Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies. Mikä on mielestäsi parasta mitä nainen tekee suhteessa. Mistä iloitset ja mikä saa sinut rakastamaan puolisoasi entistä enemmän. (Nyt ei tarvitse avautua seksistä)

Vierailija
20.01.2018 |

Siinähän se tulikin otsikossa.

Kommentit (205)

Vierailija
121/205 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saan vaimoltani rahaa ilman kyselyitä mihin se menee. Kun saan olla yksin jossain ihan rauhassa ilman mitään soittoja tai kyselyitä. Rehellisesti.

Taidat olla murkku ja puhua äidistäsi 😂

Vierailija
122/205 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen vain yksi asia: onneksi en ottanut suomalaista miestä.

Juu. Ulkomailla naisia tunnetusti kohdellaan paremmin. Joka paikassa.

Niin siis viittasin siihen katkeruuden ja itsekkyyden määrään mikä näissä viesteissä (oletetuilta) miehiltä paistaa. Viesti oli hieman sarkastinen, ja olen onnellinen etteivät tuntemani ihanat suomalaiset miehet tiedä minun sitä kirjoittaneen, se ei näet ollut kohdistettu heihin ollenkaan.

Arvasin että Ûlkömäät olisi laukaiseva tekijä sillä tietynlaisille suomalaisille miehille on olemassa vain Suomi ja Perseenreikämaat.

Oma mieheni ei ole kotoisin "joka paikasta", vain yhdestä maasta. Vinkiksi sanon ettei tartte mennä kauas kalaan kun jo löytyy.

Oho - ainoa katkeruus ja itsekkyys joka tästä keskustelusta paistaa on osan naisten vastauksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/205 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo viestit, jotka vaikuttavat olevan ihan rehellisesti ja tosissaan kirjoitettuja, ovat tosi järkeviä.

Niissähän toistuvat samat asiat - että on kiva olla ihmisen kanssa joka on reipas, iloinen, huumorintajuinen, ahkera, yhteistyöhaluinen, sopuisa, hyväksyy toisen ja antaa toiselle tilaa sekä ottaa toisen huomioon ja haluaa ilahduttaa.

Tuollaisen ihmisenhän kanssa kaikki haluavat mieluiten olla - oli kyse sitten parisuhteesta, ystävästä, sukulaisesta tai työkaverista.

Kuka ihme haluaisi viettää aikaansa ihmisen kanssa joka vain vaatii, valittaa, ilkeilee, arvostelee, mitätöi ja on itse laiska? Siis missään tilanteessa. Eipä ihme että viestit joista tuollainen henkii läpi ovat sellaisilta, jotka julistavat olevansa sinkkuja kun heille ei "kelpaa" kukaan - ja viesteistä henkii läpi myös ilkeys, katkeruus ja onnettomuus. 

Kyllä on monella paljon oppimista siitä, miten olla muiden ihmisten kanssa. 

Vierailija
124/205 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittäisi, että kotiin voisi tulla hyvillä mielin ja nainen olisi tyytyväinen minuun. Jatkuva tyytymättömyys, yllättävät irtiotot ja yhä uudet vaatimukset käyvät raskaaksi. En ole itsekään mikään ihmissuhdetaitojen ihme, mutta hyvätahtoisuus ja halu ymmärtää riittäisi pitkälle. Kotitöitä, lastenhoitoa, töitä ja suuria unelmia nainen saa tehdä, muttei tarvitse, kunhan tyytyy siihen, mitä minä saan aikaan eikä määräile. Siinä tärkeimmät. Sekään ei haittaisi, jos joskus tulisi pyytämättä viereen ja halaisi.

Ihana viesti :-)

Vierailija
125/205 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa poskeen ja kakkoseen. Voi laskea satsin suuhun. Tosi rakkautta.

Eli ilmeisesti vaimosi hakee oman tyydytyksensä muualta kun kotoa ei saa.

Ei hae, on kotona täysin tyydytetty, päinvastoin kuin sinä.

Vierailija
126/205 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suhteessa, mutta haaveilen naivisti suhteen sellaisista pienistä jutuista kuten, että tullessani häntä myöhemmin kotiin hän tulisi eteiseen tervehtimään ja halaamaan. Yleensäkin, että hän katsoisi usein silmiini ja olisi kiinnostunut mun voinnista, ajatuksistani tai siitä millainen päiväni oli.

Vierailija
127/205 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittäisi, että kotiin voisi tulla hyvillä mielin ja nainen olisi tyytyväinen minuun. Jatkuva tyytymättömyys, yllättävät irtiotot ja yhä uudet vaatimukset käyvät raskaaksi. En ole itsekään mikään ihmissuhdetaitojen ihme, mutta hyvätahtoisuus ja halu ymmärtää riittäisi pitkälle. Kotitöitä, lastenhoitoa, töitä ja suuria unelmia nainen saa tehdä, muttei tarvitse, kunhan tyytyy siihen, mitä minä saan aikaan eikä määräile. Siinä tärkeimmät. Sekään ei haittaisi, jos joskus tulisi pyytämättä viereen ja halaisi.

Tästä tuli ihan vedet silmiin niin ihana viesti. Toivottavasti kirjoittaja saa paljon halauksia ja rakkautta.

Vierailija
128/205 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen osoittaa rakkautta (esim. olemalla ystävällinen, iloinen, kiinnostunut, välittävä ja antamalla läheisyyttä ja seksiä). Ja kun nainen hoitaa kotia eli huolehtii arjesta (esim. huolehtii lapsista ja antaa lapsille rakkautta ja turvallisuutta, ruokaa, puhtaita vaatteita).

Vierailija
129/205 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli ihan vedet silmiin niin ihana viesti. Toivottavasti kirjoittaja saa paljon halauksia ja rakkautta.

Taisi tulla vedet pikkareihin. Säälittävää romantisointia. Elävässä elämässä naida läiskytellään.

Vierailija
130/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen vain yksi asia: onneksi en ottanut suomalaista miestä.

Juu. Ulkomailla naisia tunnetusti kohdellaan paremmin. Joka paikassa.

Niin siis viittasin siihen katkeruuden ja itsekkyyden määrään mikä näissä viesteissä (oletetuilta) miehiltä paistaa. Viesti oli hieman sarkastinen, ja olen onnellinen etteivät tuntemani ihanat suomalaiset miehet tiedä minun sitä kirjoittaneen, se ei näet ollut kohdistettu heihin ollenkaan.

Arvasin että Ûlkömäät olisi laukaiseva tekijä sillä tietynlaisille suomalaisille miehille on olemassa vain Suomi ja Perseenreikämaat.

Oma mieheni ei ole kotoisin "joka paikasta", vain yhdestä maasta. Vinkiksi sanon ettei tartte mennä kauas kalaan kun jo löytyy.

No nyt kuulostaa paremmalta. Tämän voin jo ymmärtää. En muuten ole rasistinen ihminen vaan enemmänkin päinvastoin. En ole rasistinen myöskään suomalaista kohtaan.

Eli et ole rasisti niin kauan kuin rotu on länsimaalainen. "I am not a racist but that depends on the race." -Agatha Christie Idän pikajunan arvoitus

Jälleen väärin. Minulla on hyviä ystäviä mm. Afganistanista, Bosniasta, Malesiasta ym. Myös työkavereina. Todella mukavia ihmisiä kaikki. On myös suomalaisia ystäviä. Pysytäänkö aiheessa ettei ihan karkaa käsistä?

Tuo on jo klisee ja ihan syystäkin. "I'm not a racist, I have black friends!" Ei vakuuta ketään ja se että puolustat itseäsi noin jo vähän herättää epäilyksiä ettet tajua koko ongelmaa lainkaan. Ei sekään miehiä estä olemasta seksistejä että heillä on nainen äitinä.

Aha. Ok. Asia selvä :) voin olla sitten rasisti jos se sun oloa helpottaa. Tsemppiä!

Et "voi olla", vaan olet. Ja minun kanssani sillä ei ole mitään tekemistä.

Mutta täytyy sanoa, että on piristävää välillä kohdata ihminen joka on valmis myöntämään tuon rehellisesti ja edes harkitsemaan sitä, että omissa asenteissa voisi olla jotain hieman ennakkoluuloista ja epärehellistä. Yleensä rasisti-sanaan tulee suoraan defensiivinen reaktio, kuin se olisi joku haukkumasana.

Uskomatonta miten sokea voi ihminen omalle käytökselleen olla.

Yrität leimata minua väkisin rasistiksi, ja omat viestit on täysin ristiriidassa sen kanssa. Tässä esimerkkinä kaksi lausetta.

Yrität saada minut näyttämään joltain piilorasistilta ja kirjoitat:

I am not a racist, but that depends on the race.

Oma aloituksesi oli:

Tulee mieleen vain yksi asia. Onneksi en ottanu suomalaista miestä.

Mietipä hetki oikeasti mitä noi tarkoittaa. Kolahtaako yhtään omaan nilkkaan?

Sitten selvisi että minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä. Jollain kierolla tavalla tästäkin tuli todiste rasismista.

"tuo on jo klisee. I am not a racist, i have black friends. Ei vakuuta ketään ja herättää epäilyksiä."

Itse koit kuitenkin tarpeelliseksi mainita ihan ohimennen vinkkinä että "mieheni ei ole kotoisin joka paikasta vaan ei tarvitse mennä kauas kalaan"

Mistä moinen? Halusitko varmistaa että ei se nyt sentään mistään persereikämaasta kotoisin ole vaan ihan tosta läheltä. Näin ohimennen vaan. Vink vink.

Ja sitten viimeinen viesti. Tässä vaiheessa en tiennyt pitääkö itkee vai nauraa. Lues nyt ittekin vielä kerran.

" on piristävää kohdata ihminen joka on rehellisesti valmis edes harkitsemaan sitä että omissa asenteissa voisi olla jotain ennakkoluuloista ja epärehellistä. Yleensä rasisti-sanaan tulee suoraan joku defensiivinen reaktio"

No tässä oma reaktiosi:

Et voi olla, vaan olet. Ja minua se ei koske millään tavalla.

Kuulostiko defensiiviseltä?

Vierailija
131/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltä, joka joutui jonkin aikaa miettimään, kun sanoin että k-18-juttuja ei saa sanoa :D

Vastaukset olivat  sitten: Vahva kumppanuus, eli hän tietää että töistä tullessaan minä olen kotona vastassa, niin hyvinä kuin huonoina aikoina. Se että en tuomitse hänen puutteitaan, vaan iloitsen vahvuuksista, ja katson läpi sormieni pikkuviat. Ja se että kanssani voi keskustella ihan mistä vain, ei yhtään tarvitse miettiä että voiko tätä nyt kertoa vai tuleeko riita tai paha mieli. Tuohon parisuhteessa tekemiseen hän taas sanoi että yhdessä hoidetaan hommat, ei häntä niin ilahduta seksin, läheisyyden, rapsuttelun, sylikkäin olemisen ja muun sellaisen lisäksi mikään tietty kotihomma jota teen. Paitsi silloin jos hän tulee jostain nälkäisenä ja olen tehnyt ylläriksi jotain tosi hyvää ruokaa :D

Vierailija
132/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin jo seurustelun alussa että on ihanaa kun nainen ei ole "kauko-ohjattava" vaan ajattelee omilla aivoillaan. On tuon kanssa 2 taloakin rakennettu eikä ole tarvinnut työnjaosta tapella. 4 lasta meillä on, osa vaimon valmiina tuomia.

Kumppanuus se on kantava voima, se että voi luottaa toisen tukeen ja yhteen hiileen puhaltamiseen. Välillä tuntuu että vaimo on tyytymätön johonkin tai etten osaa olla kuten hän haluaisi mutta kai mä olen tällainen jäärä. En hirveästi pussaa mutta puhun kyllä. Seksiäkin on vielä.

Ja onhan tuo vaimo ilo silmälle vielä yli 20v jälkeenkin. Kiva katsella kun pukeutuu töihin aamulla, tuollainen bisnes outfit on aika tyylikäs. Ei mua ikääntyminen haittaa, olen aina pitänyt vanhemmista naisista.

Vierailija
133/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totesin jo seurustelun alussa että on ihanaa kun nainen ei ole "kauko-ohjattava" vaan ajattelee omilla aivoillaan. On tuon kanssa 2 taloakin rakennettu eikä ole tarvinnut työnjaosta tapella. 4 lasta meillä on, osa vaimon valmiina tuomia.

Kumppanuus se on kantava voima, se että voi luottaa toisen tukeen ja yhteen hiileen puhaltamiseen. Välillä tuntuu että vaimo on tyytymätön johonkin tai etten osaa olla kuten hän haluaisi mutta kai mä olen tällainen jäärä. En hirveästi pussaa mutta puhun kyllä. Seksiäkin on vielä.

Ja onhan tuo vaimo ilo silmälle vielä yli 20v jälkeenkin. Kiva katsella kun pukeutuu töihin aamulla, tuollainen bisnes outfit on aika tyylikäs. Ei mua ikääntyminen haittaa, olen aina pitänyt vanhemmista naisista.

Vierailija
134/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän auttaa tässä keskustelussa paljon alapeukkuja saanut naisen käskeminen. Seuraavaksi kun hän hän tekee erityisen epäreilua temppua, karjaiset hänet kuriin ja suoraksi. Seuraavana päivänä on raikasta kuin ukkosen jälkeen ja on kuin taakka olisi pudonnut hänen harteiltaan.

Vierailija
135/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittää iloisesti jotain asiaa, puuhailee hyväntuulisena, hyräilee ja hassuttelee. On ylipäätään tyytyväinen.

Semmoisena minä häntä eniten rakastan. Rakastaisin.

Vierailija
136/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy keittiössä. Jos tulee pois, pitääpi lyhentää ketjua.

Vierailija
137/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa toosaa ja ottaa suihin.

Tuolla tavalla isäsi siis ajatteli äidistäsi, no, ei ihme että sinusta tuli tuollainen! Otan osaa.

Vierailija
138/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

My rules, my way. kirjoitti:

Ikävää, että äitisi oli kahlittuna keittiöön isäsi seksiorjaksi. Oletko ajatellut käydä juttelemassa traumoistasi ammattilaisen kanssa?

Vierailija
139/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän auttaa tässä keskustelussa paljon alapeukkuja saanut naisen käskeminen. Seuraavaksi kun hän hän tekee erityisen epäreilua temppua, karjaiset hänet kuriin ja suoraksi. Seuraavana päivänä on raikasta kuin ukkosen jälkeen ja on kuin taakka olisi pudonnut hänen harteiltaan.

Oliko raskasta seurata pienenä, kun isä karjaisi äidin suoraksi ja pisti kuriin? Ehkä hakkasikin ja sait katsella kun äidin läski tummui? Noista traumoista ja naisvihasta voisi päästä keskusteluavun kanssa yli. Ymmärrän että on ollut rankkaa, kun äitisi on ollut kontillaan takaa otettava orja, mutta ymmärrät varmaan, että kaikki perheet eivät toimi noin.

Vierailija
140/205 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My rules, my way. kirjoitti:

Ikävää, että äitisi oli kahlittuna keittiöön isäsi seksiorjaksi. Oletko ajatellut käydä juttelemassa traumoistasi ammattilaisen kanssa?

Mistä ihmeen traumoista? :)

Traumatisoituminen tapahtuu vain heikoille yksilöille jotka eivät osaa käsitellä asioita.