Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en jaksa tätä kaaoskämppää!

Vierailija
23.01.2018 |

Valtavasti tavaraa ja vaatetta sekä paperisälää. En jaksa.
Voimia ei ole kuin äärimmäisen harvoin raivaamiseen.
Miten selvitä?

Kommentit (653)

Vierailija
261/653 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa on paikallisia "Roskalava"ryhmiä. Kaikki tavara menee. Tai oman kaupungin Fb-kirppiksellä laitat että ilmainen. Lähtee.

Vierailija
262/653 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ihmettelen miten voi olla "kaaoskämppä"? Miten pieni asunto on ja montako asukasta/koiraa/kissaa?

Eihän sitä kaaosta voi tulla jos hoitaa huushollia edes vähän joka päivä.

Mulla on 59 neliötä + varastokomero n. 2 neliötä, yksi ihminen ja nolla eläintä. 

Paljon tavaraa, sen verran kierrätyshenkeä että mistä luovun, sen haluan kierrättää asianmukaisesti enkä heittää sekajätteeseen. Uutta en kovin paljon shoppaile, ongelma on vanhasta luopuminen. Pari lyhyellä aikavälillä toisiaan seurannutta muuttoa, joissa ehdin vain nopeasti pakata ja sitten purkaa muuttolaatikot, eli en ehtinyt seuloa tavaroita enkä miettiä niille paikkoja. Siitä kaaos on saanut alkunsa.

Tilaa sinänsä tälle tavaramäärälle olisi.

Luopuminen on vaikeaa, kun olen taas työtön ja tulevaisuus pelottaa. Haluan säästää kaiken mahdollisen sen varalta että vielä tarvitsen. Jos tietäisin, että on varaa ostaa uutta poisheittämäni tilalle, olisi helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/653 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3.Tavarat paikoilleen(kaikki ylimääräinen pois)

Mulla ainakin ongelma on siinä, että tavaroille ei ole paikkoja. En ole päättänyt, minne mikäkin kuuluu. En edes enää muista, mitä kaikkea minulla on, saati että muistaisin, missä mitäkin on.

Ja sitten on kovin vaikea päättää, mikä kaikki on ylimääräistä. Ja missä on se "pois", ja miten tavara sinne. Minne voi viedä 90 x 90 senttiä olevan lasilevyn? En halua jättää jätekatokseen särjettäväksi. 

Tavarat kategorioittain, kerää yhteen, valitse mitä säilytät ja muu pois. Säilytettevät samaan paikkaan. 

Jo tuo tavarat kategorioittain kuulostaa ylivoimaiselta. Sitä vartenhan pitäisi seuloa kaikki tavarat läpi, jotta löytää johonkin yhteen kategoriaan kuuluvat tavarat. Kategorian tavarat pitäisi sijoittaa jonnekin olohuoneen lattialle sitä myötä kun löytyvät, ja siinä etsimisessä jo varmaan menisi pari viikkoa, pölyyntyvät siinä ja estävät imuroinnin. Ja sitten kun ne on lopulta löydetty ja valittu mitä säilytän, niille pitäisi saada raivattua jokin yksi paikka?

Esim. tiedän että varastokomeron perällä roikkuu jotakin vaatteita, mutta niiden edessä on kuutiometri muuta tavaraa...

"Valitse mitä säilytät" on kanssa vaikea vaihe, tai ehkäpä juuri se vaikein. Kiinnyn tavaroihini. Eikä se poistaminen teknisestikään ihan käden käänteessä käy. Jonnekin pitäisi perustaa romuläjä odottamaan pois roudautumista.

Vierailija
264/653 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin ongelma on siinä, että tavaroille ei ole paikkoja. En ole päättänyt, minne mikäkin kuuluu. En edes enää muista, mitä kaikkea minulla on, saati että muistaisin, missä mitäkin on.

Ja sitten on kovin vaikea päättää, mikä kaikki on ylimääräistä. Ja missä on se "pois", ja miten tavara sinne. Minne voi viedä 90 x 90 senttiä olevan lasilevyn? En halua jättää jätekatokseen särjettäväksi. 

Tavarat kategorioittain, kerää yhteen, valitse mitä säilytät ja muu pois. Säilytettevät samaan paikkaan. 

Jo tuo tavarat kategorioittain kuulostaa ylivoimaiselta. Sitä vartenhan pitäisi seuloa kaikki tavarat läpi, jotta löytää johonkin yhteen kategoriaan kuuluvat tavarat. Kategorian tavarat pitäisi sijoittaa jonnekin olohuoneen lattialle sitä myötä kun löytyvät, ja siinä etsimisessä jo varmaan menisi pari viikkoa, pölyyntyvät siinä ja estävät imuroinnin. Ja sitten kun ne on lopulta löydetty ja valittu mitä säilytän, niille pitäisi saada raivattua jokin yksi paikka?

Esim. tiedän että varastokomeron perällä roikkuu jotakin vaatteita, mutta niiden edessä on kuutiometri muuta tavaraa...

"Valitse mitä säilytät" on kanssa vaikea vaihe, tai ehkäpä juuri se vaikein. Kiinnyn tavaroihini. Eikä se poistaminen teknisestikään ihan käden käänteessä käy. Jonnekin pitäisi perustaa romuläjä odottamaan pois roudautumista.

Saattaisit hyötyä Konmari-kirjasta :). Siinä on lueteltu järjestys, missä aloittaa, ettei tuntuisi niin ylivoimaiselta. Metodissa ensimmäinen kategoria on muistaakseni sukat. Siinä kerätään kaikki sukat kerralla yhteen kasaan, karsitaan ja sijoitetaan sukkalaatikkoon. Jos sen kerran jälkeen vielä löytyy sukkia jostain, ne poistetaan ilman kyselemistä.

Ennen kuin koko omaisuus on käyty läpi, säilytyspaikat ovat väliaikaisia, eli ei kannata liikaa miettiä mihin sen sukkalaatikon perustaa, kunhan kaikki sukat ovat siellä ja vain siellä.

Vierailija
265/653 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei siis etsitä yhtä kategoriaa paria viikkoa, vaan yhdellä kertaa, yhtenä päivänä kerätään se kasaan :D. Kategorian voi jakaa osiin niin pieniin osiin kunnes se on mahdollista.

Vierailija
266/653 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaisit hyötyä Konmari-kirjasta :). Siinä on lueteltu järjestys, missä aloittaa, ettei tuntuisi niin ylivoimaiselta. Metodissa ensimmäinen kategoria on muistaakseni sukat. Siinä kerätään kaikki sukat kerralla yhteen kasaan, karsitaan ja sijoitetaan sukkalaatikkoon. Jos sen kerran jälkeen vielä löytyy sukkia jostain, ne poistetaan ilman kyselemistä.

Ennen kuin koko omaisuus on käyty läpi, säilytyspaikat ovat väliaikaisia, eli ei kannata liikaa miettiä mihin sen sukkalaatikon perustaa, kunhan kaikki sukat ovat siellä ja vain siellä.

Olen lukenut Konmari-kirjan :(. Periaatteessa pidän tavaraluokka kerrallaan -ajatuksesta enemmän kuin usein tarjotusta huone tai vain hylly kerrallaan -ideologiasta. Mutta siis jos sukista aloitan, minun pitäisi ensin käydä kaikki huushollin tavarat läpi, jotta löydän kaikki sukkani. 

Vierailija
267/653 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut Konmari-kirjan :(. Periaatteessa pidän tavaraluokka kerrallaan -ajatuksesta enemmän kuin usein tarjotusta huone tai vain hylly kerrallaan -ideologiasta. Mutta siis jos sukista aloitan, minun pitäisi ensin käydä kaikki huushollin tavarat läpi, jotta löydän kaikki sukkani. 

Siitä se lähtee! Keräät ne sukat jotka kohtuullisessa ajassa löydät. Loput heität pois jos niitä jostain ilmestyy. Piileskelevät sukat on sulle turhia muutenkin.

Vierailija
268/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja kumppanit,

luin aamuvarhaisesta koko tämän ketjun: suurkiitos!

Taas sain voimia, vertaistukea ja valoa!

Nimim. Kaaoksessa 20 vuotta (kaikki konmarit yms #tavarapaljous luettu sekä pari vuotta sitten myös niiden mukaan *toimittu*)

Vierailija
269/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotko loputtomiin keksiä tekosyitä, miksi siivoaminen ei onnistu?

Ei varmasti onnistukaan tuolla asenteella.

Ota nyt ihminen itseäsi niskasta kiinni ja ryhdy hommiin. 

Vierailija
270/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä se lähtee! Keräät ne sukat jotka kohtuullisessa ajassa löydät. Loput heität pois jos niitä jostain ilmestyy. Piileskelevät sukat on sulle turhia muutenkin.

No johan on tyhmää heittää sukkia pois vain, koska ei heti niitä löytänyt. Minulla ei ainakaan ole niin kestäviä sukkia vielä ilmaantunut, jotka kestäisivät loppuelämäni ajan. Turhaa tuhlausta tuollainen.

Paitsi ettei meillä aikuisten sukat lojukaan, lasten vain. Ja jos jokaisen yksittäisen sukan linkasen mäkeen, niin heillä ei ole kohta yhtään paria sukkia tallessa. Eli taas ostamaan vaan lisää ja kuluttamaan. Ei ole järkeä taloudellisesti eikä myöskään luonnon kannalta.

Toki eri asia on laittaa pois sukat, jotka eivät kestä jalassa jne. Mutta ne harvoin lojuvatkaan muualla kuin korin pohjalla.

Vierailija
271/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ole paikkoja minne laittaa.

Eteisessä kelluu taas kasa kaikenlaista.

Kova väsymys päällä kun oon ollut hereillä 12 tuntia.

30 vuotta kaaoksessa.

Ap

Mitä raskasta olet tehnyt tuon 12h?? Ihan normaalia valvoa arkipäivänä 12-15 tuntia, jotkut paljon enemmänkin

Vierailija
272/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ole paikkoja minne laittaa.

Eteisessä kelluu taas kasa kaikenlaista.

Kova väsymys päällä kun oon ollut hereillä 12 tuntia.

30 vuotta kaaoksessa.

Ap

Mitä raskasta olet tehnyt tuon 12h?? Ihan normaalia valvoa arkipäivänä 12-15 tuntia, jotkut paljon enemmänkin

Ap varmaan tarkoitti juuri sitä, että hän kärsii epänormaalista väsymyksestä, mikä tekee kaikesta hankalaa.

Vierailija
273/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi tavaran vähentämistä. Pääsiäisverhot ja joulupöytäliinat ensimmäisinä pois. Ethän kuitenkaan pääse ikkunaa lähellekään, etkä ole pöytääsi nähnyt tavarakasojen alta viiteen vuoteen, joten ei niitä liinojakaan vaihdella niin vain. Sitten käyt vaatekaappisi kimppuun. Tarvitset joka vuodenajalle yhden kevyemmän, yhden lämpimämmän sekä yhden asiallisen takin. Asiallinen takki tarkoittaa siis esim. että voit mennä sillä työhaastatteluun, hautajaisiin, juhliin jne. Muut takit lähtee. Et myöskään tarvitse sitä mekkoa mitä käytit kerran 18-vuotiaana, et tule enää ikinä olemaan niin laiha. Ja ne kengät, jotka maksoivat paljon ja joilla on mahdotonta kävellä itkemättä, lähtevät myös. Hep.

Älä kerää mitään kirppiskasoja, sinulla ei riitä aika sellaiseen. Eikä vaatteista kukaan maksa muutamaa euroa enempää, ja pöydän viikkovuokra maksaa 40 euroa, joten et jää juurikaan voitolle. UFF:n laatikossa on tilaa, sinne vain.

Hyvin kiteytetty!! Juuri näin!!

Ihmetyttää aina välillä näiden ihmisten asenne että "tämä on ollut joskus kallis, en voi sitä heittää UFF-laatikkoon/roskiin". Niin, mutta vaikka kuinka oli joskus kallis, ei se tarkoita että nyt ja tänä päivänä kukaan siitä maksaisi välttämättä enää mitään. Näin se vaan on. Eli pois vaan.

Se rahan meno pitäisi ajatella JO siinä kohtaa kun OSTAA tavaran. Eli raha on jo siinä kohtaa menetetty. Sen jälkeen tavarasta ehkä saa hyvällä tuurilla muutaman lantin, tai sitten ei.

Kirppispöydän pitäminen on ihan oma rumbansa. Ei kaikilla ole siihen paukkuja.

Vierailija
274/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtavasti tavaraa ja vaatetta sekä paperisälää. En jaksa.

Voimia ei ole kuin äärimmäisen harvoin raivaamiseen.

Miten selvitä?

Aloita alue kerrallaan, esin yksi kaappi ja laita sieltä kaikki turha kierrätykseen. Kokeile kaikkia omistamiasi vaatteita ja laita epämukavat ja epäsopivat vaatteet kierrätykseen.

Vierailija
275/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kirjoittajista ei tunnu ymmärtävän, että monella kaaokseen joutuneella on sama ongelma kuin monella lihoneellakin eli juuri sillä hetkellä elämässä on joko sairautta/ sairaalloista väsymystä tai joku epänormaali elämäntilanne, mikä imee voimavaroja niin ettei sitä ole jaettavaksi normaalisti järjestyksenpidolle. Silloin pitäisi keksiä tapoja, jotka eivät stressaa lisää vaan ainoastaan parantavat oloa.

Joskus on myös ihan toimiva strategia antaa asian olla ja yrittää minimoida lisävahingot ja tiedostaa se, että tekee asialle jotain, kun sille on taas tilaa elämässä. Radiossa haastateltiin ammatijärjestäjää ja hän kertoi monen asiakkaansa ottavan yhteyttä siinä vaiheessa, kun on esimerkiksi ollut kuolemaa tai muita isoja vaikeuksia ja on alettu päästä tilanteesta voitolle. Ei siis vielä silloin, kun ongelma on akuutti, koska silloin voimavarat ovat joko nolla tai suuntautuvat ongelmaan. 

Vierailija
276/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla en ymmärrä miksi ihmiset haluavat elää hirveän tavaramäärän keskellä ja näin nettikeskustelussa voin sen esiin tuoda, oikeassa elämässä ihmiset saa ihan rauhassa olla tavaroidensa kanssa, korkeintaan sisäisesti ajattelen että onneksi itsellä ei ole rojua yhtä paljon

Jos tarkoitus ei ole trollata (ja siis vain halventaa ja haukkua toisia), niin minusta olisi parempi, jos lakattaisiin käyttämästä sanaa 'roju', ellei kyse ole oikeasti roskasta. "Toisten rojuun ja sen määrään" pohjautuva keskustelu ei ole yhtään rakentavaa.

Tuo lainaamani henkilökin nostaa itseään muiden yläpuolelle toteamalla, että vaikka hänellä on "rojua", niin ei sentään yhtä paljon kuin muilla. Kuka hän on määrittelemään toisten tavaroita romuiksi tai niiden määrää sallitun rajan ylittäväksi? Jos esim. kolme fleecepeittoa eivät täytä hänen rojun määritelmäänsä, miksi neljä täyttää? Onko siis neljän fleecepeiton omistajalla neljä rojua, vai onko hänellä kolme peittoa ja vain yksi roju?

Jos jollekin on niin tärkeää kutsua toisen tavaroita rojuiksi, niin hänen pitää sitten myös hyväksyä se, että toisten mielestä hänen kotinsa kaikki tavarat ovat rojuja ihan riippumatta siitä, kuinka vähän hän omistaa. Minimalistin luona vieraileva saa silloin kommentoida sisustusta tyyliin "Näyttääpä tyhjältä. Miksi olet laittanut tuon valkoisen rojun [sohvan] seinän vierelle?"

Olen tuo jota lainasit ja nostit mielenkiintoisen asian esiin. Nimittäin sen, että minimalistin kotia tuntuu olevan luvallista kommentoida juuri tuohon sävyn "onpas täällä tyhjää" ym. Aika monen monta kertaa olen kuullut tuon kaverin suusta, kun ekaa kertaa on meillä käynyt. Itselle ei tulisi mieleenkään kommentoida kenekään kotona että "onpas täällä ahdasta kun on niin paljon tavaraa", ei ikinä!

Minun näkökulmastani rojua on se, että kaapit ja tasot ovat täynnä tavaraa jota ei käytetä, tai edes muisteta omistavansa ja jolla ei ole myöskään erillistä tunnearvoa (esim. perintövaasilla voi olla tunnearvo vaikkei sitä käytä aktiivisesti).

Paljon tavaraa sisältävä koti voi olla täysin rojuton, mutta useimmiten jos ihminen kärsii siitä, ettei löydä mitään, kokee elävänsä kaaoksessa, on osa tavarasta nimenomaan rojua, ainakin kyseiselle ihmiselle.

Mä en myöskään kutsu toisen tavaraa rojuksi, näin nettikeskustelussa se on lyhenne "ylimääräinen tavara, jota nurkat ja kaapit ovat täynnä, mutta jolle ei ole käyttöä ja jota ei välttämättä edes muista omistavansa ja josta ei erityisesti edes pidä"-kuvailulle. Ehkä ymmärrät että keskustelun sujuvuuden vuoksi on helpompi kirjoittaa roju, pahoittelen jos se loukkasi.

Enkä kyllä tasan ole kenekään yläpuolella tavaran määrän vuoksi, jos itse arvotat ihmisiä tavaran määrän perusteella, älä oleta muiden niin tekevän.

Vierailija
277/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla en ymmärrä miksi ihmiset haluavat elää hirveän tavaramäärän keskellä ja näin nettikeskustelussa voin sen esiin tuoda, oikeassa elämässä ihmiset saa ihan rauhassa olla tavaroidensa kanssa, korkeintaan sisäisesti ajattelen että onneksi itsellä ei ole rojua yhtä paljon

Jos tarkoitus ei ole trollata (ja siis vain halventaa ja haukkua toisia), niin minusta olisi parempi, jos lakattaisiin käyttämästä sanaa 'roju', ellei kyse ole oikeasti roskasta. "Toisten rojuun ja sen määrään" pohjautuva keskustelu ei ole yhtään rakentavaa.

Tuo lainaamani henkilökin nostaa itseään muiden yläpuolelle toteamalla, että vaikka hänellä on "rojua", niin ei sentään yhtä paljon kuin muilla. Kuka hän on määrittelemään toisten tavaroita romuiksi tai niiden määrää sallitun rajan ylittäväksi? Jos esim. kolme fleecepeittoa eivät täytä hänen rojun määritelmäänsä, miksi neljä täyttää? Onko siis neljän fleecepeiton omistajalla neljä rojua, vai onko hänellä kolme peittoa ja vain yksi roju?

Jos jollekin on niin tärkeää kutsua toisen tavaroita rojuiksi, niin hänen pitää sitten myös hyväksyä se, että toisten mielestä hänen kotinsa kaikki tavarat ovat rojuja ihan riippumatta siitä, kuinka vähän hän omistaa. Minimalistin luona vieraileva saa silloin kommentoida sisustusta tyyliin "Näyttääpä tyhjältä. Miksi olet laittanut tuon valkoisen rojun [sohvan] seinän vierelle?"

Olen tuo jota lainasit ja nostit mielenkiintoisen asian esiin. Nimittäin sen, että minimalistin kotia tuntuu olevan luvallista kommentoida juuri tuohon sävyn "onpas täällä tyhjää" ym. Aika monen monta kertaa olen kuullut tuon kaverin suusta, kun ekaa kertaa on meillä käynyt. Itselle ei tulisi mieleenkään kommentoida kenekään kotona että "onpas täällä ahdasta kun on niin paljon tavaraa", ei ikinä!

Minun näkökulmastani rojua on se, että kaapit ja tasot ovat täynnä tavaraa jota ei käytetä, tai edes muisteta omistavansa ja jolla ei ole myöskään erillistä tunnearvoa (esim. perintövaasilla voi olla tunnearvo vaikkei sitä käytä aktiivisesti).

Paljon tavaraa sisältävä koti voi olla täysin rojuton, mutta useimmiten jos ihminen kärsii siitä, ettei löydä mitään, kokee elävänsä kaaoksessa, on osa tavarasta nimenomaan rojua, ainakin kyseiselle ihmiselle.

Mä en myöskään kutsu toisen tavaraa rojuksi, näin nettikeskustelussa se on lyhenne "ylimääräinen tavara, jota nurkat ja kaapit ovat täynnä, mutta jolle ei ole käyttöä ja jota ei välttämättä edes muista omistavansa ja josta ei erityisesti edes pidä"-kuvailulle. Ehkä ymmärrät että keskustelun sujuvuuden vuoksi on helpompi kirjoittaa roju, pahoittelen jos se loukkasi.

Enkä kyllä tasan ole kenekään yläpuolella tavaran määrän vuoksi, jos itse arvotat ihmisiä tavaran määrän perusteella, älä oleta muiden niin tekevän.

Mäkin olen kuullut muutamalta eri ihmiseltä, että heiltä ei onnistuisi asuminen näin tyhjässä kodissa kuin minulla. Eikä koti edes ole mitenkään erityisen tyhjä/minimalistinen, pidän vaan lattian, tasot ja seinänvierustat siistinä sekalaisista tavaroista, pusseista ja laatikoista ja huolehdin, että jokaiselle tavaralle on oma paikka. Siivoan myös vieraita varten. Itse jos menisin jonkun kotiin ja huomauttaisin, että voi että, ei vaan mulle sopisi elää tällaisen tavararöykkiön seassa, niin varmaan menisi välit ikuisiksi ajoiksi.

Vierailija
278/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facessa on paikallisia "Roskalava"ryhmiä. Kaikki tavara menee. Tai oman kaupungin Fb-kirppiksellä laitat että ilmainen. Lähtee.

En tunne tuota Roskalava-ryhmän toimintaa, miten se toimii?

Kaupunginosan FB-kirppiksellä on ongelma, että siellä on enemmän myynnissä tai annetaan ilmaiseksi kuin ostaja/noutajaehdokkaita. Joskus olen yrittänyt jotain antaa ilmaiseksi. Ensimmäiseksi alkaa kyselyt tarkoista mitoista, valmistusvuodesta, materiaalista jne. Sen jälkeen alkaa vääntö noutoajoista, joita on vaikea sovittaa yhteen.

Itselleni on helpompi pudottaa esim.vaatteet FIDA/UFF-laatikkoihin, koska ne saa viedä sinne just silloin kun itse haluaa. Kun on paljon harrastuksia töitten jälkeen ja viikonloppuisin, noutoja on hankala sovittaa yhteen.

Kaipaisin itse sellaista Vaihdetaan FB-kirppisryhmää PK-seudulla, joka oikeasti toimisi. Siis jos esim.haluaisin vaihtaa olohuoneen maton kattilaan, niin jollei vaihto päittäin onnistuisi, niin saisi joitain "pisteitä" tai vastaavia, että voisi ensin lahjottaa maton jollekin sitä tarvitsevalle, ja sitten taas saisi kattilan henkilöltä, jolla on sellainen ylimääräisenä. Monien FB-ryhmien ongelma on siinä, että ne ovat täynnä av-varauksia, jotka eivät välttämättä toteudu. Tai sitten joutuu päivystämään FB:ssa 24/7, jos haluaa löytää jotain.

Vierailija
279/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalava ryhmässä KAIKKI annetaan täysin ilmaiseksi. Siellä voidaan myös kysellä olisiko jollakulla antaa -tyyppistä.

Vierailija
280/653 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ohi aiheen. Moni pitää kotonaan kirppispäiviä. Saattaa mainostaa etukäteen Facebookissa, ja laittaa  kuvia tuotteita. Mukana saattaa olla arvokkaampia tuotteita esim.takkeja tai juhlamekkoja. Niin sitten saattaa olla ehtona "ei sovituksia". Mikähän järki tuossa on? Halutaanko tuote toisen henkilön riesaksi, jos se ei olekaan sopivan kokoinen?

Ymmärrän "ei sovitukset" silloin, jos on joku halpa euron tuote tai jos sovitaan tapaamiset julkisella paikalla, jossa ei pääse sovittamaan vaatetta. Mutta jos menet toisen KOTIIN kirpparille, kait sieltä joku nurkka löytyy, jossa pääsee vaatetta sovittamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä