Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan aktiivimalli - kursseille ei mahdu, eikä pätkätöitä löydy ja haen töitä päivittäin, vituttaa!!!!!!

3vk_työttömänä
23.01.2018 |

Hain kurssille, jotta minulta ei leikattaisi työttömyysetuutta. Siitäkin huolimatta että turhanpäiväiset valmennuskurssit ovat pois oikeasta työnhausta ja rasittavat turhaan veronmaksajia. Tämä kurssi rasittaisi veronmaksajia mahdollisimman vähän, koska kesto on vain 6 pv ja opetus on ryhmämuotoista. Yllätys yllätys, kurssit ovat kuulemma jo täynnä (työkkärin tädin mukaan).

Työkkärin täti yrittää kovasti tunkea minua yksilövalmennuskurssille, jota ei edes hyväksytä aktiivimalliin ja kyseisestä yksityisestä yrittäjästä olen kuullut pelkkää huonoa. Toiminta on pelkkää rahastusta (veronmaksajien), eikä henkilö osaa auttaa valmennettaviaan mitenkään. Lisäksi valmennuksen kesto on määritelty useammaksi kuukaudeksi ja siihen liittyy paljon kotitehtäviä. Käytännössä valmentajaa tavataan vain 7-10 kertaa pikaisesti, joten tämä nostaa muhkean palkkion olemattoman pienestä työmäärästä. En edes periaatteessa halua tuhlata verorahoja tällaiseen toimintaan, vielä vähemmän nyt kun viedän valmennuksen olevan pelkkää ajanhukkaa. Lisäksi itselleni valmennuksessa käymisen matkakulut olisivat suuremmat kuin työttömyysetuudesta leikattu osa, mikäli valmennus hyväksyttäisiin aktiivimalliin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytä ja en halua itse maksaa yli 100 euroa turhanpäiväisestä kurssituksesta.

Aktiivimallin tarkoituksena näyttää olevan ainoastaan leikata ahdingossa olevilta työttömiltä työttömyysetuutta (koska kursseille ei pääse) ja paisuttaa konsulttifirmojen voittoja veronmaksajien piikkiin.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nyt on yhdet vaalit menossa. Äänestämällä voi osoittaa mielipiteensä hallitukselle ja viime vuosien päättäjille, näkevät mikä on ihmisten sietokyky.

Suomessa on vain yksi puolue, joka ei hassaa rahojamme koko maailman elättämiseen tai vain rikkaalle eliitille ja maajusseille.

Eliitti ja maajussit jos katoaa maailmasta, niin Mitenkäs sinä köyhä eläisit, kun kukaan ei elättäisi sinua.

Minä olen elättänyt maajusseja ja eliittiä. Minun selkänahasta revityillä veroilla maksetaan maajussien tukiaiset. Samoin minun selkänahastani revityllä tuottavalla työllä eliitti on rikastunut.

Maanviljelijöiden mediaanituki (eli se tukimäärä, jonka ylä- ja alapuolella on yhtä paljon tuensaajia) on noin 8000 e/v. Mutta 2 työttömän aikuisen 2-lapsinen helsinkiläisperhe saa vuodessa yli 30 000 e työttömyysetuutta ja asumistukea. Maanviljelijän tulee viljellä peltojaan saadakseen tuet, työttömän ei tarvitse tehdä mitään

Miksi mieluummin elätät sitä, jota ei tee mitään?

Vierailija
62/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen tarkastelu on vasta huhtikuussa ja jos ei silloin ole täyttänyt aktiivimallin ehtoa niin päivärahaa leikataan vain yhden päivän verran eikä se siitä muutu.

70 euroa kuukaudessa on iso raha, kun joutuu elättämään perhettä pienellä työttömyysetuudella. Siinä menee yhden henkilön kahden viikon ruokarahat. Mielummin istun viikon verran tyhjänpanttina turhanpäiväisellä kurssilla kuin olen kaksi viikkoa syömättä. ap

Sun työttömyysetuus on vähän yli 1500 e/kk eli ei lähelläkään pientä.

Tähän asti on itketty, kun TE-toimisto "pakottaa" kurssille ja nyt itketään, kun sinne ei pääse. Ihan oikein,TE-toimiston tehtävänä ei ole varmistaa työnhakijan tulotasoa.

Reilu tonni on ihan helvetin pieni raha, kun sillä pitää maksaa itse kaikki: asuminen pääkaupunkiseudulla, ruokakulut, lasten kulut. Senttiäkään ei tule asumistukea tai toimeentulotukea. ap

Ai 1500  e on reilu tonni?

Kelan laskurin mukaan asumistukea kyllä noilla tuloilla tulee ( Esim. 1 aikuinen, 2 alle 18v lasta, vuokra 1000 e/kk) sinun laskutavallasi melkein 700 e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen tarkastelu on vasta huhtikuussa ja jos ei silloin ole täyttänyt aktiivimallin ehtoa niin päivärahaa leikataan vain yhden päivän verran eikä se siitä muutu.

70 euroa kuukaudessa on iso raha, kun joutuu elättämään perhettä pienellä työttömyysetuudella. Siinä menee yhden henkilön kahden viikon ruokarahat. Mielummin istun viikon verran tyhjänpanttina turhanpäiväisellä kurssilla kuin olen kaksi viikkoa syömättä. ap

Tähän asti on itketty, kun TE-toimisto "pakottaa" kurssille ja nyt itketään, kun sinne ei pääse. Ihan oikein,TE-toimiston tehtävänä ei ole varmistaa työnhakijan tulotasoa.

Ansiosidonnainen tulee olemaan arviolta vähän yli 1000 e/kk ja se ei kauaa kestä ennen kuin tipahtaa peruspäivärahalle. Lasten harrastuksia ei pysty lopettamaan kuin seinään, joten miinukselle tässä mennään joka kuukausi, kun yritän heille antaa pehmeän laskun elämän romahtamiseen.

Tuntuu siltä, ettei te-toimistolla ole yhtään ainutta järkevää tehtävää. Töitä ei sitä kautta ainakaan löydy. Osaan ihan itse hakea ja etsiä paremmin työpaikkoja, kuin te-toimiston täti, joka ei tiedä alastani yhtään mitään, eikä tunne soveltuvuuttani eri aloille. ap

Yritä nyt päättää, että mikä se etuus oikein on. Jos se on vähän yli 1000 e/kk, niin sitten et menetä sitä noin 70 e/kk, vaan paljon vähemmän.

Vierailija
64/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nyt on yhdet vaalit menossa. Äänestämällä voi osoittaa mielipiteensä hallitukselle ja viime vuosien päättäjille, näkevät mikä on ihmisten sietokyky.

Suomessa on vain yksi puolue, joka ei hassaa rahojamme koko maailman elättämiseen tai vain rikkaalle eliitille ja maajusseille.

Eliitti ja maajussit jos katoaa maailmasta, niin Mitenkäs sinä köyhä eläisit, kun kukaan ei elättäisi sinua.

Minä olen elättänyt maajusseja ja eliittiä. Minun selkänahasta revityillä veroilla maksetaan maajussien tukiaiset. Samoin minun selkänahastani revityllä tuottavalla työllä eliitti on rikastunut.

Maanviljelijöiden mediaanituki (eli se tukimäärä, jonka ylä- ja alapuolella on yhtä paljon tuensaajia) on noin 8000 e/v. Mutta 2 työttömän aikuisen 2-lapsinen helsinkiläisperhe saa vuodessa yli 30 000 e työttömyysetuutta ja asumistukea. Maanviljelijän tulee viljellä peltojaan saadakseen tuet, työttömän ei tarvitse tehdä mitään

Miksi mieluummin elätät sitä, jota ei tee mitään?

Melkoista palturia jauhat. Maanviljelijät ovat saaneet myös kesannoinnista tukea ja moni onkin kokenut sen kannattavammaksi kuin viljelyn. Eikä tuo 8000 e/kk riitä alkuunkaan päätoimisen maanviljelijäperheen tukiin. Lisäksi aika harvassa perheessä molemmat vanhemmat ovat työttöminä.

Vierailija
65/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu tonni on ihan helvetin pieni raha, kun sillä pitää maksaa itse kaikki: asuminen pääkaupunkiseudulla, ruokakulut, lasten kulut. Senttiäkään ei tule asumistukea tai toimeentulotukea. ap

Ai 1500  e on reilu tonni?

Kelan laskurin mukaan asumistukea kyllä noilla tuloilla tulee ( Esim. 1 aikuinen, 2 alle 18v lasta, vuokra 1000 e/kk) sinun laskutavallasi melkein 700 e/kk.

En tiedä sinun laskureistasi, mutta minä tulen saamaan maksimissaan n. 1200 e/kk ansiosidonnaista. Eikä siihen liity asumiskulut mitenkään. Minä en saa asumistuke, vaan joudun maksamaan ihan itse kaikki asumismenoni. ap

Vierailija
66/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni työssäkäyvä haluaa, että heidän veroprosenttiaan tullaan nostamaan, kun kannattaa tätä konsulttifirmoja rikastuttavaa aktiivimallia. Lisäksi oma työpaikkakin alkaa olla vaarassa, kun kohta puolet työvoimasta on ilmaisia tai orjapalkkalaisia. Työnantajat heivaavat kohta kaikki normipalkkaiset pois, koska eivät heitä enää tarvitse.

Vierailija
67/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni työssäkäyvä haluaa, että heidän veroprosenttiaan tullaan nostamaan, kun kannattaa tätä konsulttifirmoja rikastuttavaa aktiivimallia. Lisäksi oma työpaikkakin alkaa olla vaarassa, kun kohta puolet työvoimasta on ilmaisia tai orjapalkkalaisia. Työnantajat heivaavat kohta kaikki normipalkkaiset pois, koska eivät heitä enää tarvitse.

Kunnallisvero tulee ainakin nousemaan, siinä missä valtio säästää, kunnat maksaa. Ei tämä aktivointipelleily tule säästämään penniäkään, päinvastoin. Ihan samoin kuin mahtavan Sote-uudistuksen kanssa. Voi huoh, tätä meininkiä. Suomi, siis Oy Sipilä Ab, on pelkkiä tuloskäppyröitä ja kulujen minimointia ja tulojen maksimointia.

Vierailija
68/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisvero tulee ainakin nousemaan, siinä missä valtio säästää, kunnat maksaa. Ei tämä aktivointipelleily tule säästämään penniäkään, päinvastoin. Ihan samoin kuin mahtavan Sote-uudistuksen kanssa. Voi huoh, tätä meininkiä. Suomi, siis Oy Sipilä Ab, on pelkkiä tuloskäppyröitä ja kulujen minimointia ja tulojen maksimointia.

Sote on vastaava rimanalitus päättäjiltämme. Tyhminkin tajuaa, ettei välistävetäjiä mukaan ottamalla saada säästöjä aikaiseksi. Paitsi karsimalla rankasta asiakkailta eli vähentämällä hoitoa, jolloin on varaa tehdä isoja voittoja, jotka piilotetaan ulkomaille veroparatiiseihin.

Vierailija
69/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä näin tietenkään mene. Työssäkäyväthän ovat eliittiä, jonka työpanosta ei kukaan pysty korvaamaan. 

Vierailija
70/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suosiolla se tuen leikkaus ja korvaa puuttuvat kympit pimeillä hommilla. Niin tulee tekemään erittäin moni muukin. 

Vierailija
71/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyin eräästä kurssista työttömyyskassalta, hyväksytäänkö se aktiivimalliin. Sanoivat, että jos työkkäri hyväksyy niin hekin hyväksyvät. Sitten kysyin työkkäristä niin sanoivat että eivät vielä tiedä mitkä kaikki hyväksytään mutta kysy kassalta!

Vierailija
72/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota suosiolla se tuen leikkaus ja korvaa puuttuvat kympit pimeillä hommilla. Niin tulee tekemään erittäin moni muukin. 

Pakko harkita tätäkin vaihtoehtoa, mutta en ole vielä löytänyt edes pimeää työtä. Sen verran käärmeissäni olen tästä kyykytyksestä, että varmasti tartun tilaisuuteen, jos sellainen eteen tulee. ap

Vierailija
73/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyin eräästä kurssista työttömyyskassalta, hyväksytäänkö se aktiivimalliin. Sanoivat, että jos työkkäri hyväksyy niin hekin hyväksyvät. Sitten kysyin työkkäristä niin sanoivat että eivät vielä tiedä mitkä kaikki hyväksytään mutta kysy kassalta!

Sama kokemus minullakin. Lisäksi eri kassoilla on erilaiset linjat sen suhteen, mitä hyväksyvät aktiivimallikursseiksi. Tästä mallista on tasapuolisuus kaukana.

Vierailija
74/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tätähän kannattavat lähinnä hyvin yksinkertaiset ja tietämättömät.

Vierailija
75/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko harkita tätäkin vaihtoehtoa, mutta en ole vielä löytänyt edes pimeää työtä. Sen verran käärmeissäni olen tästä kyykytyksestä, että varmasti tartun tilaisuuteen, jos sellainen eteen tulee. ap

Facebook on täynnä pimeiden hommien tekijöitä ja tilaajia. Kakkujen väsäämistä, lastenvaatteiden ompelua, villasukkien neulomista, lumitöitä, pensasaidan leikkausta ja ties mitä. 

Vierailija
76/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko kokeillut vanhaa kunnon puhelinta tai lähettäny paikkoihin sähköpostia? Suurin osa kun on piilotyöpaikkoja.

Avoimien työpaikkojen piilottelusta pitäisi määrä sanktio työnantajille.

Vierailija
77/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko kokeillut vanhaa kunnon puhelinta tai lähettäny paikkoihin sähköpostia? Suurin osa kun on piilotyöpaikkoja.

Avoimien työpaikkojen piilottelusta pitäisi määrä sanktio työnantajille.

Jep, jos palkattavan ihmisen paikka ei ole ollut avoimessa haussa, niin kunnon sanktio vaan firmalle. Samoin ilmaistyövoiman käyttö pitäisi kieltää kokonaan, koska se vääristää työmarkkinoita.

Vierailija
78/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebook on täynnä pimeiden hommien tekijöitä ja tilaajia. Kakkujen väsäämistä, lastenvaatteiden ompelua, villasukkien neulomista, lumitöitä, pensasaidan leikkausta ja ties mitä. 

Vaihtokauppana jees, raha ei liiku, kellään ei pitäisi olla mitään valittamista. Ainut huono, että kansantalous kärsii, mutta se ei meidän päättäjiä häiritse, pakenevat EU:n suojiin, kohta siellä on jo puolet meidän edunkantajistamme.

Vierailija
79/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtokauppana jees, raha ei liiku, kellään ei pitäisi olla mitään valittamista. Ainut huono, että kansantalous kärsii, mutta se ei meidän päättäjiä häiritse, pakenevat EU:n suojiin, kohta siellä on jo puolet meidän edunkantajistamme.

Ei nykyinen aktiivimallikaan saa rahaa liikkumaan. Pupukursseille pakotetut joutuvat kiristämään kukkaronnyörejään entisestään, kun joutuvat maksamaan ylimääräiset matkakustannukset.

Vierailija
80/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuntien, kaupunkien ja valtion työntekijöitä ei aktivoida, vaikka  nostavat neljästä kahdeksaan kertaa suurempaa palkkaa kuin moni työtön saa työttömyyskorvausta? Kuitenkin  useat työttömät tekevät enemmän töitä kuin suuri osa julkisen puolen työntekijöistä, mukaanluettuna useitten vanhainkotien sairaanhoitajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi