Olen 30-vuotias nainen, olen alkoholisti. Kysy jotain!
Raitis päivä (ainakin tähän mennessä). Haluatko kysyä jotain alkkikselta parhaassa iässään?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko viettää loput 70 vuotta elämästäsi raittiina?
Usein mietin, että kyllä haluaisin. Silti ajatus absolutismista on pelottava ja liian iso haaste kohdata ainakaan ihan vielä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, kun olet kännissä, annatko helposti pillua heikkotasoisille miehille? Kaduttaako?
KYLLÄ. Ja kadun aina.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä traumaa piilotat alkoholilla?
Lapsuuteen sijoittuu tosiaan paljon traumoja kuten vanhempien alkoholismi ja heidän välisen väkivallan todistaminen. Oravanpyörän tekee nuoruuden kännipelleilyt, joista jotkin olivat jopa traumaattisia. Teini-ikään mahtuu esimerkiksi minuun kohdistunutta (lievää) seksuaalista hyväksikäyttöä kun olen ollut päihtynyt.
ap
Oletko käynyt puhumassa jonkun kanssa traumoistasi?
Olen käynyt läpi psykoterapian, josta ei ollut minulle merkittävää apua.
ap
Mikä terapiassa meni pieleen? Mitä odotit tai toivoit saavasi mitä et saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein mietin, että kyllä haluaisin. Silti ajatus absolutismista on pelottava ja liian iso haaste kohdata ainakaan ihan vielä.
ap
Mitä haasteita pelkäät eniten?
Vieläkö juominen on kivaa? Itse raitistuin juuri 30-vuotiaana. Siihen asti 10 vuotta alkoholistista juomista. Siihen helvettiin en enää takaisin menisi mistään hinnasta
Oletko tyytyväinen elämääsi?
Tykkäätkö itsestäsi?
oletko kaunis ?
oletko lihava?
missä asut?
Kuinka saat ryyppyputken poikki?
Onko juomaputken loppuessa tullut fyysisiä oireita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuteen sijoittuu tosiaan paljon traumoja kuten vanhempien alkoholismi ja heidän välisen väkivallan todistaminen. Oravanpyörän tekee nuoruuden kännipelleilyt, joista jotkin olivat jopa traumaattisia. Teini-ikään mahtuu esimerkiksi minuun kohdistunutta (lievää) seksuaalista hyväksikäyttöä kun olen ollut päihtynyt.
ap
ap
Terapian tehottomuudesta voin syyttää vain minua itseäni. En tehnyt tarpeeksi töitä enkä ollut tarpeeksi avoin. Odotin kai pääseväni jotenkin helpolla ja odotin terapeutin tekevän kaiken työn, mihin hän ei tietenkään pystynyt. En kuitenkaan kadu terapiaa, kävisin sen läpi alusta uudestaan jos voisin ja monia asioita tekisin toisin. Tiedän nyt paremmin ja ymmärrän nyt, että kuoreen vetäytyminen ei ole terapiassa kovin tehokasta. Olisin siis rohkeampi.
ap
Jos voittaisit lotossa mitä tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä haasteita pelkäät eniten?
Pelkään ensimmäistäkin repsahdusta, joka tulisi ennemmin tai myöhemmin. Olen toistaiseksi liian kova pessimisti, että en onnistu kuitenkaan. Epäonnistumisesta seuraisi häpeä ja kahta kauheampi morkkis, ja morkkiksia on muutenkin lähes mahdotonta sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Terapian tehottomuudesta voin syyttää vain minua itseäni. En tehnyt tarpeeksi töitä enkä ollut tarpeeksi avoin. Odotin kai pääseväni jotenkin helpolla ja odotin terapeutin tekevän kaiken työn, mihin hän ei tietenkään pystynyt. En kuitenkaan kadu terapiaa, kävisin sen läpi alusta uudestaan jos voisin ja monia asioita tekisin toisin. Tiedän nyt paremmin ja ymmärrän nyt, että kuoreen vetäytyminen ei ole terapiassa kovin tehokasta. Olisin siis rohkeampi.
ap
Voisitko nyt aloittaa terapian uudestaan?Sinähän et ole syyllinen siihen mitä lapsuudessasi on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö juominen on kivaa? Itse raitistuin juuri 30-vuotiaana. Siihen asti 10 vuotta alkoholistista juomista. Siihen helvettiin en enää takaisin menisi mistään hinnasta
Paljon, paljon onnea raitistumisesta!
Juominen on nykyään kivaa ainoastaan nousuhumalassa, ja se ilo kestää pari tuntia kerrallaan. Silti tämän tietäenkin se tuntuu usein sen arvoiselta.
ap
Mikä on se Todellinen intohimosi?
Mistä haaveilit lapsena?
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyytyväinen elämääsi?
Tykkäätkö itsestäsi?
En ole tyytyväinen elämääni enkä tykkää itsestäni. Yhtään. Tykkään itsestäni ja elämästäni silloin kun olen sopivasti huppelissa.
ap
we-spuges-need-each-other kirjoitti:
oletko kaunis ?
oletko lihava?
missä asut?
Olen ihan "katseenkestävä". Olen normaalipainon ylärajalla, enkä kerro missä asun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka saat ryyppyputken poikki?
Onko juomaputken loppuessa tullut fyysisiä oireita?
Ryyppyputken katkaiseminen tapahtuu yleensä hetken mielijohteesta aivan kuten juomisen aloittaminenkin. Yhtäkkiä sitä vain päättää raitistuvansa edes yhdeksi päiväksi kerrallaan. Raitis päivä saattaa myös johtua niin pahasta morkkiksesta että ajattelee, ettei ansaitse sitä oloa helpottavaa kaljaa. Ryyppyputken lopettaminen saattaa olla siis omanlaisensa rangaistus.
On tullut fyysisiä oireita, jotka ovat pitkälti verrattavissa pitkittyneeseen ja todella pahaan, lähes sietämättömään krapulaan.
ap
ap