Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko tämä mulle vai vuokranantajalle??? auttakaa!!

Vierailija
21.01.2018 |

Muutin vähän aikaa sitten tähän kämppään, ja huomasin vasta nyt, että vessan loisteputkilampussa oleva pistorasia on rikki. Siis siinä ei ole sellaista "suojakoteloa" vaan näkyy siitä näkyy sinne johtoihin asti joten ei todellakaan voi tai uskalla käyttää. Koko lamppu siis tulisi varmaan vaihtaa, mutta kuuluuko uuden lampun ostaminen minulle vai vuokranantajalle?? myös loisteputkilaput siitä palaneet, ne nyt tietysti kuuluis minulle mutta kun on tuo pistorasiakin rikki....

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu vuokranantajalle vaihtaa uuteen, ehjään. 

Vierailija
2/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmouta vuokranantajalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajalle. Ei siinä välttämättä kuulu edes olla mitään suojakoteloa. Ei keittiönkään loistevalaisimissa yleensä oo.

Vierailija
4/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja tilaa sähkömiehen paikalle vaihtamaan sen.

Vierailija
5/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu vuokranantajalle. Soita hänelle.

Vierailija
6/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko asian hoitaa jotenkin ottamatta yhteyttä vuokranantajaan, tämän palstan kautta?

Ap

Vierailija
7/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko asian hoitaa jotenkin ottamatta yhteyttä vuokranantajaan, tämän palstan kautta?

Ap

<3 kyllä se jo hoituu, viimeistään aamulla asentaja saapuu

Vierailija
8/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hohhoijaa. 0/5

Vierailija
9/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilman muuta! Palstan kautta saa tilattua vaikka mitä palveluja ja tavaroita.

Vierailija
10/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajalle. Ei siinä välttämättä kuulu edes olla mitään suojakoteloa. Ei keittiönkään loistevalaisimissa yleensä oo.

Va:lle tosiaan kuuluu, ja sinulla on velvollisuus ilmoittaa. Ja noissa kostean tilan valaisimissa kyllä kuuluu olla se roiskesuoja.

Vierailija
11/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu vuokranantajalle ja sinulle kuuluu pesän antaminen vuokranantajalle.

Vierailija
12/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tämä en kyllä ollut minä, mutta kiitos kuitenkin kaikille jotka tosissaan vastasivat kysymykseeni! Otanpa yhteyttä vuokranantajaan ihan omin päin. :)

ap

Vierailija
13/13 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin vähän aikaa sitten tähän kämppään, ja huomasin vasta nyt, että vessan loisteputkilampussa oleva pistorasia on rikki. Siis siinä ei ole sellaista "suojakoteloa" vaan näkyy siitä näkyy sinne johtoihin asti joten ei todellakaan voi tai uskalla käyttää. Koko lamppu siis tulisi varmaan vaihtaa, mutta kuuluuko uuden lampun ostaminen minulle vai vuokranantajalle?? myös loisteputkilaput siitä palaneet, ne nyt tietysti kuuluis minulle mutta kun on tuo pistorasiakin rikki....

Voi käyttää, uskallus on tietysti sinusta kiinni mutta ei sieltä sähköiskua tule ellet sormia työnnä paljaisiin jännitteisiin osiin. Esim. tuossa on yksi pistorasian paljaana: http://4.bp.blogspot.com/-Lal0YBJGqWs/UOLdPnZP8KI/AAAAAAAAALU/X1hZyQbH1…

Töpselin jos laittaisi kiinni niin työnnät vaan piikit noihin punaisten osien keskellä olevien metallihakasten väliin ja katsot että maadoitusliuskat ottaa kiinni töpselin sivuille. Sähköiskun saisit koskemalla paljaisiin metalliosiin ruskeiden johtojen puolella, joten sinne ei kannata sormella kokeilla.

Sinisiä ja keltavihreitä voi pistorasiassa hiveltää ja ei tule sähköiskua. Sininen voi tosin esim. valokytkimessä olla jännitteellinen joten yleispätevänä sääntönä ei kannata käyttä jos ei tiedä että sininen on nolla tai PEN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi