Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30-vuotias nainen, olen alkoholisti. Kysy jotain!

Vierailija
24.01.2018 |

Raitis päivä (ainakin tähän mennessä). Haluatko kysyä jotain alkkikselta parhaassa iässään?

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö eläimistä?

Pidän, paljon! Omaa en kuitenkaan tähän konkurssiin ottaisi. 

ap

Voisitko alkaa tekemään hyväntekeväisyyttä eläinten parissa? Esim lähimmällä löytöeläinkodilla? Käydä hoitamassa eläimi, sosialistamassa niitä jotta löytävät uuden kodin?

Kun kuolen ruumiistani tehdään koiranruokaa jonka pappi siunaa.Voisit jakaa ruumiini rekuille.Nousen sitten viimeisellä tuomiolla koiranpaskana taivaaseen:)

Vierailija
82/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö eläimistä?

Pidän, paljon! Omaa en kuitenkaan tähän konkurssiin ottaisi. 

ap

Voisitko alkaa tekemään hyväntekeväisyyttä eläinten parissa? Esim lähimmällä löytöeläinkodilla? Käydä hoitamassa eläimi, sosialistamassa niitä jotta löytävät uuden kodin?

Tämä on itse asiassa käynyt mielessä, en tosin ole lähtenyt ideaa toteuttamaan. Ehkä jonain päivänä! 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, sinulla on nyt selvästi vähän vakavampiakin ongelmia. : Sinulla on jostain syystä hirveän paha olla ja alkoholi triggeröi sinua valtavasti. Voin lyödä vetoa, että olet itsekin joutunut kasvamaan epävakaassa perheessä, mutta et ole vielä kyennyt myöntämään sitä itsellesi, joten tämä provoilu on ainoa sietämäsi tapa käsitellä asiaa nykyhetkellä.

Olet todennäköisesti mies (voin toki olla väärässäkin), joten olet vieläkin vahvemmin oppinut olemaan puhumatta tunteistasi ja hautaamaan ne sisääsi, koska pelkäät heikkoutta itsessäsi. Alitajuntasi viestittää, että totuuden suora, rehellinen kohtaaminen tekisi aivan liian kipeää sinulle.

Toivon tosissani, että kykenet pikkuhiljaa ottamaan ensimmäisiä askeliasi tuon pelon kynnyksen yli ja alat kysyä itseltäsi kysymyksiä, kuten vaikka "miksi koen näin kovaa tarvetta trollailla väkivaltaketjussa, miten asia koskettaa minua".

Myöntäminen on eheytymisen alku ja edellytys. Mitä ikinä oletkaan kokenut, et ole ansainnut sitä. Et vaikka olisit ollut "tuhmakin". Tai peräti "paha". Lapsen moraali ja empatiakyky kehittyy vuovaikutussuhteessa lähiaikuisten kanssa, ja jos lähiaikuiset ovat sairaita lapsellakin on suuri riski sairastua psyykkisesti tai jopa kehittyä persoonallisuushäiriöiseksi.

Kaikkea hyvää sinulle ja matkallesi kohti parempaa itsetuntemusta ja tulevaisuutta!

Vierailija
84/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, ap. Olet tekstiesi perusteella lämmin, herkkä ja kaunis sielu. Maailma rakastaa sinua <3 Toivon sinulle toivoa ja rakkautta elämääsi.

Vierailija
85/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, sinulla on nyt selvästi vähän vakavampiakin ongelmia. : Sinulla on jostain syystä hirveän paha olla ja alkoholi triggeröi sinua valtavasti. Voin lyödä vetoa, että olet itsekin joutunut kasvamaan epävakaassa perheessä, mutta et ole vielä kyennyt myöntämään sitä itsellesi, joten tämä provoilu on ainoa sietämäsi tapa käsitellä asiaa nykyhetkellä.

Olet todennäköisesti mies (voin toki olla väärässäkin), joten olet vieläkin vahvemmin oppinut olemaan puhumatta tunteistasi ja hautaamaan ne sisääsi, koska pelkäät heikkoutta itsessäsi. Alitajuntasi viestittää, että totuuden suora, rehellinen kohtaaminen tekisi aivan liian kipeää sinulle.

Toivon tosissani, että kykenet pikkuhiljaa ottamaan ensimmäisiä askeliasi tuon pelon kynnyksen yli ja alat kysyä itseltäsi kysymyksiä, kuten vaikka "miksi koen näin kovaa tarvetta trollailla pyllyseksiketjussa, miten asia koskettaa minua".

Myöntäminen on eheytymisen alku ja edellytys. Mitä ikinä oletkaan kokenut, et ole ansainnut sitä. Et vaikka olisit ollut "tuhmakin". Tai peräti "paha". Lapsen moraali ja empatiakyky kehittyy vuovaikutussuhteessa lähiaikuisten kanssa, ja jos lähiaikuiset ovat sairaita lapsellakin on suuri riski sairastua psyykkisesti tai jopa kehittyä persoonallisuushäiriöiseksi.

Kaikkea hyvää sinulle ja matkallesi kohti parempaa itsetuntemusta ja tulevaisuutta!

Vierailija
86/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia, ap. Olet tekstiesi perusteella lämmin, herkkä ja kaunis sielu. Maailma rakastaa sinua <3 Toivon sinulle toivoa ja rakkautta elämääsi.

sinulla on lämmin ja herkkä p...

Vierailija
87/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhempasi jo raitistuneet? Kun sanoit että lapsuuden traumoja oli alkoholistivanhemmat ja heidän riidat.

Sitten kerroit että, kun olit parikymppinen yrittivät vaikuttaa alkoholinkäyttöösi.

Oletko katkera vanhemmillesi, kun selvästi kotonta tuo alkoholin käyttö on opittu/ nykyinen tilanteesi on seurausta lapsuudesta.

Alkoholismi on myös periytyvää.

Vierailija
88/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pari kuukautta on tullu juotua nonstoppina ilman välipäiviä.

T: Se tärisevä tuurijuoppo

Vierailija
89/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, sinulla on nyt selvästi vähän vakavampiakin ongelmia. Sinulla on jostain syystä hirveän paha olla ja aihepiiri triggeröi sinua valtavasti. Voin lyödä vetoa, että olet itsekin joutunut kasvamaan epävakaassa perheessä, mutta et ole vielä kyennyt myöntämään sitä itsellesi, joten tämä provoilu on ainoa sietämäsi tapa käsitellä asiaa nykyhetkellä.

Toivon tosissani, että kykenet pikkuhiljaa ottamaan ensimmäisiä askeliasi tuon pelon kynnyksen yli ja alat kysyä itseltäsi kysymyksiä, kuten vaikka "miksi koen näin kovaa tarvetta trollailla alkoholisti keskustelussa, miten asia koskettaa minua".

Vierailija
90/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

besser wisser kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, sinulla on nyt selvästi vähän vakavampiakin ongelmia. Sinulla on jostain syystä hirveän paha olla ja aihepiiri triggeröi sinua valtavasti. Voin lyödä vetoa, että olet itsekin joutunut kasvamaan epävakaassa perheessä, mutta et ole vielä kyennyt myöntämään sitä itsellesi, joten tämä provoilu on ainoa sietämäsi tapa käsitellä asiaa nykyhetkellä.

Toivon tosissani, että kykenet pikkuhiljaa ottamaan ensimmäisiä askeliasi tuon pelon kynnyksen yli ja alat kysyä itseltäsi kysymyksiä, kuten vaikka "miksi koen näin kovaa tarvetta trollailla alkoholisti keskustelussa, miten asia koskettaa minua".

Vierailija
91/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
92/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. <3

ap

Vierailija
93/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vanhempasi jo raitistuneet? Kun sanoit että lapsuuden traumoja oli alkoholistivanhemmat ja heidän riidat.

Sitten kerroit että, kun olit parikymppinen yrittivät vaikuttaa alkoholinkäyttöösi.

Oletko katkera vanhemmillesi, kun selvästi kotonta tuo alkoholin käyttö on opittu/ nykyinen tilanteesi on seurausta lapsuudesta.

Alkoholismi on myös periytyvää.

Toinen on pääosin raitistunut, toinen ei. Kyllä, olivat avoimesti huolissaan - myös tämä edelleen alkkis vanhempi - ja molemmat ottivat vielä kymmenen vuottakin sitten kantaa alkoholinkäyttööni siten, että toivoivat että lopettaisin. Kumpikaan ei tyrkyttänyt minulle apua tai yrittänyt sen kovemmin, mutta sanoivat kyllä ääneen, että juon liikaa ja ettei minun pitäisi.

En ole katkera vanhemmilleni (ehkä välillä hyvin vähän). Osittain juuri noista syistä jotka luettelit; alkoholismi on opittua ja periytyvääkin, eli ovat varmaan itsekin uhreja omalla tavallaan. Ei se ollut heidän vikansa, olisivat varmasti tehneet toisin jos olisivat osanneet. Eivätkä he ole koskaan kaataneet viinaa kitaani vaan se olen aina ollut minä itse.

ap

Vierailija
94/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avoimuudestasi, ap! Toivon, että pääset vielä elämän syrjästä kiinni joskus. Joku tuolla mainitsikin, että vapaaehtoistyö vaikkapa eläinten parissa voisi olla hyvä juttu sulle. Komppaan sitä. Usein ihmiset saavat aivan erilaisen näkökulman elämään kun kokevat olevansa hyödyksi muille. On hyvä ottaa vastuuta muista. Yksinäisyys ja tarkoituksettomuus lisäävät masennusta ja varmasti sitä kautta myös ylläpitävät alkoholismia.

Vierailija
95/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö alkoholin lisäksi muita päihteitä?

Oletko kärsinyt juoppohulluudesta? Nähnyt esimerkiksi Hallusinaatioita?  

Vierailija
96/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti raitistut tai saat vähintään juomisesi kuriin.

Tuntuu aina surkealta lukea nuorista, liki omien jälkeläisten ikäisistä ihmisistä, joilla on elämä sekaisin.

Oma vanhempi lapseni on pian 27, valmistuu yliopistosta ja on onnellinen. Liki-teiniäidin ja mt-alko-ongelmaisen isän lapsena olisi voinut käydä huonomminkin, jos lähtökohtaisesti katsotaan.

Vierailija
97/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ei aidon tuntuista... provo?

Mutta kysytään nyt kuitenkin kuinka paljon on peruspäiväannos putken aikana? Tarkoitan ihan laskennallisia alkoholiannoksia, voi ilmoittaa myös muulla tavalla. 

Itsellänikin on kieltämättä jotenkin "irrallinen" olo, mutta tämä ei ole provo.

Putken aikana peruspäiväannos on 8-15 annosta alkoholia. 15 kuulostaa hurjalta, mutta se ei ole ihan mahdoton määrä kun venyttää ja ripottelee pitkin päivää. Saattaapa mennä sen ylikin.

ap

Ja tämän jälkeen on muka kauhea vapina ja tärinä? 

Ihan tavallista, että ihmiset juovat viinipullollisen tai parikin päivässä. Alkoholistiksihan heidät voi määritellä, mutta eivät he deliriumin kourissa ole seuraavana päivänä. Töissäkäyviä ja psyykeltään normaaleja. 

Katkolle tulee ihmisiä, jotka ovat juoneet n. 40 annosta vuorokaudessa kuukausitolkulla. 

Vierailija
98/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ei aidon tuntuista... provo?

Mutta kysytään nyt kuitenkin kuinka paljon on peruspäiväannos putken aikana? Tarkoitan ihan laskennallisia alkoholiannoksia, voi ilmoittaa myös muulla tavalla. 

Itsellänikin on kieltämättä jotenkin "irrallinen" olo, mutta tämä ei ole provo.

Putken aikana peruspäiväannos on 8-15 annosta alkoholia. 15 kuulostaa hurjalta, mutta se ei ole ihan mahdoton määrä kun venyttää ja ripottelee pitkin päivää. Saattaapa mennä sen ylikin.

ap

Ja tämän jälkeen on muka kauhea vapina ja tärinä? 

Ihan tavallista, että ihmiset juovat viinipullollisen tai parikin päivässä. Alkoholistiksihan heidät voi määritellä, mutta eivät he deliriumin kourissa ole seuraavana päivänä. Töissäkäyviä ja psyykeltään normaaleja. 

Katkolle tulee ihmisiä, jotka ovat juoneet n. 40 annosta vuorokaudessa kuukausitolkulla. 

ja sinä tiedät tämän koska..?

Vierailija
99/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä provoa se on, jos kysyy asiallisesti aiheeseen liittyviä kysymyksiä?

Vierailija
100/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyyteni nostaa kuitenkin päätään jatkuvasti ja saa tuntemaan oloni sellaiseksi, että minun pitäisi olla yksin. Olen elänyt melko poikkeuksellisen lapsuuden ja nuoruuden, joka on aiheuttanut aikuisiälleni lukuisia ongelmia ja traumoja, joista olen päässyt pikkuhiljaa yli.

Kotioloni muistuttavat hyvin vahvasti tiukkaa uskonlahkoa. Perheeni (isä, äiti, sisko) ovat olleet tiukka yhteisö, joka ei ole tekemisissä ulkopuolisten kanssa eikä perheen asioita kerrota ulkopuolisille. Jo pienestä asti ovat molemmat vanhempani olleet väkivaltaisia minua kohtaan - äitini vähemmän, isäni enemmän. Kaikki rangaistukset ovat olleet väkivaltaisia ainakin jollain tasolla ja meillä on ollut äärimmäisen tiukka kuri. Tässä joitain sääntöjä, joiden rikkomisesta on aiheutunut aivan äärimmäisen raivo.

- Omaa huoneen ovea ei saa sulkea

- Vessan ovea ei saa lukita (jotta voidaan käydä tarkistamassa, mitä teen siellä)

- Jääkaapilla ei saa käydä ja ottaa ruokaa, vaikka olisi kuinka nälkä

- Naapureille ei saa puhua

- Kavereiden kotona ei saa käydä, ei pihoilla eikä puhua heidän vanhemmille

- TV:tä ei saa katsoa

- Puhelinta ei saa käyttää

- Nettiä ei saa käyttää (silloin kun saimme sen)

- kaikki trendit tai muut ovat ehdottomasti kielletty (tamagotcheista vaatteisiin)

- Meikkaaminen oli pakollista (musta huulipuna ja kajal)

- Hiuksia ei saanut leikata

- Muusiikkia kuunneltiin täysillä

- Ei saa päättää, mitä pukee päälle aamuisin

- Minut punnittiin ja minua haukuttiin lihavaksi (168cm/89kg)

- Nukkumaanmenoaika klo 21 jopa 16 vuotiaana, sen jälkeen ei saa lukea, ei pitää valoja eikä ylipäätään tehdä mitään

- Saunaan pakotetaan koko perheen kesken 16 vuotiaaksi asti, jossa väkisin leikataan sekä alapää että kainalokarvat

- 20 asteen lämmössä keväällä pakko käyttää pitkää mustaa nahkatakkia

- jos likasin vaatteet, kaaduin, kaadoin maitolasin, tai satutin itseni - minua rangaistiin

- ylipäätään väärästä sanasta, lauseesta, mistä vain rangaistiin.

En todellakaan jaksa muistaa kaikkia sääntöjä. Pääasiassa kaikki on kielletty, joka jollain muotoa ilmaisee minun omaa tahtoani. Lisäksi vanhempani ovat kieltäytyneet tietysti osallistumasta mihinkään omaan juttuuni, olen harrastanut yksin ja tehnyt kaiken yksin. En ole saanut positiivista palautetta tai kannustusta vaan minut on kasvatettu häpeällä. On nolattu, nöyryytetty ja kerrottu lukuisia kertoja, kuinka minun sietäisi hävetä milloin mitäkin.

Onko ketään, joka olisi kokenut vastaavaa? Koska näihin liittyvä suru ja pahaolo menee ohi? Onko minun

Onko minun kohtalonani miettiä ja murehtia näitä vielä monta vuotta?

Siksi juon unohtaakseni kaiken tuon paskan...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan