Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisiin ylihuolehtiviin vanhempiin olet törmännyt? Kerro esimerkkejä! :)

Vierailija
19.01.2018 |

Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa oli iso tyttö pistetty valjaisiin. Mitä muuta?

Kommentit (373)

Vierailija
361/373 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
362/373 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luistelukypärää pidän turhana ylihuolehtimisena pikkulapsella. Kenenkään kallo ei halkea jos hoiperrellessa kaatuu selälleen. Ja huom. nyt en puhu jääkiekon harrastamisesta.

Ylipäätään kypärähössötys on usein ylimitoitettua.

Kallo on aika lujaa materiaalia, eli se harvemmin halkeaa, mutta ne aivot voi katso siellä sisällä tärähtää (=aivovamma) ja aivot ovat suhteellisen tärkeä sisäelin ihmisillä, jos nyt biologian tunneilta satun oikein muistamaan 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/373 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luistelukypärää pidän turhana ylihuolehtimisena pikkulapsella. Kenenkään kallo ei halkea jos hoiperrellessa kaatuu selälleen. Ja huom. nyt en puhu jääkiekon harrastamisesta.

Kallo on aika lujaa materiaalia, eli se harvemmin halkeaa, mutta ne aivot voi katso siellä sisällä tärähtää (=aivovamma) ja aivot ovat suhteellisen tärkeä sisäelin ihmisillä, jos nyt biologian tunneilta satun oikein muistamaan 😀

Aivot ovat ihmisen tärkein elin... aivojen mukaan 🤨

Vierailija
364/373 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
365/373 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia koulua käyvän pikkukoululaisen vanhempi lähtee joka päivä kesken työpäivän ajamaan 10+10 kilometriä, jotta saa kuljetettua lapsen koulusta kotiin. Perustelu, ettei lapsen tarvitse kulkea muutaman kilometrin matkaa (yhdellä) bussilla ja kävellä 200 metriä pysäkiltä kotiin (ei tien ylitystä).

Vierailija
366/373 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä lukea näitä, kun olen itse 6-vuotiaasta kävellyt useamman kilometrin koulumatkat yksin, käynyt lähikaupassa pyörällä, tehnyt omat välipalani sekä tietysti läksyni sekä kulkenut 3.-luokkalaisesta asti yksin keskustaan kouluun suht isossa kaupungissa. Huoneeni oli kodin vetoisin paikka, ja varsinkin talvisin hytisin yöt peiton alla täysissä pukeissa. Piti kuitenkin pärjätä, eikä tiivisteitä korjattu.

Yläasteella ostin koulutarvikkeeni itse, lukiosta puhumattakaan, ja huolehdin itsekseni opiskeluista ja tärkeistä päivämääristä. Hankin kaikki työpaikkani itse ilman suhteita taikka vanhempien patistamista, sekä hain itsekseni yliopistoon heidän kyselemättä luku-urakastani sen enempää. Pääsin myös ensiyrittämällä sisään ja muutin täysin ilman heidän apuaan vieraaseen kaupunkiin. Muuttopäivänä ostin itselleni halvan sängyn, työpöydän ja -tuolin.

Lapsuudestani muistan myös sen, kuinka äiti mm. patisti minua enemmän yksin ulos, mahdollisimman hurjiin huvipuistolaitteisiin (suuttui, mikäli en uskaltanut mennä), yhä useammin yökylään kavereilleni sekä jätti minut ja sisarukseni Ruotsin-laivalla itseksemme. Oli kuulemma noloa, mikäli ei pärjännyt ilman äitiä.

Tiedä sitten, voiko tästä mitään kohtopäätöksiä vetää. Nykyään äiti tuntuu välittävän minusta onneksi enemmän, mikä tuntuu hyvältä.

Vierailija
367/373 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni sai aivotärähdyksen telmittyään kaverinsa kanssa sohvalla. Kaverin jalka osui silmäkulmaan ja siihen tuli pieni mustelma. Illalla lapsi ihmetteli että miksi kaikki näyttää vihreältä.

Sairaalaan joutui tarkkailuun.

Vierailija
368/373 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kypärä vähentää ns.kallon halkeamisia, ei aivotärähdyksiä. Kallo halkeaa yllättävän helposti. Se riippuu useammasta sattumasta. Kypärä oikeasti auttaa paljon.

Vierailija
369/373 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
370/373 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä en saisi katsoa K-18 kauhuelokuvia, että en näkisi painajaisia. Sama koskee veljeäni. Minä olen 27v ja veljeni 29v. Todellisuudessa näimme ensimmäiset kauhuelokuvat jo joskus 15 vuotta sitten, kun olimme noin 12v ja 14v ja olimme enomme luona yökylässä, hän oli silloin noin 25v.

Vierailija
371/373 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä en saisi katsoa K-18 kauhuelokuvia, että en näkisi painajaisia. Sama koskee veljeäni. Minä olen 27v ja veljeni 29v. Todellisuudessa näimme ensimmäiset kauhuelokuvat jo joskus 15 vuotta sitten, kun olimme noin 12v ja 14v ja olimme enomme luona yökylässä, hän oli silloin noin 25v.

Melkein jo liikuttavaa :D

Mutta otsikkoon, vanhemmat hokivat kilvan, että lapsi on tosi varovainen ja harkitseva. Kun sitten omiin silmiini näytti siltä, että innokkaasti mukaanmenevää lasta toppuuteltiin, että pitää olla varovainen, voi sattua jotain yms. Kun kyse oli siis tavallisista lasten leikeistä (kiipeilyt yms.) eikä mistään sen hurjemmasta/vaarallisemmasta. 

Vierailija
372/373 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhdessä perheessä lapset eivät saaneet tulla yksin yläkerrasta alakertaan että eivät loukkaa itseään, silloin n. 4-6 

Onhan tuossa pointtinsa etenkin jos motoriikkataso on jäljessä tai jotain pientä häikkää tai ei noudata ohjeita kaiteesta pitämisestä. Mun lapsi sai vapaasti kulkea tuon ikäisenä, motoriikka ok. Kerran siinä 4-5 -vuotiaana sattui jotenkin astumaan väärin ja tuli portaat alas aika pahasti. Ei onneksi aivotärähdystä tms., mutta ois voinut tulla. Kasvoissa pahiten kärsineellä ihokohdalla kesti noin vuosi, että mitään jälkeä ei enää näkynyt. 

Vierailija
373/373 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan lähipiiristä on terve aikuinen kuollut siihen, että löi takaraivonsa.  Luistelukypärä todellakaan ei ole turha.