Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30-vuotias nainen, olen alkoholisti. Kysy jotain!

Vierailija
24.01.2018 |

Raitis päivä (ainakin tähän mennessä). Haluatko kysyä jotain alkkikselta parhaassa iässään?

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan pitkällä välillä. Kuinka pitkä pisin nonstop-putkesi?

T: Se tärisevä tuurijuoppo

Vierailija
62/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olet juonut?

Pitkällä välillä? Olen ollut alkoholin suurkuluttaja 15 vuotta. Noihin vuosiin mahtuu kyllä pitkiäkin aikoja selvin päin, puhutaan kuukausienkin pätkistä.

Nyt on takana kahden viikon nonstop-putki, jonka voi vielä tähän aikaan päivästä sanoa olevan katkaistu.

ap

Onko peppu kipiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit...ttaa kun hyvän ketjun tulee joku paviaani pilamaan..

Vierailija
64/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko yksin?

Juotko usein tyhjään mahaan?

Ovatko vanhempasi elossa ja tietävätkö he tilanteesi?

Miten saat rahasi riittämään?

Kyllä, asun yksin. Juon ihan liian usein tyhjään mahaan. Vanhempani ovat elossa ja tietävät tilanteeni, mutta olen jo sen ikäinen etteivät enää ota kantaa. Ollessani parikymppinen olivat vielä avoimen huolissaan, nyt ovat kuitenkin luovuttaneet eivätkä yritä asiaan vaikuttaa.

Ne rahat vain jotenkin mystisesti riittävät! Toimeentulotuen perusosa on sen verran suuri, että sillä maksaa päivittäiset kalsarit jos ei tuhlaa mihinkään muuhun. Jos juon esimerkiksi kuukauden putkeen, rahat riittävät joka päivä siten, että syö halvasti ja vain vähän. Jos rahat ja viinat on loppu, saatan mennä baariin toivoen, että joku tarjoaa tai lainaa. Aina on joku, joka niin tekee.

Rahat siis riittävät, jos tinkii kaikesta muusta.

ap

Vierailija
65/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 37 vuotias nainen, juoppo. Kaikki ylimääräinen raha menee kaljaan, toimintakyky ja järjenjuoksu on rapulassa olematonta. Onnellisimmallani olen selvinä kausina, tykkään silloin itsestäni ja elämästäni.

Sitten tulee rahapäivä, romahdus ja rajumpi juomiskausi kunnes rahat vähenee taas ja tulee pakollisia selviä päiviä. Päätän olla juomatta seuraavan kerran kun rahaa tulee, mutta se alkaa taas...

Olen väsynyt tuohon sykliin. Tuntuu, että mun elämä valuu hukkaan. Tai niinhän se valuukin.

Tsemppiä sinulle 30 vuotias. Toivon sinulle jotain muuta elämääsi.

Tsemppiä sinullekin 37-vuotias. Toivon elämääsi paljon hyviä ja valoisampia päiviä!

ap

Vierailija
66/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelitko missään kohti elämääsi, että juuri sinulle ei missään tapauksessa voisi käydä noin? Tai oliko sinulla alkoholisoitumisesi aikoihin rankasti vääristynyt käsitys siitä, kuinka paljon on liikaa? Oliko sinulla ylipäätään mitään todella valheellisia käsityksiä tai mielikuvia siitä, mitä alkoholismi on? Jos oli, uskotko niiden vaikuttaneen alkoholisoitumiseesi? Tuntuu että oman tuttavapiirini alkoholisteja ovat yhdistäneet tuollaiset täysin väärät käsitykset ratkaisevassa vaiheessa. Olen miettinyt, ovatko ne jonkinlainen välttämätön ehto ongelman syntymiselle.

Haluaisitko parisuhteen?

Minulle muuten tulee sinusta sellainen vaikutelma, että olet fiksu ihminen, joka ei vaan millään saa tyydytettyä jotain tärkeitä tarpeitaan, ja kärsit siksi kamalasti. Olet sitten ikään kuin kehittänyt muiden tarpeiden rinnalle alkoholin tarpeen, koska sen voit sentään helposti tyydyttää. Usko itseesi!

Vierailija
67/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa tai minkä ikäisenä tajusit olevasi alkoholisti? Oletko ollut jossain vaiheessa työelämässä? Onko ystäviä tai läheisiä, tietävätkö ongelmastasi? 

Toivon voimia sulle elämään, se on jo iso voitto että tuossa iässä olet tiedostanut tosiasian, että olet alkoholisti, tiedostaminen on jo askel parantumiseen. Jotkut ei myönnä vielä haudan partaallakaan. 

Tajusin olevani alkoholisti varmaankin lopullisesti kun olin 25-vuotias. Ennen sitä elin niin, etten suostunut näkemään todellista ongelmaani, vaan syytin masennusta kaiken pahan alkuna ja juurena ja kuvittelin, etten ole varsinaisesti alkoholisti vaan nimenomaan depressiivinen, ja että alkoholismi on vain oire. Saatan yhä edelleen syyttää masennusta kaiken syynä, mutta tiedän kyllä olevani ennen kaikkea alkkis.

En ole koskaan ollut työelämässä. 

Minulla on yksi kaveri, joka tietää kyllä ongelmastani. Hän on tukena juuri sopivasti, ei yritä omien voimavarojensa kustannuksella parantaa minua, vaan on vain juuri sopivasti läsnä. 

Kiitos sanoistasi!

ap

Vierailija
68/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko trokareilta pimeetä viinaa?? Mä olen niin alkkis et teen jo sellaistakin ja siihen menee rahaa.

En kehtaa naama pöhöttyneenä, tärisevänä lähteä kauppaan, tää on jo alkoholisitin elämää todellakin.

Vierailija
69/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vit...ttaa kun hyvän ketjun tulee joku paviaani pilamaan..

Joo huomasin kanssa, joku aivoton urpo tuli sössöttämään. Ei vissiin ite ole kelvannut edes kännisille naisille reppana.

Vierailija
70/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan pitkällä välillä. Kuinka pitkä pisin nonstop-putkesi?

T: Se tärisevä tuurijuoppo

Jos yöunet annetaan anteeksi, niin pisin puhdas nonstop-putkeni lienee noin kuukausi, sitten tarvitsee jo välipäiviä. Jos satunnaiset, yksittäiset välipäivät annetaan anteeksi, niin pisimmillään olen ollut kännissä ehkä kolmisen kuukautta. Mikä sinun?

ap

Vierailija
71/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olerko ajatellut jos jatkat tuota niin miten 10 vuoden päästä, olet jo 40 vuotias ja alkoholin käyttö näkyy jo varmaan ulospäinkin?

Vierailija
72/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu kun omassa elämässä toistaa vanhempiensa virheitä? Jokainen sukupolvi yleensä nuorempana vannoo ettei ikinä tule vanhempiensa kaltaiseksi. Eikö yhtään huvittaisi olla ylpeä omasta elämästään? Millaiseksi kuvittelet elämäsi kymmenen vuoden päästä jos jatkat samalla tyylillä, miltä näytät ja kuinka onnellinen olet?

Vierailija
73/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni vaikutat liian fiksulta tuhlaamaan elämäsi. Näen elämässäsi niin paljon parempaa mitä kohti kannattaisi kamppailla. Surettaa hukkaan heitetty elämäsi. Kyyneleet silmissä luen vastauksiasi ja samalla rukoilen puolestasi. Oletko koskaan harkinnut pyytää apua suurimmalta ja parhaimmalta auttajalta Jeesukselta Kristukselta? Älä koskaan unohda että Hän rakastaa sinua ja tahtoisi auttaa. Kaikkea hyvää elämääsi ja paljon Jumalan siunausta.

Vierailija
74/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelitko missään kohti elämääsi, että juuri sinulle ei missään tapauksessa voisi käydä noin? Tai oliko sinulla alkoholisoitumisesi aikoihin rankasti vääristynyt käsitys siitä, kuinka paljon on liikaa? Oliko sinulla ylipäätään mitään todella valheellisia käsityksiä tai mielikuvia siitä, mitä alkoholismi on? Jos oli, uskotko niiden vaikuttaneen alkoholisoitumiseesi? Tuntuu että oman tuttavapiirini alkoholisteja ovat yhdistäneet tuollaiset täysin väärät käsitykset ratkaisevassa vaiheessa. Olen miettinyt, ovatko ne jonkinlainen välttämätön ehto ongelman syntymiselle.

Haluaisitko parisuhteen?

Minulle muuten tulee sinusta sellainen vaikutelma, että olet fiksu ihminen, joka ei vaan millään saa tyydytettyä jotain tärkeitä tarpeitaan, ja kärsit siksi kamalasti. Olet sitten ikään kuin kehittänyt muiden tarpeiden rinnalle alkoholin tarpeen, koska sen voit sentään helposti tyydyttää. Usko itseesi!

Kiitos paljon kommentistasi. Todella viisaita sanoja, juuri tuollainen vääristynyt käsitys minullakin aivan liian kauan alkoholista ja alkoholismista oli. En nähnyt, että olisin itse liikakäyttäjä, olin vain "käyttäjä".  Vääristyneet käsitykset tulevat pitkälti sieltä lapsuudesta, jossa olin tuijottanut alkoholismia suoraan silmiin. Oli "normaalia" juoda liikaa, sillä se "liikaa" oli normaali.  Vaikka olin nähnyt alkoholismin läheltä - tai juuri siitä syystä - en tiennyt, mitä alkoholismi on. 

En missään nimessä koskaan kuvitellut, että minulle voisi käydä näin. En tiennyt, että näin voisi käydä ollenkaan, vaikka kuten sanottu, olin nähnyt alkoholistin elämän läheltä. En tiennyt, että nimenomaan alkoholi voisi tehdä minut lopulta näin onnettomaksi.

Varmaankin haluaisin parisuhteen, kunhan olen valmis. Parisuhteelta edellytän raittiutta alusta loppuun, sillä en halua sellaista perhettä jossa itse kasvoin. En siis etsi aktiivisesti kumppania.

ap

Vierailija
75/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatko trokareilta pimeetä viinaa?? Mä olen niin alkkis et teen jo sellaistakin ja siihen menee rahaa.

En kehtaa naama pöhöttyneenä, tärisevänä lähteä kauppaan, tää on jo alkoholisitin elämää todellakin.

En ole koskaan ostanut pimeää viinaa, ei ole tarvinnut. Minä menen pöhöttyneenäkin pokkana kauppaan, en vaan oikeasti välitä.

ap

Vierailija
76/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olerko ajatellut jos jatkat tuota niin miten 10 vuoden päästä, olet jo 40 vuotias ja alkoholin käyttö näkyy jo varmaan ulospäinkin?

Olen ajatellut, ja taitaa se alkoholin käyttö näkyä jo tänä päivänä. Varmasti olisin ainakin hoikempi, iho olisi parempi ja olisin kaikin puolin freesimpi jos en olisi juonut näin kauan. Ehkä sitä alkoholismia ei vielä näe päälle päin ainakaan hyvinä päivinä, mutta aivan varmasti näkyy kymmenen vuoden kuluttua koko olemuksessa.

ap

Vierailija
77/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö eläimistä?

Pidän, paljon! Omaa en kuitenkaan tähän konkurssiin ottaisi. 

ap

Voisitko alkaa tekemään hyväntekeväisyyttä eläinten parissa? Esim lähimmällä löytöeläinkodilla? Käydä hoitamassa eläimi, sosialistamassa niitä jotta löytävät uuden kodin?

Vierailija
78/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu kun omassa elämässä toistaa vanhempiensa virheitä? Jokainen sukupolvi yleensä nuorempana vannoo ettei ikinä tule vanhempiensa kaltaiseksi. Eikö yhtään huvittaisi olla ylpeä omasta elämästään? Millaiseksi kuvittelet elämäsi kymmenen vuoden päästä jos jatkat samalla tyylillä, miltä näytät ja kuinka onnellinen olet?

Ottaahan se pattiin toistaa samoja virheitä heti pötköön, ja vielä jatkaa sitä vaikka ottaakin. Olisi hienoa voida olla ylpeä omasta elämästä, mutta se ei nyt kuulu realistisiin tavoitteisiini, joten olen onnellisen tietämätön paremmasta. En ikään kuin tiedä, mitä häviän.

Näytän kymmenen vuoden kuluttua aivan varmasti rupuiselta ja onnettomalta, hyvänäkin päivänä sellaiselta feikisti onnelliselta. Ja feikisti onnellinen varmaan tulen olemaankin, enhän ole aidosti onnellinen nytkään. 

Kaiken kaikkiaan asiat kyllä voisivat olla paremminkin.

ap

Vierailija
79/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestäni vaikutat liian fiksulta tuhlaamaan elämäsi. Näen elämässäsi niin paljon parempaa mitä kohti kannattaisi kamppailla. Surettaa hukkaan heitetty elämäsi. Kyyneleet silmissä luen vastauksiasi ja samalla rukoilen puolestasi. Oletko koskaan harkinnut pyytää apua suurimmalta ja parhaimmalta auttajalta Jeesukselta Kristukselta? Älä koskaan unohda että Hän rakastaa sinua ja tahtoisi auttaa. Kaikkea hyvää elämääsi ja paljon Jumalan siunausta.

Itse en valitettavasti usko Jeesukseen enkä Jumalaan joten en osaa pyytää heiltä apua, mutta kiitän silti sinua sanoistasi ja rukouksistasi!

ap

Vierailija
80/186 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen ensimmäinen ihme oli 5 jättiläis vesisammion muuttaminen viiniksi kaanain häissä.

Ilmeisesti äitinsä Marian KÄSKYSTÄ.

Siellä ne ryyppäsi koko suvun voimin...

Mooseksen tyttäret paljastivat isänsä hävyn juotettuaan hänet ensin känniin.

Sitten he yhtyivät häneen...täähän on selvää ap:Ta:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan