Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan aktiivimalli - kursseille ei mahdu, eikä pätkätöitä löydy ja haen töitä päivittäin, vituttaa!!!!!!

3vk_työttömänä
23.01.2018 |

Hain kurssille, jotta minulta ei leikattaisi työttömyysetuutta. Siitäkin huolimatta että turhanpäiväiset valmennuskurssit ovat pois oikeasta työnhausta ja rasittavat turhaan veronmaksajia. Tämä kurssi rasittaisi veronmaksajia mahdollisimman vähän, koska kesto on vain 6 pv ja opetus on ryhmämuotoista. Yllätys yllätys, kurssit ovat kuulemma jo täynnä (työkkärin tädin mukaan).

Työkkärin täti yrittää kovasti tunkea minua yksilövalmennuskurssille, jota ei edes hyväksytä aktiivimalliin ja kyseisestä yksityisestä yrittäjästä olen kuullut pelkkää huonoa. Toiminta on pelkkää rahastusta (veronmaksajien), eikä henkilö osaa auttaa valmennettaviaan mitenkään. Lisäksi valmennuksen kesto on määritelty useammaksi kuukaudeksi ja siihen liittyy paljon kotitehtäviä. Käytännössä valmentajaa tavataan vain 7-10 kertaa pikaisesti, joten tämä nostaa muhkean palkkion olemattoman pienestä työmäärästä. En edes periaatteessa halua tuhlata verorahoja tällaiseen toimintaan, vielä vähemmän nyt kun viedän valmennuksen olevan pelkkää ajanhukkaa. Lisäksi itselleni valmennuksessa käymisen matkakulut olisivat suuremmat kuin työttömyysetuudesta leikattu osa, mikäli valmennus hyväksyttäisiin aktiivimalliin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytä ja en halua itse maksaa yli 100 euroa turhanpäiväisestä kurssituksesta.

Aktiivimallin tarkoituksena näyttää olevan ainoastaan leikata ahdingossa olevilta työttömiltä työttömyysetuutta (koska kursseille ei pääse) ja paisuttaa konsulttifirmojen voittoja veronmaksajien piikkiin.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten pärjäävät kusettajat ja paskanpuhujat.

Vierailija
82/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3vk_työttömänä kirjoitti:

Hain kurssille, jotta minulta ei leikattaisi työttömyysetuutta. Siitäkin huolimatta että turhanpäiväiset valmennuskurssit ovat pois oikeasta työnhausta ja rasittavat turhaan veronmaksajia. Tämä kurssi rasittaisi veronmaksajia mahdollisimman vähän, koska kesto on vain 6 pv ja opetus on ryhmämuotoista. Yllätys yllätys, kurssit ovat kuulemma jo täynnä (työkkärin tädin mukaan).

Työkkärin täti yrittää kovasti tunkea minua yksilövalmennuskurssille, jota ei edes hyväksytä aktiivimalliin ja kyseisestä yksityisestä yrittäjästä olen kuullut pelkkää huonoa. Toiminta on pelkkää rahastusta (veronmaksajien), eikä henkilö osaa auttaa valmennettaviaan mitenkään. Lisäksi valmennuksen kesto on määritelty useammaksi kuukaudeksi ja siihen liittyy paljon kotitehtäviä. Käytännössä valmentajaa tavataan vain 7-10 kertaa pikaisesti, joten tämä nostaa muhkean palkkion olemattoman pienestä työmäärästä. En edes periaatteessa halua tuhlata verorahoja tällaiseen toimintaan, vielä vähemmän nyt kun viedän valmennuksen olevan pelkkää ajanhukkaa. Lisäksi itselleni valmennuksessa käymisen matkakulut olisivat suuremmat kuin työttömyysetuudesta leikattu osa, mikäli valmennus hyväksyttäisiin aktiivimalliin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytä ja en halua itse maksaa yli 100 euroa turhanpäiväisestä kurssituksesta.

Aktiivimallin tarkoituksena näyttää olevan ainoastaan leikata ahdingossa olevilta työttömiltä työttömyysetuutta (koska kursseille ei pääse) ja paisuttaa konsulttifirmojen voittoja veronmaksajien piikkiin.

Mitäpäs, jos työllistäisit itse itsesi ja perustaisit oman yrityksesi?

Suomessa yrittämisen aloitus ja yrittäminen on tehty vaikeaksi ja byrokraattiseksi. Aloitapa innoissasi vaikka jokin pieni kahvilanpito. Johan on kaikenmaailman tarkastajat ja luvanvaatijat kimpussasi uhkasakkojen uhalla. On omavalvontajärjestelmää omavalvonnalle, lupahakemuksien täyttämisestä jokaisesta myydystä vesilasista- tyyliin. Ja jos konkurssi kaikkien vaikeuksien jälkeen iskee, olet ikuisesti ns. lainsuojaton viranomaisten silmissä. Yrittäjän turva sairastaessa onneton. Huhhei,  yritä siinä sitten ja maksa itsesi kuoliaaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuntien, kaupunkien ja valtion työntekijöitä ei aktivoida, vaikka  nostavat neljästä kahdeksaan kertaa suurempaa palkkaa kuin moni työtön saa työttömyyskorvausta? Kuitenkin  useat työttömät tekevät enemmän töitä kuin suuri osa julkisen puolen työntekijöistä, mukaanluettuna useitten vanhainkotien sairaanhoitajat.

Kuule, pääset minun työhön vanhusten pariin hoitamaan heitä viikoksi. Puhutaan sen jälkeen uudestaan.

Vierailija
84/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoksi sinut tekee ikä. Olet 40+ ja se on iso miinus nykyajan rekrytoijille.

Onhan se noin monessa tapauksessa, mutta esim. minulla on CV:ssä syntymäaika, ja olen silti päässyt haastatteluihin, vaikka ikää on. Töitä en saa, mutta jos se pelkästä iästä olisi kiinni, niin tuskin olisivat edes haastatelleet.

Vierailija
85/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähettänyt jo kymmeniä työhakemuksia, mutta edes haastatteluun ei pääse. Olen työhaluinen, työkykyinen ja ammattitaitoinen. Paikkoihin on kymmeniä tai jopa satoja hakijoita. Yli nelikymppisiä ei enää edes huomioida hakijoiden joukosta.

Mä olen 45 ja olen päässyt suhyhyvin haastatteluihin. Viime vkolla olin yhdessä, samoin edellisellä. Valituksi en tule. Ilmeisesti jotenkin outo ja huono olen haastattelussa.

Et todellakaan ole mikään outo tai huono jos sinut on kutsuttu haastatteluun!

On satoja työnhakijoita jotka euvät ole saaneet kertaakaan kutsua työhaastatteluun, muista tämä.

Työnhakijoita vaan on tällä hetkellä pilvin pimein ja moni työnhakija tekee haun näonvuoksi vaikka etukäteen päätetty että tuttu valitaan.

Uskon että tulet työllistymään koska olet päässyt haastatteluun meininkiin mukaan ja pysyt tällä tavoin kärryillä mitä vaaditaan.

Nämä feikkihaut risovat erityisen paljon. Siinä tuhlataan sekä työnantajan että työnhakijoiden aikaa. Sain juuri tänään vastauksen yhteen hakemukseeni, että tehtävään on valittu joku muu. Hakuaika umpeutui eilen, eikä ollut mainintaa, että tehtävään valitaan heti, kun sopiva työntekijä löytyy. Aamupäivän aikana ei tasan tarkkaan ollut ehditty järjestämään haastattelukierrosta. Paikkaan oli selvästi jo katsottuna joku tietty ihminen.

Ei siellä välttämättä ketään ole ennalta päätetty. Se vain piti paikkansa, että haastattelivat jo hakuaikana, vaikkeivat ennalta niin ilmoittaneet. Nämä jutut oppii vain kantapään kautta. Jos ei ole superhaavetyöpaikasta kyse, niin saattaa olla parempi, ettei tuhlaa omaa aikaansa lähettämällä hakemuksen viimeisenä tai toiseksi viimeisenä päivänä.

Minä muuten kerran näin työpaikkailmoituksen, jossa sanottiin suoraan, etteivät ole kiinnostuneita hakemuksista, jotka tulevat määräajan loppupuolella. Jäin tosissani ihmettelemään, että mikseivät sitten laittaneet hakuaikaa lyhyemmäksi. Vai olisiko siinäkin tapauksessa viimeisenä päivänä tulleet karsittu pois? Kannattaisi varmaan laittaa hakuajaksi vain yksi päivä, jos vain ensimmäisenä päivänä tulleet hakemukset kelpaa?

Vierailija
86/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai menet Senaatintorille 2.2.?

Vierailija
87/87 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai menet Senaatintorille 2.2.?