Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tulee mieleen ihmisestä, joka ei keksi mitään käyttöä Smartum/ePassi/Edenred/ym rahoille?

Vierailija
30.12.2025 |

Mitä tulee mieleen ihmisestä, joka ei keksi mitään käyttöä Smartum/ePassi/Edenred/ym rahoille?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyy kotona ja luonnossa.

Vierailija
2/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuollaisia ottanut. Työnantaja voisi antaa muutakin kun sen että laita 100 euroa itse ja työnantaja antaa 100 euroa.

Tuohan on aivan naurettavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ankealta kuulostaa. Ei varmaan tee mitään. Kokeilunhaluton ja samat kaavat aina kaikkeen. Ei halua tehdä mitään. Kotoa poistuminen on rasite.

Vierailija
4/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hulluna ilmaisen rahan perään jos ei koe sille tarvetta. Mä meinaan mennä tänään ostaa ens kesälle pari keikkalippua,mut en tiedä edes pääsenkö niihin. En tiedä onko tämäkään hyvä,laittaa verorahat sitten täysin turhuuteen? Vai hyvä, et raha liikkuu. 

Vierailija
5/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvituksettomuus.

Tosin kaikki työnantajat eivät tarjoa etua sataprosenttisena vaan esim. 50 %, jolloin puolet käytetystä edusta veloitetaan jälkikäteen työntekijän palkasta. Jos joku ei kerta kaikkiaan halua käyttää centtiäkään liikunta-tai kulttuuriharrastuksiin, niin silloin voi jäädä etu käyttämättä. Olisi mielenkiintoista tietää, miten iso osa käyttämättömistä eduista tulee niiltä, joille se ei ole ollut 100%.

Vierailija
6/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa nähdä vaivaa ottakseen selvää, mihin sitä voi käyttää. 

Tuskin jaksaa nähdä vaivaa monen muunkaan asian eteen.

Vierailija
7/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen. Meillö olisi siis kulttuurietu, mutta ei ole varaa maksaa puolison lippuja itse, enkö halua viettää vapaa-aikaa yksin kun töiden takia muutenkin jää liian vähän aikaa perheelle.

Vierailija
8/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo ja yksinkertainen!

Vasemmisto vinkuu kun Ay-jäsenmaksuja ei saa enää vähentää mutta kansalla jää käyttämättä selkeä raha mikä on annettu! 

Eilen uutisoitiin että 30 miljoonaa jää etuja käyttämättä!

Ay-jäsenmaksuhyöty on 100-300 euroa/lurkki mutta samaan aikaan jätetään 300 euroo etuja käyttämättä

Vierailija
9/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä etua ei ole edes pakko hakea jos ei halua tai kiinnosta.

Vierailija
10/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enäö yhtään appia jota on opeteltava käyttämään jossain erillisessä liittymässä

Vierailija
11/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo ja yksinkertainen!

Vasemmisto vinkuu kun Ay-jäsenmaksuja ei saa enää vähentää mutta kansalla jää käyttämättä selkeä raha mikä on annettu! 

Eilen uutisoitiin että 30 miljoonaa jää etuja käyttämättä!

Ay-jäsenmaksuhyöty on 100-300 euroa/lurkki mutta samaan aikaan jätetään 300 euroo etuja käyttämättä

Ei se etu ole kolmeasataa per henkilö.

Vierailija
12/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee.mieleen samanlainen uhminen mutä itse olen eli asuu ja työskentelee pienellä paikkakunnalla missä ei ole mitäö  palveluita mihin sen voisi käyttää. Suomessa kun matkustaminen on aivan järkyttävän kallista ja kaikissa tapahtumissa kaikki on aivan järkyttävän kallista niin siitte ei juurikaan ole hyötyä että saat epassilla ostettua lipun paikkaan missä hanavesi kertakäyttömukista maksaa 5€

Vierailija
13/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sen verran hyvin rahaa että ei varsinaisesti tuo mitään lisäarvoa työnantajan 400€ epassit, voin ihan hyvin ostaa palvelut mistä huvittaa, ei tarvitse miettiä käykö epassi nyt tuonne ja tänne. Nytkin jää koko passi käyttämättä, tosin eihän se hukkaan mene, palautuu työnantajalle ja menee jakoon ensvuonna uudestaan. Käyttäkööt muut minunkin puolesta.

Vierailija
14/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä häntä eivät kulttuuri eivätkä maksulliset liikuntapalvelut kiinnosta. Tai on niin masentunut tai työuupunut,  ettei jaksa.

Vierailija
15/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juokse alennusten perässä.

Noi on vähän sellaisia että siinä saisi jotain juttuja tosi halvalla tai jopa ilmaiseksi, mutta ainakin mä päätän mitä mä haluan ja yritän sitten ostaa vain sen. Jos mä en halua sitä niin mä en yritä etsiä sille käyttöä vain siksi että siitä ei nyt tarvitsisi maksaa.

Vierailija
16/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvituksettomuus.

Tosin kaikki työnantajat eivät tarjoa etua sataprosenttisena vaan esim. 50 %, jolloin puolet käytetystä edusta veloitetaan jälkikäteen työntekijän palkasta. Jos joku ei kerta kaikkiaan halua käyttää centtiäkään liikunta-tai kulttuuriharrastuksiin, niin silloin voi jäädä etu käyttämättä. Olisi mielenkiintoista tietää, miten iso osa käyttämättömistä eduista tulee niiltä, joille se ei ole ollut 100%.

Höh, no onpa aika hölmö systeemi. Ei toimi kovinkaan hyvin innostajana, jos ajatus on, että se epävirkistäytyjä lähtisi kokeilemaan jotain uutta virkistäytymistä kun työnantaja maksaa ja rahat kannattaa johonkin käyttää. Tuossa tilanteessa ne käyttää henkilö, joka kävisi muutenkin jumpalla ja teatterissa ja on tyytyväinen kun saa 50% alennusta asiaan. 

Vierailija
17/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että hän asuu sellaisella paikkakunnalla, jossa noita ei ole paljon käytettävissä. Toiseksi hänellä voi olla hyvin edullisesti tai peräti ilmaiseksi käytettävissä niitä palveluja, joita hän voisi noilla maksaa.

Kovin vaivalloista on sitten matkoilla etsiskellä käyttöpaikkoja, joita ei oikeastaan tarvitsisi.

Vierailija
18/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua enäö yhtään appia jota on opeteltava käyttämään jossain erillisessä liittymässä

Ei kai ne nyt niin vaikeita ole käyttää. . .

Vierailija
19/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ei saa mitään mitä haluaisin niin jää käyttämättä. Kuntosalikortti vaikkapa, en näe järkeä käydä salilla edes ilmaiseksi kun saan liikuntaa arjessa tarpeeksi. Elokuva lippuja voisi hakea jos saisin valita elokuvan, esitysajan ja muut katsojat mieleni mukaan kuten kotiteatterissani. Hissilippuja jonnekin rinteeseen, ei jaksa lähtä niin kauas. 

Jos näillä saisi ostettua vaikka uuden maastopyörän tai käytyä ruokakaupassa niin menisi joka vuosi kaikki.

Vierailija
20/61 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käyttämistä haittaa se, että on hankala ostaa lippuja kahdelle vierekkäin. On kyllä yritetty esim. kahdella puhelimella samaan aikaan. Kömpelöä. Tulee sitten usein ostettua vaan omalla rahalla liput. Käydään kyllä oopperassa, teatterissa ja konserteissa. Onneksi työmatkaan saa käytettyä helposti vaikka kaiken. Jos olisi vanhentumassa, ostaisin jonkun lahjakortin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän