Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies. Mikä on mielestäsi parasta mitä nainen tekee suhteessa. Mistä iloitset ja mikä saa sinut rakastamaan puolisoasi entistä enemmän. (Nyt ei tarvitse avautua seksistä)

Vierailija
20.01.2018 |

Siinähän se tulikin otsikossa.

Kommentit (205)

Vierailija
201/205 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30 vuotta oltu naiseni kanssa kimpassa ja yks ihana juttu on se miltä hän näyttää saunan jälkeen kylpytakissaan ja siinä ihmeellisessä, fysiikan lakeja uhmaavassa pyyheturbaanissaan, saunakalja kourassaan, maailman ihanin näky, me suomalaiset miehet ollaan etuoikeutettuja koska meillä on mahdollisuus ihailla puolisojamme tässä tilassa.  Ja se "kissamainen" vaakatasossa tapahtuva venyttely viikonloppuaamuisin herättyään, ja edelleenkin katsoo mua ihanasti virnistellen.  Kertoo yhtä hyviä-yhtä huonoja vitsejä kuin minä, aika lopuuuuuuuu

Vierailija
202/205 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen vain yksi asia: onneksi en ottanut suomalaista miestä.

Juu. Ulkomailla naisia tunnetusti kohdellaan paremmin. Joka paikassa.

Niin siis viittasin siihen katkeruuden ja itsekkyyden määrään mikä näissä viesteissä (oletetuilta) miehiltä paistaa. Viesti oli hieman sarkastinen, ja olen onnellinen etteivät tuntemani ihanat suomalaiset miehet tiedä minun sitä kirjoittaneen, se ei näet ollut kohdistettu heihin ollenkaan.

Arvasin että Ûlkömäät olisi laukaiseva tekijä sillä tietynlaisille suomalaisille miehille on olemassa vain Suomi ja Perseenreikämaat.

Oma mieheni ei ole kotoisin "joka paikasta", vain yhdestä maasta. Vinkiksi sanon ettei tartte mennä kauas kalaan kun jo löytyy.

No nyt kuulostaa paremmalta. Tämän voin jo ymmärtää. En muuten ole rasistinen ihminen vaan enemmänkin päinvastoin. En ole rasistinen myöskään suomalaista kohtaan.

Eli et ole rasisti niin kauan kuin rotu on länsimaalainen. "I am not a racist but that depends on the race." -Agatha Christie Idän pikajunan arvoitus

Jälleen väärin. Minulla on hyviä ystäviä mm. Afganistanista, Bosniasta, Malesiasta ym. Myös työkavereina. Todella mukavia ihmisiä kaikki. On myös suomalaisia ystäviä. Pysytäänkö aiheessa ettei ihan karkaa käsistä?

Tuo on jo klisee ja ihan syystäkin. "I'm not a racist, I have black friends!" Ei vakuuta ketään ja se että puolustat itseäsi noin jo vähän herättää epäilyksiä ettet tajua koko ongelmaa lainkaan. Ei sekään miehiä estä olemasta seksistejä että heillä on nainen äitinä.

Aha. Ok. Asia selvä :) voin olla sitten rasisti jos se sun oloa helpottaa. Tsemppiä!

Et "voi olla", vaan olet. Ja minun kanssani sillä ei ole mitään tekemistä.

Mutta täytyy sanoa, että on piristävää välillä kohdata ihminen joka on valmis myöntämään tuon rehellisesti ja edes harkitsemaan sitä, että omissa asenteissa voisi olla jotain hieman ennakkoluuloista ja epärehellistä. Yleensä rasisti-sanaan tulee suoraan defensiivinen reaktio, kuin se olisi joku haukkumasana.

Uskomatonta miten sokea voi ihminen omalle käytökselleen olla.

Yrität leimata minua väkisin rasistiksi, ja omat viestit on täysin ristiriidassa sen kanssa. Tässä esimerkkinä kaksi lausetta.

Yrität saada minut näyttämään joltain piilorasistilta ja kirjoitat:

I am not a racist, but that depends on the race.

Oma aloituksesi oli:

Tulee mieleen vain yksi asia. Onneksi en ottanu suomalaista miestä.

Mietipä hetki oikeasti mitä noi tarkoittaa. Kolahtaako yhtään omaan nilkkaan?

Sitten selvisi että minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä. Jollain kierolla tavalla tästäkin tuli todiste rasismista.

"tuo on jo klisee. I am not a racist, i have black friends. Ei vakuuta ketään ja herättää epäilyksiä."

Itse koit kuitenkin tarpeelliseksi mainita ihan ohimennen vinkkinä että "mieheni ei ole kotoisin joka paikasta vaan ei tarvitse mennä kauas kalaan"

Mistä moinen? Halusitko varmistaa että ei se nyt sentään mistään persereikämaasta kotoisin ole vaan ihan tosta läheltä. Näin ohimennen vaan. Vink vink.

Ja sitten viimeinen viesti. Tässä vaiheessa en tiennyt pitääkö itkee vai nauraa. Lues nyt ittekin vielä kerran.

" on piristävää kohdata ihminen joka on rehellisesti valmis edes harkitsemaan sitä että omissa asenteissa voisi olla jotain ennakkoluuloista ja epärehellistä. Yleensä rasisti-sanaan tulee suoraan joku defensiivinen reaktio"

No tässä oma reaktiosi:

Et voi olla, vaan olet. Ja minua se ei koske millään tavalla.

Kuulostiko defensiiviseltä?

No käydään nyt tämä sananvaihto sitten vielä kerran kunnolla läpi kun se sinua hämmentää, vaikka ketjuun ei kuulukaan eikä vaikuta laatuun positiivisesti.

Ensinnäkin, et puhunut vain yhdelle ihmiselle. Minulla ei ole ruotsalaista feministiukkoa, ikävä kyllä. Tarkoitukseni oli pistää ihan väliin sinulle ystävällinen vinkki, koska et selvästikään tajunnut sanoneesi jotakin todella tyhmää, noloa ja paljastavaa. Nimittäin vastasit siihen, että saattaisit olla rasistinen, listaamalla kaikkien ei-puhtaanvalkoisten ystäviesi kansallisuudet. Halusin nimenomaan sinulle kertoa, että älä tee tätä jos et halua näyttää sivistymättömältä defensiiviseltä rasistilta. Tämä keskustelu varmaan kannattaa pyrkiä unohtamaan mahdollisimman pikaisesti, mikään osapuoli ei suorastaan loista. Mutta tämän voisit kyllä pistää mieleen. Älä oikeasti tee enää niin jos et halua näyttää sivistymättömältä ja rasistiselta ihmiseltä. Tämä ei ollut minulta mitään riidanhaastamista, ylimielisyyttä tai haukkumista. Kerroin vaan, ja mielestäni alunperin sen verran neutraalisti vaikka ärsyttävänä sinua pidinkin että siitä olisi ollut täysin mahdollista ottaa onkeensakin.

Reagoit siihen kuitenkin todella, kuten jo sanottu, defensiivisesti. Ohitit viestin koko asiasisällön ilmeisesti täysin sitä prosessoimatta ja vihjailit että olen jotenkin epävakaa jotta sitten asiaani ei tarvitsisikaan ottaa vakavasti. Joten luonnollisesti v*ttuilin takaisin, huomauttamalla että olet defensiivinen, koska olit defensiivinen. Ja koska olit niin defensiivinen, päätit vielä kirjoittaa pitkän vuodatuksen täysin sulkuvalmiista aiheesta.

Ja nyt ollaan kierteessä. En kai minä nyt anna sinun viimeisenä sanana esittää kaikkien muiden olleen niin tyhmiä kuin mitä luulet meidän olleen, kun tiedän ettei olla.

En ole siis se henkilö, joka löysi naisia ihmisinä kohtelevan ukon Suomen ulkopuolelta. Mutta ymmärrän kyllä häntä uskoakseni todella hyvin. Usein en haluaisi olla koko ihmiskunnassakaan enää mukana, kun joku Suomi on sukupuolten välisen tasa-arvon suhteen parhaita paikkoja maailmassa. Täällä kuitenkin aivan asiattomasti tuudittaudutaan siihen että oltaisiin muka jotain edelläkävijöitä (ei todellakaan olla, toisin kuin Ruotsissa). Ei se ole mikään puolustus paskuudellemme tässä asiassa, että on olemassa hyvin harvoja paikkoja joissa asiat on paremmin. Ei vaan ole. Jos haluat oikeasti esittää että olisi (miltä vähän vaikutti), niin siihen en sitten sano mitään.

Siinä ei ole yhtään mitään rasistista, että hän sinulle selvensi (todennäköisesti) Ruotsin olevan kyseessä, kun kerran vaikutit olevan kovasti hämmentynyt siitä, mistä ihmeestä voisi löytyä vähemmän seksistisiä miehiä kuin Suomesta. Se taas jo itsessään on todella arveluttava asenne, että luulet suomalaisten kritisoinnin olevan rasismia meitä kohtaan. Ihan kuin et ymmärtäisi mitä rasismi on. Etkä kyllä taida ymmärtääkään, harmillinen juttu.

No yritin käydä kanssasi keskustelumme vielä kerran läpi. Helppoa se ei ollut. Päätön selittelysi alkoi joka kerta naurattaa niin pahasti että oli vaikea lukea.

Viimeistään puolivälin paikkeilla kun persoonasi yhtäkkiä vaihtui, etkä enää ollutkaan se kenen kanssa olen keskustellut vaan ihan joku toinen. Tästä eteenpäin jo ulvoin naurusta kun koitin jatkaa. Olen pahoillani mutta en pysty lukemaan ajatuksella läpi koko tekstiä ihan äkkiä. On sen verran koomista tavaraa.

Jos voisin palata ajassa taaksepäin niin muuttaisin vastaukseni aloitukseesi "Onneksi en ottanut suomalaista miestä"

Uusi vastaukseni olisi:

Ilo on meidän puolellamme

Kaikkea hyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/205 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä olisi parasta mitä voi tehdä. Hyviä asioita on niin paljon. Ehkä parasta on se aito ilo ja onni ja se hymy kun näkee että olen itsekin onnellinen. Samalla tavalla itselle on parasta kun voi tehdä toisen onnelliseksi.

Vierailija
204/205 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun saan vaimoltani rahaa ilman kyselyitä mihin se menee. Kun saan olla yksin jossain ihan rauhassa ilman mitään soittoja tai kyselyitä. Rehellisesti.

Taidat olla murkku ja puhua äidistäsi 😂

Mun ex-mieheni oli juuri tällainen. 😅Uskomattoman huono rahan kanssa, mitään ei jäänyt säästöön, minulle jäi vaan velkaa.

Ja huonosti viihtyi myös minun kanssani, jännä kun hänelle nalkutin.

Vierailija
205/205 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parasta mitä nainen tekee, ja mikä saa onnelliseksi?"

Pari tervettä ja onnellista lasta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä