoa vain. Kunnon hoitoakin löytyy, toki rahaa vastaan, mutta jotkut onnekkaat saavat tähän maksusitoumuksen, joten sellaista kannattaa sitten anoa. Kaikki eivät sitä saa, pienituloiset ovat ottaneet sitä varten lainaa, ja sitä tosiaan saa sitten juoppokin.

Olet kovin nuori, joten toivon, että saavutat oman pohjasi pian, jotta voit parantua ja alkaa elmään sitä oikeaa elämää! Tsemppiä!

Vierailija
110/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sinulle tuota kysymystä tarkoittanut, vaan 96/113 hänelle :)

Vierailija
111/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tosi elämässä ottaisi juoppoa jakorasiaa ystäväksesi senkin SÄÄLIPUKKI

Vierailija
112/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sinulle tuota kysymystä tarkoittanut, vaan 96/113 hänelle :)

mitä kysyttävää sinulla on peppuseksistä pitävälle juopolle akalle?

Vierailija
113/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti juomaan

Vierailija
114/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 50v ja vasta puoli vuotta sitten selättänyt alkoholismin. Vuosia sitä tulikin käytettyä päivittäin, siis ei vapaapäiviä alkoholista ollenkaan viimeisten vuosien aikana.

Ihmettelen kyllä, että ap koet juomisen vielä noinkin mukavana, ja että tunnet nousuhumalaa noin pitkään, parikin tuntia. Se tunne meinaan häviää jatkossa, sitä vaan ei enää tule. Sitä ei ymmärrä helposti muut.

Kun tulee se päivä, että haluat lopettaa juomisen, en suosittele mitään kunnallista katkoa/hoitoa, ne ovat valohoitoa vain. Kunnon hoitoakin löytyy, toki rahaa vastaan, mutta jotkut onnekkaat saavat tähän maksusitoumuksen, joten sellaista kannattaa sitten anoa. Kaikki eivät sitä saa, pienituloiset ovat ottaneet sitä varten lainaa, ja sitä tosiaan saa sitten juoppokin.

Olet kovin nuori, joten toivon, että saavutat oman pohjasi pian, jotta voit parantua ja alkaa elmään sitä oikeaa elämää! Tsemppiä!

Hankkiudu raskaaksi.Kun lapsesi syntyy pienipäisenä kunta maksaa MInnesota hoitosi (HS artikkeli) Lisäksi saat sympatiaa ja huomiota. MUTTA TIEDÄTHÄN PEPPUSEKSISTÄ EI TULE RASKAAKSI

Vierailija
115/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Vai leikattiin saunassa pyllukarvat.

Goottihuumoria..

Vierailija
116/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkiudu raskaaksi.Kun lapsesi syntyy pienipäisenä kunta maksaa MInnesota hoitosi (HS artikkeli) Lisäksi saat sympatiaa ja huomiota. MUTTA TIEDÄTHÄN PEPPUSEKSISTÄ EI TULE RASKAAKSI

niin ap olet vasta 30v..nyt vaan lapsentekohommiin...

Vierailija
117/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Goottihuumoria..

se kohta provosta on totta..otin tarinan ja tein pieniä muutoksia

Vierailija
118/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaiset ovat löytäneet taas tämän ketjun. Näköjään paljon sellasta porukkaa, jotka eivät ole saaneet vielä p*rsettä.

Vierailija
119/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Goottihuumoria..

kehtaat nauraa toisen kauhealle lapsuudelle

leikkaan kohta pill...karvas

Vierailija
120/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoolaiset ovat löytäneet taas tämän ketjun. Näköjään paljon sellasta porukkaa, jotka eivät ole saaneet vielä p*rsettä.

Ostetaan ap:lle pullo kossua niin asia järjestynee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän