Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan aktiivimalli - kursseille ei mahdu, eikä pätkätöitä löydy ja haen töitä päivittäin, vituttaa!!!!!!

3vk_työttömänä
23.01.2018 |

Hain kurssille, jotta minulta ei leikattaisi työttömyysetuutta. Siitäkin huolimatta että turhanpäiväiset valmennuskurssit ovat pois oikeasta työnhausta ja rasittavat turhaan veronmaksajia. Tämä kurssi rasittaisi veronmaksajia mahdollisimman vähän, koska kesto on vain 6 pv ja opetus on ryhmämuotoista. Yllätys yllätys, kurssit ovat kuulemma jo täynnä (työkkärin tädin mukaan).

Työkkärin täti yrittää kovasti tunkea minua yksilövalmennuskurssille, jota ei edes hyväksytä aktiivimalliin ja kyseisestä yksityisestä yrittäjästä olen kuullut pelkkää huonoa. Toiminta on pelkkää rahastusta (veronmaksajien), eikä henkilö osaa auttaa valmennettaviaan mitenkään. Lisäksi valmennuksen kesto on määritelty useammaksi kuukaudeksi ja siihen liittyy paljon kotitehtäviä. Käytännössä valmentajaa tavataan vain 7-10 kertaa pikaisesti, joten tämä nostaa muhkean palkkion olemattoman pienestä työmäärästä. En edes periaatteessa halua tuhlata verorahoja tällaiseen toimintaan, vielä vähemmän nyt kun viedän valmennuksen olevan pelkkää ajanhukkaa. Lisäksi itselleni valmennuksessa käymisen matkakulut olisivat suuremmat kuin työttömyysetuudesta leikattu osa, mikäli valmennus hyväksyttäisiin aktiivimalliin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytä ja en halua itse maksaa yli 100 euroa turhanpäiväisestä kurssituksesta.

Aktiivimallin tarkoituksena näyttää olevan ainoastaan leikata ahdingossa olevilta työttömiltä työttömyysetuutta (koska kursseille ei pääse) ja paisuttaa konsulttifirmojen voittoja veronmaksajien piikkiin.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3vk_työttömänä kirjoitti:

Hain kurssille, jotta minulta ei leikattaisi työttömyysetuutta. Siitäkin huolimatta että turhanpäiväiset valmennuskurssit ovat pois oikeasta työnhausta ja rasittavat turhaan veronmaksajia. Tämä kurssi rasittaisi veronmaksajia mahdollisimman vähän, koska kesto on vain 6 pv ja opetus on ryhmämuotoista. Yllätys yllätys, kurssit ovat kuulemma jo täynnä (työkkärin tädin mukaan).

Työkkärin täti yrittää kovasti tunkea minua yksilövalmennuskurssille, jota ei edes hyväksytä aktiivimalliin ja kyseisestä yksityisestä yrittäjästä olen kuullut pelkkää huonoa. Toiminta on pelkkää rahastusta (veronmaksajien), eikä henkilö osaa auttaa valmennettaviaan mitenkään. Lisäksi valmennuksen kesto on määritelty useammaksi kuukaudeksi ja siihen liittyy paljon kotitehtäviä. Käytännössä valmentajaa tavataan vain 7-10 kertaa pikaisesti, joten tämä nostaa muhkean palkkion olemattoman pienestä työmäärästä. En edes periaatteessa halua tuhlata verorahoja tällaiseen toimintaan, vielä vähemmän nyt kun viedän valmennuksen olevan pelkkää ajanhukkaa. Lisäksi itselleni valmennuksessa käymisen matkakulut olisivat suuremmat kuin työttömyysetuudesta leikattu osa, mikäli valmennus hyväksyttäisiin aktiivimalliin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytä ja en halua itse maksaa yli 100 euroa turhanpäiväisestä kurssituksesta.

Aktiivimallin tarkoituksena näyttää olevan ainoastaan leikata ahdingossa olevilta työttömiltä työttömyysetuutta (koska kursseille ei pääse) ja paisuttaa konsulttifirmojen voittoja veronmaksajien piikkiin.

Mitäpäs, jos työllistäisit itse itsesi ja perustaisit oman yrityksesi?

Suomalaisilla ei ole kohta enää varaa maksaa mistään palveluista tai tuotteista, kun suurin osa työikäisistä potkitaan pois töistä ja loput pakotetaan tekemään töitä orjapalkalla.

Vierailija
22/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tarkastelu on vasta huhtikuussa ja jos ei silloin ole täyttänyt aktiivimallin ehtoa niin päivärahaa leikataan vain yhden päivän verran eikä se siitä muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen tarkastelu on vasta huhtikuussa ja jos ei silloin ole täyttänyt aktiivimallin ehtoa niin päivärahaa leikataan vain yhden päivän verran eikä se siitä muutu.

70 euroa kuukaudessa on iso raha, kun joutuu elättämään perhettä pienellä työttömyysetuudella. Siinä menee yhden henkilön kahden viikon ruokarahat. Mielummin istun viikon verran tyhjänpanttina turhanpäiväisellä kurssilla kuin olen kaksi viikkoa syömättä. ap

Vierailija
24/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko karenssiin,jos et mene kurssille? Jos et, niin ei silloin kannata mennä.

Jos kurssille hakee ja tulee valituksi ja jättää tämän jälkeen menemättä, niin karenssi napsahtaa. Tämä siis siitäkin huolimatta, että olisit hakenut kurssille oma-aloitteisesti, ilman minkäänlaista patistusta työkkärin suunnalta. Mutta tässä tapauksessa on siis pitänyt ensin tulla valituksi kurssille, joten mitään karenssia ei siitä tule, jos ei tule valituksi kurssille.

Myös siitä napsahtaa karenssi, jos työkkäri vaatii hakemaan jollekkin kurssille ja jättää hakematta. Mutta tämä jälkimmäinen tapaus koskee tietenkin vain niitä kursseja, joihin työkkäri on kyseistä työnhakijaa erikseen käskenyt hakemaan.

Vierailija
25/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ihmettele miten äkkiä aktiivimalli sitten tuli vaikka tilanne jo elänyt vuosia.Olisiko vain tullut huoli ja hätä Sipilän kotimaijoituksen kustannuksista.

Vierailija
26/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhtikuuhun mennessä täällä lähialueella järjestetään vain muutama lyhytkurssi, joka täyttää aktiivimallin ehdot ja ne siis ilmeisesti ovat jo kaikki täynnä, mikäli on uskominen työkkärin tätiä. Vaikea sanoa, mikä on totuus, kun täti toimii kurssille portinvartijana. Itselle jäi sellainen fiilis, ettei halua antaa minulle tuollaista lyhytkurssipaikkaa, vaan haluaa tunkea minut väen väkisin yksilövalmennukseen. ap

Vierailija
27/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhtikuuhun mennessä täällä lähialueella järjestetään vain muutama lyhytkurssi, joka täyttää aktiivimallin ehdot ja ne siis ilmeisesti ovat jo kaikki täynnä, mikäli on uskominen työkkärin tätiä. Vaikea sanoa, mikä on totuus, kun täti toimii kurssille portinvartijana. Itselle jäi sellainen fiilis, ettei halua antaa minulle tuollaista lyhytkurssipaikkaa, vaan haluaa tunkea minut väen väkisin yksilövalmennukseen. ap

Vierailija
28/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70 euroa kuukaudessa on iso raha, kun joutuu elättämään perhettä pienellä työttömyysetuudella. Siinä menee yhden henkilön kahden viikon ruokarahat. Mielummin istun viikon verran tyhjänpanttina turhanpäiväisellä kurssilla kuin olen kaksi viikkoa syömättä. ap

No sitten ymmärrän. Itselläni taas ei haittaa päivä sinne tai tänne.

Vierailija
29/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kohta jonkun sovellus joka lähettää sitten hakemuksia randomina muutamalla näpyttelyllä ja problem solved.

Vierailija
30/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpäs, jos työllistäisit itse itsesi ja perustaisit oman yrityksesi?

Yrittäjäperheen lapsena ja entisenä yrittäjänä, nykyisenä palkkatyöläisenä kysyn, että mitä sinäkään tiedät yritätjyydestä? Jos olet joku tyypillinen ammattiharjoittaja alalla, jossa yleensä työllistetään ites itsensä, kuten hierojat ja kampaajat, toistan kysymyksen. Mitä sinäkään tiedät yrittäjyydestä?

Yrityksen perustamiseen ei välttämättä saa yhtään mitään taloudellista tukea mistään. Kampaajat eivät muuten yleensä strattirahaa saa, tai hierojat, eikä edes pizzerioiden perustajat kuin poikkeustapauksissa, koska nämä alat ovat niin kilpailtuja. Poikkeustapaus on esim. se, että joku perustaa pizzerian perähikiälle, missä ei ole mitään ravintolapalveluja ennestään ja kysyntää katsotaan olevan riittävästi. Aika harvinaista enää nykyään. Lainoihin pitää olla vakuuksia, ei niitäkään kovin helposti saa. On aloja, joissa pääomaa tarvitsee yrityksen perustamiseen vähän. Oma alani oli sellainen. Riitti tietokone ja muutama perusohjelma sekä yksi ammattiohjelma. Mutta - näistä tuli kuitenkin jo isot kulut. Kirjanpito maksaa, jos ei osaa itse jne.

Sitten pitäisi olla se kannattava idea, vaikka olisi osaamistakin ja asiakkaat. Yritystä ei voi perustaa ajatuksella perustanpa yrityksen, vaan se pitää lähteä siitä, että on asiakkailla on tarve johonkin. Yleensä ne, jotka kehottavat työttömiä perustamaan yrityksiä, eivät tiedä yrityksen perustamisesta TÄNÄ PÄIVÄNÄ mitään, luuloja kyllä on kamalasti, yleensä vääriä. Kuten se, että starttirahaa saisi jokainen, tuntuu olevan aika yleinen harhaluulo.

Vierailija
31/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudutko karenssiin,jos et mene kurssille? Jos et, niin ei silloin kannata mennä.

Jos kurssille hakee ja tulee valituksi ja jättää tämän jälkeen menemättä, niin karenssi napsahtaa. Tämä siis siitäkin huolimatta, että olisit hakenut kurssille oma-aloitteisesti, ilman minkäänlaista patistusta työkkärin suunnalta. Mutta tässä tapauksessa on siis pitänyt ensin tulla valituksi kurssille, joten mitään karenssia ei siitä tule, jos ei tule valituksi kurssille.

Myös siitä napsahtaa karenssi, jos työkkäri vaatii hakemaan jollekkin kurssille ja jättää hakematta. Mutta tämä jälkimmäinen tapaus koskee tietenkin vain niitä kursseja, joihin työkkäri on kyseistä työnhakijaa erikseen käskenyt hakemaan.

Olisi kiinnostavaa tietää, millaisilla taustoilla työkkäri on pakottanut työnhakijoita erilaisille kursseille. Itse olen vastaavia kursseja jo käynyt töissä ollessani irtisanomisaikana, niin ihmetyttäisi kovasti, jos minun pitäisi tuohon yksilövalmennukseen vielä suostua. Mistä tiedän, että kurssi on pakollinen? Ilmoitetaanko siitä omilla sivuilla vai kirjeitse erikseen? ap

Vierailija
32/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun työttömyysetuus on vähän yli 1500 e/kk eli ei lähelläkään pientä.

Tähän asti on itketty, kun TE-toimisto "pakottaa" kurssille ja nyt itketään, kun sinne ei pääse. Ihan oikein,TE-toimiston tehtävänä ei ole varmistaa työnhakijan tulotasoa.

Vierailija
33/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin täti yrittää kovasti tunkea minua yksilövalmennuskurssille, jota ei edes hyväksytä aktiivimalliin ja kyseisestä yksityisestä yrittäjästä olen kuullut pelkkää huonoa. Toiminta on pelkkää rahastusta (veronmaksajien), eikä henkilö osaa auttaa valmennettaviaan mitenkään. Lisäksi valmennuksen kesto on määritelty useammaksi kuukaudeksi ja siihen liittyy paljon kotitehtäviä. Käytännössä valmentajaa tavataan vain 7-10 kertaa pikaisesti, joten tämä nostaa muhkean palkkion olemattoman pienestä työmäärästä

Olkaa tarkkana tuosta.

Yksilövalmennuskurssia ei hyväksytä aktiivimalliin !

Vierailija
34/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa tietää, millaisilla taustoilla työkkäri on pakottanut työnhakijoita erilaisille kursseille. Itse olen vastaavia kursseja jo käynyt töissä ollessani irtisanomisaikana, niin ihmetyttäisi kovasti, jos minun pitäisi tuohon yksilövalmennukseen vielä suostua. Mistä tiedän, että kurssi on pakollinen? Ilmoitetaanko siitä omilla sivuilla vai kirjeitse erikseen? ap

1. Osoitat mielenkiintos asaadat tukea työnhakuun

2. TE-toimiston työnhakuvalmennuksiin ei mahdu, mutta virkailija tekee työnsä ja ehdottaa

3. Työhönvalmennusta, jota voi saada 50 tuntia vuodessa. Se on intensiivisempää kuin ryhmävalmennus, mutta ei ole aktiivimallissa määritelty sellaiseksi työllistymistä edistäväksi palveluksi, joka takaisi tulotason pysymisen ennallaan. Oletushan nyt oli, että asiakas haluaa työllistyä, mutta nähtävästi näin ei ole, vain etuus kiinnostaa.

4. Työhönvalmentaja ei saa ap:sta tuntikorvausta kuin noin 50 e/h, joten ei niillä rahoilla rikastu.

Vierailija
35/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jatkuva rummutus työttömistä hankaloittaa työnhakua.

Soitin hakemukseni perään ja minulle sanottiin, ettei näitä työttömien pakkohakuja pidetä positiivisena asiana. What!

Itse olin kiinnostavan paikan löytänyt ja viilannut hakemuksen paikan mukaisesti.

Vierailija
36/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti on itketty, kun TE-toimisto "pakottaa" kurssille ja nyt itketään, kun sinne ei pääse. Ihan oikein,TE-toimiston tehtävänä ei ole varmistaa työnhakijan tulotasoa.

Työttömyysetuus (työmarkkinatuki) suomessa on 518e /kk (tuosta otettu 20% veroa).

Työttömyysetuus on osa sosiaalista turvaverkkoa jota suurin osa työttömäksi jääneistä on ollut vahvistamassa työssä ollessaan veroja maksamalla.

Vierailija
37/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin täti yrittää kovasti tunkea minua yksilövalmennuskurssille, jota ei edes hyväksytä aktiivimalliin ja kyseisestä yksityisestä yrittäjästä olen kuullut pelkkää huonoa. Toiminta on pelkkää rahastusta (veronmaksajien), eikä henkilö osaa auttaa valmennettaviaan mitenkään. Lisäksi valmennuksen kesto on määritelty useammaksi kuukaudeksi ja siihen liittyy paljon kotitehtäviä. Käytännössä valmentajaa tavataan vain 7-10 kertaa pikaisesti, joten tämä nostaa muhkean palkkion olemattoman pienestä työmäärästä

Olkaa tarkkana tuosta.

Ei hyväksytäkään, mutta jos siitä kieltäytyy, voi saada karenssia. Asiaa ei tarvitse edes kirjata suunnitelmaan.

Vierailija
38/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen tulee olemaan arviolta vähän yli 1000 e/kk ja se ei kauaa kestä ennen kuin tipahtaa peruspäivärahalle. Lasten harrastuksia ei pysty lopettamaan kuin seinään, joten miinukselle tässä mennään joka kuukausi, kun yritän heille antaa pehmeän laskun elämän romahtamiseen.

Tuntuu siltä, ettei te-toimistolla ole yhtään ainutta järkevää tehtävää. Töitä ei sitä kautta ainakaan löydy. Osaan ihan itse hakea ja etsiä paremmin työpaikkoja, kuin te-toimiston täti, joka ei tiedä alastani yhtään mitään, eikä tunne soveltuvuuttani eri aloille. ap

Vierailija
39/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa tarkkana tuosta.

Ei hyväksytäkään, mutta jos siitä kieltäytyy, voi saada karenssia. Asiaa ei tarvitse edes kirjata suunnitelmaan.

Eikö ennen karenssia pitäisi ensin tulla te-keskuksesta joku virallinen käsky lähteä kurssille? Nyt on ollut puhetta eri kursseista vain suullisesti ja sähköpostilla. Kuulostaa hurjalta, jos te-toimiston väki voi noin mielivaltaisesti pakottaa ihmiset huonoksi koetuille kursseille. ap

Vierailija
40/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "oikein"? Siitä ei ole mitään hyötyä, että hyödyttömälle kurssille on sanktion uhalla pakko mennä. Jos halunasi on vain kiusata ihmisiä, ja se on siksi "oikein", mene terapiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän