Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisiin ylihuolehtiviin vanhempiin olet törmännyt? Kerro esimerkkejä! :)

Vierailija
19.01.2018 |

Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa oli iso tyttö pistetty valjaisiin. Mitä muuta?

Kommentit (373)

Vierailija
101/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kaverin perheen vanhemmat ovat ylisuojelevia. Perheen tyttö on 10v ja poika 7v. Tyttö ei pääse kaverisynttäreille, jos ne vietetään jossain kiipeilypaikassa, tramppapaikassa tai ihan vaan megazonessa. Liian vaarallista. Tuskin poika pääsee myöskään.

Vierailija
102/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhun äitini kanssa puhelimessa kotimatkalla illalla (klo 22 paikkeilla tms) ja lopetan puhelun ennen kuin pääsen kotiin, äiti vaatii ja kinuaa minua laittamaan tekstarin kun olen turvallisesti kotona. T. 30-v. perheellinen nainen

Sama täällä, mutta isä (55) tekee tuota jos tietää että olen "myöhään" (21 jälkeen :D) ulkona. Tai jos olen ulkomailla niin pyytää laittaa viestiä silloin tällöin että kaikki on hyvin. Isä myös vieläkin haluaa ostaa ruokakaupassa ostokset jos ollaan kaupassa samaan aikaa ja antaa käteistä "väkisin". Itseäni ei häiritse että isä on huolehtivainen, ja isä on todella tärkeä ja rakas ja puhumme kaikesta.

T. 27-vuotias hyväpalkkainen nainen, joka on asunnut omillaan 18-vuotiaasta asti ja maksanut omat laskut yms. siitä lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mummoni ottaa isäni kädestä kiinni, jos ylittävät tien. Mummo hauras 80-vuotias, isä iso 55-vuotias hyväkuntoinen korsto. Ja ei, ei siis tukeudi isään vaan koettaa estää tätä juoksemasta auton alle. Jo kuudetta vuosikymmentä. Kumpikaan ei edes huomaa tätä, mutta meitä lapsia se jaksaa huvittaa.

Ai jos isäsi 55-v olisi huonokuntoinen niin olisi mahdollisuus, että hän juoksee auton alle XDDD Kävikö mielessäsi että mummollasi on varmaan Alzheimer.

Vierailija
104/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"T. 27-vuotias hyväpalkkainen nainen, joka on asunnut omillaan 18-vuotiaasta asti ja maksanut omat laskut yms. siitä lähtien."

Minkä takia näitä ihan v!tun turhia infoja täytyy laittaa aina viestien loppuun? XDDD

T. Nainen, joka syö kohta ja käy illalla kaupassa

Vierailija
105/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini on nelikymppinen mies, ja hänen äitinsä käy joka viikonloppu siivoamassa tämä asunnon ja kokkaamassa pakastimeen ruokia, jotta niitä voi sitten lämmittää viikolla.

Vierailija
106/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni piti aina ilmoittaa äidilleen, kun oli parin tunnin junamatkan päässyt luokseni. Jos ei heti ilmoittanut kun aikataulun mukaan olisi pitänyt olla perillä, alkoi äiti pommittamaan sekä minua että eksää. Lämmittää ruuat tämän puolesta, jos eksä halusi popcornia kotonaan äitinsä teki sen jne. Oli ihmeissään kun heillä sanoin että mäkin osaan tehdä, ei tarvitse äitiä hälyyttää paikalle! Äitinsä myös siivosi hänen huoneensa, huolehti että läksyt on tehty, tuppautui pakkaamaan jopa koulureppua (!) ja mikäli eksä oli lähdössä jonnekin, esim. minun luokseni, tuppautui äiti pakkaamaan hänelle vaihtovaatteet jne.  Äiti uteli tulevat kokeet jne, vahti että mies luki niihin, muistutteli kokeista ja muutenkin huolehti eksän aikataulusta. Joskus jos mies oli äkäinen tms, saattoi äiti soittaa minulle parin tunnin puheluita että on huolissaan pojastaan.

Yksi syistä, miksi on eksä, oli nimenomaan tuo että hänet oli kasvatettu niin uusavuttomaksi - eikä hänellä ollut mitään mielenkiintoa sisäistää asiaa, että raha ei kasva puussa ja että hän itsekin voisi opetella hoitamaan asioita. Sen sijaan mies eleli tuudittuen siihen, että äiti kyllä aina tekee hänelle ruuat, popcornit, pesee pyykit jne, eikä ollut halukas näitä opettelemaankaan.

Siis minkä ikäinen henkilö kyseessä? Puhut miehestä, mutta läksyt, koulureppu ja popparit eivät saa aikaan mielikuvaa aikuisesta.

Mitä helvettiä XDDD Eikö aikuinen voi syödä poppareita? Ja tiedoksi sinulle että myös aikuiset voivat opiskella ja myös aikuiskoulutuksessa saadaan kotitehtäviä :DDD

Vierailija
107/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja pyytänyt ostamaan uudet housut. Äiti nosti äläkän ja vaati poikaani lopettamaan kiusauksen"

Opetelkaa nyt jo suomea ääliöt. KIUSAAMISEN!!!!! KIUSAUS ei liity tippaakaan sanaan KIUSAAMINEN.

Vierailija
108/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äiti olisi pessyt miehen pyykit vielä silloinkin, kun olimme vajaa kolmekymppisinä muuttaneet yhteen asumaan. Hän ei ollut mm. koskaan tankannut autoa tai lämmittänyt saunaa tavatessamme noin kolmekymppisinä, sillä miehen isä on aina hoitanut asian. Jos heillä käydessämme lainasimme perheen autoa kaupungilla käyntiä varten, isäukko kävi ensin tankkaamassa sen ja peruutti sitten porraspieleen, jätti ovenkin auki valmiiksi.

Mieheni lapsuudenkodissa hänen huoneensa on edelleen täysin koskematon: julisteet seinällä, aku ankat kirjahyllyssä, koulupöydällä kuivatut rippiruusut maljakossa. Äitinsä saattaa vieläkin soittaa ja kysyä jotain tyyliin "Käykö sulle, Pekka, nyt varmasti että laitan sun vaatekaappiin sen isäs tumman puvun säilöön?". Mieheni on 42-vuotias perheenisä, muuttanut 19-vuotiaana pois kotoa.

Vierailija
109/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea näitä avautumisia omista ylihuolehtivista vanhemmista. Kiva huomata, etten ole todellakaan yksin :D

Oma äitini on koko ikänsä "pelännyt pahinta" ja onnistuu lietsomaan itsensä miltei hysteeriseksi pelätessään tätä pahinta. Noloin tapaus oli, kun en vastannut äidilleni puhelimeen lauantai-iltapäivällä. Olimme nähneet pikaisesti aikaisin saman päivän aamuna, joten olin todistetusti hengissä ja voimissa. Äiti alkoi oitis lietsoa itseään paniikkiin, mutta päätti lähteä kävelylle rauhoittaakseen itseään. No, lenkkireitti tietenkin kulki (ihan varmasti vaan sattumalta) taloni ohitse. Pihassani seisoi vieras auto ja äidillä tietenkin kaikki hälytyskellot punaiselle. Auto oli silloisen fuckbuddyni auto. Ei ollut mitenkään elämäni tähtihetki, kun miehen kanssa ollaan sohvalla täydessä touhussa ja äiti ryntää sisälle vesurin kanssa.

Tästä on aikaa kolme vuotta ja itse olin tuolloin 31 vuotias. Äitini ei tuon jälkeen saanut enää tietää vara-avaimeni piiloa, myös työkalut ovat nykyään aina lukittu vajaan. Ei sen vesurin kanssa ikkunan taaksekaan tarvitse tulla...

Vierailija
110/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"T. 27-vuotias hyväpalkkainen nainen, joka on asunnut omillaan 18-vuotiaasta asti ja maksanut omat laskut yms. siitä lähtien."

Minkä takia näitä ihan v!tun turhia infoja täytyy laittaa aina viestien loppuun? XDDD

T. Nainen, joka syö kohta ja käy illalla kaupassa

Jaa. Minusta kuitenkin ihan relevantti info ko. kommenttiin liittyen. Sillä ihan erilainen kuva tulee kirjoittajasta jos kyseessä olisi vanhempien rahoilla elävä prinsessa tai "sossupummi".

Vierailija
111/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan lapsi on perusterve lapsi eikä lapsella ole mitään allergioita. Tuttava ei uskaltanut antaa lapsen syödä mansikkaa, koska neuvolassa oli sanottu, että mansikka on helposti allergisoivaa. 

Lapsi pyysi vuosi toisensa jälkeen mansikkaa ja sanoinkin, että anna  nyt maistaa, kyllä sen näkee jos lapsi on sille allerginen. Ei käynyt, kun jos se lapsi on sille allerginen. Ekan kerran lapsi sai sitten maistaa mansikkaa kun oli 2 vuotta eikä ole ollut tähän päivään mennessä allerginen mansikalle.

Vierailija
112/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat aivan vtun turhia stooreja, kun tarinan lapsi on joku 30-50-v. Se tarkoittaa, että vanhemmat ovat jo VANHOJA, ainakin jos lapsi on +40 v. Ja vanhoilla ihmisillä on suurella todennäköisyydellä jo muistisairaus. Se voi iskeä nuoremmallekin eikä kaikille iske ikinä, mutta jos vanha ihminen hyysää ja höösää, niin hän ei todennäköisesti ole ihan tässä hetkessä enää. Oma mumminikin on puhunut joistain mistä lie ihme ihmisistä minulle kuin tuntisin heidät. Siis vaikka minua ei ole ollut olemassakaan niihin aikoihin.

Samoin mummi on selittänyt samat tarinat vähintään 30 kertaa, aivan prikulleen samassa järjestyksessä ja prikulleen samoilla sanoilla.

Vierailija
113/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhun äitini kanssa puhelimessa kotimatkalla illalla (klo 22 paikkeilla tms) ja lopetan puhelun ennen kuin pääsen kotiin, äiti vaatii ja kinuaa minua laittamaan tekstarin kun olen turvallisesti kotona. T. 30-v. perheellinen nainen

Ei hän ole ylihuolehtiva. Hän on äiti!

Vierailija
114/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias mies. Aina kun käyn äidin luona tai soitan hänelle, viimeksi kuuluu: Aja varovasti.

65-vuotias mies vauvalla :DDDD Aivan varmasti :D

Vierailija
115/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuplasti ikää sinuun verrattuna mutta ihan samanlainen äiti - yhä vielä.

Äiti 90v voi hyvinkin soittaa aamuseiskalta että "laita sukkahousut, siellä on kylmä" tai "muista ottaa sateenvarjo, iltapäiväksi on luvattu sadetta".

Välimatkaa meillä noin 200km.

Pakko suhtautua jo huumorilla. Ei tästä huolenpidosta enää pitkään saa nauttia. ;>

Olet äidillesi hyvin rakas, ja yksi keino näyttää rakkautta on tuo huolehtiminen.

Minä olen yrittänyt hieman itseäni suitsia, 38- ja 36-vuotiaat vauvelit on minulla. Poika on 185 senttinen skrode jätkä, mutta kun se on niin peeni veelä. Tytär on hoikka keijukainen, mutta todellinen tahtonainen. On esimiesasemassa ollut jo monta vuotta. Mamman pikkulikka. Huoh, kun tuo aika rientää.

Vierailija
116/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa oli iso tyttö pistetty valjaisiin. Mitä muuta?

Millä tavoin lapsen laittaminen valjaisiin on ylihysteerisyyttä? Ihan paras keksintö naismuistiin kun kävelemään oppineen kanssa lähtee kaupungille ihmisten sekaan. 

No ehkä taaperon kanssa mutta tässä pitää tietää että kyseinen lapsi oli jo varmaan lähemmäs kouluikäinen

Vierailija
117/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-naapuri soitti aikoinaan Myrkytyskeskukseen. Hän oli raskaana ja taloyhtiössä maalattiin aitoja ulkona. Rouva oli myös pihalla ja oli huolissaan ettei maalihuurut vahingoita lasta... 

Vierailija
118/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni piti aina ilmoittaa äidilleen, kun oli parin tunnin junamatkan päässyt luokseni. Jos ei heti ilmoittanut kun aikataulun mukaan olisi pitänyt olla perillä, alkoi äiti pommittamaan sekä minua että eksää. Lämmittää ruuat tämän puolesta, jos eksä halusi popcornia kotonaan äitinsä teki sen jne. Oli ihmeissään kun heillä sanoin että mäkin osaan tehdä, ei tarvitse äitiä hälyyttää paikalle! Äitinsä myös siivosi hänen huoneensa, huolehti että läksyt on tehty, tuppautui pakkaamaan jopa koulureppua (!) ja mikäli eksä oli lähdössä jonnekin, esim. minun luokseni, tuppautui äiti pakkaamaan hänelle vaihtovaatteet jne.  Äiti uteli tulevat kokeet jne, vahti että mies luki niihin, muistutteli kokeista ja muutenkin huolehti eksän aikataulusta. Joskus jos mies oli äkäinen tms, saattoi äiti soittaa minulle parin tunnin puheluita että on huolissaan pojastaan.

Yksi syistä, miksi on eksä, oli nimenomaan tuo että hänet oli kasvatettu niin uusavuttomaksi - eikä hänellä ollut mitään mielenkiintoa sisäistää asiaa, että raha ei kasva puussa ja että hän itsekin voisi opetella hoitamaan asioita. Sen sijaan mies eleli tuudittuen siihen, että äiti kyllä aina tekee hänelle ruuat, popcornit, pesee pyykit jne, eikä ollut halukas näitä opettelemaankaan.

Siis minkä ikäinen henkilö kyseessä? Puhut miehestä, mutta läksyt, koulureppu ja popparit eivät saa aikaan mielikuvaa aikuisesta.

Mitä helvettiä XDDD Eikö aikuinen voi syödä poppareita? Ja tiedoksi sinulle että myös aikuiset voivat opiskella ja myös aikuiskoulutuksessa saadaan kotitehtäviä :DDD

Juu voi aikuiset syödä poppareita, yleensä (ainakaan tuntemillani) aikuisilla se ei vaan ole mikään arkirutiini :D Ja voi opiskellakin, mutta aikuisen kohdalla en käyttäisi sanoja "koulureppu" ja "läksyt". Lisäksi tarinasta käy ilmi, että tämä henkilö asui äitinsä kanssa (äiti siivoaa huoneen jne.), mikä myöskään ei anna kovin aikuista mielikuvaa. En kutsuisi vanhempiensa nurkissa asuvaa, edes parikymppistä, miehekseni vaan korkeintaan poikaystäväksi.

Vierailija
119/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Lisäksi multa kysellään talvisin, onko riittävästi päällä ja takki kunnolla kiinni. Olen 43, äitini 71.

Vierailija
120/373 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias mies. Aina kun käyn äidin luona tai soitan hänelle, viimeksi kuuluu: Aja varovasti.

65-vuotias mies vauvalla :DDDD Aivan varmasti :D

On täällä 62-vuotias nainenkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi